Äitiyspakkaus 2013

esikoisen aikana en ottanut pakkausta, mut nyt täytyy kyllä tosissaan miettiä ottaako vai ei, tekis kyllä mieli, mut sit täytyy kuitenkin miettiä että tuleeko noita kaikkia vaatteita käytettyä. Kun tiedän että saadaan sukulaisilta läjäpäin vaatteita että varmasti hukutaan niihin :D
 
Pakkaus on musta kivempi kun nyt toi viimevuotinen, joka me saatiin tytölle. Mutta meillä on tota tavaraa nyt niin järjettömät määrät muutenkin, että pakkaus jää nyt ottamatta. :)
 
Mä ajattelin että tokan kohalla en enää pakkausta ottaisi, mutta on niin ihana että täytyy varmaan sittenkin ottaa. Ja toisaalta oon ajatellut, että noihin pahvilaatikoihin pakkaisin sitten molemmille lapsille nuo omat makuupussit ja jotain omia vauva-ajan vaatteita ja ekoja piirrustuksia ym. Mutta siis täysin mun makuun on!
 
Ihan kivalta näyttää pakkaus :)
Mulla sama suunnitelma kun Mokuksella. Aikasemmistakin pakkaukset tallessa ja sinne on kiva kerätä vauvamuistoja. Mä oon laittanu sinne talteen; ekan tutin, lemppari vaatteet, tuttipullon, pienen vaipan, kortit mitä sairaalaan tuli, syntymäpäivän sanomalehden, vauva leluja yms.
 
Nyt kun ensimmäinen lapsi tulossa niin havahtuu siihen, että ihanaa että yhteiskunta tällä tavalla meitä auttaa! :)
Olen ottamassa tuon ehdottomasti, mutta omaan makuun ei tällä hetkellä ole tuollaiset kirkkaat sävyt, kuten oranssi. Mutta aion kyllä ehdottomasti hyödyntää nuo kaikki vaatteet vauvan päälle :)
 
Otetaan ehdottomasti pakkaus jos pikkukaveri pysyy matkassa.  Onhan noiden aikasempien lasten peruja jos vaikka mitä mutta haluan että joka lapsella on myös vähän jotain ihan omaa :)  Ja tykkään pakkauksesta myös.
 
Oo, mä olin jo vähän valmiiks miettinyt etten pakkausta ottais, kun kuitenkaan ei niin mun makuun ne vaatteet koskaan ole olleet, mutta iik, kun kävin kurkkaamassa, niin mieli taitaapi vahvasti muuttua.. :) ja olishan se kiva just molemmille saada oma laatikko.
 
Aivan ihanan retroja vaatteita ja laatikko on myös nyt uudistettuna tosi ihana.
Sikäli mikäli meille kesällä uutta väkeä taloon tulee niin kyllä pakkaus otetaan. 
 
ihana, ehdottomasti otetaan, vaikka on toinen lapsi ja esikollekki otettiin pakkaus.. ja vaikka vaatteita on jo muutenki liikaa! ;D tää on sitäpaitsi tosi paljo parempi ja mun mielestä kattavampi pakkaus ku 2 v sitte :)
 
Ite oon vähän miettinyt, että jättäisin pakkauksen ottamatta. Tykkään kierrellä kauppoja ja kirppiksiä ja näin saan kivan värisiä ja kivoilla kuoseilla olevat vaatteet. 
Tykkäsin kyllä tästä pakkauksesta, mutta uskon, että siellä on paljon sellaista mitä ei tule sitten käytettyä..
No en tiedä, saa nyt nähdä... onneks on aikaa miettiä!
 
Mä en meinaa ottaa. Päätin jo aikoja sitten et jos vielä toinen lapsi tulee niin en pakkausta ota. Hukutaan jo nyt muutenkin alle 80cm vaatteisiin. Toissa kesänä kun esikoinen oli ihan pieni niin tuntu että niitä vaatteita tulee ovista ja ikkunoista sisään. TOSI paljon ollaan saatu vauvan vaatteita kaikilta tutuilta ja puol tuntemattomiltakin 
 
