Äitiyspakkaus

pisku

Satasella mukana keskusteluissa
Mitä mieltä uusimmasta äitiyspakkauksesta? Meinaatteko ottaa pakkauksen, vai rahan?

Me otettiin ekaa odottaessa pakkaus, mutta jäi ne vaatteet oikeastaan kaikki käyttämättä. Meille syntyi viimeksi tyttö, eikä oikein ollut mitään kivaa tytöille. Tietty on tarkoituksella neutraaleja vaatteita, mutta mielestäni oli kivampi pukea vauva itse ostettuihin ja värikkäisiin vaatteisiin  Toppapuku oli ensimmäisenä talvena suuri ja seuraavana pieni. Oikeastaan eniten tuli käytettyä niitä tarvikkeita. Eli kynsisaksia, lakanoita, harsoja ym.

Jotenkin itse olen nyt ajatellut, että ottaisimme rahana, mies on toista mieltä. Tämän vuoden pakkauksessa on minun makuuni aika kauhean värisiä vaatteita, toki osa on ihan kauniitakin. Tytölle en ainakaan tuota haluaisi. Eihän se 140€ rahaa ole yhtä paljon, mutta kyllä sillä aika paljon saa ostettua. Varsinkin, kun on vielä esikoiselta nuo tavarat jäljellä. Monet äitiyspakkauksen vaatteista on myös oudon mallisia, eikä ainakaan meidän tytölle istunut hyvin. Lisäksi joistain lähti jo ensimmäisen käytön jälkeen neppejä irti. En jaksanut vaihtaa niitä edes..
 
Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti. En vaatteiden, vaan niiden tarvikkeiden vuoksi. Se makuupussi on ihana! =) Ja onhan siinä varmasti se erikoinen fiiliskin, kun sen pakkauksen sitten saa hyppysiinsä! :) Sitä odotellessa.
Ensi neuvolakäynnillä tämän kuun lopussa muistaakseni saan jotain kelan lappuja, joilla sitten hakea sitä pakkausta.
 
Mä kyl ajattelin ottaa sen pakkauksen, se on kyl aika poikamainen jos tyttö tulee. 2011 vuoden oli kans. Mut kyl mä silti tykkään noist pakkauksista, kaikkii vaatteit ei tullu viime pakkaukses käytettyy, eikä tuu varmasti nytkää, mut tos o kaikkee nii paljo mitö haluun ni se otetaa ::)
 
Mä kyl ajattelin ottaa sen pakkauksen, se on kyl aika poikamainen jos tyttö tulee. 2011 vuoden oli kans. Mut kyl mä silti tykkään noist pakkauksista, kaikkii vaatteit ei tullu viime pakkaukses käytettyy, eikä tuu varmasti nytkää, mut tos o kaikkee nii paljo mitö haluun ni se otetaa ::)
 
Meillä on noita makuupussejakin jo kaksi, samoin täkkejä. Lähes kaikki edellisen pakkauksen tavarat ja vaatteet on tallessa. Muutakin tavaraa tuntuu olevan useammat kappaleet ja säilytystilaa hyvin vähän. Mutta jos meille poikaa lupaillaan, niin saatan hyvinkin pakkauksen ottaa. Tytölle tuskin.

Onhan se kiva ja hyödyllinen juttu kuitenkin, ja kiva niitä tavaroita päästä tutkimaan ja hypistelemään. Silti en tiedä, onko se minulle riittävän hyvä syy. Voihan mieli vielä muuttua
 
Niin ja meillähän ei ole ennestään yhtään mitään, että ihan tarpeeseen tulee kaikki tavarat.
Paitsi vaatteita olen mennyt jo 40 litrasen laatikollisen ostelemaan, kun ne on niin vastustamattomia. Nyt olen asettanut jo kiellon itselleni, ettei enää vaatteita saa ostaa!!! :D
 
Mä en aio ottaa. Ajatuksena kiva, mutta tulisin käyttämään varmaan vain makuupussia ja tarvikkeita. Vaatteita olen saanut ostettua tosi edullisesti, niin ostan sillä rahalla kunnon lämpöpussin ja tarvikkeita.
 
Mä en aio ottaa pakkausta vaan rahana :) Otin viime vuonna ja petyin niiden vaatteiden laatuun aikalailla esim suurimmassa osassa roikku ihme lankoja, saumat oli vinossa/mtkalla, reikiä ja löysiä nappeja. Ja vaatteet ei loppujen lopuks ollu ees mun makuun. Lahjoitin kaikki vaatteet kaverille ja itellä pidin makuupussin ja sitten sakset ja mitä muuta pientä siellä nyt olikaan. 140euroa on siks mulle ainakin parempi vaihtoehto ja saan sillä sit ostettua mieleisiä ja vauvan vaatteet ei kyllä kalliita ole ellei sit osta jotain merkkiä ja meilläkään ei juuri uusia ole hankittunakaan. Meillä löytyy melkein kaikki vauvalle, ainaki nuo kalliimmat jutut, rattaat, sänky ym. Mutta jos tulee tyttö niin sit täytyy vähän kattoa uusiks vaatevarastoja :)
 
