Äitiyspakkaus

Kiitti Just_Pam, mä olen laskeskellutkin tolla ihan itse, mutta en ole uskaltanut luottaa noihin niin paljon että olisin nuo päivämäärät ilmoittanut töihin tai mihinkään muuallekaan :) Oletan että sitten kun Kelan paperit tulee, niissä olis sanottu jotenkin selkeästi edes jotain, ainut minkä tiedän varmaksi, on se päivä kun jään töistä pois, ja sen olen jo aikaa sitten ilmottanut pomollekin.

Niin ja by the way, eilen haettiin äitiyspakkaus! Oli aivan ihania tavaroita, tosin haalari oli niin jätti, että on kyllä pakko ostaa pienempi, jos meinaa synnäriltä tuoda lapsen kotiin ilman että se hukkuu fyllinkeihin!
 
 
Mulle tuli päätös äityst- ja vanhempainrahasta ja voin kyl sanoa et eipä tarva siitä
rahastaka enää stessata, et päätös kyl lämmittimieltä pidemäkski aikaa. :)
Mites tuleeko se lapsilienpäätös sitte ku muksu syntyy vai mitenkä?
 
Moi!

Tänään tuli haettua äitiysajan tuet. Tarkastelin myös kelalta, että saako opintotukea ja -lainaa, jos on äitiyslomalla niin samaan aikaan, jos suorittaa vähimmäismäärän opintopisteitä virtuaalisesti kotoa käsin. Totta kai eka puol vuotta olis kotona ollu ihan äitiyslomalla, mut jo seur syksy ja kevät vois sitten opiskella etänä. Mut sit sain tietää et jos tulee vanhempain mitä tahansa tukea, niin ei saa samaan aikaan opintotukia ym. Joten siinä sit sai tietää, et on oikeesti ainakin n. 1,5 vuoden loma luvassa koulusta. Aika hurja fiilis. Mitenkähän sitä motivoituu enää tänä syksynä opiskelemaan.. kun tietää et tulee niin pitkä tauko ja sit on unohtanu taas ihan kaiken kun palailee koulun penkille...

Tosiaan otan sen äitiyspakkauksen.. eli siinä menee vissiin pari kolme viikkoa kun se sitten tulee postiin. :) Kivaa!
 
DiaLia: saat kyllä opiskella samaan aikaan, mutta opintotukea ei saa (tai tarvitse) nostaa, kun saa äitiysrahaa. Itse ainakin yritän valmistua äitiysloman aikana ja ensi syksynä olisi tarkoitus käydä myös jossain kursseilla sen takia. Nostan tietysti vain äitiysrahaa, koska mulla se on ainakin parempi kuin opintotuki.
 
Tääl odotellaan edelleen päätöksiä, papereiden lähettämisestä kaks viikkoa, rv 28+3 menossa.. Pakkauksen otan kun esikoinen kyseessä, värimaailmaaltaan en voi sietää värikkäitä/kirjavia vaatteita, joten neutraalit sävyt tervetulleita.:) Samalla odotellut sairaspäivärahoja kuukauden päivät, hienoa kituuttaa kun ei mtn tapahdu.. :(
 
Miu-82:

Joo oon aatellu, että kunhan inspis palaa takasin opiskella, niin sitten opiskelen ihan äitiyslomalla, kunhan lapsi on vaan jo tarpeeksi iso ja mä jaksan tehdä muutakin kun keskittyä kodin asioihin.

Nyt vaan lähti inspis niin täydellisesti opinnoista, et ihana olla lomalla. Toisaalta mietin sitäkin sitten, et mitä järkee äitiysloma-aikaa (jos nyt ei huvikseen opiskele) kuluttaakaan opiskeluun etänä, kun ei tule opintoon liittyviä etuuksia. Mut oot Miu-82 oikeessa et parasta miettiä täs rauhassa ja ajan kanssa ja parempihan tuo ois jos ajoissa valmistumisenkin hoitas pois alta.

Toisaalta kun mulla on jo yks amk-ammatti alla...
 
Muutes tähän aiheeseen liittyen äitiyspakkaus on jo tilattu ja matkalla.. menee enää max pari viikkoa, et sekin on kokoelmissa mukana.

Lisäks on tullut ostettua vaunut, joita niitäkin postista oottelen jo tällä viikolla. Sit huomenna käväsen ostamassa tutulta edullisesti turvakaukalon... :) isoimmat ostokset alkaa olla kasassa jo hankittu.
 