Esikoiselle otettiin pakkaus, josta jäi oikeasti kahta vaatetta lukuunottamatta kaikki muut vaatteet käyttämättä. Sen sijaan peitto, lakanat, laatikko, patja, kynsisakset, hiusharja, perusvoide ja kondomit tuli kyllä käyttöön :D tais nyt jotain muutakin olla mutten nyt justiin muista että mitä..
Nyt en oo ihan varma, mutta jos sinne asti selvitään, niin varmaan rahana otetaan tällä kertaa. Täällä on pari kivaa kirpparia mistä tekee ihania löytöjä, niin sinne vaan sitte shoppailemaan, ja jos tyttö tulee niin on kyllä valmiiksi jo niin paljon vaatetta että tuskin kovin paljoa tarvii sitä puolta hamstrata :)
 
Must tää '13 paketti on kyl jotenkin selkeemmin pojille suunnattu, en kovastikaan fanita... joitain ihania helmiä on, mutta pääosin ei miellytä. Ootteko seuraillu aiempina vuosina, että missä vaiheessa uudet paketit tulee? Eli oisko se sit just tää paketti, vai mikäs se kesäkuisille sitten tulis? (missäs vaiheessa se paketti ees tulee... puolvälin tienoilla?)
 
Tää on nyt jo jaossa ja nyt ilmeisesti mitotettu riittämään 2013 loppuun.  Ja tosiaan sen todistuksen tais saada neuvolasta äitiysavustusta varten puolivälin jälkeen.  Muistaakseni.
 
Eiku kyl kait se todistus tulee jo aiemmin? Mun mielestä neuvolatäti höpäji, että seuraava neuvola kun otetaan jollekin vkolle 16 tms niin sitten on ne kela-jututkin ajankohtaisia.... tai sit oon aiiiiivan väärässä. :D
 
Kyllä se taitaa olla puolivälissä, kun äitiypakkausta voi hakea. Laitoin edellisellä kerralla hakemuksen heti, kun sen pystyi laittamaan, eli joulun aikaan. Laskettu aika oli huhtikuun lopulla.
"Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä."
 
Yh, itse en tuosta pakkauksesta pidä sitten ollenkaan! Sininen väri on ehdoton inhokki ja puhtaan valkoiseen en lastani halua pukea! Luonnonvalkoinen tai kermanvärinen olisi jees, mutta miksi kaiken pitää olla niin kylmän sävyistä, sinistä, sairaalanvalkoista ja hrrr, tuo synkeänharmaa haalari.. Jopa oranssi, josta muuten pitäisin, on sävyltään tuollainen äärimmäisen räikeä, kun murretumpana sävynä se miellyttäisi kovinkin silmää..

Haluan pukea pienokaiseni väreihin ja lämpöisiin sävyihin, joten en nyt tiedä ollenkaan otanko tuon pakkauksen vai en. Rahana vain saa niin mitättömän summan verrattuna pakettiin, että pitää nyt tosiaan harkita tarkkaan. Katsotaan kuinka paljon vauvan vaatteita alkaa tursuamaan ovista ja ikkunoista raskaustiedon edetessä, teen päätökseni sitten myöhemmin.

Tällainen hippityttö myös pitäisi siitä, jos siteiden tilalla (tai edes niiden lisäksi) olisi kestositeitä tai vaikka kuukuppi. Eihän noita kertakäyttöisiä voi kukaan käyttää, hiostavat, hiertävät ja tuntuvat ikäviltä! Toivottavasti olisivat edes maatuvia... Vaippojenkin suhteen toivon maatuvuutta, mutta luulen että ovat perus muovivaippoja, ja sellaisiahan en lapselleni aio pukea! (öh, valivali, mutta kun periaatteet..)

On tuolla toki helmiäkin joukossa: peitemakuupussi, kevyt vanuhaalari ja ruskea potkupuku ovat kovin suloisia. Myös itse laatikko on aivan ihastuttava, ja iso plussa siitä, että suuri osa vaatteisiin käytetyistä kankaista on luomua ja kierrätyskuitua!

Jaa-a, onneksi vielä ei tarvitse päättää haluaako pakkauksen vai ei. Toivoisin niin kovin, että tuo vaihtuisi uuteen äitiyspakkaukseen 2013 alussa, taitanee vain olla toiveajattelua.. 

edit: Ohoh, eihän tuossa tainnutkaan olla kertakäyttövaippoja ollenkaan, turhaa valitusta siis sen puolesta ja thumbs up :D
 
Takaisin
Top