Sen voi hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Mä aion ottaa kyllä pakkauksen, koska poikavauvalle se sopii mainiosti :)
 
Mä kyllä aattelin sen pakkauksen ottaa. Mitään tarvikkeita kun ei oo ennestään. Onhan se väritykseltään aika poikavoittoinen, mutta tuleehan niitä ostettua itekki vaatteita, että ostaa sitten niitä vaaleanpunaisia lisäksi, jos on tyttö tulossa :) 
Tuo ihmetyttää, että mitenhän ne niin huono laatuisia ovat... Toivottavasti olisivat panostaneet tähän pakettiin niin, että laatukin ois parantunut! :D
 
Ehdottomasti otan. Esikoinen kun on niin puuttuu kaikki saksista lähtien ja saa sitten vähän lisää taas vaihtovaatteita ja muita, en ole niin reipas pyykinpesijä että ihan 3 asustekerralla selviäisi. :)
 
Mä otan ihan ehdottomasti. Mun mielestä ne kuosit ja värit oli aivan ihania ja meillä ainakin sopii kummalle vaan. Ei kuitenkaan aiota mitään pastellivaaleanpunaista tai -sinistä vauvalle muutenkaan pukea, ainakaan paljoa.
Ja on se kyllä niin mahtava etu, ei monessakaan maassa tuollaista saa.
 
Tarviiko muuta kun marssia vaan KELAan kun hakee sitä pakettia? Pitääkö olla jotain todistuksia vai riittääkö pelkkä masu todistamaan? :D
Mä olen vähän pihalla näistä jutuista...
 
Saat neuvolasta raskaustodistukseen ja sen kun liität siihen äitiysavustushakemukseen niin se on sillä hoidettu :) siskoni synnytti esikoisensa kesällä ja on kyllä pitänyt minut selvillä näistä asioista. Kelan sivuilta löytyy myös paljon tietoa.
 
Muikkis, Saat neuvolasta kelan lappuja joilla haetaan äitysavustusta ja rahoja ym. Ja neuvolasta tai jostain miten nyt siellä sun mestassa toimtaankin niin saat todistuksen siitä että sä oikeesti oot raskaana ja sun raskautes on kestäny vähintään 154 päivää. Siitä lähtien saa hakea niitä. Eli saat varmasti seuraavalla kerralla ne paperit kun meet neuvolaan :) Ja suosittelen meneen ihan kelaan niiden paprujen kanssa jos niistä ei tajua meinaan ne kun yleensä on aika hepreaa ja ei tuu sit ainaka täyteltyä kymmentä kertaa väärin :)
 
Juu mulle sanottiin, että rakenneultran jälkeisellä neuvolakäynnillä saan Kelan laput + sen raskaustodistuksen. Eli 29.11.alle kaks viikkoa niin pääsee hakemaan =)
 
Koska toinen tulossa ja kaikki esikoisen vaatteet ja romppeet tallessa niin rahana otetaan nyt. Esikoiselle äitiyspakkaus (vuoden -10) oli kyllä ihan käypä ja eniten käyttöä on ollut peitolla, aluslakanalla, makuupussilla, haalareilla, villaväliasulla, pyyhkeellä, kynsisaksilla, harsoilla ja öh, liukastusvoiteella :D

Nykyisessä näkyi olevan jokunen 50 cm vaatekin. Taisi -10 pakkauksessakin olla, mutta mitoitukseltaan ne olivat valtavan suuria. 
 
Aijon ottaa pakkauksen,vaikka esikoisesta onkin 2011 pakkauksen vaatteet ym tallessa. Mä pidän sitä 140€ todella vähäisenä siihen nähden mitä tuo pakkaus sisältää. 
Toi on kyllä harmillista,että on osunut huonokuntoista vaatetta joillekin.Meillä oli kyllä kaikki sielä silloin ihan ok kuntosia.
Jotkuthan laittaa tuon laatikon pinnasänkyyn ja nukuttaa vauvan siinä laatikossa,kun onhan sielä sitä varten se pieni patjakin laatikossa.Nythän tuo laatikkokin on ihan kohtuu sievän näkönen,kun on väriä saanut pintaan.
Meillä ei tainnut,kun kerran nukkua tuo esikoinen siinä laatikossa,kun nukkui mummun kanssa toisessa huoneessa,jotta saatiin vanhemmat huilata. :)
Mun mielestä tuossa laatikossa on huomattavasti paremmin ajateltu värien kannalta tyttöjä ja poikia,kun esim siinä 2011 laatikossa. Mä nyt olen tuolle meitin pojalle pukenut jopa pinkkiä päälle,eikä mun mielestä tarvii aina ollakaan ihan niin vaan 'poikien väreissä'. :)
 
Takaisin
Top