Äitiyspakkaus

Voi ei, miksi mun pitää odottaa, vaikka lähetin hakemukset liitteineen myös sähköisesti!? 

Mutta onnittelut sulle asioiden nopeasta käsittelystä. Meillä puolison vajaa viisivuotias poika on myös ahkerasti tutkinut vauvatarvikkeita. "Kun nyt opettellaan, niin osataan, kun vauva syntyy." On siis testattu muun muassa leikkimattoa ja soivaa mobilea. Yhtenä päivänä meni vauvaleikit niin pitkälle (lopussa miltei kaikki pehmolelut olivat vauvoja, joille puettiin sukat, joita ruokittiin ja hoidettiin ja joita tuli ihan ikävä, kun lähdettiin ulos), etten enää kestänyt vaan toin hyvin painokkaasti esille, että nyt olisi jo legoilla leikkimisen vuoro :)

Keksitkö muuten pätevän selityksen kondomeille? :)
 
No meillä tyttö on ilmeisesti jollain lailla perillä asioista että riitti kun sanoin että jaa ne kondomit... Tai ainakaan "niistä sinisistä" ei enää puhuttu sen enempää, ainakaan sillä kertaa.
 
JEE, äitiyspakkaus saapui meille viikko hakemuksen jättämisestä. No onpahan jotain kivaa tekemistä kun saa pakkaukseen tutustua :-)

Meillä olisi ollut reissuun lähtö tänä aamuna, Dubaihin häämatkalle. Sairastuminen kuitenkin ajoi pedin pohjalle ja lääkäri ei antanut lupaa reissuun :( eli räntäsadetta katseltu hiekkarantojen sijasta!
 
Mäkin sain muutama päivä sitten Kelan päätökset! Äitiys- ja vanhempainrahan määrä yllätti positiivisesti, vaikka olinkin laskenut sen aiemmin netin laskurilla. Jotenkin sitä ei vain uskalla luottaa, että kaikki menisi Kelan kanssa asioidessa putkeen... Kiva huomata olevansa väärässä :) Äitiyspakkaustakin pääsee kohta hypistelemään.
 
Mäkin kävin eilen hakemassa postista ton pakkauksen. En tosin oo vielä ehtinyt avaamaan, mutta tänään aijon hypistellä sen läpi!
 
Sain pakkauksen viime viikolla, se on tosi kiva ajatuksena että saat paketin jossa on hyödyllisiä tavaroita, mutta kuosit ja värithän olivat ihan järkyttäviä - en tiedä millainen ihminen (mies??) on ollut tuotteita valitsemassa mutta en ikinä ostaisi tuollaisia omalle, varsinkaan ensimmäiselle lapselleni.
 
Noi varit ja kuviot on kylla niin makuasioita kun taas itsesta pakkauksen varitys on aivan loistava kun ajattelee etta sen saa seka pojan etta tyton vanhemmat. Omilla hankinnoilla voi sitten lisata muita vareja kun kuitenkin pakkauksen vareihin on tosi helppo yhdistella muita vareja. Ja sellaisille joilla ei ole kamalasti varaa ostella lisavaatteita heti alussa on kiva ettei pakkaus ole ihan valkoinen vaan vaatteissa on variakin. Mutta kun ilmaiseksi saa niin ei aina osaa ajatella asiaa kaikkien muiden kannalta vaan miettii vain mita sille omalle prinsessalla/prinssille haluaa... Mina en tuota pakkausta en edes saa koska asun ulkomailla ja tiedan mita on kun pitaa miettia esikoisen kanssa mita kaikkea mahtaakan tarvita kun kukaan ei niita valttamattomia tavaroita postin avulla toimita perille... :) (juu tiedan etta pakkauksen voi tilata ulkomaille mutta hinta on mita on...)
 
