Äitiyspakkaus.

Mua ei oikein tuon uuden pakkauksen värimaailma miellyttänyt. Liian retrovärejä mun makuuni.
Mietinkin jo, että otanko taas rahana, mutta päädyin ottamaan pakkauksen, kun se vanhempi versio on ihan jees ja se laskujen mukaan pitäis tulla ku tänään ilmoitin kelalle asiasta.
 
Mä tykkään uudesta pakkauksesta, mutta en osaa hahmottaa että mikä siitä ihmisten mielestä tekee niin kovin poikamaisen. Sekö että siinä on 3 turkoosia vaatetta ja kaikki muut on sukupuolineutraaleja, tai ehkä vika on siinä et en voi sietää vaaleanpunaista vaikka esikoinen onkin pieni tyttö. Mun mittapuulla oli tosi neutraali ja molemmille sopiva pakkaus. Itse meinaan odotella vielä niin kauna et varmasti saan tän uuden.
 
Mulla on jo nuata vaatteita tuosta vanhasta pakkauksesta. Sain siis miehen siskolta, kun niillä synty tyttö viime vuonna kesäkuus. Siks haluisin tuon uuden, voin hakea viim. 28.4.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt jännitys tiivistyy, hakemukset vetämässä !!!

Ollaan vieläpä koko ensi viikko reissussa, olen ihan varma että pakkaus tulee sillä välin ja sitten en kestä kun se makaa postissa ja itse olen muualla.
Ei käy elämä tylsäksi, tää kotiäidin arki on näin jännää :wink

Luonnollisesti raportoin heti kumpi tuli, Kelan tätikin mainosti että voi tulla ihan kumpi vain :D
 
Kuinkahan kauan Kela oikein käsittelee noita hakemuksia? Nyt jo viikon ajan ollut( netistä katsottuna) "käsittelyssä".
 
^Riippuu ihan kelan toimistosta ja ruuhkasta. Mulla kesti käsittelyssä noin 2 viikkoa, mutta jossain on kuulemma mennyt pari kuukauttakin.
 
Olin tänään Kela-neuvolassa, siellä täti oli sitä mieltä, että yleensä vielä maaliskuuhun mennessä on vanha jaettu loppuun, ja uuden jako alkaa. TIedä häntä, miten pitää paikkaansa, mutta ainakin vinkiksi niille, jotka tuota vanhaa hamuavat. Itse odottelen ihan innolla kyllä uutta, vaikka tyttöä ootellaankin, ja poikamaisia minustakin nuo enemmän olivat, kuin tyttömäisiä. Mutta silti. Joku täällä jo toteskin, että voihan sitä sitten höystää kaikella ihanalla tyttökrääsällä... :)
 
se vaihtelee joka vuosi et miten kauan sitä jaetaan. Mulla oli esikoisesta laskettuaika 10/2012 ja sain silti vuoden 2011 pakkauksen, sitä 2012 pakkausta joka olisi esikoiselle kuulunut alettiin jakaa vasta joulukuussa 2012 ja sen vuoksi se siirrettiin suoraan vuoden 2013 pakkaukseksi.
 
Mulla ainaskin käsittely oli nopeaa. Viime viikolla hain ja 28.2. oli päivätty, että äitiyspakkaus on tilattu. Eli uskoisin saavani tuon vanhan pakkauksen.
 
Minulla luki vihdoin parin viikon odottelun jälkeen "tilataan 7.3.2014" ja siitä pitäisi enää mennä max. se kaksi viikkoa, eli oletan toiveeni tapahtuvan ja saisin sen vanhan pakkauksen :rolleyes:

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää pakkaus äp 2014 on jo jaossa! Oon fb ryhmässä missä vauvoilla la kesäkuussa ja yks oli saanu tän pakkauksen. Hän laittoi kuvatkin sinne "todisteeksi" :) jee! Hän oli tehny hakemuksen 18.2 ja pakkaus tuli tänään! :)

Itse kyl oottelen silti varuiks hetken, et varmasti olis kaikki vanhat jaettu loppuun :p
 
Jee, hieno kuulla että uutta pakkausta jaetaan jo :)
Mun pitäiskin alkaa selvittämään noita tukiasioita, mitä pitäisi hakea ja mistä, mitä ilmoitella minnekin. Jotenkin luulin että "Kela-neuvola" tarkoittaisi että siellä saisi jotain ohjeita jne vähän niinkuin valmiiksi. Sain todistuksen raskaudesta ja Kelan mainoksen puhelinnumeroista. Neuvolan täti vaan sanoi että netissä pitää hoitaa kaikki ja ne on niin monimutkaisia että kannattaa soitella noihin numeroihin. Ok :) Täytyy alkaa perehtymään, onneksi ensi viikolla pitäisi olla aikaa. Mutta jes että uuden pakkauksen voi jo saada, itse tykkäsin siitä enemmän kuin edellisestä :)
 
Ruusunmarja, kandee mennä kelaan ja tehdä paperit siel sen työntekijän kans ja samalla kysellä kaikki jutut mitä mielessä on. Niin mä tein :) paitsi ton äp hakemuksen teen netissä jälkikäteen :)
 
Kizu, joo täytyy harkita Kelaan menoa. Menisin suoraan Kelaan ellei se olisi auki ainoastaan silloin itse olen töissä, ja jonotus + työmatka niin puoli päivää menee helposti. Mutta täytyy vaan järjestää jos ei nopeasti netissä selvene :)
 
Jahas, siinä taisi mennä toivo siitä, että ehtisi vielä saada vanhan pakkauksen :) Mulla ei ole netissä muuta kuin 'hakemus vastaanotettu', eli ei vielä edes käsittelyssä, vaikka pari viikkoa sitten jo laitoin.

No, taisin viimeksi uhota, että uusikin kelpaa, joten kai se on pakko niellä ja pukea vauva sitten inhokkiväreihinsä - tai perustella sillä, että täytyy ostaa parit potkarit lisää... :)
 
Takaisin
Top