Äitiyspakkaus 2012-2013

No niin. Olen tässä itse tullut siihen tulokseen, ettei me oteta äp:tä. Esikoisen äp on vielä tallessa ja se miellyttää mun silmää huomattavasti enemmän kun tuo uusi. Mies oli ensin sitä mieltä, että ehdottomasti otetaan, mutta nähtyään sisällön muutti mielensä.

Ainoat mun silmää miellyttävät tuotteet uudessa äp:ssä ovat pyyhe ja pöllö-vanuhaalari. Me siis otetaan mielummin 140€ kuin äp. 
 
Minä sitten olen taas päättänyt ottaa tuon äitiyspakkauksen:) Esikoinen tulossa. Mielestäni tuo raha minkä saisi sen tilalle, on aika pieni verrattuna kaikkiin tavaroihin mitä äp:n mukana tulee..

Ei noi munkaan mielestä mitenkään erikoisia ole, saisi olla vähän värikkäämpiä! Mutta mutta, otanpa kuitenkin äp:n.
 
Mä ottaisin ton ihan ehdottomasti, jos olisi esikoinen tulossa. Esikoiselle aikoinaan otettiinkin, vaikka esim. makuupussi ja ulkohaalari oli niin kamalat, että niitä ei ikinä käytetty. Mutta se fiilis, kun pääsi hypistelemään postista haettua pakkausta... :). Kakkoselle ei otettu, kun kaikki oli ekalta tallessa, mutta nyt pitääkin sitten oikein tuumia. Pyyhe, peitto, lakanat, kynsisakset (eli ne, joita varmaan pisimpään käytettiin) on yhä tallessa, mutta mitään muuta ei olekaan. Mä ihan tykkään noista pakkauksen vaatteiden väreistä, mutta mun ongelma on se, että totesin jo ekan kanssa että en tykkää käyttää potkuhousuja, vaan bodeja ja puolipotkareita. Ja pakkauksessa näyttää taas olevan paljon potkareita. Joten, mietintä jatkuu.
 
Mä taas koin suurimmalta osin äitiyspakkauksen turhaksi. Juuri mitään niistä vaatteista ei tullut käytettyä, koska ne oli aivan liian isoja. Ei niillä vaatteilla todellakaan päässyt alkuun, niinkuin sitä mainostetaan. Mut nää tykötarpeet tuli kyllä kaikki tarpeeseen. 

Nyt en oo vielä edes miettinyt, mut todennäköisesti otetaan rahana. Oli niin suuri pettymys se silloin viimeksi.
 
Meidän täytyy miettiä pakkauksen ottamista tulevalle vauvalle. Kerkesin myydä eteenpäin kaikki vauvojen vaatteet kakkosen kasvaessa. Kävin kurkkaamassa uutta äitiyspakkausta ja siinä ei kyllä kovin montaa vaatetta oo mikä miellyttää omaa silmää mutta tarvetta vaatteille ja tarvikkeille olisi. 
 
Me ei oteta pakkausta vaan rahana. Ennemmin hankin ite kaikki tarvittavat ja miellyttävät kun noi ei jotenkin iske...oon vähän tällänen tarkka vaatteista ja seuraan trendejä muutenkin joten kyllä meijän pikkunenkin tulee pukeutumaan sillain kivasti ja kivoihin väreihin ;) (ei missään nimessä vaaleenpunasta tai vaaleensinistä.....) Lisäks kavereilla pieniä vauvoja joten varmasti heiltäkin saa jotain tavaroita kierratettynä :)
Mut varmasti tuossa pakkauksessa on  kyllä paljon tarvittavia tarvikkeita jos miellyttää :)
 
Aika moni foorumilla näyttää olevan sitä mieltä, että ottavat mielummin rahan kuin uuden äitiyspakkauksen. Koska esim. ulkomailla asuvat eivät enää pysty ostamaan pakkausta, niin varmaan kannattaisi harkita pakkauksen ottamista ja myyntiä. Ostajia olisi varmaan paljonkin.
 