Mäkin hain äitiyspakkauksen tuossa muutama päivä sitten, mutta oon ehtinyt vasta silmäillä kamppeet läpi. Jos en olisi hankkinut jotain vaatteita ja tarvikkeita jo etukäteen, olisin varmaan syventynyt pakkaukseen innokkaammin. Kuvissa sisältö näytti mukavammalta, livenä vaikutelma on kieltämättä hailakka. Ne turkoosit jutut miellyttivät mun silmää eniten ja valkoisia on sitten helppo yhdistää muihin, räväkkiin väreihin. Ei tässä katsota lahjahevosta suuhun: onhan se hieno homma, että moinen etu on olemassa! Nykyään on kuitenkin tottunut näkemään ihanan värikkäitä ja raikkaita lastenvaatteita, että beiget ja harmaat sävyt voivat näyttää hieman latteilta :)
 
Latteilta ehka mutta kaytannollisilta silla kun puklua ja loysaa kakkaa riittaa ihan vaatteille asti niin kun sellaisia hyvin varikkaita vaatteita sekaisin (vauvan vaatteita ei oikeen voi pesta varien mukaan tai yksitellen kasin) pyorittaa 60 asteessa koneessa kymmenennen erilaisen tahranpuhdistajan/hammastahnan/fairyn/etc kanssa niin niista ihanista varikkaista vaatteista tulee iloisen laikullisia ja varit sekoittuu ihan uudeksi elamykseksi :D Oman kokemuksen perusteella latteet varit on pop koska ne vaan sattuu olemaan kaytannollisimmat ihan pienen vauvan kanssa. Ne muutamat ihanat varikkaat vaatekappaleet jotka esikoiselle ostin ei valitettavasti selvinneet monestakaan pesusta ennen kuin paatyivat roskiin. Mutta ehkapa mulla on ollut vaan huono tuuri vaatteiden kanssa... :)
 
Mä otin äitiyspakkauksen, joka mun suureksi hämmästykseksi saapui muistaakseni vajaassa kahdessa viikossa.

Ihan kiva näin ensikertalaisena saada tollainen valmis pakkaus, varsinkin kun meillä on tässä kevään aikana remppaa, muuttoa ja muuta mukavaa niin ei tartte ainakaan noiden peruskamojen  perässä juosta.

Itse pakkauksesta olen sitä mieltä, että ei ehkä värimaailmaltaan ihan mun juttu, mut let's face it - muksut on ensimmäiset kuukaudet värisokeita ja itse tuskin väsyneenä jaksaa syöttöjen välissä harmitella, et muksulla on keltaiset potkuhousut pinkkien sijaan. Itse ainakin aattelen niin, että eipä sillä väliä minkä värisissä kuteissa se toukka himassa heiluu, voinhan mä ostaa sille sitten oman mieleeni mukaan vaatteita niitä tilanteita varten kun mennään jonnekin tahi joku übertrenditietoinen tulee meille ;)

Muutenkin meille on tulossa tutuilta niin paljon käytettyjä (mutta erittäin siistejä) ja muutamia uusia vaatteita ilmaiseksi, etten viitsi hirveästi ostella uusia.
 
Hei mäkin laitoin sähköisenä hakemuksen jo kai pari viikkoa sitten.
Päätös äitiyspakkauksen (jolla on musta ihan tyhmä nimi kun lapsellehan se pakkaus on ja voi isäkin niitä kamoja käytellä lapsen kanssa, paras oliskin!) korvaavasta rahasta tuli pian, mutta muusta en ole kuullut minäkään! En tiedä minäkään paljonko tukia on tulossa enkä saanut laskuristakaan mitään irti, mutta vähällä on totuttu tulemaan toimeen joten olen luottavainen, tuli mitä tuli. Tuloillani joku superminimi kuitenkin.