Hm.. tulikohan se kelan kirje toissapäivänä vai napsahtiko luukusta eilen kun siivoilin (en muista, kun koira joka tapauksessa murisee aina posteljoonille ja kirjeille jotka tulee oven luukusta sisään välioven toiselle puolen - luulee että joku vieras hyökkäilee sisään). Oispa nopeeta toimintaa ja tulis täälläkin nopeemmin se paketti kun "kahden viikon sisään". :) Tänään sai vaunutkin ja eilen upeen (toiselle sukupuolelle) turvakaukalon. Totta kai näin muuton alla tulee sit kaikki samaan syssyyn ja pitää roudata *ei hissiä* kerrostalon ylimpään kerrokseen. Mut minkäs tälle pesänrakennusinnolleen mahtaa? :D Avomies jo vikisee, että ei sitten yhtään mitään enää ku kohta muutetaan, mut oikeesti; mein muutto on alle kilometrin säteellä, et ei se ny hirveä taakka ole vaikka raskaana kantasin ne sitten sinne :D.

terv. *hieman intoileva tuleva mamma*
 
Minä otin äitiyspakkauksen, koska on ensimmäinen lapsi. Mutta jos joskus lisää teen niin varmaan sitten otan rahana.
 
Nyt on äitiyspakkaus täälläkin. Olihan siellä paljon sukupuolineutreja tuotteita, mutta silti monessa tuotteessa pisti kuitenkin silmään enemmän poikamaisuus ja kun noteeraa senkin, että pakkauksessa ei ole lainkaan mitään vaaleanpunaista ja taas vaaleansinisiä pojan pukuja on senkin edestä.

Noh, toisaalta voi pitää tallessa kaikki nuo "liian" poikamaiset vaatteet mahdollista seuraavaa lasta varten. Hehheh: on varmaan huomioitu se, että tytöille äidit ostaa niin innoissaan kaikkia hepeneitä ennen syntymää, et ei tarvita sitten pakkaukseen niitä laittaa. Mutta mene ja tiedä.

Tosiaan mikshän ei ole kelalla erikseen pakkausta tytölle tai pojalle ja sen vois sitten toimittaa sairaalaan, kun on varmistunut, kumpaa sukupuolta lapsi on varmana.

Tärkeintä, että lapsi on terve, oli se tyttö tai poika. Me nyt vaan tiedetään jo sukupuoli ja on helpompi ja mukavampi asioita suunnitella.
 
Ai että ihanan nopeeta kelan toiminta.. Minnekähä ne oikee nuo paperit tältä kylältä lähettää.. Toissapäivänä kuitenkin lopultakin tuli päätös, äippäloma alkaa tämän kuun 25. pvä ja pakkausta saadaan odotella vielä pari vkoa. Kankaita valmiiksi ostella kun Joensuussa käypi, (tältä kylältä mitään kannata ostaa, eikä sen puoleen edes löydy), niin pääsee si lakanoiden ym ompeluun. Pikku hiljaa va alkaa tiukille mennä kun rv 31+3 menossa. Muuteha ei mitään mut kaiken kun tosiaan joutuu yli 100km päästä hakemaan/ehtimään.. :(
 
Nyt saatiin pakkaus tännekin. Positiivinen yllätys, paperilla tuntuu et hirveen isoja kokoja, mut yllätys oli, miten paljon ns "heti-piakkoin sopivia" vaatteita oli suurin osa. Toppavehkeet tullu hommattua jokatapauksessa pienenä kokona. Ihanat sävyt, varsinki pussilakana oli suuren suuri ihastus. :) Laatikko menee varmaan itsessään+peitto alakerrassa "varasänkynä/päikkärisänk.". Pinnariin parempi peitto hommattuna, kun hintaa oli hurjat 12e. :) Mutta, kannatti odottaa! Onnistuneesti aika pitkälti kasattu.
 
Miksei esim toppapuvun kokoa saisi valita äitiyspakkaukseen itse? Eihän se oo mitenkään sanottu, että sama koko käy kaikille ympäri vuoden syntyneille lapsille. 68 cm toppapuku tulee todennäköisesti olemaan meillekin sopiva juuri ensi kesänä eli jää ihan käyttämättä...
 
Postia hakemaan. Toivottavasti olisi pakkaus jo tullut postiin.
 
Mä taas luulen, että toi toppapuku on just hyvä näille lapsosille ens talvena, ainaki alkutalven. Esikoinen on nimittäin nyt 1v 1kk ja ÄP:n toppapuku on just hyvän kokonen :) tietysti lapset on erikokosia, et eihän sitä ikinä voi tietää mikä  koko menee millonkin.
 
Minä kanssa pähkäilin tuota, että onkohan se toppapuku huonoon aikaan sopiva, niin mulle kyllä sanottiin, että ei pitäisi olla. Sitä vissiin luulee, että vauva kasvaa hirveää vauhtia :)
 
Takaisin
Top