Äitiysloma

Virallisesti alkaa 9.5, mutta kun tekee töitä ja opiskelee samalla niin opiskelijana jatkan vielä viimeiseen saakka, että saa tehtyä mahdollisimman paljon alta pois :) Tekisi kyllä mieli pitää lomaa kunnolla. Etenkin nyt, kun väsyttää miltein koko ajan ja mieliala heittelee puolen tunnin välein :rolleyes::grin Ja olisi tässä kaikkea muutakin mitä pitäisi ehtiä tekemään! :grin
 
Tsemppiä kovasti LovecraftianBaby! Juuri sohvalta mahakivuista heränneenä en voisi kuvitella jaksavani vielä opiskella. No onneksi omat opiskelut taitaa takana päin, koskaan ei saa sanoa ei koskaan..:grin
 
Kiitos! :) Tsemppejä tosiaan tarvitaan :) välillä on pakko ottaa rennommin, mutta kyllä sitä yllättävän hyvin jaksaa :) Olen tosin ehdottomasti sitä mieltä, että on vaan hyvä jos pitää sen loman, oma tilanne ei vaan nyt salli sitä. En suosittele kenellekään tämmöistä tilannetta.

Mutta, hyvää lomaa kaikille joilla se on jo menossa tai juuri tulossa :) :) :)
 
Mitä työ teette lomallanne? Mulla päivät kuluu siivoten, kokaten, siivoten, lukien, telkkaria katsoen ja netissä surffaillen. Alkaa jo kyllästyttää vaikka vasta viikko takana! :eek: Pihahommatkin on tehty jo niin pitkälle kun voi tässä vaiheessa tehdä ja sisustelu ei onnistu rahanpuutteen sun muun takia.

Vinkkejä kaivataan aktiivisen loman viettoon :D
 
Viides viikko alkaa huomenna. Olen nyt lomalla vasta pessyt pikku hiljaa vaatteita joita saatiin(varmaa jätesäkin verran) Kaikki ei ole vieläkään pesty&silitetty. Sitten olen tavannut kavereita, tehnyt kotihommia. Kokeillut keittiössä kaikkea vähän eksoottisempaa ja aikaa vievämpää.
 
Kolme viikkoa oltu kotona (ylityö vapaita) ja joka päivälle ollut touhua. Ollaan rempattu makuuhuone, lattiat ja seinät sai uudet pinnat ja sisustus, verhoja ommeltu yms.

Nyt aloitin lastenhuoneen rempan ja maalausta vaille on enää. Tapetin poisto on muuten inhottavinta mitä tiedän (tai ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä). Sitten alan miettimään sen sisustusta tarkemmin. :)

Keittiön ja eteisen kaapit sekä vaatehuone on siivottu ja järjestelty. Vielä makkareiden kaapit, varaston siivous, ikkunoiden/mattojen pesut ja pihahommat odottaa.

Tein pitkän listan tehtävistä askareista. Omakotitalossa kun tekeminen ei lopu koskaan... :D

Ajattelin askarrella ristiäiskutsutkin valmiiksi, jos aikaa muilta hommilta jää. Olen myös ehtinyt näkemään kavereita. Babyshowerit/tyttöjen ilta on tulossa ja siihen sormet syyhyää kaikkee valmistelujuttuja. Vauvan hankinnat on chek aika pitkälti.

Kannattaa suunnitella kaikkea ohjelmaa mistä tykkää, mutta ei ottaa ressiä jos joku jää tekemättä. Itse olen niin touhutyyppi, että seinät kaatuis päälle, jos ei ois jo ennalta suunniteltua ohjelmaa... :D
 
Minulla on vielä ostoksia tekemättä niin hoitelen niitä ja tosiaan pyykkäystä on täälläkin! Kaikki Idun vaatteet on vielä pesemättä ja lajittelematta. Jossain vaiheessa pitää vielä tuttipullot ja muut jutut keittää, mutta sen siirrän sitten lähemmäs laskettua aikaa. Sairaalalaukullekin olisi hyvä antaa joku ajatus..

