Äitiyshousut

Hilla83

Vauhtiin päässyt keskustelija
Vakavasti olen jo miettinyt äitiyshousujen hankkimista. Mulla kun on kaikki housut niin tiukkoja, että pienikin turvotus ahdistaa. Töissä olen 8h toimistotyössä ja yhtään ei voi nojata eteenpäin enää.

Eli ajattelin, että jokohan sitä hommais jotku mammapökät. Onko suosituksia?

Muokkaan sen verran, että kotipökät mulla jo on, mutta töihin pitäis saada jotain fiksun näköstä, ei ferkkareita
 
itellä on kolmet raskaushousut ja kaikki ostettu/tilattu H&M :ltä.. ihan hyvin ajovat asiansa esikoisen kohdalla ja ajattelin pitää samoja housuja nyt tämän toisenki kanssa.. ne on melko halpoja, joidenki mielestä liianki halpoja eikä yhtään laadukkaita tai kestäviä.. enpä tiiä siitä..tykkään kuitenki siitä et ne on ihan normifarkkujen näköset :) kantsii varmaan mennä liikkeeseen sovitteleen nii löytää sopivat, jotka sopii sinne sun työpaikalle kans.. :) noiden kokojen kanssa on aina vähä miettiminen ku ei tiedä nouseeko se paino miten paljo tuleeko turvotusta jne.. ite olin ennen esikoista kokoa 38 ja äippähousut on kokoa 40-42.. loppuvaiheessa ois varmaan saanu olla 44 mut en sillon enää farkkuja pitäny..  et aika reilut sai mulla olla..
 
Mulla kans mammahousut H&M:ltä ostettu ekan raskauden aikana, ihan perussiistit mustat joita kehtaa töissä käyttää. Nytkin jalassa, kun turvotus on niin hirveetä ettei tavalliset vaatteet enää mahdu. Ja ihan kuin Bountyllä, minäki olin ennen esikoista kokoa 38 mutta mammahousut oli kokoa 40-42. Eli kannattaa sovittaa.

Mulla on myös hankittuna semmoset raskausajan jatkopalat (esim. http://www.hattentatti.fi/product_info.php?cPath=19_306&products_id=2577) ja masutuubi, jotka hommasin tokassa raskaudessa. Niitä en tosin kerennyt kokeilemaan ennen keskenmenoa... jospa nyt tällä kertaa!

Kannattaa pitää mielessä, että se on kuitenkin lopulta aika lyhyt aika, jolloin mammavaatteita tarvitsee (ellei sitten suunnittele useampaa raskautta ;)), eli ehkä ei ihan hirveitä määriä kannata hankkia. Eikä tosiaan voi tietää, miten isoksi/pieneksi vatsa kasvaa.
 
En uskalla mennä H&Mlle kokeilemaan vielä kun jään kuitenki mun tuurilla kiinni
Nettikauppoja jo katselin, mutta tosiaan aika laidasta laitaan näyttää olevan nuita malleja.
 
Täällä myös olisi mammapöksyt jo ihan  tarpeen. Oon luopunu farkuista jo pari viikkoa sitten, kun megalomaaninen turvotus alkoi. Nyt ollaankin menty strechleggingsit ja pitkä tunika tai mekko päällä sen aikaa. Pitänee varmaan mennä H&M:lle vierailemaan joku päivä :) toivottavasti ei tuu tutut vastaan :D pitää sitten vain tokaista eksyneensä erehdyksissään väärälle osastolle, heh...
 
Minä tilasin H&M nettikaupasta itselle työpökät
Toivottavasti on oikean kokoset ja saan ne ens viikolla jalkaan.

Kohta onkin sitten kesäkuu ja saa laittaa mekkoja päälle.
 
Hih, mää en omista yksiäkään housuja, oon ihan mekko/hametyttö.Oon jo inventoinu vaatehuonettani ja erotellut sieltä semmosia mekkoja/hamosia, jotka mennee ku tuo massu alkaa kasvamaan. Intouduin myös tilaamaan Henkkamaukan nettialesta 2 mammamalliston neuletakkia ens syksyä silmälläpitäen ja sammaan syssyyn pistin myös mama-trikoomekon, joka oli alella sekin, niin ja mammalegginsejä tilasin myös. Eipä tuo massu tuosta oo vielä miksikään muuttunu, mutta innolla ootan, että se kasvais lutusen pyöriäksi.Tisulit sentään on jo pikkusen turpeutuneet ;)
 
Ja minä taas en ole yhtään mekkoihminen, alkaa ihmiset heti arvailemaan jos alan jo nyt pitämään mekkoja..
Pari farkkuhametta mulla on, mutta ei niistä ole mitään apua, samalla tavalla puristavat.

