Äitiyspakkaus

Niin, kyllähän se on näin, että jäätelöidenkin kohdalla otan aina suklaan enkä mansikan makuisen, jos vaan tarjotaan mahdollisuus valita. Miksi siis tyytyisin äitiyspakkauksen kohdalla niihin nykyisen pakkauksen kompromissiväreihin, kun on mahikset saada paljon kivempiakin värejä ja kuoseja uuden pakkauksen muodossa?
 
Joo minä en taas ymmärrä niitä, joita voi häiritä jonkun toisen ihmisen toiminta tällaisessa asiassa. Ihmisiä on erilaisia, joillekin toiset asiat on tärkeämpiä kuin toiset. Eikä minua ainakaan asia stressaa yhtään mitenkään mistään suunnasta. Toki ymmärrän jos lähettämätön hakemus jotakuta stressaa, silloin se varmaan kannattaa lähettää heti, niin ei jää vaivaamaan.

Kyllä mulle ainakin on merkitystä kumman pakkauksen saan, kun kerran nyt juuri ollaan tässä pakkausten vaihtumisen kohdassa ja pidän enemmän tästä uudesta pakkauksesta, juuri niiden muutaman pirteämmän vaatekappaleen ansiosta. Eli on mahdollisuus edes yrittää valita. Toki hakemus on lähetettävä määräaikaan mennessä, jolloin sitten ei voi enää mitään jos saakin vanhan pakkauksen. En silloin mitään itkupotkuraivareita asiasta saa, ihan tyytyväinen olen varmasti siihen vanhaankin pakkaukseen, mutta MIELUUMMIN ottaisin sen uuden. Ei siinä mielestäni kuitenkaan ole mitään ihmeellistä/käsittämätöntä jos viivyttelen hakemusta vähän sen takia, että saisin sen itselleni mieluisamman pakkauksen.
 

Heippa,

Meille tuli vuoden 2011 pakkaus ja haluaisin tulevan eli 2012-2012 pakkauksen. Jos sinulle tulee uusi ja haluat vanhan, ota yhteyttä!


Terveisin Eve
e.mesiaislehto@gmail.com
 
Minun hakemus lähtee tänään postiin, kiertää muutaman kiekan kautta (henkilöstösihteeri ja palkanmaksu lisäävät sen jonky Y-lomakkeen) ja menee sit Kelaan. Tulee sit mikä paketti tulee, ilolla otetaan vastaan. Ei tulis mieleenkään vetkutella sen takia hakemuksen lähettämistä.

Ottakaa ihmeessä rahana se paketti ja ostakaa just semmoisia vaatteita kuin tykkäätte, kirppareilta, huuto.netistä jne.? Minusta on vaan jotenkin kiittämätöntä semmonen lahjahevosen suuhun tuijottelu kun saajalle täysin ilmaisesta avustuksesta on kyse.
 
Komppaan singalongia omassa mielipiteessäni.
Saattaa muuten olla turhaa vetkuttaa sitä hakemusta, koska käsittääkseni niitä vanhoja pakkauksia on vielä aika paljon jäljellä...? Voihan toki olla, että saa sen uudenkin, mutta kaikkien kannalta ois reilua ottaa se paketti mikä on hollilla. Itepähän on sattunut "ajoittamaan" raskauden tällaiseen saumaan, ei se ole KELAn ihmisten vika, että siellä on vielä niitä vanhoja pakkauksia ja kyllähän nekin pitää sieltä jakaa pois ja nimenomaan ensin,ihan yhtä hyviä ja arvokkaita ovat. Ja nimenomaan meille periaatteessa ILMAISIA AVUSTUKSIA. Noita uuden pakkauksen vaatteitahan voi käydä sit vaik yksitellen ostamassa esim. facebookin äitiyspakkauskirppikseltä, niitä sinne varmasti alkaa ilmaantua aika pian... 140e on pienempi kuin se mitä se pakkaus on arvoltaan (yli 270e muistaakseni), mutta aika ahnetta vedota siihen, että haluaa sen VAIN tuon arvon takia ja sit samalla ruikuttaa siitä, ettei värit ja kuosit miellytä. Muissa maissa odottavat äidit ei saa MITÄÄN vastaavaa!
Tulipahan avauduttua. :P
Eikä paina mun harteita minkä ratkasun muut tekee, koetan vaan puolestani tuoda maalaisjärkeä asiaan...
 
1. Mun päähän ei mahdu, miten ketään voi häiritä toisen ihmisen valinnat näin paljon, että ruvetaan täällä asiasta kinaamaan. Onko tämä nyt sitä kuuluisaa lapsiveden päähän nousemista?

