Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MoZar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakkaus kotiutettu tänään. Oli tullut minun reissun aikana kirje kotiin. Mulle ei tullut tekstaria, kun varmaan on joku rasti jäänyt jossakin kohtaa laittamatta. Jatkossa pitäis tulla, kun lisäsin sen nettisivuilla käydessäni samalla kun kurkin, milloin se päätös oli annettu.

Vielä ei ehditty ihmeemmin penkoa, kun lähti tuo mies taas töihin. Mutta hyvä kun on taas joku asia eteenpäin.

Mä mietin et mihkä keskusteluun laittaisin kysymykseni ja ehkä se sopii tänne parhaiten :) Pitääkö kaikki vauvan vaatteet pestä ennen vauvan tuloa eli kaupasta hankitut ja nämä äitiyspakkauksen omat? Vai onko toi ihan itsestä kiinni jos haluaa vai olisko se ihan suositus? Tiedän et pullot ja tutit pitää keittää.. :p

Kannattaa pestä niin lähtee kankaasta pölyt ja muut kankaan käsittelyaineet pois :) itse oon pessyt uudet ja myös kirppikseltä ostetut vaatteet ennen käyttöönottoa.

Mä olen pessyt kaikki. Se on kai suositus, että kaikki vauvan vaatteet ja muut tekstiilit pestäs ennen käyttöä :)

:nailbiting: Niitä on niin paljon! No mut ehkä se on ihan hyvä kun muutetaanki ja ne on nyt kaikki kasseissa ja poissa kaapeist niin pesee ennenkuin laittaa takas kaappiin :) vielä on kummiski aikaa! :)

Mun pakkaus on postitettu 11.6. Koskahan siitä tulee se saapumisilmoitus? :o

Mulle tuli tekstiviesti eilen, jossa näkyi lähetysaikana viime keskiviikko! En ymmärrä missä viesti on seilannut siitä saakka. Hain sen illalla (paino ku synti! en tajunnut että se on niin iso!) ja sanoivat Matkahuollossa että viikon se oli siellä jo odottanut noutajaa, olivat tosiaan viime keskiviikkona lähettäneet tekstiviestin, joka tavoitti mun puhelimen eilen.

Mä sain paketin just ennen juhannuksen viettoon lähtöä. Tuli kyllä yllättävän nopeasti ja ehdittiin sitä tutkailemaankin. Ostin yhdestä fb-ryhmästä pieniä tytön vaatteita ja ne tuli samana päivänä. Sinänsä ihan hyvä, koska ei tuossa äitiyspakkauksessa kuitenkaan paljon ole pientä kokoa...

Mä oon aina pessyt kaikki vauvanvaatteet ym. ennen käyttöönottoa. On sitten uusia tai käytettyjä. Uusista ainakin pitää tosiaan se tärkki pestä pois, käytetyistä mahdolliset pölyt ym. Ja ainakin on itellä tieto, mitä pesuainetta on käyttänyt, jos tulee vaikka jotain iho-oiretta pienelle. Vauvanvaatteethan suositellaan pesemään myös erillään muusta pyykistä, mikä sinänsä ei oo niin helppoa kun vaatteet on niin pieniä :D

Mun äitiyspakkaus haisi niin hirveälle, etä palautus on käynyt mielessä. Haju ei ole vielä lähtenyt edes pesussa. Eikö kellään muulla ole ollut tätä ongelmaa?

Samoin täällä uuden tuoksu oli melko voimakas, mutta pesussa lähti heti ja pesemättömistäkin tuotteista on muutamassa päivässä haju haihtunut. Ystäväni pakkaus huhtikuussa sen sijaan haisi kyllä aivan hirveälle ja hän palautti koko boksin! Tämä "uuden" haju ei ole lainkaan niin kamala.

Mulla ei haissu mitenkään pahalle vaan ihan semmoselle niinku yleensäkkin uudet käsitellyt vaatteet haiseeki. Kaikki on tähän mennessä sanonu että kannattaa pestä ennen käyttöä, koska niistä irtoo sitä tekstiilitehtaan ns. tärkkiä joka sitte saattaa ärsyttää vauvelin ihoa :)

Nimenomaan formaldehydille haisee, mutta sen kai pitäisi lähteä pesussa ja tiukassa istuu. Kone pyörii jo neljättä kertaa. Taitaa olla pakko palauttaa. En vain millään viitsisi.

Tällä viikolla saatiin paketti! Pahvilaatikkoon pakattu pahvilaatikko :/
Mutta sisus oli kivaa penkoa läpi. Aika paljon kaikkea! Hajuaki huomasi, mutta toivottavasti pesut auttaa.

Ensi viikolla pitäisi pakettti hakea. Onneksi saadaan auto lainaan muihin menoihin ku se kai aika iso on. :).

Miksi lastenvaatteet pitäisi pestä erillään muista vaatteista??.??

Takaisin