Ja ikkunat..ne pitäisi pestä.. :yuck:
 
Täällä kuluu päivät pääasiassa koirien kanssa lenkkeillen, siivoten, pyykäten, ruokaa laittaen ja muita kotihommia vaihtelevasti tehden. Vauvaa varten on hankinnat tehty, vaatteet pesty, huone laitettu ja sairaalakassikin pakattu. Pihahommia olisi hieman vielä tekemättä, samoin terassin pesua ja laittoa kesäkuntoon. Itsekin tein joskus kuukausi sitten listaa, mitä kaikkia hommia haluaisin saada tehtyä ennen vauvan tuloa. Onneksi alkaa olla aika valmista sen osalta :)

Viime päivinä täällä on ollut niin hienot ilmat, että aina kun on jaksanut on oikeastaan tullut lähdettyä ulos. Jos ei muuten, niin ihan vaan pihalle käppäilemään. Aika kivasti olen jaksanut nuoremman koirankin kanssa reenailla :)
 
Pihahommat on tehty. Sintin vaatteet on pesty. Kotia sisustettu ja valmisteltu lasta varten. Omaa oloa tarkkaan kuunnellen ja lepäillen jos on ollut tarve. Kavereita oon nähnyt.
En oo ottanu stressiä mistään vaan mennyt fiiliksen mukaan ja nauttinut lomasta.
 
Itsellä on juuri vaatepesu menossa, että niitä onkin paljon! Ensin lajittelee värin mukaan, sitten asteiden ja lopuksi kun kaikki on pesty pitäisi tehdä lajittelu toistamiseen koon mukaan.. No jos tässä pienen välipalan jälkeen jatkaisi lajittelua ja sitten suuntaisi koirien kanssa pihalle.
 
Mullakin on vauvan tavarat hankittu ja vaatteet pesty/viikattu. Kaappeja olis raivattavana, mutta en saa koskea niihin kun ne on miehen vanhempien tavaroita... Argh! Mikäs sen turhauttavampaa kun sotku mitä ei saa siivota :D Mutta pakolliset asiat siis tehty.

Mieskin aamusta iltaan peltotöissä ja oon aina itekseen. Kaverit asuu satojen kilometrien päässä. Yksinäistä on kun ei oo pahemmin juttukavereita tästä pitäjästä löytynyt. Kuulostaa kuitenkin siltä, että teillä muilla riittää kivasti tekemistä :)
 
Mä olen nyt ollut virallisesti päivän äippälomalla ja järjestin jo kaikki vauvan vaatteet. Mitä sitten kuuluu tehdä? Mies töissä päivisin, samoin kaikki kaverit. Vähän olis siivottavaa mutta ei sekään moneksi päiväksi tekemistä tuo. Kaikki sanoo että pitäis nukkua ja levätä mutta ei kyllä päivisin nukuta :D
 
Felicity Onnea äippälomalaiselle! En minäkään pysty lepäämään vaikka mies sanoo, että lepää nyt kun lähtee töihin.

Tänään kaivoin kaksi reppua esille (isompi ja pienempi), että sen verran on uhrattu ajatusta sairaakassille. :p
 
Onko vielä muita jotka kuumeisesti odottelee äitiysloman alkua ja sinnittelee viimeisiä työpäiviä? :) vielä 6 työpäivää. Huh.
 
Kuinka paljon ootte hankkinu pieniä vaatteita? 50cm ja 56cm? Bodeja, pöksyjä, potkareita tms?
 
