Äitiyspakkaus 2012-2013

itse otan tuon äippäpaketin, kerta esikoinen tulossa. Ja juurikin tuo, että se on kans mun mielestä pieni raha verrattuna mitä kaikkea sieltä tulee. Eihän ne nyt ole mistään kauneimmasta päästä, mun mielestä ainakaan :D! mutta kyllä se silti tulee otettua. 
 
meillä kanssa otetaan ÄP kun kerta ensimmäinen muksu tulossa ja sielä on kaikkea hyödellyllistyä kamaa :) Plus että se vuodelaatikko on kätevä! :) Rahan ottaisin jos olisi edellisiä lapsia.. :) eikä se minun mielestäni kovin kamala ole se pakkauksen sisältö, vois olla pahempikin :) 
 
Milloinkohan tulee taas uusi äitiyspakkaus? :) Saadaanko me nyt vielä noita, joista on kuva Kelan sivuilla?
 
Saadaan me toi hieno laatikko! Mun käsittääkseni tota design-laatikkoa jaetaan ainakin tämän vuoden loppuun saakka :) Ja kyllä mekin halutaan toi pakkaus, vaikka yksi pakkaus jo on, toi on niin kiva ku siihen saa kirjottaa sitä sukupuuta :)
 
Joo, Kela muutti tuota jakosysteemiä niin, että aina vuoden vaihteessa julkaistaan uusi, eli koko vuosi 2013 jaetaan tuota nyt jaossa olevaa boxia.

Mä tavallaan tosi paljon haluaisin äitiyspakkauksen, musta se on ihan kiva ja se tunne, kun se tulee on niin ihana! Mutta varmaan kallistutaan rahaan, kun nimenomaan nuo peruskamppeet melkein löytyy entuudestaan, peitot ja pyyhkeet ja muut, vaikka vaatteet onkin jo ehditty laittaa kiertoon.
 
kyllä uskon, että meillä otetaan vaikka onkin kolmas tulossa ja ollaan otettu -10 ja -11 pakkauksetki, vaatteita ja tavaraa olen ostanu paljon ja sitä löytyy kyllä entuudestaanki etten ole varma onko siitä paljoa hyötyä, mutta olen esikoiselle ja tosikollekkin keräillyt siihen äp:hen tiettyjä säilytettäviä muistoja ja haluan kolmannellekkin tehdä samoin =D se 140€ ei kuitenkaan ole niin suuri summa ja sitä tulis kuitenkaan kokonaisuudessaan vauvaa varten käytettyä, meiltä kun löytyy lähes kaikki jo valmiina tulokkaalle joten saapahan varmasti ainakin jotain täysin "omaa" (=
 
Haluaisin jo niin paljon ton äitiyspakkauksen! :D Harmi, kun pitää vielä odotella...
 
mamma1011: Aivan ihana idea tuo teidän pakkaus-juttu <3 pitää kyllä vielä itsekin miettiä :/...koskas se muuten tehään se hakemus siitä pakkauksesta?
 
Miusta äp:n sisältö on aika kivan näkönen, tuo lämmin keltainen putoo itelle tosi hyvin. Ja ehdottomasti otetaan pakkaus, ensimmäistä kun täällä odotellaan. 140€:lla ei noita kaikkia tarvikkeita ja vaatteita saisi, kirppareilta tietty löytyisi ja sinne nyt tulee suunnattua muutenkin, käsittääkseni vaatetta tarvitaan paljon ja pesukone laulaa usein? 
Ja kyllä sitä tulevana äitinä odottaa, että pääsee avaamaan paketin ja hypistelemään ja viikkailemaan pikkuisia vaatteita :D 
 
höpönlöpö: neuvolasta saa sitten ne hakupaperit pakkaukseen ja tukiin kun aika on..vaikka pitäis olla tuoreessa muistissa niinpä eipä vaan ole, mutta muistaakseni viikkojen 20 jälkeen =D meillä on äiti tehnyt aivan samoin, oli säästellyt meille kaikille omiin paketteihin niitä omia pieniä juttuja ja itse virkattuja lahjanuttuja, kyllä ne lämmitti mieltä ko sain esikoista odottaessani oman pakettini 2010, jotenki tuli itsellä samalla halu tehdä samoin (=  Kyllä se paketin saapuminen postissa on ollu molempina keroina aivan mahtava juttu, se pienien vaatteiden hypistely, peseminen ja viikkaaminen tekee kaikesta niin todellista =D
 
