Äitiyspakkaus vai raha?

Pakkaukseen päädyyttiin tääläkin [:)] Olen aina ajatellu niiin, että ensimmäisen lapsen kohdalla haluan ottaa pakkauksen, mutta sitten jos joskus toisen saa, niin ei ehkä tarvii sitä pakkausta ottaa, vaan ottaa sitten rahana [:)]

Samolla linjoilla ollaan täälläkin, että nyt kun on ensimmäinen tulossa niin otetaan pakkaus rahan sijaan. Me ei olla osteltu vielä kovinkaan paljon vaatteita eikä muitakaan pienempiä tavaroita(harsoja, vaippoja, kynsisaksia...) koska ajattelin ett tuosta pakkauksesta saa nuo perustavarat minkä lisäksi voi sit ite ostaa lisää. Ja tietysti lahjoina ja lahjoituksina tulee tutuilta ja sukulaisilta enemmän kuin tarpeeksi sitten lähempänä kesää ja kun vauva on jo syntyny. Eikä kyllä miellytä tuo 2009 pakkauksen värimaailma yhtään kun on tyttö tulossa mutta eihän sitä tiedä jos vaikka sattuis käymään hyvä tuuri ja sais sen 2010 pakkauksen. En siis ole vielä lähettänyt hakemusta. Ajattelin odottaa viimeiseen asti eli huhtikuun puolivälissä laitan hakemuksen, jotta olis mahkuja saada se uusi pakkaus, ja meidän tuurilla se on sit kamalampi kuin 09. Joopa joo, on tämäkin kun pitää olla tällanen jahkailija. Mutta jos pakkaus on surkea eikä kaikki tavarat siinä miellytä nii hankkii sit niiden tilalle uudet just sellaset kun haluaa. Heh kylläpä menee taas höpötyksen puolelle tää kirjoittelu... jos vaikka lähtis saunaan ja nukkumaan...

Tänää saapui äitiyspakkaus ! Oli ihania vaatteita, tykkäsin kovasti. Hieman ehkä poikamainen, mutta sekään ei haittaa kun poika on tulossa. [:
Ja 2010 vuoden pakkauksen sain. [:)]

Jenni90 siis oikeastikko sait 2010 pakkauksen??? Eri kuin tämä: http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/250309152136NU/$File/12880.29i.jpg?OpenElement ???

Oikeasti 2010? Ei tuota kauheaa vaal.pun/beigeä oloasua? Minkä värisiä vaatteita siellä sitten oli ja mitämitämitä?? Kerro heti kaikki! [:D]

Mulle tuli ainakin tänään se 2009 pakkaus! tiedä sitten jakavatko joissain paikoissa jo tuota -10 pakkausta..Ei siinä pakkauksessa muuta vikaa,mutta tuo beigecollege asu on aika äklö..tuskin tulee käytettyä.[:D][:D]

Mutta olis tosiaan mielenkiintoista nähä millanen se -10 on jos joku sen on kerta saanut..

Eihän ne pakkaukset mee mitenkää paikkakunnittain vaan ne lähetetään sitä mukaa jostain varastosta tms nii on se kyl aika hassua jos joku on saanu mut toinen ei... 

Niin minäkin oon ajatellu että ne tulee samasta paikasta, ja jaetaan loppuun se vanha pakkaus ja sit vasta uutta...

Mä kans olin siinä uskossa et 2009 vielä jaetaan.. Maanantaina vasta postitin paperit työnantajalle, joka laittaa koko nipun eteenpäin KELAan. Eli aika tiukille menee aika. Toivottavasti saavat ne käsittelyyn 10.4 mennessä kun niiden piti silloin eli 2kk ennen La:ta olla KELAssa. [8|] Himputti kun taas piti jättää asiat viime tippaan..

nää itekkää varma :o Kun mä sen eilen niin tohkeissani hain ja heti sitä esittelin muille, niin mun miehen vaimo sanoi, että olsi 2010 vuoden pakkaus. :o mutta voiko se sitten olla. :D

Eipäs arvostella toisten perheitä [;)] Hihi
Sain tänään äitiyspakkauksen. Viritin siihen heti kehtojalat, pehmusteet ym. Tuli hieno! :) Ja pari minuuttia myöhemmin löysin toisen meidän kissoista nukkumassa siinä... [:D]
Eikä ne vaatteetkaan mitenkään rumia musta ole. En ehkä itse kaupasta valitsisi, mutta käyttökelpoisia kuitenkin. Kauhean isokokoisia vaan suurin osa!