Mutta omi kukaan ei varmaan ole valmis maksamaan paketista enempää kuin sen 140€ joten miksi turhaan ottaa pakettia ja myydä se ja sitten saa vasta rahat? Tietty jos haluaa auttaa muita tai on tiedossa joku varma ostaja. 
 
Me kyllä varmasti otetaan tuo, koska ensimmäinen lapsi tuloillaan. En usko, että tuolla rahalla saa hankittua kaikkea tuota, mikä pakkauksessa tulee. :)
 
Mä olen kans harkinnut sitä, et ottais rahana. Loppujen lopuksi tuli aika vähän noiden kahden aikaan käytettyä just äitiyspakkauksen tarvikkeita, kynsisaksia ja veden lämpömittaria lukuunottamatta -ja ne on edelleen tallessa. Miehen mielipidettä en ole vielä kysellyt, mutta luulisin hänen olevan samalla linjalla -sillä 140e:lla saa kuitenkin ihan kivasti omannäköisiä vaatteita, joita tietää lapsella käyttävänsä + meidän sukujen tiukka lisääntymistahti takaa kyllä sen että vähän käytettyjä vaatteitakin tulee olemaan. Äitiyspakkauksessa oli monta vaatetta mitä en nimenomaan käyttömukavuuden takia ottanut käyttöön. 
 
Itse meinaan ottaa tuon ÄP:n, koska aina niitä vaatteita voi tuunata ja miusta mukavan neutraaleja värejä, jotka sopii sekä tytölle, että pojalle. Tuon tarkoitushan on sopia kummalle vain.
Myös itse koen sen tärkeäksi, että ei tarvitse heti olla ostamassa toppahaalareita ja muita, ja itselle ainakin tämä heinäkuinen laskettuaika on unelmien täyttymys ja ÄP:sen talvivaatteetkin ovat jo vähän sopivimpia, kuin jos vauva syntyisi keskelle supertalvea...
140e ei ole juuri mitään rahana, tuon pakkauksen arvo, kun on varmasti lähemmäs kaksinkertainen, jos nuo kaikki vaatteet ja tykötarpeet ostaisi normaalirahalla kaupasta.
 
Meille on itsestäänselvää, että otetaan äitiyspakkaus. Kuitenkin ensimmäinen lapsi kyseessä ja pakkauksessa tulee paljon hyödyllistä tavaraa mukana - ja paljon mielestäni kivannäköisiä vaatteita! Plussaa on se, että vaatteet on suht neutraalin värisiä, ehkä vähän kuitenkin poikapainotteisia? :) Me kun ei selvitetä lapsen sukupuolta etukäteen.
 
Ihan samoista syistä - äitiyspakkauksen haluamme mekin. Oikein tarpeellinen perussetti. Lisäksi voi sitten ostella kaupasta itse joitain ihanuuksia. Kaapissa minulla on lisäksi muutama kappale aitoa retroa - itse 70-luvulla pitämiäni vauvan- ja pikkutytönvaatteita. Olisipa ihanaa päästä pukemaan niitä oman vauvan päälle (mekkoset saattavat tosin jäädä käyttämättä, jos tulokas on poika)!
 
Mekin varmasti otetaan tuo pakkaus. Eipä siitä oo tarvinnu kauheasti edes keskustella. Ollut molemmille itsestään selvää, kun eka raskaus kerta kyseessä. Enhän mä edes varmaan osaisi ostaa kaikkea tarpeellista, mitä tuossa tulee mukana:) Ihana sitten päästä hipelöimään kaikkea mitä siellä paketissa on. En malttais millään ootta, että vois alkaa hankkia juttuja, mutten kyllä uskalla vielä kuukausiin.. Mutta mun mielestä tuon paketin sisältö noin yleisesti on ihan kiva, koska on sellanen nimeomaan aika neutraali, minkä pohjalta on hyvä alkaa kasvattaa sitä vaatevarastoa sitten oman mieltymyksen mukaan. En millään usko, että tuon paketin vaatteet riittää meillä, koska oon aika laiska pyykkäämään.. 

