Äitiysavustus: rahana vai äitiyspakkauksena?

Kumpi?

  • Äitiyspakkaus

    Äänet: 105 70.0%
  • Rahana

    Äänet: 27 18.0%
  • Päätän pakkauksen perusteella kun uusi julkaistaan

    Äänet: 14 9.3%
  • En tiedä vielä

    Äänet: 4 2.7%

  • Kaikki äänestäjät
    150
Kaikille viidelle on otettu pakkaus ja otan tälle kuudennellekin :)
 
Näin esikoista odottaessa otimme epäröimättä äitiyspakkauksen :) Tämä -18 pakkaus oli omaan silmään hirmu kivan näköinenkin :happy: Jos joskus toinen lapsi tulee, niin sitten olisin ehkä enemmän rahan kannalla, olettaen että oltaisiin säästetty esikoisen vaatteita jne.
 
Eiköhän me oteta taas rahana kolmaskin. Esikoisesta otin pakkauksen, toisesta rahana, vaikkei ollut mitään säästössä, mutta halusin ostaa itse enkä oikeen tykännyt äp:n tuotteista. Makuupussin tilasin sitten Finlaysonilta.
 
En ole koskaan tykännyt noista äitiyspakkauksen kuoseista kun olen niitä katsellut. Mutta käsittääkseni tulee aika kalliiksi samoja tarvikkeita erikseen, joten talouden kannalta paketti taitaa olla parempi vaihtoehto. Ja poikavauvoille ei tunnu olevan kivannäköisiä vaatteita olemassakaan, mitä olen katsellut. Toki meillä ei vielä tietoa kumpi on tulossa.
 
Ykköselle otettiin pakkaus, sattui vielä miellyttämään omaa silmää se 2017 pakkaus niin kaikki vaatteet ollut ahkerassa käytössä! Miehellä entuudestaan kouluikäinen tyttö ja hänenkin tavaroitaan on vielä tallessa, joten nyt sitä kamaa on jo kahden edestä... Joten luulen että haluaisin tälle tulevalle ottaa rahana minkä sitten sijoittaa johonkin mitä oikeasti tarvitsee, sen sijaan että kerää lisää roinaa nurkkiin pyörimään. Ehkä sen makuupussin voi sitten ostaa erikseen niin on jokaiselle omansa sitten tallessa. Mutta tietty jos tämän vuoden pakkaus osuu just omiin mieltymyksiin niin voi olla että sorrun siihen kuitenkin. :rolleyes:
 
Itse otin rahana ja päätin uteliaisuudesta laskea mitä saan kyseisellä rahalla. Olen ostanut kirppikseltä, tori.fistä ja jotakin uutena ja olen saanut kyllä koottua sillä summalla paljon kattavamman ja itseä miellyttävämmän paketin kuin mitä valmis Kelan paketti on.. :)
 
Pakkaus, olin haaveillu siitä 15 vuotta! Oli kyllä paljon parempi vaihtoehto muutenki esikoiselle :)
 
Aion ottaa syyskuun esikoiselle äitiyspakkauksen. Milloinkohan vuoden 2019 pakkaus julkaistaan? :angelic:

Eikös ne maaliskuussa oo julkistettu yleensä? Kun muistelisin et viime vuonna toukokuussa jo alettiin uutta jakaa :)
 
Mulla just facebookki muistutteli, että 2017? 2016? pakkaus on julkistettu tässä helmikuun lopussa.
 
Me otettiin kaikille kolmelle pakkaukset ja lisäksi kaksosista myönnettävä kolmas avustus rahana. En kyllä tykännyt 2014 vuoden kuoseista monestakaan, oli se retro-edition :grin. 2016 kaksosten aikaan oli jo kivempi.
 
Pakkausta esikoiselle ehdottomasti vaikkakin uskoisin saavan tutuilta paljon tavaraa mutta jotenkin tuntuu siltä että pakkaus sen olla pitää. Saapahan hyvin säilöön kaikki vauvan muistotavarat sinne sitten. :grin
 
Pakkauksen otin esikoiselle ja jos (toivottavasti kun!) lisää lapsia tulee, niin uskon ottavani silti pakkauksen. Siinä on oma viehätyksensä (vähän kuin toinen joulu olisi, kun tongit niitä ekaa kertaa) ja onhan pakkauksen tavaroiden rahallinen arvo isompi, kuin rahasumma jonka äitiysavustuksena saa.
 
Esikoisesta otettiin pakkaus ja ajattelin että niin nytkin, mutta sitten aloin miettiä miten hurjasti kaikkea sillä rahalla saa käytettynä. Joitain vanhojakin kamppeita on tallessa. Pakkauksesta eniten kiinnostaa esimerkiksi makuupussi, mutta varmasti sellaisen löytää muutamalla eurolla kirpultakin. Äp kamppeet kun ei tunnu kovin hyvin käyvän kaupaksi jos yrittää myydä eteenpäin. :sad001
 
Eiköhän me äitiyspakkaus oteta vaikka vaatteita on kyllä tullut jo hankittua ihan riittävästi :hilarious: Esikoinen olisi tulossa :Heartred
 
Takaisin
Top