2. Miksi valittaa, kun Afrikan lapsilla ei ole ruokaa, on aika väsynyt ja turha argumentti mihinkään. Itse en ainakaan ole valittanut äitiysavustusjärjestelmästä, vaan olen systeemistä hyvin kiitollinen. Mutta jos ihmisellä on mahdollisuus valita kahden ilmaisen tuotteen välillä, on täysin inhimillistä edes tavoitella niistä mieleisempää. Etenkin, jos on saanut tuttavilta jo kaikki kivat vaatteet vanhasta pakkauksesta, kuten minä.

3. Omalla kohdallani hakemukset pitää olla perillä viimeistään marraskuun 6. päivä. Siihen on yli kuukausi aikaa enkä ajatellut ottaa asiasta stressiä muiden höyrypäiden turhan painostuksen takia. Kyllä mä olen hengissä selvinnyt melkein 29 vuotta ja niistäkin yli 10 varsin omatoimisesti ilman muiden holhousta. Osaan varmasti hoitaa asiani myös tämän casen kohdakka, ok?

4. Kela-Kerttu arvioi pakkausten vaihtuvan viikoilla 40 - 41 (tänään päivitettyä tietoa). Näillä mennään. Turha siis peloitella ja liioitella asian kanssa.

 
Turha suuttua, jos muutkin sanoo oman mielipiteensä. Tämähän on KESKUSTELUPALSTA.
Ja kuten sanottu, mua ainakaan ei häiritse tasan yhtään mitä muut tekee, sanoin vain mielipiteeni.
Sitä paitsi tuo KELAn antama aika on arvio, joka voi muuttua vielä moneen kertaan. Kannattaa varautua.
 
Eihän täällä kukaan ole suuttunut, itseäni ainakin lähinnä huvittaa. Nuo vasta-argumentitkin kun on revitty ihan jostain omasta päästä. Kukaan ei täällä mielestäni ole sanonut, etteikö se vanhakin pakkaus kelpaisi. Itse ainakin olen hyvin kiitollinen äitiyspakkauksesta, tuli sieltä kumpi hyvänsä. Vanhakin pakkaus on  erittäin HYVÄ, uusi vaan mielestäni PAREMPI.  Ja haluan nimenomaan sen pakkauksen, en rahavaihtoehtoa, koska pakkaus on mielestäni rahatukkua parempi ja minulle mieluinen, tuli kumpi tahansa. 

Mielestäni ei tosiaan vaan ole mitään väärää yrittää tavoitella sitä uutta kun se kerran on täysin mahdollista. Itselläkin on tässä vielä reilu kuukausi aikaa lähettää hakemus ja sen lähetänkin viimeistään vk 41 ihan joka tapauksessa, vaikka aikaa jäisi senkin jälkeen vielä pari viikkoa. Koko ajanhan niitä hakemuksia Kelaan tulee, sillä se määräaika hakemiselle kuitenkin on määritelty, eikä yli sen voi kukaan vitkutella, lapsia kuitenkin syntyy joka kuukausi ja joka päivä. Eli itse ainakin otan juuri sen paketin, joka on "hollilla" silloin kun hakemukseni sinne saapuu ja toimin mielestäni ihan reilusti ja kuten kuka tahansa muukin kun kerran pakkausta haen sen määräajan puitteissa, joka minulle on asetettu.

Tuskin kuitenkaan jaksan lähteä vaatteita vaihtamaan ja kirppareilta metsästämään, vaikka saisinkin vanhan pakkauksen, ei se asia nyt minulle niin tärkeä kuitenkaan ole. Jostain syystä nyt ilmeisesti kuvitellaan, että niille jotka sen uuden pakkauksen haluaisi, ne vaatteiden värit tai kuosit on jotenkin elämää suurempi asia. Ei todellakaan ole, mutta toinen pakkaus nyt vaan sattuu miellyttämään toista enemmän. Ihan onnellisena lapsosen puen sitten niihin vaatteisiin mitä saan, mutta silti mieluummin sen uuden pakkauksen vaatteisiin, jos mahdollista.

Kukaan ei myöskään ole KELAn ihmisiä syyttänyt yhtään mistään ja miksi olisikaan? Tottakai vanhat paketit jaetaan pois ensin, siitäkään ei ole kukaan sanonut yhtään mitään, etteikö juuri näin pitäisikin toimia. Itse henkilökohtaisesti arvostan suomalaista hyvinvointivaltiota ja sitä ettei täällä kenenkään tarvitse jäädä tyhjän päälle. Olen sen verran valveutunut, että ymmärrän miten etuoikeutettuja me suomalaiset olemme. Tämä äitiyspakkauksen ja äitiyspäivärahan hakeminen vaikka kolmea viikkoa myöhemmin kun se minulle olisi ollut aikaisintaan mahdollista, ei mielestäni mitenkään indikoi sitä, ettenkö ymmärtäisi järjestelmän hienoutta.