Muutoin meinataan kyllä hankkia kaikkea mahdollisimman maltillisesti ja ilolla otetaan vastaan pinnasänkyjä ja muita, mitä luultavasti saadaan sukulaisilta. Oon kyllä aika tarkka siitä mitä loppupeleissä huolitaan, koska aika tarkkaan kodin sisältö on muutenkin valikoitunut:) Vaunut haluaisin kyllä hankkia sellaset mistä oon unelmoinu. Tosin senkin suhteen saattaa mielipide vielä muuttua, kun vähän kävin googlailemassa että mitä moisitakin kulkupeleistä voi joutua pulittamaan:D
 
Kyllä mekin otetaan Äp, itse haluan sen ihan vaan sen takia ku tykästyin niin siihen uuteen kuosiin.
Ihana ku saa laittaa siihen sukupuuhun tietoja ja antaa sitten joskus lapselle, musta tosi kiva muisto :)

Osa vaatteista oli mielestäni todella hienoja kun toiset kuosit taas kammoksutti oikeen. Mutta pakkaus meillekin tulee silti vaikka toinen lapsi jo kyseessä. :)
 
Meki ollaan mietitty et äp otetaan vaik toinen kyseessä...se on niin ihana hetki ku saa alkaa hypisteleen niitä vaatteita ku sen kotiin kantaa :D siitä tietää et lähellä on pikkuisen tulo kotiin <3 vaik siin on osa vaatteista sellasia mitä ei varmaan tuu käytettyä niin ei se haittaa :D mut päätös voi vielä muuttua, kunhan nyt ensin päästään sinne asti...
 
Otan ehdottomasti äitiyspakkauksen tälläkin kertaa :) Se 140e on niin olematon raha pakkauksen arvoon verrattuna. Ja onhan tuo tämän vuoden pahvilaatikkokin itsessään jo aivan ihana :)

Meillä turhaksi todettiin aikaisemmasta pakkauksesta ainoastaan se kylpymittari (hajosi itseasiassa) ja kynsisakset (huonot). Mm. makuupussi, vuodevaatteet, suojafrotee, ulkovaatteet, kestovaipat, huppupyyhe jne. on ollut kovassa käytössä. Samoin vaatteita on tullut käytettyä.

Mietin et jos lähtisin tuolla 140e:lla uutena noita tavaroita ostamaan niin saisin tuon Finlaysonin makuupussin 30e, Imse Vimsen AIO-vaipan 22e, Myllymuksut-vaipan 20e, pinniksen peiton 20e, toppapuvun 40e ja siihen se sitten melkein jäisikin :) Tietysti eri asia jos ostaa käytettynä noita tavaroita...
 
minä olen kovasti miettinyt tuon pakkauksen ottamista...kävin vasta itseasiassa eilen katsomassa sen sisältöä kela:n sivuilla...kun tuo esikoinen on vasta kohta 11kk niin kaikki edellisestä on vielä tallessa ja nekin mielestäni ihan kivan neutrit :) se että ollaan tässä matkan varrella saatukin jo ihan hirveästi kaikkea lisää...joku täällä jo kirjoittii noista potkareista,mä kans tykkäsin esikoisen kanssa käyttää niitä kietaisumallisia bodyja ja puolipotkareita <3 senkin takia että pikkuisella oli kanyyli päässä synymän jälkeen viikon verran..tykkäsin kans tosta pakkauslaatikon sukupuuideasta,mutta silti mietin kovasti että tulisiko meillä sitten kuitenkin se raha parempaan käyttöön nyt...mutta jos olisi esikoisesta kyse niin ehdottomasti ottaisin pakkauksen :) se tunne oli ihana kun sai sen avata ja pääsi hypistelemään :)
 
Takaisin
Top