Äitiyspakkaus vai raha?

Mä oon alkanut ekaa hieman kyseenalaistaa äitiyspakkauksen "tarpeellisuutta" omalle kohdalle, tavallaan ensimmäistä odottavana olisi toki kiva se saada ihan vaan fiiliksen vuoksi, mutta mietin, jääköhän sitä roipetta kuitenkin vaan käyttämättömäksi? Kaikki nuo vaatteetkin on vähän haljun värisiä omaan makuun ja kirppareilta niitä saa käytettynä kuitenkin halvalla. Pitää miettiä!

Kuinka moni on kokenut äitiyspakkauksen esikoisen kohdalla hyödylliseksi? Ootteko jälkikäteen miettiny et olis pitänyt ottaa rahana kuitenkin?
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka moni on kokenut äitiyspakkauksen esikoisen kohdalla hyödylliseksi? Ootteko jälkikäteen miettiny et olis pitänyt ottaa rahana kuitenkin?

Kyllä esikoisen kohdalla oli hyvä ottaa pakkauksen. Tottakai muutamia juttuja jäänyt käyttämättä mutta monta kyllä meni käyttöön
 
Meille tulossa neljäs murunen ja otetaan pakkaus hänestäkin. Sillä rahalla ei saa läheskään niin monipuolisesti mitä pakkaus sisältää :smiling-eyes: Toki meillä nyt taustalla myös se, että kaikki meni kellarista kaatopaikalle eikä vauvanvaatteita/tarvikkeita ihan kauheasti oikeasti olekkaan. Mutta toki jos on kaikki on jo muutoin valmiina niin sitten raha lienee kannattavampi.

Äitiyspakkauksen vaatteet/tavarat on käytössä tosi pitkään kun koot:kin on niin isolla haitarilla :smiling-eyes:
 
Aion ottaa äitiyspakkauksen, vaikka se vähän kutistuukin viime vuodesta. Ensimmäinen lapsi tuloillaan, joten tuntuu, että sen äitiyspakkauksen haluaa ihan jo fiiliksen takia 😊 Ja uskon, että niitä vaatteita tulee ihan kyllä käytettyäkin!
 
Mä oon alkanut ekaa hieman kyseenalaistaa äitiyspakkauksen "tarpeellisuutta" omalle kohdalle, tavallaan ensimmäistä odottavana olisi toki kiva se saada ihan vaan fiiliksen vuoksi, mutta mietin, jääköhän sitä roipetta kuitenkin vaan käyttämättömäksi? Kaikki nuo vaatteetkin on vähän haljun värisiä omaan makuun ja kirppareilta niitä saa käytettynä kuitenkin halvalla. Pitää miettiä!

Kuinka moni on kokenut äitiyspakkauksen esikoisen kohdalla hyödylliseksi? Ootteko jälkikäteen miettiny et olis pitänyt ottaa rahana kuitenkin?
Esikoisen kohdalla koin äitiyspakkauksen tosi hyväksi. Melkein kaikkea tuli käytettyä ja jo pelkät petivaatteet, lakana, peitto ja haalari, merinovilla-asu ja muut talviasusteet olisivat varmasti maksaneet yli tuon. Lisäksi esikoisen äitiyspakkauksessa oli parhaat sukat ja siitä syystä harmittelen, että tässä ei ole sukkia lainkaan. Samoin pehmolelun puuttuminen harmittaa, kun se on edelleen esikoisen rakkain unilelu ja muutenkin, joten olen hankkinut niitä kirppiksiltä jo kolme varaleluiksi, kun jo yksi on kadonnut. 😅 Meillä tosin osui kaikki koot juuri sopivasti vuodenaikoja ajatellen, joten en tiedä, paljonko olisi jäänyt käyttämättä, jos ei olisi osunut.

Lisäksi se nostalgia, kun sai hakea pakkauksen. 😊 Nyt toisen lapsen kohdalla ajattelin jälleen ottaa pakkauksen, vaikka melkein kaikki on edelleen hyvässä kunnossa. Merinovillahaalari sopii edelleen lapselle, vaikka hän on jo 1v 10 kk ja on kovassa käytössä. Myös petivaatteet, lakana ja peitto ja unilelu ovat edelleen kovassa käytössä.

Kaikista vuoden 2023 kuoseista en ole vielä muodostanut mielipidettä. Tykkään myös v. 2022 pakkauksesta.
 
Satuttiin keskustelemaan tästä juuri eilen esikoisen kanssa! Sopivasti.

Mä oon vähän mietitty, että katsotaan "kela-neuvolan" (eli käynnillä, jossa saa kelaan tarvittavat paperit) jälkeen varastosta, että mitä kaikkea esikoisen laatikkoon on vauvavuodelta säilytetty ja päätetään sen jälkeen.

