Äitiyspakkaus

Hannan

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinäkuun äidit 2019
Elokuiset 2021
Heinäkuiset 2024
Mitä mieltä olette nyt tämän vuoden pakkauksesta ? Meinaatteko ottaa avustuksen pakkauksena, vai rahana?

Minusta näytti hieman värittömältä ja ehkä jopa poikamaiselta. Mutta saahan sitä väriä tosin muilla vaatteilla. Itse meinaan kyllä pakkauksen ottaa ja innolla sitä jo odotankin, vaikka haun yritän ajoittaa niin, että saapuisi vasta äitiysloman kynnyksellä. Onko jollakin muuten kokemusta siitä kuinka nopea toimitus on?
 
Mä kävin kanssa etukäteen netissä kattelemassa millainen pakkaus on tänä vuonna, eikä meillä miehen kanssa ollut mitään epäselvää että otetaanko rahana vai pakkaus. Pakkaus me siis valittiin, ja ne värit oli ehkä vähän enemmän poikaan vivahtavia, mutta meitä se ei haittaa, ei olla niin perinteisiä noiden "tyttöjen" ja "poikien" värien kanssa. Niin, ja meille povattiin siis ultrassa poikaa, mutta jo ennen kuin tiedettiin sukupuoli, oli selvää että lapsi puetaan just niihin väreihin mitkä meidän silmää viehättää.

Toimitusajasta en osaa sanoa yhtään, huomenna pistän hakemukset eteenpäin ja sitten vaan odotellaan pakettia saapuvaksi, että päästään hipelöimään pikkuisia vaatteita :)
 
mä tykkäsin väreistä, maanläheisiä :) me otetaan pakkaus, sillä rahalla ei saa ollenkaan sitä samaa määrää tavaraa, mitä pakkaus sisältää
 
Hei,

meillä siis esikoinen tulossa ja päätettiin ottaa paketti :) Onpahan jotain mitä sitten tässä odottaa ja hipelöidä... :) Kaikki värit eivät miellyttäneet minua, mutta eihän se voi niin ollakaan... Tietty lopullisen kuvan sisälläsöstä saa kun näkee luonnossa... ensi viikolla tiistaina neuvola ja silloin saan paperit ja heti meinasin lähettää, jotta sitten voin kartuttaa vaatteet, mitä pitää ostaa lisäksi..
 
Me taidetaan jättää pakkaus ottamatta. Kaapit niin täynnä jo tavaraa ettei vaan yksinkertasesti enää tarvi. :) Ostaa sitte vaikka vaippoja sillä rahalla. :D
 
Meille oli esikon aikana ehdoton valinta, että otetaan äitiyspakkaus. On se jotenkin niin ihana päästä hypistelemään niitä tarvikkeita ja vaatteita. Siinä saa kuitenkin paljon tarpeellista tavaraa.

Nyt kun on toinen tulossa, niin ajateltiin jättää äitiyspakkauksen ottaminen väliin ja otetaan rahat. Meillä on kuitenkin esikon pakkauksesta vielä kaikki tallella, niin tuntuisi turhalta ottaa tuplana talvihaalareita, makuupusseja ym. :)
 
Mekin otetaan pakkaus, esikoisen vauva ajoista on jo niin pitkä aika, että suurinosa sen äitiyspakkauksen tavaroista on jo aikoja sitten lähteny kiertoon. :) Ja tuossa pakkauksessa noi vaatteet näyttää paljon enemmän "meidän värisiltä" ja kuviotkin enimmäkseen ihan kivoja. Sillon -06 kun pakkaus oli täynnä tipun keltasta, mintun vihreetä ja vaaleansinistä... :D
Nyt vaan pitäis melkein kuukaus vielä odottaa seuraavaa neuvolaa et saa ne paperit täytettäviks.
 
Moikka! Meillä syntymässä kolmas lapsi ja kakkonen 8kk. Hänelle otettiin pakkaus, joten nyt ilmiselvää että otetaan avustus rahana. Vaikka onhan tuo rahallinen avustus paljon pienempi.
 
Hei,

tänne oli tänään tullut ilmoitus postista, että pakkaus on saapunut, mutta en kerennyt tänään hakea sitä vielä, huomenna sitten :) Tulen kertomaan sitten millainen oli livenä ja mitä tykkäsin.. :)
 
mulle tuli kelasta vasta päätös, että pakkaus on myönnetty ja tulee postissa kahden viikon kuluessa. tilasin muutaman vaatekappaleen postimyynnistä ja ne on tulleet, joten olen sentään jotain päässyt jo hypistelemään :D
 
