Äitiyspakkaus

taikatutti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuun äidit 2019
Tänne voi kertoa mielipiteitään uudesta 2012-2013 äitiyspakkauksesta ja meinaako ottaa pakkauksen vai rahan. 
 
Mie otan pakkauksen kun ensimmäinen laps on kyseessä,mut katoin et ei oikein miellytä miun silmää monenkaan vaatteen väri.Liian retroa miun makuun.Vaikka eipä se laps niistä väreistä välitä :)
 
Moikka !

Koskien sitä äitiyspakkausta:
Mikäli kaikki menee hyvin, niin otan myöskin tuon äitiyspakkauksen. Oranssi ei myöskään ole minulle mieluinen väri, mutta ajattelen myös niin - että ensimmäisen kanssa haluan ehdottomasti äitiyspakkauksen. Ja olihan siellä myös paljon mikä oli minulle mieleen ! Mukavaa viikonloppua kaikille !
 
Moikka! Minä myös ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, rahana se on ihan olematon. Minulle ei niin ole värit tärkeitä vaan että pikkuisella on vaatetta:) mukavaa viikonloppua kaikille!:)
 
Pakkaus olis ihan ok mun mielestä, mä oon ennemmin sellanen, että mielummin väriä ku pelkkää valkosta :) Esikoisen pakkaus oli aika kiva, joskin seuraavan vuoden makuupussi olis ollu vieläkin kivempi.

Tällä kertaa en ota pakkausta, vaan rahan. Olen esikoiselta säästänyt kaikki ne vaatteet ja tarvikkeet, jotka oli käytössä mieleen. Itse en esimerkiksi potkareista tykkää ja kaikki valkoiset housut jäi käyttämättä ;) Villahaalari ja kevytvanuhaalari oli ihan parhaita, ja tietenkin makuupussi oli ehdoton. Joten otan mielummin sen rahan ja ostan sillä sitten jotain erityistä vauvalle. Jos vaikka tulis tyttö, niin PINKKIÄ VIOLETTIA PINKKIÄ MULLE :D

Tosta rahasta vielä, että mäkin ajattelin esikoista odottaessa, että eihän se raha ole mitään pakkaukseen nähden ja ei se tietysti olekaan kun ensimmäistä odottaa, eikä ole valmiina mitään eikä oikeastaan käsitystäkään mitä tarvitsee. Ja muutenkin se pakkaus on ihana osa odotusta. Mutta kun esikoisen syntymästä ei ole tolkuttoman pitkän aika=tavaraa on tarkoituksella säästetty, niin itse asiassa se raha on paljon isompi hyöty verrattuna siihen, että ottaisi laatikollisen tarpeetonta tavaraa pelkästä pakkauksen himosta. Että ei se rahakaan ihan huono ole :)

Miten mä saankin aina tikusta näin asiaa? :D
 
Minä taas tykkään juuri niistä kirkkaista väreistä ja siilin kuvista ja mitä siellä oli :D Saa nähdä jos tyttö tulee niin mitä sille puetaan päälle kun en oikein voi sietää pinkkiä (ainakaan itselläni) niin kuin käy kun tuntuu useat tyttöjen vaatteet olevan pinkkiä ja vaaleanpunaista. No on niin poika olo että ehkä tässä odotellaan joulukuuhun ennenkun mekkoja aletaan ostella :)
 
Me ajateltiin kans ottaa äitiyspakkaus, on kuitenkin esikoinen kyseessä niin saa sit intoilla niiden tavaroiden Kanssa. Ja muutenkin, kun ei nyt yhtään tiedä, mitä kaikkea pitäis hankkia möyrijälle. Ja onhan ne vaatteet ja tavarat kivan näkösiä, niin kyllä me se nyt otetaan :)
 
Ensin ajattelin että otan pakkauksen, sillä haluaisin sen laatikon (siinä kun on niin hyvä säilöä muistoksi lapsen tärkeimmät vaatteet sekä muut tavarat) ja koska kuopuksen kanssa otin rahan enkä pakkausta. Nyt aloin kuitenkin pohtia asiaa, kun on kerran tallella kaikki esikon pakkauksesta. Haalari jäi käyttämättä kokonaan, samoin potkarit sillä itsekään en oikeen välitä potkareita. Päätin siis että otan myös rahana, sillä ennemmin tosiaan ostan jotakin hyödyllistä kuin otan nurkkiin pyörimään käyttämättä jääviä vaatteita.. Itsekin tykkään enemmän kaikesta värikkäästä, mutta pakkauksesta jäisi niin paljon käyttämättä, että 140 eurolla saan jo enemmän ostettua mitä pakkauksesta jäisi käyttöön, etenkin jos löytää vaatteita käytettynä. Mutta esikoisen kanssa pakkaus on aivan ehdoton, eikä todellakaan ole mitattavissa tuohon rahasummaan :)
 
Meinasin myös ottaa pakkauksen vaikka onkin neljännestä lapsesta kyse... edellisestä kun on aikaa melkein kuusi vuotta... ja kaikille aikasemmillekin olen ottanut. Minusta värit on ihan ok.
 