Odotan esikoistani mutta päätin etten ota äitiyspakkausta koska:
- Mielestäni se sisältää merkittävät määrät turhaa roinaa, jota harva lapsi oikeasti välttämättä tarvitsee. Eiköhän useimmista kodeista löydy pyyhkeitä ja lapsen petivaatteiksi helposti sovellettavia kankaita jo valmiiksikin. Ja kylpylämpömittari?? Jos sen veden lämmön mittaaminen on mahdotonta käsin niin kuinkas meitä kuitenkin on tässä maailmassa näin paljon? ;) Joku sanoi että kuumeessa lämpötilaa voi olla vaikea arvioida, mutta uskon ettei lapsen kylvettäminen ole välttämätöntä kuumeisena. Sen sijaan kuumemittari lapsen sairastumisen varalle voisi olla näppärä, mutta sitäpä siinä pakkauksessa ei taidakaan olla.
- Äitiyspakkauksen vaatteet ja muut ovat kaikille samannäköiset, mikä on minusta paitsi tylsää, myös epäkäytännöllistä. Haalarit sun muut menevät helposti sekaisin jos kaksi saman vuoden pakkausjätteellä varustettua kullannuppua kuoritaan varusteistaan samaan naulakkoon.
- Meillä on onneksemme rutkasti tuttuja, joiden lapset ovat juuri kasvaneet ulos ensimmäisistä vaatteistaan ja muista tarvikkeistaan ja haluavat nyt roinasta eroon. Tuntuu että kierrätettyäkin tavaraa on jo nyt ihan liikaa, vaikka lapsi ei tarvitse mitään vielä kuukausiin. Kyllä sillä 140e:lla ne tarvittavat hammasharjat ja liivinsuojukset saa, ja eiköhän jää rahaa ylikin. Meidän lapselle hankitaan uutta krääsää kaupasta sitten jos/kun hän osaa iloita siitä itse. Meille vanhempina riittää että lapsi itse on uusi.
 
Mä komppaan kyllä täysillä sua Milla! Se sammakkolakana lähtee meillä mökille käyttöön... Jotenkin ajatus valkoisesta pinnasängystä ja vaaleista väreistä lakanoista katoaa, kun kuvittelee sen sammakkolakanan sinne.. Yak! Äitini mielestä se oli "iihana" ja sanoi mulle että "lapsi tarvitsee värejä ympärilleen". Juu, kyllä se värejä saa, leluissa ym. asioissa ympärillään, mutta luulen että sen psyyke ei siitä järky, jos äiti haluaa pukea lapsen neutraaleihin väreihin ja myös pitää makuuhuoneen vaaleana ilman sammakoita :) Sitä paitsi, ne "roiskeet" niiden sammakoiden välissä näyttävät siittiöiltä (vaikka taitavat kyllä olla nuijapäitä), enkä pääse enää siitä ajatuksesta eroon :)
 
Juuri tänään katselin tuota äitiyspakkauksen sisältöä ja yritin pitää mielessä, että ei pidä "ilmaisesta tavarasta" valittaa. Vaatteet saavatkin olla neutraaleja, me kun ei tiedetä kumpi on tulossa. Mutta mä taas haluaisin, että petivaatteissa oli väriä. Kaupoissa on kamalasti tarjolla kaikkea pastellia, yök. Sammakot siis sopivat meille, vaikka tausta voisi olla valkoinen eikä kellertävä ja ne Erppulinkin mainitsemat siittiöt olisi voinut jättää painamatta :D :D
 
Tykkään todella tästä uudesta pakkauksesta, yllätys-kolmonen on tulossa ja pakkaus on tutkittu ja tekstiilit pesty ja vaatteet lajiteltu omiin kokoihinsa. Erityisesti tekstiilien laatuun on satsattu, kun on mm. luomupuuvillaa yms.. Kuosit taas eivät ole parhaita mahdollisia, mutta kaikkea ei voi saada.


plussat; luomua, ökö-test, kotimaista, muksujen aio-vaippa, ihqu makuupussi, ja sit ne kynsisakset - vanhat on jo käytetty loppuun.
miinukset; kestoliivinsuojat (fleece ja pul-kosteussulkukangas, siis mitä ihmettä?) - ei toimi. Imse vimsen taskuvaippa samat materiaalit (fleece ei ole ihoystävällinen eikä kestävä vaippamateriaali, ei mikään ekologinen ratkaisu).
 
Ei miellyttänyt miutakaan äp:n sammakkopussilakana, varsinkin kun pesussa lähti saumat niin pahasti kiertämään, ettei sitä ois saanu mitenkään nätisti ees peiton päälle, joten se sai uuden elämän jonain hyödyllisempänä:
 

Liitteet

  • 20130425_1734201107854217.jpg
    20130425_1734201107854217.jpg
    966.4 KB · Katsottu: 13
  • Tykkään
Reaktiot: hat
Takaisin
Top