Äitiyspakkauksesta...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain tänään äippä pakkauksen!!! :D Oli siinä ihan kivojakin vaatteita, mutta se keltainen auringonkukka leiona haalari systeemi ei ihan ollut minun makuuni ja aika isoja oli osat vaatteet kun 70cm... kävimpä myös tänään ostamassa vaatteita muutamia ja sukkia ja tumput :)

Tammivauva2011: Meille tulee pojat. Minunkin mielestä oli aika poikamainen tuo pakkaus. Toisaalta osalle tarvikkeista olisi tosiaan ollut käyttöä, mutta sitä olisi sitten halunnut kahtena kappaleena ja kahdella pakkauksella taas ei tehdä mitään... joten pitkän harkinnan ja veivauksen tuloksena päädyttiin ottamaan ne rahana :)

ALKUPERÄINEN: Mustikki

Tänään tuli tieto että äippäpakkaus on myönnetty [:D] Nyt vaan odottellaan että se pakkaus tulisi niin pääsisi pesemään pieniä vaatteita [:)]
Me päätettiin että hankitaan sellainen vuokrattava vaavisänky 4kk ajalle. Siinä on pyörät ja sitä on tosi helppo kuskata ympäri kämppää. Omalla kummitytölläni oli sellainen pari vuotta sitten ja ihastelin sen kätevyyttä. Tuntuu jotenkin niin karulle kanniskella pientä pahvilaatikossa ja keksiä sille laskupaikkoja kun vaavisängyn voi näppärästi jättää vaikka keskelle olkkaria tarvittaessa [:)] Vuokra on 75€/4kk ja se tuodaan kotiin ja mukana tulee uusi patja.

Miksi sitä vauvaa pitää siirrellä joka paikkaan mukana? Oonko mä missannut jotain - Jos koti ei o monessa tasossa, niin luulisi, että vauvankin olis hyvä saada rauhassa olla, jos nukkuu? Mikä firma tuollaisia pyörällisiä vuokraa?

Rodukka: Niin siis jos vauva ei satukaan nukkumaan. Saa otettua lähellä kun vaikka itse syö tai mitä muuta tahansa. Itse vaan totesin että se olisi näppärä kun näin sen ihan käytännössä. http://www.vaavi.fi/index.html

Meillä oli edellisellä kerrala tuollainen Vaavi-sänky käytössä ja me olimme siihen oikein tyytyväisiä. Otamme sellaisen tälläkin kerralla. [:)]

Meillä on iso koira ja tuo liikuteltava sänky toimi oikein hyvin "korkeana" laskutasona ennen kuin aloimme myöhemmin käyttää myös sitteriä. Etenkin alkuun mietitytti koiran suhtautuminen vauvaan, enkä todellakaan halunnut jättää noita kahta keskenään samalle tasolle (tai muutenkaan) esim. vessareissun ajaksi. Jos vauva oli hereillä, sängyn kanssa oli helppo käydä vessassa tai sitten kävin vauvan nukkuessa suihkussa niin, että vauva oli näköetäisyydellä. Muutenkin vauvan ollessa lähettyvillä, hänen hengitystään ym. oli helpompi seurata, kun ei tarvinnut mennä esim. lastenhuoneeseen kurkkimaan, onko pienokaisella kaikki hyvin. Itkuhälyttimeen en uskaltanut alkuun luottaa yhtään, mistä lie hormoneista johtuen... Mä ainakin halusin vähän väliä kurkkia, että vauva hengittää...ja muutenkin, kyllähän sitä pientä kääröä kurkki ja katseli ihan vain liikutuksestakin. <3

