Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mira83

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Toukokuun äidit 2019
joo ei oo ihan vielä ajankohtanen, mut aiotteko ottaa. Mun tekis niin mieli ottaa et sais jotai uutta toisellakin ja ihan pienelle ois niitä kietaisubodeja. Edellisestä äpakkauksesta esim. Yks 50 cm Tutan body jäi parin käyttökerran käyttöön kun oli jo pieni melkein kun puettiin päälle. Meillä tota vaatetta kyllä on, ehtii vielä harkita ottaako rahana mut onhan se 140€ tosi vähän verrattuna pakkauksen arvoon. 60 cm bodeja siinä on harmittavan paljon kun 3 kk iässä meillä ei esikoiselle menny ne enää mut josko jatkopalabodyt pidentää sitä käyttöikää. Eli todennäköisesti otetaan. Toppahaalaristakin menee 1 v talvena mikäli on yhtä reilu mitoitus kun noissa edellisissä haalareissa!!

Jaa-a. En oo kyllä miettiny. Meilläkin esikoisen jäljiltä niin paljon vaatetta jo valmiiksi että kannattaneekohan ottaa rahana...?

Meillä kolmas tulossa ja kaksi pakkausta jo on, mutta haluan silti pakkauksen tällekin. Se rahasumma kun on niin naurettavan pieni. Ja sit on kiva että kaikille on isompana antaa muistoja omasta pakkauksesta :)

Mekin aiotaan ottaa kun esikoinen kyseessä :) tosin pakkaus ei omaa silmää miellytä.

Rahana. Esikoisen pakkaus on vielä tallessa, joten sieltäpä löytyy kaikki "tarvittava". Aika vähälle käytölle jäi suurin osa pakkauksen vaatteista, koska oli vaan muita niin paljon kivempia vaatteita. Koin myös, että olivat malliltaan huonoja meidän sirolle neidille. Mutta esikoisen kohdalla edelleen silti ottaisin pakkauksen, jos saisin uudelleen valita. Kokemus sekin ja hieno juttu, että meillä Suomessa on tällaiseen mahdollisuus :)

Tuolla 140e saa kuitenkin ihan hyvin aleista ja vaikka kirppikseltä itelle mieluisia ostettua :) Tai sitten jonkun isomman hankinnan tehtyä. Meillä voitas sijoittaa tuo summa tupliin kun semmoset varmaan hankittava :)

Luultavasti otetaan pakkaus, vaikka onkin jo neljäs pakkaus meille.
Sillä rahalla en koe saavani millään ilveellä niin paljon tavaraa kuin pakkauksessa on.
Toki olisi ehkä viisasta katsoa mitä pakkaus nykyisin sisältää ja tutkia varalta kuinka paljon niistä meiltä jo löytyy..

Kolmas on tulossa ja kaksi pakkausta jo on. Aion kyllä nytkin pakkauksen ottaa, koska haluan säästää pakkaukset jokaiselle lapselle muistona (säilön niihin vauva-ja lapsuusajan juttuja muistoksi). Äitiyspakkaus on tosi hieno juttu (vaikkeivat kaikki kuosit ja värit miellytäkään) ja raha on pieni minkä sen tilalle saisi. Molemmat lapset myös nukutettu vastasyntyneinä laatikossa (samoin minut ja veljeni aikoinaan, perinne jatkukoon) :)

Mä mietin myös äitiyspakkauksen ottamista, kun en mä ainakaan sais 140 euroa riittämään siihen kaikkeen. Tietysti odotan vielä esikoista ja miehen 8 vuotiaalta tytöltä ei ole enää mitään jäljellä. :)

Mä oon ollu äitiyspakkausfani niin pitkään että aijon todellakin ottaa pakkauksen. Esikoinen on vielä kyseessä niin suuri osa sisällöstä varmaankin tulee tarpeeseen. En malttais odottaa :joyful:

Mä oon ollu äitiyspakkausfani niin pitkään että aijon todellakin ottaa pakkauksen. Esikoinen on vielä kyseessä niin suuri osa sisällöstä varmaankin tulee tarpeeseen. En malttais odottaa :joyful:
Mäkin oon keväästä -07 muistaakseni netistä kuolannu ja vasta -14 pakkaus saatiin...mua vielä tässä on sitä odottelua... Ja voihan sitä aina perustella sillä et kun ollaan jo esikoiselle saatu käytettynä niin ei ne oo ikuisia kyllä ne jossain välissä hajoo...