Eli odottelen niitä hellepäiviä niin on hyvä "syy" alkaa mekkoihmiseksi
 
Mä ostin muutama päivä sitten äitiyshousut ja -legginsit kun tavalliset housut ei mene. Viikkoja nyt 10+0 ja maha on yllättävän iso, normaalisti olen ihan hoikka. Kai se on turvotusta, mutta oli äitienpäivänäkin vaikeuksia miettiä mitä vaatetta laittaa päälle etteivät mun isovanhemmat vielä huomaa. Marimekon Iloinen takki oli sopivan pönkkö ettei näkynyt;) Kyllä se jo niin selkeästi näkyy, että töissäkin jännittää että ovat huomanneet, yksi kaljanostaja mua jo onnitteli, en tiedä mistä, en uskaltanut kysyä että ei kailota niin että kaikki työkaverit kuulevat, jäin vaan suu auki tönöttämään;) Kotona heilun miehen rikkinäisissä yöhousuissa:)
 
Täällä kans sai hakea äitiys housut, ensimmäistä kertaa tuli ostettua raskaus ajan legginsit, h&m liikkeestä minusta laadultaa sopivan hyvät, ja näitä kyllä voipi pitää raskauden jälkeenkin oon joitakin aikesemmastakin raskaudesta housuja pitänyt vaikka en ole odottanut ne on niin laadukkaat että menee silloin juuri kun turvottaa ja erittäin mukavat jalassa, niin olen tehnyt paitojenkin kanssa :) Koska nykyään nuo äitiys paidatkin on lähes huomaamattomia :) Muutaman äitiyspaidankin hankin ne on niin mukavan pirtsakoita ja laadultaa ehkä ehdottomasti parempia kuin tavalliset vaatteet että ne menee joka paikkaan niin jumpalle, salille mihin vain enkä ole siihen törmännyt että jokin oisi katsonut että tuolla vieläkin äitiyspaita päällä :)Itsellä jäi sopivasti raskauskilot aikaisemmasta raskaudesta ja viikkoja vasta 11+1 niin ei tuo pitkiin aikoihin näy mihkään :) Näyttäs vähän siltä että melkein loppuunpas asti saa salassa pitää :)Mieheni siskokaan huomannut mitään kun kahvi vaihtui äitenpäivänä teeksi ja kovalla äänellä sanoin että ei mee kauaan kun yrjö tulla tupsahtaa :)
 
Mulla on sinänsä helppoa että töissä on työvaatteet (kaikilla samanlaiset) niin niistä ei kukaan huomaa että olen M:n housut vaihtanut L -kokoon. Paita tosin vielä kokoa S ja tuntuu että lantion kohdalta alkaa olla hiukka napakka  Työmatkat voi kulkea vaikka missä verkkareissa, bussissa kukaan nyt niin mun vaatteitani katsele. Ja kotona tietysti majailen kunnon lökäpöksyissä.

Ongelmaa tuottaa juhlat ja tilaisuudet joihin pitäisi pukeutua hiukan siistimmin. Eli siistit farkut tai suorat housut ja joku siisti paitapusero. Kun ei oikein tätä kokoa löytyisi enää kaapista :D Nyt oon pärjännyt muutamalla väljällä paidalla ja farkkuhameella. Sukkahousut sopivasti litistäneet mahan aisoihin ja olen näyttänyt ihan itseltäni, tai ainakaan kukaan ei ole mitään huomautellut.. Kohta varmaan mentävä sinne mammaosastolle etsimään niitä siistejä vaattetita.
 
Otinpa sitte mammafarkut käyttöö taas. Vaikka edelliset housut mahtuu jalkaa ja on isot vielä että vyön kanssa pitää käyttää, mutta kun ne ahistaa vyön kanssa ja tuntuu että painaa mahaa.
 
Kaksi kertaa olen ostanut itselleni liian isot housut. Toivottavasti kolmennella kerralla jo osaan. Odotan aina, että saan sellaisen ihanan ISON mahan, mutta haaveeksi on jäänyt.

Henkkamaukka on ihan sopivaa laatua, kun raskausajan vaatteiden ei tarvii kestää niin kauaa. Yritän aina ostaa ihan tavallisia vaatteita, joita voi käyttää raskausajan jälkeenkin. Ja sitten pari äitiysvaatetta rinnalle. Ekaa kertaa tulen olemaan ison mahan kanssa kylmällä säällä; aiemmin loppuraskaus on ollut keväämmällä. Toivottavasti tulisi lämmin alkutalvi... Ei viitsisi takkia hankkia kuukauden takia.
 
mulla on ollut yhdet h&m:n housut esikon aikana, ne kului puhki 5 kuukaudessa :D
nyt mulla on lainassa siskon kids&motherista ostetut äippäfarkut ja ostin omat samasta
paikasta.. kesäksi en aatellut niin ostaa mitään, caprit ja housut mitä mulla on, niin on tosi lököjä vyötäröltä ja voihan sitä pitää mahatuubia alla jos meinaa maha näkyä..

mä sain esikoiseni huhtikuussa, nyt jänskättää kans talvitakin kanssa. mut paljon näkee ihmisiä talvella  jotka on viimesillään raskaana, talvitakki auki ja alla vaan monta kerrosta vaatetta :)
 
Kiva kuulla ,että muillakin on masu turvoksissa. 

