Äitiyspakkaus 2017

Meilläkin harmaaraidallisesta lähti heti se sisäneppari! Oon käyttäny silti kun tykkään siitä myös. Ja kirjavasta (kirjain/eläin)bodystä lähti nyt neppari siten että se kangasnauhaosa irtosi kankaasta ja purkautui... Poika nyt 2kk iässä jo 61,5cm niin en jaksa kyllä valittaa... kun ei kauaa enää niille käyttöä.
Vaatteista harmaat ja valkeat puolipotkarit käytössä ja nyt laitoin jo isompiakin vaatteita käyttöön lipastoon. Ja puin pojalle bidyn jossa punaisia lintuja ja harmaita kirahveja, ihana!!! Pitäidikin sitä collegehaalariakin jo sovitella...
Villahaalari ja sukat+tumput ollu paljon käytössä. Yöpuku samoin ja pyyhe. Nyt myös toppapussi laitettu vaunuihin :) Kohta myös se söpö neulemyssy pääsee käyttöön... ja talvemmalla paksut tumput ja töppöset.
Kylpylämpömittaria toidtaiseksi käytetty siskon äp:sta ja lakanat ym tulee kyllä käyttöön kun siirtyy unipesästä pois.
 
Meillä harmaaraidallisessa oli etumuksessa pieni mutta selvä reikä, jonka huomasin vauvan synnyttyä. En jaksanut reklamoida, mutta nyt lähti nepparikin irti silleen, että sitä ei ehkä voi korjatakaan. Harmi, kun vauva kasvaa ihan just ulos siitä bodysta ja se oli meidän lemppari. :sad001 Muuten olisi voinut ehkä vielä reklamoida, mutta eipä siitä bodysta taida olla iloa enää sitten kun saataisiin uusi tilalle.
 
Mä olen onnistunut hukkaamaan johonkin sen villahaalarin. . . Argh. Kaikki kaapit jo pengoin enkä löydä mistään :sad001
Meillä kaikki nepit on pysynyt hyvin. . .
 
Hei jos teillä hajoo tota menoa ni reklamoikaa koska muuten laatu ei parane seuraaviin pakkauksiin niin hyvin... Mullakin irtos neppari harmaaraidallisesta bodysta ja lähetin korjattavaksi, postimaksua ei tarvitse.
Neuvo oli että suoraan jutalle postissa.
 
Ja meijenki ipana kasvanu ulos siitä ja harmitti kyllä koska oli lemppari, mutta lähetin silti!
 
Juu oishan tuo hyvä lähettää, että tulisi laatu ilmi kelalle, mutta mä kanssa epäilen ettei vaan tuu lähetettyä... :rolleyes: Kun ei ole nyt lisää suunnitteilla lapsiakaan..
 
Meillä on toistaiseksi päässyt käyttöön vain koon 50-56 bodyt. Housut ovat vielä vähän turhan isoja meidän pikkuiselle vaikka ikää on jo 6 viikkoa. Nepparit ja narut ovat toistaiseksi pysyneet paikoillaan, mutta kirjainbodystä on värit hiukan haalistuneet, vaikka on pesty ehkä 5 kertaa.
 
Onpa meillä tosiaan pieni tyttö. Täällä täytetään kohta 2 kk ja vasta tällä viikolla pääsivät kirjainbody ja harmaaraidallinen body käyttöön. Valkoinen body oli jo aikasemmin käytössä, mutta oli valtavan iso. Vähän kiikun ja kaakun pitäiskö näissä laittaa haaranepparit pienempään vai isompaan, vaikka alla on kestovaippa. Ehkä mittasuhteet pikkuisella on peritty minulta, lyhyt selkä verrattuna jalkoihin, sillä pituutta on kuitenkin jo himpun verran yli 55 cm.

Niin ja laadusta. Kävin kaikki nepparit lävitse ennen käyttöönottopesua. No paripäivää sitten laitoin harmaan bodyn ekaa kertaa päälle ja neppari irtosi. Miksi se neppari pitää laittaa siihen reunakanttauksen paksuimman kohdan päälle? Eihän se hammastus millään yllä siitä lävitse. Ja reglamoida tosiaan pitäisi, sillä sama virhe näkyy toistuvan vuodesta toiseen näissä äitiyspakkauksien bodeissa. Ainakin mitä kirpputoreilla näkee.

