Äitiyspakkaus 2018

Keskustelun 'Marraskuiset 2018' aloitti Miss_Butterfly, 15 maalis 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. KettuKarkki Aloittelija

Tuo on kyllä totta, esikoisella oli vasta reilusti yli puoli vuotiaana tuo pakkauksen toppapuku käytössä. Äh, mulla olisi ollut 60 cm toppapussi, mutta ehdin myydä sen kun einollut meidön kevätvauvalle aikanaan käyttöä. Pitää katsoa, jos löytyisi nyt alesta joku sopiva.
  2. Benelobe Peruskäyttäjä

Minä tykkäsin, värikkäimmät ei ollut omaan mieleen. Mutta pääasiassa pakkaus vaikutti hyvälle. :)
  3. marce86 Naimisissa foorumin kanssa Heinämammat 2014 Marrasmammat 2018

Täytyy joku pieni toppapuku tai toppapussi. Onko jollain entuudestaan kokemusta mitä kannattaa hankkia talvi vauvalle? Kokemusta vaan kesävauvoista.
  4. jjjenppa Peruskäyttäjä

Missä koossa toppapuku kannattaisi ostaa? Niin että vauva ei huku siihen, mutta että se ei menisi heti pieneksikään :)
  5. rakkaudella Peruskäyttäjä

Mun mielestä oli ihan söpö kyllä tämän vuotinen!
  6. elime Tuttu foorumilla Toukoäidit 2020 Marrasmammat 2018

Harmi kun kestovaippa on lähtenyt paketista..
  7. Pömpelö Aloittelija

Mun ja myös mun miehen mielestä äitiyspakkaus on oikein jees! Tosin emme ole varmaan aiemmin sisältöä edes katsoneet, joten vertailukohtaa ei oo :D Mukavan neutraaleja värejä ja kaikista ihanin oli se kissakuosinen vaate! Jos molemmat pikkuiset pysyvät loppuun asti kyydissä, niin vaikea päättää, että otetaanko yks vai kaks pakkausta, hih :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Tanhupallo75 Aloittelija

Katsoin myös netistä juttua tuosta äitiyspakkauksesta ja polemiikkia aiheutti ilmeisesti tuo lautas setti.

On kuulemma melamiinia ja ei saa laittaa mikroon. Liukeneekohan siitä sit jotain myrkkyjä ruokaan? Sitä en ymmärrä miks ei voitu laittaa mikron kestävää astiaa pakkaukseen? Nykyäänhän kaikkien astioiden pitäis olla mielellään mikron kestäviä.
  9. Miss_Butterfly Ihastunut foorumiin Marrasmammat 2018

No höh, onpa tyhmää kyllä että on sellaista materiaalia mitä ei voi mikroon laittaa :sad001
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. miimar Tuttu foorumilla Helmikuiset 2021 Elomammat 2016 Marrasmammat 2018

Mä kyllä tykkäsin kovasti uudesta pakkauksesta, joten varmaan sen taas otan :) Kiva kun vähän neutraalimpaa väriä. Esikoisen pakkauksessa 2016 oli jos jonkinmoista väriä niin aika moni vaate jäi käyttämättä. Tosiaan tuo lautassetti on vähän omituinen jos ei oo mikronkestävää, ois voinu jättää ihan hyvin laittamatta pakkaukseen.
  11. Eppu79 Peruskäyttäjä

Mä tykkäsin kans uudesta pakkauksesta.
    Edelliset pakkaukset olivat vuoden 1995, 1997 ja 1999. Eli aikaa on niistä. Eikä niistä ole enää mitää tallella kun ajateltiin että nämä kolme lasta saavat riittää. Niin se mieli kuitenkin muuttui :D
    • Tykkää Tykkää x 3
  12. Jossulla Peruskäyttäjä Marrasmammat 2018

Mun mielestä ihan kiva paketti, toki ite tykkään enemmän väreistä, joten viime vuotinen pikkusen enemmän mieleinen (etenkin makuupussi :Heartred ). Jos poikaa epäillään ultrassa, niin Aattelin paketin ottaa ainakin. Taas jos tyttöä, niin täytyy pohtia onko tarvetta, kaapit nimittäin täynnä esikoisen 1v 1kk tyttömäisiä vaatteita ja niitä riittää :D Esikoisesta on 2016 vuoden paketti.
  13. Hallatus Aloittelija

Mun mielestä vähän tylsät värit, mutta kyllä se tulee otettua kun esikoista odotellaan :) Iso harmi kyllä kun kestovaippa oli lähtenyt pakkauksesta pois. Makuupussi on kyllä supertylsän näköinen..
  14. MaalisPapu Rakastunut foorumiin Maaliskuunmammat 2016 Marrasmammat 2018

Pidin siitä että pakkaus oli neutraali ja helppo yhdistellä värikkäämpien vaatteiden kanssa.
  15. Mymmeli88 Aloittelija

Oli kyllä kivan näkönen tuo uus pakkaus, vanhempien lasten pakkaukset ei olleet läheskään noin itseä miellyttäviä :happy:
  16. Cara* Rakastunut foorumiin Kesä-äidit 2020 Marrasmammat 2018

Missä vaiheessa raskautta tuon äitiyspakkauksen saa?
  17. Chiunque Peruskäyttäjä

"Äitiysavustukseksi voit valita joko äitiyspakkauksen tai 140 euron verottoman rahasumman. Jos laskettu aika on 1.6.2018 tai myöhemmin, voit valita äitiyspakkauksen tai 170 euroa.

Voit hakea äitiysavustusta, kun raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää eli noin 5 kuukautta. Lisäksi äidin täytyy käydä terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen viidettä raskauskuukautta. Tarkastuksessa saat raskaustodistuksen, joka tarvitaan äitiysavustushakemuksen liitteeksi.

Äitiysavustus voidaan myöntää vakinaisesti Suomessa asuville. Siihen on oikeus myös, jos olet tullut töihin Suomeen toisesta EU- tai Eta-maasta tai Sveitsistä tai olet töihin tulevan perheenjäsen. Tällöin sinun tulee lisäksi kuulua Suomen sosiaaliturvaan."

http://www.kela.fi/aitiysavustus
    http://www.kela.fi/documents/10180/...empi.pdf/67c5393b-6fe5-43b6-898f-f3bdaf8cf582
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. Metsätähti88 Tuttu foorumilla

Mä oon ainakin ihan innoissani tosta pakkauksesta, just tommoset kivan neutraalit kuosit :Heartred meillä on -14 pakkaus, mutta -16 ei otettu pakkausta. Nyt aloin vakavasti harkita josko ton ottais:joyful:
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Masuhe Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021 Marrasmammat 2018

Tykkään! Sopivan neutraalia sävyt, voi sitten lisätä itse väriä. Tämän oloista vähän toivonkin :)
  20. Maddy Tuttu foorumilla

Mä ainaki tykkäsin tosi paljon :)

Jaa tämä sivu