Esikoisesta ehdottoman hyvä, että otettiin äitiyspakkaus! Olivat kaikki käytössä ja varsinkin toppapussi, pipo ja lakanat olivat ihan ehdottomia. Kaikki kuitenkin esikoiselta tallessa 2014 pakkauksesta ja tosiaan pieniä vaatteita voi saada kirppiksiltä, niin siksi en tiedä nyt. Mutta aattelin, että voisi kuunnella vähän sitäkin, että haluaako esikoinen meille uuden pakkauksen, että hän pääsee sen availuun.
 
Satuttiin keskustelemaan tästä juuri eilen esikoisen kanssa! Sopivasti.

Mä oon vähän mietitty, että katsotaan "kela-neuvolan" (eli käynnillä, jossa saa kelaan tarvittavat paperit) jälkeen varastosta, että mitä kaikkea esikoisen laatikkoon on vauvavuodelta säilytetty ja päätetään sen jälkeen.

Esikoisesta ehdottoman hyvä, että otettiin äitiyspakkaus! Olivat kaikki käytössä ja varsinkin toppapussi, pipo ja lakanat olivat ihan ehdottomia. Kaikki kuitenkin esikoiselta tallessa 2014 pakkauksesta ja tosiaan pieniä vaatteita voi saada kirppiksiltä, niin siksi en tiedä nyt. Mutta aattelin, että voisi kuunnella vähän sitäkin, että haluaako esikoinen meille uuden pakkauksen, että hän pääsee sen availuun.
Totta tuokin, että se pakkauksen avaaminen ja läpikäynti voisi olla tulevan pienokaisen sisaruksellekin mukavaa puuhaa 😊
 
Itse haluan vetää täysillä tämän ensimmäisen kohdalla, koko Äitiys™ -kokemuksen! Eli pakkaus otetaan. Seuraavat lapset syntyvätkin sitten todennäiköisesti kun ollaan jo muutettu ulkomaille. Joten sitäkin ajatellen.

Minulle äitiyspakkaus kuuluu jotenkin aineettomana ja aineellisena kulttuuriperintönä omaan suomalaisuuteeni. Yhtä kokemusta rikkampana sitten elelen etiäpäin :)

Ahkera kirpputorimyyrä ja ekohippiäinen olen, joten varmasti mahdollisesti käyttämättömät tavarat lähtee kiertoon.
 
Itse haluan vetää täysillä tämän ensimmäisen kohdalla, koko Äitiys™ -kokemuksen! Eli pakkaus otetaan. Seuraavat lapset syntyvätkin sitten todennäiköisesti kun ollaan jo muutettu ulkomaille. Joten sitäkin ajatellen.

Minulle äitiyspakkaus kuuluu jotenkin aineettomana ja aineellisena kulttuuriperintönä omaan suomalaisuuteeni. Yhtä kokemusta rikkampana sitten elelen etiäpäin :)

Ahkera kirpputorimyyrä ja ekohippiäinen olen, joten varmasti mahdollisesti käyttämättömät tavarat lähtee kiertoon.

Samoilla linjoilla, monessa maassa haluttaisiin tälläistä tukea uudelle perheelle. Niitähän on mm. Babybox firmoja, jotka myy usealla satasella omia laatikoita ulkomailla.
 
Miten muuten äitiyspakkauksen vaatekoot menevät, onko niissä vaihtelua syntymäajan mukaan? Onko siis esim. toppahaalarin koko sellainen että se sopii sitten kesävauvoilla seuraavana talvena ja talvivauvoilla heti kättelyssä?
 
Miten muuten äitiyspakkauksen vaatekoot menevät, onko niissä vaihtelua syntymäajan mukaan? Onko siis esim. toppahaalarin koko sellainen että se sopii sitten kesävauvoilla seuraavana talvena ja talvivauvoilla heti kättelyssä?
Mun mielestä ne on yhtä ja samaa kokoa kaikki laatikot. Ainakin viimeksi oli varsin sopiva pakkauksen puku meidän jässikälle koko talven yli.
 
Miten muuten äitiyspakkauksen vaatekoot menevät, onko niissä vaihtelua syntymäajan mukaan? Onko siis esim. toppahaalarin koko sellainen että se sopii sitten kesävauvoilla seuraavana talvena ja talvivauvoilla heti kättelyssä?
Kelan sivuilla on muuten pakkauksen sisällöstä erikseen tietoa. Siinä on kaikkien vaatteiden koot ilmoitettu 😊

Alla linkki:
 
Koskakohan tuo uusi pakkaus tulee jakoon? Kesäkuisten odottajat voinevat vielä ehtiä saamaan viime vuotisen lootan, jos se miellyttää enempi...?
 
@ErakkoRusakko tuskin julkistatietoa on, kun jakavat viime vuotiset loppuun. Tän jälkeen alkaa tämän vuoden laatikoiden jakaminen. Ihan hyvin sen voi saada tai just kerkeää loppumaan ja saa tämän vuotisen.
 
Takaisin
Top