Meillä on asunto kahdessa tasossa (alhaalla makuuhuoneet, pesutilat ja khh, yläkerrassa olohuone, työhuone ja keittiö) ja alkuun ajattelin, että haluan sen sängyn yläkertaan päiviksi, jotta voin nukuttaa lasta siihen ja jäädä sitten puuhastelemaan esim. keittiöön. Meillä sänky päätyi lopulta kuitenkin alakertaan (makuuhuoneeseen) ja yläkerrassa nukutin lapsukaista vaunukoppaan tai sohvalle tehtyyn "pesään", kun olin varmistunut koiran käyttäytymisestä vauvaa kohtaan. Nyt uuden tulokkaan myötä vaavisänky on suunnitteilla otettavaksi (jälleen) yläkertaan, koska tuo pieni mies pitää varmasti äidin kiireisenä vauvan kotiuduttuakin ja päivätoiminnot on keskitetty päiväunia lukuun ottamatta tänne.

Aion jälleen tehdä sängystä pienen ja mukavan pesän reunasuojalla/ -pehmusteella, enkä usko vauvan unen häiriintyvän siitä, että sänkyä liikutellaan (liikutellaanhan synnärilläkin sitä pyörällistä pikkusänkyä). Mutta tietysti, jos vauva näyttäisi kovasti häiriintyvän liikuttelusta, asiaa tulisi miettiä uudelleen. Varmasti vauvojen unet ovat yksilöllisiä, joka vaikuttaa tuohon "sängyn liikuteltavuuteen". Meillä pienokainen nukkui heti ekana yönä 9h ja synnäriltä kotiuduttuaan 6,5 - 7 tuntisia yöunia ja pitkiä päiväunia, joten meillä tuo uni ei ollut mikään ongelma. Liika hiljaisuus ja hyssyttely on mielestäni päiväuniaikaan huonompi kuin "normaalit elämään kuuluvat äänet".

Mun piti kirjoittaa vaan lyhyesti, että mä oon ollut siihen tyytyväinen, mutta tästä nyt tulikin pidempi raapustus. Koittakaa kestää. [;)]

Vihdoin mulleki on äippäpakkaus Kelan netin mukaan myönnetty ja pitäis tulla kai parin viikon sisällä. Hakemuksesta meni 3 viikkoa päätökseen.

Muutenki jotenki hirveän malttamaton olotila. Tänään on mulla tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan. Tuntuu yhtäkkiä hirveen pitkältä ajalta! Haluais tän tytsin jo maailmaan, heti!

Mä ehdin vihdoin perjantaina hakea äippäpakkauksen postista, tosin en ehtinyt vieläkään tutustua siihen kovin tarkasti.

Mutta ei se mun mielestä ollut yhtään poikamainen, nimenomaan tosi neutraali (=hieman hajuton ja mauton [:D]) En mä ymmärrä mikä tosta tekee poikamaisen, ehkä sitten se että on vähän sinistä väriä mukana...?
Mutta hyödyllistä tavaraahan tuo on täynnä, pitää jossain välissä tutustua vähän paremmin!

Ainoa mikä jo nyt harmittaa on tuo toppapuvun iso koko. Tammikuiselle vauvalle täytynee mennä ostamaan valmiiksi pieni toppapuku, kun sille kuitenkin on tarvetta heti syntymän jälkeen.

Toppapuku on juu reilu näin talvivauvoille! Mullakin on kaksi pienenpää aluksi. Toinen on 50cm puku mikä on varmasti 15v vanha mutta edelleen hyvä ja kulkenut monella vauvalla ensipukuna sen 1-2kk ihana pukea se tulokkaalle kun ensinmäiselläkin se on ollut 13v sitten[:D] sitten huusin huutonetistä 14e vauvalle reiman toppapuvun kokoa 68cm on aivan kuin uusi..ihan vaaleanpunainen/ruskea! Kannattaa siis katsoa sitä ensipukua huutonetistä koska ne uutena melko kalliita ja käyttöaika lyhyt!!

Minäkin ostin kaverilta pienen toppapuvun vastasyntyneelle, ettei tarvi hukuttaa raukkaa 68-74 cm haalariin jo laitokselta lähtiessä.