Mulla alkaa äitiysloma vasta perjantaina, mutta lähes neljä viikkoa ollut jo kotona. Aamupäivät menee hyvin nukkuessa, tai oon jotenki aamuisin tosi väsyny enkä saa mitään aikaiseksi. Joinain päivinä oon nukkunu jopa kahdet päikkärit ennen kahtatoista :D

Oon tässä myös pessyt vauvan vaatteita ja pakkaillut pikkuhiljaa, tällä viikolla saa pakata ihan reippaasti.

Oon hommannut kirppikseltä ihan reippaasti 50 ja 56 kokoisia vaatteita, eipä niissä paljon menetä, jos ne ei mahdukaan kaikki, kun ovat olleet niin halpoja. Oon hommannu niitä, kun en halua, että vauva hukkuu vaatteisiin.
 
Kuinka paljon ootte hankkinu pieniä vaatteita? 50cm ja 56cm? Bodeja, pöksyjä, potkareita tms?

Mä en oo hommannut yhtään 50 kokoo. 56 kokoo onkin sitten reilusti. ostin ekaks itte ja sitten sain muutamalta kaverilta erikokoisia vauvanvaatteita niin noita on varmaan parikymmentä bodya, ja varmaan aika sama määrä yhteensä housuja/puolipotkiksia ja sukkiksia. Mutta siis uskoisin että vähempikin riittäis. Ja kun toi koko menee vielä niin äkkiä ohikin.... 74 on eka sellanen koko mikä jo hetken aikaa pysyykin..
 
Mullakin on vauvan tavarat hankittu ja vaatteet pesty/viikattu. Kaappeja olis raivattavana, mutta en saa koskea niihin kun ne on miehen vanhempien tavaroita... Argh! Mikäs sen turhauttavampaa kun sotku mitä ei saa siivota :D Mutta pakolliset asiat siis tehty.

Mieskin aamusta iltaan peltotöissä ja oon aina itekseen. Kaverit asuu satojen kilometrien päässä. Yksinäistä on kun ei oo pahemmin juttukavereita tästä pitäjästä löytynyt. Kuulostaa kuitenkin siltä, että teillä muilla riittää kivasti tekemistä :)

Meillä on vähän sama tilanne! :p Miehen sukutila kun on, niin en viitsi yksin kaappeja siivoilla. On miehen vanhempien ja sisarusten jättämiä tavaroita, ja sitten miehen tavaroita. Onneksi kerettiin viime talvena käydä läpi melkein kaikki. Pihalla olisi kuitenkin vielä pari aittaa, jotka pitäisi koluta :rolleyes: Mutta se jääköön suosiolla nyt parempaa aikaa odottamaan.

Ja mulla kanssa tuokin sama, että mies pellolla kaikki päivät. Eikä mullakaan ole täällä ketään tuttuja. Jotenkin sitä on kuitenkin saanut ajan kulumaan. Varsinkin nyt alkaa jo itsestäkin tuntumaan, että ei edes hirveästi jaksa puuhailla. Pitää pitää joka välissä lepotaukoja. Onneksi on nuo koirat, niiden kanssa on kyllä melko vähälläkin vaivalla keksinyt puuhaamista.

Muoks. Meillä ei ole koossa 50 tai 56 oikeastaan mitään muuta, kuin äitiyspakkauksessa tulleet vaatteet. Kaksi muistaakseni 56 koon bodya sain lisäksi serkulta, ja äiti oli ostanut alesta kaksi potkupukua samassa koossa. Eli 56 bodyja on yhteensä varmaan neljä, ja sitten parit puolipotkarit sekä nuo potkupuvut. Itse jotenkin olen ajatellut, että jäävät niin nopeasti pieneksi, etten ala noita kokoja hamstraamaan. Jos näyttää siltä, ettei riitä, niin kyllä niitä kerkiää sitten lisääkin ostaa.
 
Ittekkin ihan muutamia 50 ja 56koon vaatteita hankkinu. Ostaa sit lisää jos ei riitäkkään... Ootteko miettiny jo, mitä puette vauvalle päälle laitokselta lähtiessä?
 
Takaisin
Top