Makuupussi pääsi eilen käyttöön, mutta kuumahan siinä pikkuiselle tuli, vaikka alla vain body ja housut. Toki myös sukat, tumput ja pipo. Eli siirtyy makuupussi vielä vaunuista kaappiin.

Käytössä on ollut myös:
  • tumput ja sukat (tykkään, mukavat pukea päälle kun joustaa hyvin)
  • raidalliset potkuhousut (olivat käytössä hetken. Tykkään kankaasta, mutta olalta kiinnitettävä malli ei vain tunnu omalta)
  • peitto (vielä aivan valtavan iso, mutta taiteltuna unipesän ympärille toimii)
  • vesilämpömittari (tarpeellinen, ehdottomasti pitää olla pakkauksessa mukana
  • nännivoide (vauvan kuivaan ihoon nilkoissa ja ranteissa muutaman kerran ensimmäisen viikkon aikana)
  • itse laatikko ja patja (päivällä makuupaikkana ensimmäisen kuukauden, enää ei viihdy)
  • kosteussuoja (ollut käytössä vain minulla ennen synnytystä lapsiveden menoa varten ja jälkivuotoa varten synnytyksen jälkeen, kun öisin otin ilmakylpyjä. Vauvalla käytössä pienemmät suojat, mutta tuntuvat tarpeettomalta ainakin toistaiseksi.)
  • Pyyhe (mukavan iso kietoa lapsen ympärille)
  • Terveyssiteet (arvatenkin olivat jälkivuotoon hyödylliset, tosin olin ostanut niitä nyt muutenkin, kun pieni pakkaushan tuo oli. Jos tulisi synnytys yht'äkkiä hyvissä ajoin ennen laskettua, olisi nämä melkoinen pelastus.)
  • Harsot (nämä ovat laadultaan todella hyviä, yksi on turvakaukalon päällä pyykkipojilla kun on hyvän kokoinenkin)
Yllättävän paljonhan pakkausta on tullut hyödynnettyä, vaikka on tuntunut, että ei ole oikein päässyt käyttämään, kun ovat niin isoja. Tuntuu hullulta, että se jumpsuit on ollut jollakin käytössä. Meillä sitä ei ole vielä edes käyttöönottopesty kun on niin valtavan iso.
 
Meillä ollut rattaissa se makuupussi :)

Äp pakkauksen vaatteet on meille vieläkin reiluja :D
 
Kiinnostaisi kuulla miten muilla ollut tuotteille käyttöä nyt kun aikaa hiukan kulunut :)

Meidän esikoiselle Top 3
1.Makuupussi ollut vaunukopassa alusta asti, pitänyt lämpöisenä ja hyvin on nukuttanut. Ei ole tarvinnut erillisiä lakanoita laittaa koppaan ja lämmikkeeksikin on riittänyt ilmojen kylmettyä lisäviltti
2.Hygieniatarvikkeet, etenkin kylpylämpömittari, kynsisakset sekä hiusharja, niille oli enemmän & nopeammin käyttöä kuin ennen vauvantuloa arvailin. Siteet, tottakai.
3.Pyyhe. Hyvä ohut imukykyinen materiaali. On jäänyt lahjaksi saadut sekä itse ostetut paksummat huppupyyhkeet vähemmälle käytölle kuin tämä. Söpömpikin kuin kuvissa:joyful:

Meille vähiten tarpeellisia:
1.Kestovaippa
2.Uniriepu (lahjaksi saatiin niin söpö että tämä jäänyt käyttämättä)
3.Bodyt. Ihan puhtaasti siksi, että liian värikkäitä omaan makuun. Näistä kuitenkin ollut iloa kaveriperheessä johon ne sitten annettiin.

Reklamoin ja sain uudet tilalle:
Punamustassa lintu-bodyssa oli mustia väriläiskiä ja Aakkos-bodyssä oli valmiiksi sisäneppari irti
 
Takaisin
Top