Meinasin myös ottaa pakkauksen vaikka onkin neljännestä lapsesta kyse... edellisestä kun on aikaa melkein kuusi vuotta... ja kaikille aikasemmillekin olen ottanut. Minusta värit on ihan ok.
 
Minä olen vielä vähän kahden vaiheilla. Kaikki kamat on edellisestä pakkauksesta jäljellä ja aika vähän niitä vaatteita tuli käytettyä. Villahaalari oli ehdottomasti paras ja käytetyin. Peitto, lakanat, hammasharja, kynsisakset, kypärämyssyt ja kestovaipat tulivat käyttöön ja tarpeeseen. Raha on aika pieni paketin sisältöön verrattuna, mutta varsinaista käyttöä on aika pienelle osalle. Mutta vielä on aikaa pohdiskella. 
 
Hätähousu laittoi pakkauksen hakuun melkein heti, kun sain raskaustodistuksen käteeni. :) Ensin ajattelin, että laitan hakemuksen menemään viime hetkellä, ettei tarvitse liian pitkään sitä säilytellä. En malttanutkaan :D Saa ainakin jotain hypisteltävää. 

Samaa mieltä tuosta värityksestä, melko poikamainen. Onneksi sininen on oma lempivärini, joten kukaan ei ihmettele vaikka käyttäisinkin vähän sinisiä vaatteita tytölläkin. 
 
Otan rahana kun 5.lapsi ja kaikista edellisistä oon ottanu pakkauksen, kaksosista 2 pakkausta ja yhen rahana, vaatteita on kaapit pullollaan...  Mut muutoin pakkaus on ollu aina hyvä, eikä sillä rahalla sais kuin murto-osan pakkauksen sisällöstä...
 
Äitiyspakkaus tulee! Viime viikolla vein paperit kelaan, onko tietoa kuinka kauan menee paketin saapumisessa?

Pitkään paketti/raha -juttua mietti, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin laatikossa on rahalle enemmän vastinetta kuitenkin kuin se mitä sillä rahalla sitten saisi.

Ja väritys tosiaan suht poikamainen, joten menee senkin puolesta meidän poitsulle sitten :-)
 
Moikka!:) mä vein kelaa laput täytettynä ja todistuksen kera ja päätös äitiysrahasta ja vanhempain rahasta tehtiin parin pvä päästä lappujen viennistä eli mulle pitäisi äitiyspakkaus tulla ensiviikon aikana:) eli kannattaa seurailla sieltä kelan sivuilta kun kirjautuu sinne asiointiin:)
 
Moikka !

Me saimme äitiyspakkauksen eilen - ja pitihän siihen jo tutustua. Oli muuten positiivinen ylläri. Aika paljon oikeastikin hyvä tavaraa, vaikka ihan kaikki väritykset eivät täysin natsanneetkaan. Mutta kyllä ne kaikki käyttöön tulevat.

Oli tosi kiva hypistellä ja katsella uusia tavaroita - kiva kun oli positiivinen ylläri :)
 
Hain äitiyspakkausta ja muita Kelan juttuja pari viikkoa sitten heti, kun olin saanut neuvolasta tarvittavat paperit. Skannasin raskaustodistuksen ja liitin sen hakemuksiini netissä. Oletin, että päätös tulee nopeasti, mutta hakemukset ovat vieläkin käsittelyssä...

Huomaan itsessäni ihan uudenlaista malttamattomuutta. Miltei joka arkipäivä täytyy käydä tarkistamassa, josko päätökset olisi jo tehty. Onneksi avainlukulistassa on numeroja vielä rutkasti jäljellä. Toki kiinnostaa myös, paljonko äitiys- ja vanhempainrahaa tulen saamaan. Olen käyttänyt Kelan laskuria, mutta en uskalla luottaa arvioon; haluan faktoja! :)
 
Piti tulla kehumaan kuinka kerrankin meillä kelan päätökset tulivat tosi nopeasti. Tein vajaa kaksi viikkoa sitten hakemukset, viikon päästä hakemusten teosta jo tuli paperipäätökset kotiin. Liekö sitten vaikuttanut että tein tällä kertaa kaikki (myös liitteet) sähköisesti.
 Ja nyt onkin hypistelty koko viikko pakkauksen vaatteita. Tai minä hypistelen ja 2-vuotias sovittaa niitä... Ja kohta 11-vuotias tutkii tarkkana ja kyselee että mihin näitä sinisiä (kondomeja) tarvitaan lasten hoidossa...
 
Takaisin
Top