Minustakin ne vaatteet olivat ihan hyviä kuitenkin,kuten Lennu_G sanoi,Ei sellaisia mitä ite ostaisin mutta eiköhän niitä tule käytettyä..muutamaa lukuunottamatta[;)][:D]
hassua sinänsä ettei pakkauksessa ole kuin vain yksi 56 cm body..ja loput oli isompia..
meilläkin kissat oli pakkauksesta jotenkin erityisen innoissaan[8|]Onneks siitä laatikosta kuitenkin lähinnä,ja annoinkin sen niille leikkiin,kun en minä ainakaan meinaa lasta siihen pahvilootaan nukkumaan laittaa...[:)]

Me yllätettiin itsemme ja valittiinkin raha paketin tilalle. Sen verran on vaatetta tarttunut mukaan kirppareilta että todettiin meille paremmaksi ratkaisuksi tämän.
mutta kyllä kovasti kiinnostaa mitä uudessa 2010 pakkauksessa sitten onkaan [:D] huhut sanoo että paremmat kestovaipat kuin 2009 ja aappa-makuupussi. Nähtäväksi jää. No, se aappa-makuupussi maksaa finlaysonilla 25€ että voihan sen sitten sieltäkin... [:D]

56 on itseasiassa melko turha koko, jos haluaa oikeesti pärjätä vain muutamalla vaatteella. 60senttisillä pärjää paljon pidemmälle, eikä ne vaatteet loppujen lopuksi niin paljon isompia ole.

Meillä tota vaatetta on ihan tajuttomasti. Eli siis tuolla eteisessä on odottamassa juuri 6-7 muovikassillista vauvan vaatteita, ja kaikki <70cm. Olis pitänyt varmaan ottaa se raha [:D]

ILMEISESTI HÄTÄISESTI KIRJOTIN TAI SITTEN TÄMÄN KONEEN NÄPPÄIMET TAAS VAIHTEEKSI HYPPII ! MIEHENI VELJEN VAIMOA TARKOITIN !!!!!!!!

Mitä kukakin pitää turhana kokona. Mä en ainakaan halua että mun lapsi hukkuu vaatteidensa kätköihin.
Tuolla keskiviikkoisessa perhevalmennuksessa oli 4kk ikäinen poika jolla oli ne 2009 äitiyspakkauksen vihreet puolipotkarit jalassa ja onhan se poika nyt melkolailla isompi kun mitä vastasyntyneenä.
...Ja sitten ihmetellään miksi nykynuoriso on hoppareita ja farkut tippuu jalasta/perse näkyy kun todellisuudessa kaikki alkaa jo äitiyspakkauksesta [:D]

Mutta siis kaikilla on tässäkin asiassa oma mielipide [X(]

Siis lähinnä meinasin sitä, että jos oikeesti on rahallisesti sellainen tilanne, että tuon äitiyspakkauksen sisällöllä pitäisi pärjätä mahd pitkälle, niin kuin sen tarkoitus on, niin tuo 56 koko on tosiaan vaan parille-kolmelle ensimmäiselle kuukaudelle. Siitä turha jutella, mitä mieltä mä olen siitä, kun muksuja ylipäätään väsätään silloin, jos perheelle ei ole varaa alunperinkään vaatettaa pientä tulokasta. Se rahanmeno kun vaan kasvaa vuosien aikana, ja jos sitä vauvaa ei pysty maksamaan alunalkaenkaan, niin mun mielestä sais jäädä tekemättä. Julmaa? Ehkäpä. [8|]

Takaisin