Äitiysavustus

Päätös täälläkin tuli nopeasti kunhan työnantaja ilmoitti tulot Kelalle, mutta tiedän monia huhtikuisia jotka vieläkin odottavat päätöstä! Pakkaus tuli reilu viikossa.
 
Mun työnantaja ilmoittaa tulot kelaan vasta toukokuussa. En kyllä ymmärää miksi päätöstä ei tehdä ennen sitä kun kerran vuoden 2015 verotuksen mukaan menee se päiväraha.
 
Mä oon laittanu äippäraha hakemuksen 12.2 ja edelleen odotan päätöstä. Äitiysavustuksesta päätös tais tulla parissa viikossa.
 
Mä kuulun tähän samaan jengiin, kelalla vähän hanskat hukassa ton päätöksentekemisen suhteen enkä ois ikinä uskonu et joudun ite näkee näin paljon vaivaa ennnen päätöksen saamista! Toivottavasti tulee päätös pian! Asteria, maksaako sun työnantaja sulle jotain äippäloma ajalta?
 
Mä kuulun tähän samaan jengiin, kelalla vähän hanskat hukassa ton päätöksentekemisen suhteen enkä ois ikinä uskonu et joudun ite näkee näin paljon vaivaa ennnen päätöksen saamista! Toivottavasti tulee päätös pian! Asteria, maksaako sun työnantaja sulle jotain äippäloma ajalta?
Joo, sikäli ei valittamista :) mä saan normaalia palkkaa jopa lisineen ensimmäiset 72 arkipäivää äitiysloman ajasta. Eli juhannuksena vasta loppuu palkkatulot. Ja itseasiassa heinäkuussa tulee vielä lomaraha. Työnantaja ei voi ilmoittaa mun tuloja ennen kuin toukokuun palkat on maksettu, koska niiden yhteydessä maksetaan kaikenlaiset vuoden aikana tehdyt lisähommat. Ja nää taas määräytyy sen mukaan paljonko muut on tehneet...
 
Eipä oo tullu rahoista päätöstä ja perjantaina pitäis ekojen tulla... pomokin kyselee kokoajan päätöksen perään, kun tarvitsevat sen palkan laskentaan..
 
Eipä oo tullu rahoista päätöstä ja perjantaina pitäis ekojen tulla... pomokin kyselee kokoajan päätöksen perään, kun tarvitsevat sen palkan laskentaan..

Ootko ollu ite yhteydessä Kelaan? Multa se vaati yhen puhelinsoiton ja toimistokäynnin ennenku Kela tajusi alkaa hoitaa mun asiaa :/ ois jääny muuten tuet kokonaan saamatta vaikka hakemus oli ihan oikein tehty jo tammikuussa...
 
Ootko ollu ite yhteydessä Kelaan? Multa se vaati yhen puhelinsoiton ja toimistokäynnin ennenku Kela tajusi alkaa hoitaa mun asiaa :/ ois jääny muuten tuet kokonaan saamatta vaikka hakemus oli ihan oikein tehty jo tammikuussa...

Just laitoin sinne viestiä ja vastasivatkin, että työnantaja ei ole edelleenkään ilmoittanut 6kk:n tulojani. En nyt ymmärrä enää yhtään. Mun työnantaja on hakenut myös jotain sairauspäivärahaa ja ilmoittanut sinne jotakin palkkatuloja, jotka on mun mielestä tosi kummallisia..
 
Voi ei... :/ mulla ei toiminu kommunikaatio yhtään työnantajan ja kelan välillä, ite jouduin soittelee palkkikseen ja kertoa niille mitä Kela haluu niiltä :/ ehkä sunki pitää sitten ite olla sinne yhteydessä...
 
Joo laitoinkin suoraan viestiä palkanlaskijalle ja sieltä tuli vastausviestinä, et seuraavan kerran paikalla 3.4. Laitoin sitten jonnekin yleiseen vielä, että voisivatko mitenkään lähettää niitä palkkoja. Ehkä mä laitan tänään ite kaikki viime vuoden palkkakuitit kelaan, niin kattokoot niistä.

Sitten mulla on puitesopimus yhteen myymälään, jossa oon käyny tuurailee lomia jne. Se sopimus on mun käsittääkseni semmonen, että sitoo molempia osapuolia ainoastaan työpäivinä. No tää firma on ilmoittanut kelaan, että aikoo maksaa mulle palkkaa äitiysloman ajalta saas nähdä millon saan seuraavan kerran rahaa mistään..
 
Takaisin
Top