Mulla rv 12 ja jo työkaveri arvas tossa viime viikolla, että oon raskaana. Masu pömpöttää just tuossa edessä, enkä mielestäni muualta oo lihonnut. Mitkään entiset housut ei oo mahtunut enää pitkään aikaan päälle.

Kävin ostamassa keskiviikkona ekat mammafarkut h&m:stä. Hyvin istuvat ja ihanasti tukevat masua. Eikä kiristä mistään! Sitten ostin kesäksi makeet shortsit.

Henkkamaukan tuotteissa luki Made in Pakistan ja Made in Bangladesh...
Vähän kyl omaatuntoa kirpas. Just joku aika sitten katselin Intiasta sellaisen ohjelman, jossa tuottivat meille halpavaatteita. Aika karmiva juttu. Näyttivät mm. vaatteiden värjäystä, jossa työntekijöille tulee kaikenlaisia ikäviä oireita, kun reisiä myöten siellä väriliemessä kahlaavat.... Ja sitten ne myrkkyväriliemet päästetään puhdistamttomana jokia myöten mereen...  Silloin kyl päätin, etten enää halpisvaatteita osta ikinä ja tässä sitä nyt taas ollaan...  Joo, tosi tekopyhää. Milloinkohan saisin selkärankaa tarpeeksi.
 
joo, täällä kanssa tarvis lähteä katseleen jotian isompia housuja, parit jo kyllä ostettuna, mutta lähinnä kotikäyttöön.. Toimistolla kävin hakeen työhousut, ku avohaalarit alko kiristään, ja niistä näkee kyllä ton turvotusmahan kilometrin päähän! (lomittajana siis toimin)
lakkiasia ja häitä varten tarvis kanssa käydä katsoon jotian uutta hametta, ei mahdu enää noi omat päälle! h&m:ssä siis on ainakin äitiysvaatteita myynnissä, onkos muita tällaisia liikkeitä jossa vois käydä kuikuilemaassa? nettikaupoista en tykkää ostaa, ku tarvis vähä tietää kuinka sopii päälle!
 
11.5. tilasin housut H&Mlta ja vieläkään ei näy. Kävin katsomassa tilaustani niin lukee, että ensi viikolla tulee ja paita vasta kahden viikon päästä. Eli en suosittele muille tilaamaan sieltä mitään jos on kiire! Kärvistelen nyt tässä omat housut jalassa ja nappi auki. Muutama paita vaan mitä voi pitää ettei näy, että nappi on auki

Samperin nettitilaukset, olis pitäny vaan käydä rohkeasti siellä kaupassa.
 
Joo mulla kävi sama H&M:n tilauksen kanssa. Tosin se ilmoitti heti ennen kuin ehdin tilausta vahvistaa, että toimitus on stten vasta kesäkuun puolivälissä. No, pistin silti tilaukseen ja odottelen nyt vaan kiltisti ja toivon että mahdun nykyisiin siihen saakka. Painoa on ehkä tullut sellainen puoli kiloa, mutta turvotusta on välillä niin paljon, että olisi kiva olla jotain mukavia vaihtoehtojakin saatavilla. Tänään illalla on yksi kokous missä mulla on pari tunnin esitystä, täytynee keksiä joku mekko tuolta kaapista päälle.
 
Kävin sitten hakemassa tänään kahdet äitiyscaprit H&M:ltä. Ajattelin, etten tarvi, mut todellisuus osoitti sen, että mitkään kesävaatteet ei ole hyviä. Olen jonkun verran laihduttanut ja edellisen kesän vaatteet (=housut) tippuu vielä päältä, mut taas ne pienemmät kesävaatte puristaa jo nyt liikaa. Paidat menee kyllä, mut housut tuottaa ongelmaa. Nyt on sit kahdet caprit kesäks ja kahdet äitiyshousut löytyy vanhastaan. Kaikki verkkarit ja kotivaatteet löytyy myös nois ennen laihdutusta käyttämistäni vaatteista. Näillä ois sit pärjättävä joulukuuhun asti :)
 
Heipähei!

Täällä kirjottelee ihan uusi ihminen tällä foorumilla. Raskausviikkoja tänään tasan 12. Omat farkut todellakin alkaa ällöttään päällä, enkä oikein tiedä mistä löytäisin hyviä "puoliäitiyshousuja". Siis sellaisia joissa mahan päälle tuleva "läppä" ei olisi niin järjettömän iso, koska mahakaan ei vielä järjettömän iso ole. Varsinaisesti mitään raskausmahaa ei ole, kamalan lihava olo vaan. Tosin sellainen olen muutenkin ;) Haluaisin siis jotkut mukavat, rennot housut, joissa pientä ekstra tilaa mahallekin. Hennesin sivuilta ei ainakaan löytynyt yhtään mieleisen näköisiä, eikä Ellokselta tai Anttilasta. Mitä näitä nyt muita on, ideoita?
 
Takaisin
Top