Kävin hetki sitten hakemassa pakkauksen. Nyt on vaan vaikea valinta edessä, odotanko miestä kotiin ja kuulen kommentteja "ihan kiva" vai pengonko yksin laatikkoa..? Taidan joutua sortumaan yksin penkomiseen ja näyttää sitten ne parhaimmat [:D] Tulee varmaan tippa linssiin kun alkaa vihdoinkin pesemään niitä pienen pieniä vaatteita ja kun niitä menee useampikin vaate narulle kuivumaan [:)]

Me avattiin paketti eilen - minä ihastelin neutraaleja vaatteita, kun miekkonen oli jo sitten ensitöikseen löytänyt kondomit ja vihkosen, jossa ilmeisesti seksistä, kun oli kuvia siihen suuntaan (tähän sellainen silmien pyörittelyhymiö, kun en noista jämähtäneistä sivuvalikon hymiöversioista tiedä mikä on sellainen).

Aika isoja vaatteet olivat ja se harmaa haalari oli hirveä. Sanoinkin miehelle, että sitten kun muksu on sopivan kokoinen siihen, niin sen voi jo ottaa talliin pyörien keskelle mukaan, kun on tallihaalaritkin omasta takaa. Se materiaali (80 villaa 20 polyesteri tjsp) tarttui kynnen reunoihin ja ihon karkeuksiin kiinni, yik.

Täytyy kyllä satsata vielä niihin pieniin vaatteisiin - ainaskin sellainen 50 tai 50+ toppahaalari olis hyvä, niin saisi turvaistuimeen kätevämmin kiinni.

Mietin sitten kauhulla ja näen sieluni silmin seuraavaa: Kaikki viimeistelyt jäävät viime hetkelle - turvaistuimen lukituksiin tutustuminen jää. Lapsi syntyy. On -20*C ulkolämpötila ja synnärin parkkitila ulkoparkkis. Siinä sitten sinisin kylmän kohmettamin sormin yritetään taistella lumipyryssä muksua istuimineen vöihin ja kun se on vielä niiiiiin pieni ja ekaa kertaa kylmässä..... [:(] (< toiv toi oli oikea itkumiö tähän)

Joku otti esiin sen kissasuojan keskustelussa aiemmin - kiitos huomiosta, en ollut tullut edes ajatelleeksi, että tosiaan, voisi olla hyvä miettiä tuota kissa-vauva -komboakin, kun kissan kanssakin tullaan elämään.

Tuosta sänkykeskustelusta heräsi sellainen, että tosiaan, olisi varmasti hyvä saada kuljetettua vaavia mukana paikasta toiseen ja ajattelin sitten, että kehdon&pinniksen lisäksi voisi laittaa tuon kelan laatikon sängyksi, jotta tarvittaessa saisi sitten sillä liikuteltua.

Meilläkin on tuo äitiyspakkauksen laatikko vaikka ei siis pakkausta otettu, mutta sisko lainasi omansa [:)]. Toimii sitten alkupunkkana meillä, tulee pinnasänkyyn, näin olen nähnyt muidenkin laittaneen ja lisäksi meillä pitää tulla pinnikseen se kissasuoja tuon uteliaan juniorikissan takia kuitenkin. 

ALKUPERÄINEN: Rodukka

Mietin sitten kauhulla ja näen sieluni silmin seuraavaa: Kaikki viimeistelyt jäävät viime hetkelle - turvaistuimen lukituksiin tutustuminen jää. Lapsi syntyy. On -20*C ulkolämpötila ja synnärin parkkitila ulkoparkkis. Siinä sitten sinisin kylmän kohmettamin sormin yritetään taistella lumipyryssä muksua istuimineen vöihin ja kun se on vielä niiiiiin pieni ja ekaa kertaa kylmässä..... [:(] (< toiv toi oli oikea itkumiö tähän)