Meille toinen tuloillaan ja kyllä se pakkaus varmaan otetaan kun ei sillä rahalla saa kaikkea mitä siinä pakkauksessa on mutta mielestäni saattaa kyllä muuttua :woot:

Itse en vaan näe syytä ottaa pakkausta pelkästä saamisen ilosta. Jos suurin osa tavaroista jää käyttämättä, niin koen saavani enemmän vastinetta siitä 140e. Mitä olen seurannut äp kirppistä facessa, on myös pakkauksen laatu laskenut. Yökkäreistä hajoaa vetoketjut ekalla käyttäkerralla ja vaaleet värjäytyy ekassa pesussa vaikka pesisi ohjeiden mukaan. Voihan niistä aina reklamoida..

Monissa blogeissa on myös tehty kuvakollaaseja ajatuksella, mitä kaikkea tuolla 140e kaupasta saa, kun sen fiksusti käyttää.

Tarkoitus ei nyt ole mitenkään dissata äitiyspakkausta, mutta hyvä, että tarjoavat myös sen vaihtoehdon ottaa rahana :)

Värimaailma on myös usein aika poikavoittoinen. Kaikkia ei voi toki miellyttää, mutta miksi sen sinisen sijaan ei voisi olla enemmän neutraalin sävyisiä vaatteita. Tai edes yksi punasävyinen, kai sen pojan voi pukea punaiseen jos tytönkin siniseen :D

Meillä eniten käytössä oli toppapuku, villahaalari, makuupussi ja hattu sekä tumput ja töppöset. Toki myös kynsisakset ja harja. Nämä (ja kaikki muut) on kuitenkin vielä uudenveroisessa kunnossa esikoisen jäljiltä. Samoin itse laatikko on tallessa, eli uusi tulokaskin pääsee siihen sitten nukkumaan kuten isosiskonsakin aikoinaan :)

Mulle on itsestäänselvyys, että otan pakkauksen kun eka kyseessä. Minua ei tuo värimaailma häiritse, ihan yhtälailla menee minusta tytöllekin nuo ja itseasiassa minusta kivoja värejä tässä uusimmassa pakkauksessa. :) Sen verran täytyy myöntää, että jos pakkaus olisi esimerkiksi vaaleanpunavoittoinen, niin en yhtä luontevaksi kokisi pukea pojalle vastaavasti. Minusta siniset sävyt on kuitenkin yleisesti ottaen neutraalimpia, johtuisiko siitä että itsekin sinisestä värinä pidän. Innolla odotan, että pääsee pakkausta penkomaan! Vaikka kaikki ei käyttöön tulisikaan välttämättä. Useamman lapsen kohdalla en niinkään ihmettele, jos kaikki eivät pakkausta halua ottaa uudelleen.

Me ei oteta. Esikoisesta otettiin, se tuntui sillon olevan yks tärkeä etappi raskaudessa :) nyt kun se yksi pakkaus löytyy ei toista oteta. Ei tullut niitä vaatteita käytettyä. Se makuupussi on tosi kätevä!

Mekään ei taideta ottaa. Esikoiselle otettiin ja kaikki tavarat oli kyllä käytössä, mutta edelleen tallessa ja siistejä (paitsi ruokalappu, jota ei enää saanut puhtaaksi ja heitettiin pois... :D ).

Tirpppa muistatko yhtään blogin nimeä? Kuulostaa kiinnostavalta. Ehkä googlekin löytää.

Mekään ei oteta enää toista pakkausta. Makuupussi on -14 pakkauksesta tallella ja muita tarvikkeita. Vaatteista jäi sillon niin paljon käyttämättä että en koe nyt niin tarpelliseksi. Harmittaa kyllä että sen toppapuvun (ja tumput) oon jo hävittäny.. :D

Takaisin