Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Itsellä ensimmäinen lapsi tulossa ja houkuttaisi siksi ottaa pakkaus, koska lähtötilanne tavaroiden suhteen on 0. Harmittaa kuitenkin, että vuoden 2022 pakkaus ei ole niin kiva kuoseiltaan, kuin edellinen! 😅 Sivuseikka tietysti ja hyvää käyttökelpoista tavaraa kaikki. 🙂
 
Jos sen pakkauksen yrittäisit tilata vasta mahd lähellä la, niin ehkäpä olisi jo 2023 jaossa...
 
Mäkin vielä harkitsen kun aika moni vaate ei oo kauheen kiva kuosiltaan. Hitsi jos 2023 onkin paljon kivempi, sit oon varmaan niin pikkumainen että harmittaa jos saan 2022 pakkauksen 😁 No mutta on siinäkin toki jotain söpöjä juttuja.
 
Jos sen pakkauksen yrittäisit tilata vasta mahd lähellä la, niin ehkäpä olisi jo 2023 jaossa...
Tuota pohdiskelin myös! Tämä 2022 oli tullut tosi aikaisin, jännä nähdä milloin 2023 tulee ja toisaalta, onko se parempi sitten kuoseiltaan vai ei. 🤷🏼‍♀️🙂
 
Mäkin vielä harkitsen kun aika moni vaate ei oo kauheen kiva kuosiltaan. Hitsi jos 2023 onkin paljon kivempi, sit oon varmaan niin pikkumainen että harmittaa jos saan 2022 pakkauksen 😁 No mutta on siinäkin toki jotain söpöjä juttuja.

Riippuu toki milloin se julkaistaan, mut siinä pystynee kikkaileen sen kanssa, kun se on aika pitkä aika kun sen hakemuksen voi kelaan tehdä. Itse halusin v2017 pakkauksen viimeksi, enkä v 2018 joten kun se julkaistiin. Niin pistin hakemuksen heti sisään, että ehtisin saada vielä vanhemman. Onnistui 👌
 
Olen aika varma, että koska ensimmäinen tulossa, että pakkauksen otan 😊
 
Emme ota boksia, en tykkää siinä niistä tummista väreistä. En muutenkaan ostais mitään mustaa lapselle päällepantavalsi, vaikka olisi poika. Tuo laatikko näyttää ihan pojan boxilta muutenkin. Eli rahana otetaan, vaikka paljon siinä olisi mitä ei ole eikä raha vastaa laatikkoa. Makuupussin voin ostaa käytettynä kun sen eniten haluan sieltä.
 
Meillä esikoisen pakkauksesta lähes kaikki käytössä olleet tallessa joten sinänsä tarvetta pakkaukselle ei ole. Tosin riippuu varmasti sukupuolesta että otetaanko vai ei, todennäköisesti kuitenkin 2022 pakkaus jaossa vielä alkuvuoden.
 
Meillä esikoisen pakkauksesta lähes kaikki käytössä olleet tallessa joten sinänsä tarvetta pakkaukselle ei ole. Tosin riippuu varmasti sukupuolesta että otetaanko vai ei, todennäköisesti kuitenkin 2022 pakkaus jaossa vielä alkuvuoden.
Oon ymmärtänyt että edellisen vuoden boxi tosi usein kestää lähemmäs kesälle. 2021 boxi oli pieni ihme että jo heti alkuvuodesta -22 vaihtu boxi tähän nykyiseen. Mutta oli tosiaan erikoinen tilanne jota ei yleensä tapahdu.
 
Otetaan pakkaus ihan sen pakkauksen ottamisen ilosta ja helppoudesta 😁 Kaikki tavarat on kyllä esikoisesta tallella, mutta se raha on niin pieni, että kyllä se pakkaus tuntuu arvokkaammalta ja kyllä ne kamppeet varmasti käyttöä saa 😊
 
Esikoinen tulossa joten pakkaus otetaan. Mäkin olisin tosin toivonut vähän värikkäämpiä vaatteita ja kuoseja. Edellisillä vuosilla ollut jotenkin niin ihanan pirteitä 😍
 
Mä ajattelin jo etten ota, mut sit tajusin et ainoastaan muutama body on sellanen joista en tykkää, että ehkä en viitti olla näin nirso 😄
 
Ensimmäinen tulossa, joten kyllä otetaan 😊 Tykkään ihmeesti lähes kaikista -22 pakkauksen vaatteista, jatkopalabodyt tais olla ainut mitä ei varmaan kovin paljoa käytellä. Pirteämpiä vaatteita ostelee sitten itse tarpeen mukaan.
 
Meillä ei ehkä ole varsinaisesti tarvetta pakkaukselle, kun on jo kaksi toppapukua ja makuupussia tallessa, jotka tuossa ehkä ne tärkeimmät. Ihan kivoja vaatteita tuossa on mun mielestä, ainakin noihin meidän ensimmäisen ja toisen lapsen pakkauksiin verrattuina. Kolmannelle ei enää pakkausta otettukaan, kun oli silloin niin paljon tallessa. Nyt oon ehtinyt paljon laittaa tässä välissä kiertoon vauvatarviketta, kun luulin, ettei enää tarve olisi, joten aika paljon joudutaan myös hankkimaan. Toisaalta ihanaakin ostaa sitten jotain ihan vain tätä vauvaa varten, ettei kaikki ole sisarusten vanhoja. :red-heart:
 
Takaisin
Top