Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko jo tutustuneet vuoden 2022 äitiyspakkaukseen, jonka todennäköisesti saisitte? Siihen voi tutustua täällä. Mitä mieltä olette? Aiotteko ottaa avustuksen pakkauksena vai rahana?

Äitiyspakkauksessa on uutena juttuna myös ohjevihkonen. Voit lukea vihkosesta lisää täältä. Uskotko että vihkosesta on sinulle iloa vai onko kaikki tuttua juttua?
 
Jos bebejä tulossa yksi, otetaan rahana. Jos useampi, niin yhdistelmänä.

Saadaan tämän vuoden paketin sisältö jo muualta. 😊
 
Me otetaan pakkaus. Esikoisen pakkauksesta on annettu valtaosa jo eteenpäin, mutta siinä oli tosi monta hyödyllistä juttua. Kivat tuotteet on taas pakkauksessa 😊
 
Ehdottomasti pakkaus, oon haaveillut siitä jo niin pitkään ja vuosia, vuosia aina tarkistanut, että millaisia juttuja siellä milloinkin on. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Vuoden 2017 pakkaus on värikkyydessään mun tähänastinen lemppari, makuupussi tosin oli hienoin viime vuoden pakkauksessa.
 
Vaikka toista odottaa, niin kyllä me pakkaus varmaan otetaan. Esikoisen ajalta tullut paljon laitettua eteenpäin vaatetta ja tarvikkeita myös🙂
 
Oon aiemmin ottanut rahana kun mulla on ollut niin paljon samoja juttuja jo valmiina, mitä pakkauksessa olisi. Nyt oon hankkiutunut niin tehokkaasti eroon kaikesta vauvajutusta että taidan ottaa pakkauksen 😄
 
2019 pakkauksen ulkohaalari, makuupussi jne ovat vielä aivan käyttökelpoisia kahden lapsen jälkeen, joten en näe järkeä uuden pakkauksen ottamisessa. Vaikka olisihan se aivan ihanaa, kun uutta pakkausta pääsee hypistelemään.😍
 
Tässä onkin miettimistä, miten tekis 🤔 Aiemmat oon ottanut pakkauksina, mutta vaikka ne säilössä onkin niin taitavat olla jo sen verran vanhat, ettei ehkä tuu käytettyä (resorit yms. kuminauhat hapristuneet), mutta tuossa nykyisessä on minusta hirmu vähän vaatetta edellisiin pakkauksiin verrattuna 😕 Täytyy vielä jatkaa pohdintaa 🙂
 
Oon pohtinut että rahana, kun varmaa jonkinsortin tuplarattaat pitäs ostaa niin niihin sihjoittaa.. esikoinen tosiaa 1v8kk nyt ja häneltä säästetty suurinosa vaatteista niin ainoastaa jos nyt tulis tyttö,nii tarvis (sais) ostella vähä tyttönäisiä vaatteita lisäksi ☺️
 
Oon pohtinut että rahana, kun varmaa jonkinsortin tuplarattaat pitäs ostaa niin niihin sihjoittaa.. esikoinen tosiaa 1v8kk nyt ja häneltä säästetty suurinosa vaatteista niin ainoastaa jos nyt tulis tyttö,nii tarvis (sais) ostella vähä tyttönäisiä vaatteita lisäksi ☺️
Meillä tulee sama ikäero, niin oon kovasti miettinyt, että joutuuko ostamaan tuplat vai pärjäisikö nykyisillä vaunuilla. Vielä en ole päässyt pohdinnoissa mihinkään lopputulokseen 😁
 
Meillä tulee sama ikäero, niin oon kovasti miettinyt, että joutuuko ostamaan tuplat vai pärjäisikö nykyisillä vaunuilla. Vielä en ole päässyt pohdinnoissa mihinkään lopputulokseen 😁
No mä pähkäilen kanssa ja ehkä alan jo kallistuu peräkkäinoleviin sisarusvaunuihi. Niissä vaan 15kg/istuin painoraja mutta meillä kasvaa poitsu -2 käyrällä nii uskon että lähemmäs 5v on enne ku painaa tuon 😄
 
No mä pähkäilen kanssa ja ehkä alan jo kallistuu peräkkäinoleviin sisarusvaunuihi. Niissä vaan 15kg/istuin painoraja mutta meillä kasvaa poitsu -2 käyrällä nii uskon että lähemmäs 5v on enne ku painaa tuon 😄
Sama täällä, -1 käyrän poika on vasta 10,5 kg eli painorajoihin on vielä matkaa 😁
 
Ensikertalaiselle toi paketti vaikuttaa tosi hyvältä ja ihan varmasti menee kaikki käyttöön siitä! Tuli ihan hassusti ylpeä olo meidän kotimaasta et tällainen on!

Jostain pitäis sitten keksiä mitä kaikkea vielä ton lisäksi alkuun olis hyvä olla just vaatteita 😅 No siihen on sit kuitenkin vielä matkaa.
 
Luulen että otan rahana. Edellisestä äitiyspakkauksesta jäljellä tärkeimmät (toppahaalari, villahaalari ja makuupussi). Vaatteet oli meidän vuonna lyhyitä ja leveitä ja oma lapsi taas oli pitkä niskahaaramitasta, niin monet bodyt jäi käyttämättä.
 
Uskon että otamme paketin näin ensikertalaisina, kun siinä tulee paljon tarpeellista mukana.
 
Rahana, esikoiselle otettiin pakkaus ja ollaan säästetty kaikki käytössä olleet vaatteet yms.
 
Rahana me otetaan, kerran on otettu pakkaus ja säästin siitä mitä on tarvittu. Muuten saadaan niin paljon ja rakastan itse hankkia kirpparilta mitä tarvitsee.
 
Rahana me otetaan, kerran on otettu pakkaus ja säästin siitä mitä on tarvittu. Muuten saadaan niin paljon ja rakastan itse hankkia kirpparilta mitä tarvitsee.
Mie ostin esikoiselle tosi paljon kirppikseltä etukäteen. Ja lapsi olikin niin allerginen + atoopikko, ettei niitä voinut käyttää. Olipa ärsyttävää, ja nyt en uskalla ostaa mitään käytettyä, vaikka se olisi muuten kivaa ja järkevää.
 
Mie ostin esikoiselle tosi paljon kirppikseltä etukäteen. Ja lapsi olikin niin allerginen + atoopikko, ettei niitä voinut käyttää. Olipa ärsyttävää, ja nyt en uskalla ostaa mitään käytettyä, vaikka se olisi muuten kivaa ja järkevää.
Voi ei, tosi huono tuuri 😞
 
Alunperin aattelin, että haluan toisellekin ehdottomasti ottaa uuden pakkauksen, mutta sit aloin miettiä että kellarissa on vaatteita tosi paljon ja oikeastaan ainoat mitä himoitsen on villaiset, talvikamppeet ja se lämpöpussi/makuupussi (toki esikoiselta on nekin jäljellä). Joten varmaan otetaan rahana kuitenkin ja ostan sillä rahalla vaunuihin kunnon toppapussin kovemmille pakkasille :)
 
Takaisin
Top