Tuo on kyllä kiva tuo uusi äitiyspakkaus, nyt vasta katsoin sen sillä silmättä että itsekin voisi sen ottaa! Mutta katsotaan nyt, jos päätetään ettei oteta, marssin sen 140€ kanssa lastetarvikekirppikselle ja ostan sillä rahalla vaatteita pienelle, kaikki pienimmät kun tuli hölmöyspäissään myytyä. :( 
V. 2010 äitiyspakkauksen haalari yms tarvikkeet meiltä löytyy jo, samoin tuo vanupuku. Makuupussi on ainut mikä puuttuu mut vauva syntyy kesällä niin sitäkään ei heti tarvita. Vielä on siis mietinnässä. Ja ehkä sukupuolikin merkitsee jotain. 

Niin ja hakemus ja raskaustodistuksen saa neuvolassa rv 22-23 käynnillä jonka jälkeen saa laittaa paperit kelaan menemään. :) 
 
Mä pistin heti kelan hakemukset vetää kun sain neuvolasta sen todistuksen viime viikolla. Otan avustuksen rahana kun esikoiselta on tallessa tosiaan tuo lämpömittari, peitto, kylpypyyhe, talvihaalari ja kynsisakset mitkä nostaisin top5 paketin sisällöstä. Kirjakin on näköjään ihan sama mikä jo tuli 2009 paketista.
 
Oonkohan mä edelleenkin ainoo kenen mielestä se pakkauslaatikko on ruma ja lähes kaikki ne vaatteetkin ja en vaan tykkää niistä ja niitä haalareita ja muita vaatteita on jokatoisella lapsella ......oon ite tarkka vaatteistani/väreistä ja oon jo pikkuhiljaa hamstrannu kaikkee omannäköstä poitsullekin :)
 
Eilen katselin netistä uutta äitiyspakkausta ja tulin siihen tulokseen ettei se ole hirveesti parantunut siitä mikä meillä on. Esikoinen synty 2010 ja sillonkaan en tykännyt oikein  sen sisällöstä kun niin värittömiä vaatteita :/ Nyt on ehkä enemmän väriä mutta silti en vaan tykkää. Otettiin ekalle kuitenkin että saatiin harjat ja mittarit eikä 140 euroa olis riittänyt siihen kaikkeen mitä tarvitsi sillon ostaa. Nyt kuitenkin kun on vaatteita ja tarvikkeita valmiina niin uskoisin meidän päätyvän 140 euroon :)
 
Moikkelis. Te joille onnellisille on jo ÄP tullu, nii tuliko siitä joku päätös ensin että ylipäätään saa sen pakkauksen? Ku Kelan sivuilla lukee, että toimitusaika on n.kaks viikkoo myöntämisestä. Nii mistäs sen sit tietää millon ovat sen myöntäneet? :-O
 
Njoo... Minä tosiaan täytin hakemukset netin kautta ja kiikutin raskaustodistuksen seuraavana päivänä kelan toimistoon. Muutama päivä sen jälkeen sain (samana päivänä) sitten kolme kirjettä kelalta: 1) Pyyntö toimittaa raskaustodistus, jotta äitiysavustus voidaan myöntää 2) Ilmoitus, että äitiysavustus on myönnetty 3) Vanhempainrahahakemus (jonka olin siis jo täyttänyt netissä). Soitin Kelaan, josta kerrottiin, että kaikki on kunnossa ja ettei mitään lisähakemuksia tarvitse täytellä...

Kelan postitus ilmiselvästi toimii nopeammin kuin ajatus...

Tuosta meni sitten enää vajaa viikko, ja sain pakkauksen postissa.
 
Mie täyttelin hakemuksen iha perinteisesti kynällä ja pistin postiin. Ei oo vielä kuulunu mitää lappuja suuntaan eikä toiseen..Jospa sieltä kohta tulis jotain infoo. :) Vaatteita pirpanalle on kyl varmaan enemmän ku tarpeeks mut kiva ois päästä niitä muita kamppeita hiplaamaan.. :)
 
minä kanssa kelan sivuilla täytin hakemuksen, ja samana päivänä siellä luki että äitiysavustus myönnetty. siitä noin puoltoista viikkoa ja eilen hain paketin:)
 
täyttelin juuri netissä nuo kaikki hakemukset mutta miten tuon raskaustodistuksen voi lähettää sähkösesti sinne?
 
Jessica3 Jos sulla on skanneri/tulostin nii sillä skannaat sen todistuksen ja eiku kelalle :)
 
Takaisin
Top