Äitiysavustus

LittleMiracleInMyTummy

Oman äänensä löytänyt
Hei, en löytänyt itse selaamalla puhelimen kautta täältä keskustelua äitiysavustuksesta joten ajattelin sellaisen itse aloittaa. Onko muita huhtikuun odottajia ketkä olisi laittanut jo äitiysavustuksen pakkauksesta menemään Kelalle? Kuinka nopeasti muut onnekkaat on sen saanut ketkä on voinut sitä jo hakea? Tänään saatiin pakkauksesta laittaa hakemuksen Kelaan. Ilolla pakkausta odottaen :)
 
Mä en oo viel saanu laitettuun kun ei oo viel sit raskaustodistusta. Sais sit samal sen vakuutuksenkin laitettuu.
 
Tuolla huhtikuisten fb-ryhmässä ekat oli jo saaneet pakkauksen. Viikosta kahteen oli mennyt, että sen sai. Ite latoin rahahakemuksen eilen.
 
Laitoin hakemuksen viime viikolla ja eilen tuli päätös-toimitusaika pitäis olla jotain 2 vk. Sitä odotellessa ❤️
 
Saan ne tarvittavat todistukset, kun on välipäivinä neuvola. Laitan sitten kyllä heti eteenpäin:wink
 
Mä kävin äsken hakemassa omani [emoji5]️ miehen kanssa katseltiin. Ihania vaatteita oli, paljon kivempia livenä mitä kuvissa [emoji5]️
 
Aika tasan viikko meni täälläkin että avustus tuli tilille. Vaan onko joku saanut jo päivärahapäätöstä?
 
Niin tulee, itsellä oli sama esikoisen kohdalla. Nyt luulisi tulevan sukkelammin kun määräytyy edellisten päivärahojen perusteella.
 
Merkataanko siihen hakemukseen jotenkin se et haluaa hakea 6 kk tulojen perusteella? Ja voiko pakkauksen kuitenkin jo hakea? Oon ihan pihalla noista. :/
 
Merkataanko siihen hakemukseen jotenkin se et haluaa hakea 6 kk tulojen perusteella? Ja voiko pakkauksen kuitenkin jo hakea? Oon ihan pihalla noista. :/

Itse tein hakemukset netissä ja siinä voi tosiaan valita sen 6kk tulojen mukaan. Ehtona kuitenkin: "Jos tulosi ovat kasvaneet vähintään 20 %, vanhempainpäivärahasi voidaan laskea päivärahakautta edeltävien 6 kuukauden työtulojen mukaan." Itsellä ei ihan riittänyt nuo prosentit.
Pakkauksesta voi laittaa hakemuksen heti, kun on raskaustodistus. Samoin noista muista. Mutta ne voi tosiaan laittaa eri aikaankin.

Itse laitoin äitiyspakkaushakemuksen menemään vkolla 48 ja se tuli viime viikolla. :) Muut hakemukset on vielä käsittelyssä, tein ne vasta viime viikolla.
 
Äitiyspakkaushakemuksesta tuli kotiin eilen myönteinen päätös :) Nyt vaan odottelen, että milloin paketti saapuu postiin.
 
Heh, mä ootin esikoisen äitiyspakkausta ihan into piukeena ja kun vihdoin tuli viesti,että pakkaus on postissa niin lähdin vähän turhan innokkaasti sitä hakemaan. Jäi meinaa kotiavaimet kotiin :D onneks oli auton avaimet ja koira messissä niin kävin sit koiran kaa lenkillä miestä odotellessa :D tapauksen jälkeen meillä on jostain kumman syystä ollu vara-avain ulkona :D
 
Takaisin
Top