Itse olen aina luullut omaavani maalaisjärkeä, mutta ilmeisesti olin sitten väärässä, jos tämä hakemisen vitkuttelu nyt sitten on maalaisjärjen mittari. En kyllä itse käsitä miten paketin hakeminen tänään olisi sen enemmän maalaisjärkistä kuin paketin hakeminen vaikka vk 41.
 
Kävin katsomassa Kelan sivuilta vuosien 2010, 2011 ja 2012 äitiyspakkauksen kuvat. Täytyy myöntää että 2010 vuoden pakkaus oli väreiltään aika vaalea (vain muutama oranssi ja ruskea vaatekappale) silti ehkä sopivin näistä kolmesta sekä tytölle että pojalle. Minulla on juuri tuo 2010 vuoden pakkaus itsellä vielä hyväkuntosena tallessa. 2011 vuoden pakkauksessa ei ollut kuin yhdet punaiset puolipotkarit tai potkarit kuvasta päätellen, muuten valkoista, ruskeaa, sinistä, harmaata ja oliko vähän jotain vihreää? Tämä 2011 pakkaus mielestäni erinomainen pojalle, tietysti tytölläkin pitää jos muuta ei ole tarjolla. 2012 pakkauksesa oli tätä oranssia useammassa vaatekappaleessa, mutta silti tuo harmaa väri jotenkin otti silmiin... meille tyttö tulossa, täytyy tosissaan miettiä tarvitsenko uutta pakkausta kun on tuo 2010 pakkaus. Taidan ostaa huutonetistä tyttöjen vaatteita tuolla 140 eurolla. En tarvitse kahta makuupussia, haalaria, tumppuja, lakkeja, saksia, kylpymittaria yms. 140 eurolla saan aika monta bodya, puolipotkareita, potkareita, mekkoja yms.
 
Minä en ole huomannut täällä kenenkään miettivät jälleenmyyntiarvoa ennen pakkauksen hakemista...
 
En ymmärrä miten jonkun toisen päätä voi vaivata noin paljon jos toiset haluaa vitkuttaa pakkauksen hakemista. eiköhän se ole jokaisen ihmisen oma valinta? ei täällä kukaan muukaan oo mielipiteitään jakanut siitä, että miten ihmeessä voitte hakea sitä vanhaa pakettia, ettekä odota uutta... Huhhuijjakkaa...
 
Peace! ja hengittäkää rauhassa hyvät naiset. Kela-kerttu kertoi että uusi paketti on nyt jaossa. Eli ne nurkassa pölyttyneet hakemukset voi nyt postittaa :)

 
Täytimpä saman tien kelan sivuilla sähköisesti, kaikki hakemukset: päiväraha-, lapsilisä, äitiysavustushakemukset (pakkaukseen päädyin kuitenkin, niiden hyvien ja laadukkaiden vaatteiden takia). Nyt pitäisi vielä viedä todistus raskaudesta kelalle niin asiat on sitten kunnossa.
 
JEE! Tänään sekä hyviä uutisia ultrasta että Kelalta! Minäkin toivoin saavani tuon uuden pakkauksen, ja nyt sitten sen saan :)
 
Meille tuli syyskuussa tuo vanhempi äitiyspakkaus, mistä pidän kovin. Ainut, mitä toivoin lisäksi,  niin villahaalari näin talvivauvalle.. Mutta nyt kun villahaalaria ei ollut, niin käyttövaatetta oli sitäkin enemmän (verrattuna äitiyspakkaukseen v 2010). Olen onneksi säästänyt kaikki esikoisen ÄP vaatteet, niin sieltä saan haalarin.. Nythän tuossa uudesssa pakkauksessa on taas villahaalari. Se on todella hyvä ja villahaalarit on kalliita, jos joutuu uutena ostamaan.

Nyt pitäs alkaa käymään vaatteita läpi ja pesemään uutta tulokasta varten, että on sitten valmiina.. Voimia kaikille loppuodotukseen!
 
Kyllä siinä vanhemmassa pakkauksessa pitäis olla villahaalari.:O Ainakin meille tuli, kun esikoista odotettiin ja saatiin se edellinen pakkaus. Pitäiskö sun ottaa yhteyttä siihen osoitteeseen, joka tuli pakkauksen mukana ja kysellä miksi se puuttuu. Se haalari oli siinä sellainen kermanvaalea.
 
Takaisin
Top