Juu, Noin käy varmaan meille! [&o]

Kauhean iso se toppapuku, pikkuinen hukkuu sinne :) Onneksi saatiin tutulta sellainen henkkamaukan toppapussukka niin voidaan vaikka sitä ehkä käyttää. Villasekoitepuku oli kyllä ruma.. Se on varmaan oikean kokoinen vasta kesän korvilla ja sillehän on silloin paljon käyttöä.. Oli siellä kuitenkin ihan käyttökelpoisiakin vaatteita ja juttuja. Ihmettelin vaan kuun ei ollu ensimmäistäkään tuttia eli niitä varmaan joutunee siis itse hankkia.

Tulin tuolta helmikuisista huikkaamaan vinkin: älkää kadottako äippäpakkauksessa olevia pyöreäpäisiä kynsisaksia! Ne on kuulemma todellakin kiven alla - eli kaveri on ihan tuskissaan kun on kadottanut omansa, eikä löydä uusia...

Pyöreäpäisiä kynsisaksia saa ainakin Yliopiston Apteekista! Voi joutua tilaamaan, mutta pitäisi löytyä! Ja jos "oma" apteekki tilaa YA:sta (kuten useimmat pienet tekee), niin ne sakset saa tilattua sinne apteekkiin takahikiällekin! Näin minua valisti armas pikkusiskoni, joka on apteekkihommissa. Onneksi tuskailin kerrankin pulmiani oikeassa paikassa! [:D] Minä kun en siis aio pakkausta ottaa. Neljä kaveria on saanut vauvan tälle vuodelle ennen mua, joten saan varmaan niitä vaatteita sieltä käytettynä, jos jotain haluan.

Vinkkinä, että pyöreäpäisiä kynsisaksia löytyy myös lemmikkieläinkaupoista sekä hyvin varustettujen normikauppojen lemmikkitarvikeosastoilta. Esim. koirilla niitä käytetään mm. tassunpohjan karvojen leikkaamiseen.

Mekin haettiin äippäpakkaus ja mun mielestä ne oli kivoja ja käyttökelpoisia vaatteita. Osa oli toki vielä ihan liian isoja, mutta värit oli ihan hauskoja, osa jopa vähän retroja. [;)] Ja kun tuollaisen määrän tavaraa saa ilmaiseksi, niin kyllä sitä aika kiitollinen saa olla.

Jei, äitiyspakkaus haettiin tänään postista! [:)] Minä tykkäsin väreistäkin ja oon tosi tyytyväinen. (Jotenkin oon luonteeltanikin semmoinen, että en kehtais edes valittaa jos nyt joku väri tai kuvio ärsyttäis, kun kerta tommosen kokoelman ilmaseksi valtiolta saa.) Niistä vaipoista en tiedä ovatko parhaita mahdollisia, mutta kyllä niitä kokeiltua tulee. Kun rupean siis muutenkin kestoilemaan.

Ootteko muuten pesseet tässä vaiheessa kaikki pikku vaatteet ihan 40 asteessa? Pitäs varmaan joku sopiva pesuaine käydä kattelemassa kun ei ihan normi bio luvililla vissiin saisi pestä, ainakaan noita kestovaippoja ja varmaan muutenkaan vauvan vaatteita.

Sadepilvi ostin hajustetonta pesuainetta olisiko merkki ollut LV. Oon pessyt melkein kaikki vauvan vaatteet 60 asteessa ja tietty katsonut pesuohjeet ensin.

Sadepilvi: Minä olen saanut yleisohjeen että ihan pikkuvauvan vaatteet pitää pestä vähintään 60 asteessa ja ainakin mulla noissa pienimmissä onkin pesuohje 60 asteelle. Meillä on pesuaineena muutenkin erisan tms. aina, kun saadaan ihottumaa niistä hajustetuista ja maustetuista pesuaineista [;)]

Takaisin