Me haettiin äitiyspakkaus maanantai-iltana postista (silloin just rv 25). Olin edellisen neuvolakäynnin jälkeen laittanut paperit kelaan eteenpäin ja siitä meni ehkä reilu viikko kun tuli ilmoitus äitiysloman ja -pakkauksen myöntämisestä ja tosiaan jo maanantaina haettiin tuo hieno laatikko, joka on ollut olohuoneen lattialla siitä lähtien meidän, ja varsinkin koiramme, ihmeteltävänä. Olin oikein positiivisesti yllättynyt laatikon sisällöstä! 
Siellä oli mun mielestä paljon hyvälaatuisia ja käyttökelpoisia vaatteita (tai siis ihan paria vaatetta lukuunottamatta, jotka olisivat mun mielestä liian poikamaisia). Värit olivat neutraaleja ja voin ajatella yhdistäväni vaatteita hyvin sitten muiden ostettujen vaatteiden kanssa. Aika isoja kuitenkin ovat monet, joten ihan ensimmäisiksi viikoiksi/kuukaudeksi siellä ei ollut kovin monta vaatetta. Ja kaikenlaisia hyödyllisiä muita tarvikkeita pussillinen.Onhan se hienoa, että valtio antaa jokaiselle perheelle tällaisen :) Ymmärrän toki, että yksi pakkaus varmasti riittää perheeseen eikä ole mieltä ottaa pakkausta enää sisaruksille, mutta ensisynnyttäjille pakkaus on mun mielestä mahtava juttu ja suositeltava!! 
 
Mä en ottanu pakkausta (saatiin kaikki muuta kautta) ja viikko sitte laitoin paperit kelaan, eilen tuli päätös ja rahat tänään. Et suht nopeeta toimintaa. :) Rahat meneeki sit suoraan prinsessan säästötilille. <3
 
Hei,

minäkin olin positiivisesti yllättynyt pakkauksen sisällöstä, toki kaikki ei miellytä vareiltään, mutta juuri kuten Nautiskelija sanoit, yhdistelemällä käy varmaan aika mukavasti moni vaate... Meille tulossa poika, joten värit aika kivoja pojalle. Koot ovat suuria, joten heti eivät pääse käyttöön :) Ensimmäisen odottajalle mukava saada äityispaketti, vaikka paljon on meilläkin ostettu tavaraa ja vaatetta :)
 
Onkohan tämä nyt oikea paikka kysyä seuraavaa asiaa, mutta kokeillaan:

Kauanko teillä meni että tuli päätös äitiyspäivärahasta? Sehän haettiin samaan aikaan ja samalla lapulla kuin toi avustuskin, pakkaus. Äitiyspakkauksesta tuli päätös jo viime perjantaina että menee pari viikkoa että paketti on postissa, mutta itse äitiysrahasta ja äitiyslomasta ei ole tullut mitään tietoja! Kelan sivuillakaan ei mainita sanallakaan mitään koko asiasta. Liitosta vaan sanottiin että niissä papereissa sit on tarkemmin kerrottu kaikki päivämäärät sun muut, kun pitää ilmoittaa sit liittoon ne ajat kun nostaa avustusta. Samoin töissäkin jo kovasti kysellään että koska tulen takaisin töihin, että tietävät sijaisen sopparia miettiä tarkemmin. En mä tiedä koska tulen takasin, kun ei missään sanota kauanko SAAN olla pois!
 
Mulla tais tulla parin päivän viiveellä se rahapäätös.. Eli paketista tuli ensin päätös. Ja mulla kesti muutenkin aika kauan niiden päätöstenki tulo. Yhteensä kesti yli kuukausi, että äitiyspakkaus tuli postiin. Mutta jos sitä ei ala kuuluun, niin kannattaa varmaan kysellä sieltä kelasta puuttuuko siitä jotain tietoja vai mikä kestää..
 
mä sain tosi nopeasti sit kuitenki: viime pe oli tehty päätös pakkauksesta, ma se tuli kotiin ja tänään töistä tullessa oli tullut postista ilmoitus, että paketti on saapunut :) ja pitihän se sieltä hakea kotiin ja avata ja ihailla ja hypistellä kaikkea :D vähän kuin joulu ja synttärit yhtä aikaa :D oon tosi tyytyväinen sisältöön :D
 
päätös äitiyspäivärahasta tuli tiistaina ja lapsilisästä tulee ilmeisesti sit vauvan syntymän jälkeen, tai näin mä ainakin ymmärsin.
 
Mulle sanottiin että äippäpakkauksessa menee se kaks kolme viikkoa nii saa kotiin ja sit siitä rahasta saman verran mutta kun mä joudun hakea niitä tukia viimesen puolen vuoden ajalta niin saan todennäkösesti vasta marraskuun lopussa tietää.. kun eihän mun viimesen kuukauden tuloja osaa kukaan sanoa vielä.
 
Ok, eli odottelen vielä rahapäätöksiä. Sinänsä itse hakemuksis ei pitäis olla mitään vialla, eli yritän olla vain pitkäpinnainen. Paketin kanssahan mulla meni niin että netin mukaan hakemus on mennyt Kelalle 14.9. ja päätös pakkauksesta oli annettu noin viikkoa myöhemmin, postilla päätös tuli parin päivän viiveellä ja ens viikon aikana pitäis pakkauksen olla noudettavis postista :) Mä en millään malttais odottaa, oon jo jotain pientä vaatetta kirppareilta rohmunnutkin, mutta kun uus on aina uutta, ja kyllä tuo paketti on jotenkin niin nostalginen. Äitikin on säästänyt kaikkien lastensa aikaiset äitiyspakkaukset, ja on ne vaan ollut alusta lähtien näppäriä!
 
Takaisin
Top