Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko jo tutustuneet vuoden 2022 äitiyspakkaukseen, jonka saisitte? Mitä mieltä olette? Aiotteko ottaa avustuksen pakkauksena vai rahana?
 
Pakkaus olisi tarkoitus ottaa tälle neloselle, aiemmin vain esikoiselle otettu.
 
Me vähän arvotaan, että raha vai pakkaus. Varmaan kallistutaan rahaan, koska esikoisen paketti ja siitä saadut tavarat on vielä tallessa ja käyttökelpoisia. Niin ehkäpä turhaa, että on sitten tiettyjä kamoja tuplat, vaikka esim. mun mielestä nättejä vaatteita siinä paketissa ja itse pakettikin kaunis :smiling face with heart-eyes:
 
En usko että otetaan.. kaikki on vielä tallessa esikoiselta..
 
Mä vähän mietin että ottaisin rahana ja ostaisin sen reiman muumipakkauksen. Mutta toisaalta siitä puuttui sellaisia juttuja joita äitiyspakkauksesta haluan.
 
Mun isommat lapset on jo koululaisia ja heille otettiin pakkaukset. Varmasti ottaisin kolmannellekin, jos raskaus menee hyvin ja saadaan lapsi syliin. Tämä olisi puolisolleni ensimmäinen lapsi, joten pakkauksessa olisi sitä tiettyä "ensimmäisen kerran taikaa" :Two-hearts:
 
Mun isommat lapset on jo koululaisia ja heille otettiin pakkaukset. Varmasti ottaisin kolmannellekin, jos raskaus menee hyvin ja saadaan lapsi syliin. Tämä olisi puolisolleni ensimmäinen lapsi, joten pakkauksessa olisi sitä tiettyä "ensimmäisen kerran taikaa" :Two-hearts:

Tätä ajattelin myös, että nyt omat lapset (11-16) saisi kokea sen pakkauksen avaamisen ihanan tunnelman. Muistan miten ihana oli tutkia pikkusiskon pakkausta, olin silloin 7-vuotias itse.
 
Periaatteessa haluaisin ottaa jokaiselle oman pakkauksen, mutta kun kaikkea pakkauksen vaatetta/muuta on kotona säilössä jo tuplaten, niin jää ehkä pakkaus ottamatta.
 
Meillä on esikoiselta tosi paljon kaikkea tallessa, joten siinä mielessä pakkaukselle ei välttämättä olisi tarve. Toisaalta jos kakkonen onkin poika, niin olisi kyllä tarve uusille vaatteille, kun meillä lähes pelkästää pinkkiä, röyhelöitä, kukkasia sun muita ei niin ehkä pojalle sopivia vaatteita :No Evil Monkey:

Pakkaus oli musta tosi söpö ja koska se rahallinen korvaus on kuitenkin aika pieni suhteessa pakkaukseen, niin voipi olla, että tulee otettua se, jos tämä pieni meille suodaan.:red-heart:
 
Tästä on kyllä tosi kaksjakoset fiilikset. Mulla jäi melkein kaikki vaatteet käyttämättä esikoisella pakkauksesta. Ainoastaan jotkut pienet housut ja kääntöhihallinen body tuli käyttöön. Makuupussi, villahaalari, viltti, sakset ja muutama muu juttu tuli ahkeraan käyttöön. Uudessa pakkauksessa on osa jutuista tosi ihania, mutta suurinosa jäisi varnaan käyttämättä. En osaa vielä sanoa.
 
Täällä myös esikoinen tulossa ja ehdottomasti otetaan pakkaus! Vaikka kun näitä pakkauksia on tässä selannut muutamina viime vuosina, tuntuu että koko ajan pakkauksessa olevien tuotteiden määrä vähenee.. mutta ainakin tuo 2022 pakkaus näytti kyllä ihan kivalta.
 
Ensimmäistä odotellaan ja pakkaus ehdottomasti otettas. Olen sitä jo ihastellut etukäteen, kun on niin söpöjä juttuja:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Täälläkin esikoinen ja pakkaus otetaan. :smiling-eyes: En ole koskaan sen tarkemmin äitiyspakkausten sisältöä seuraillut mutta nyt kun vilkaisin, kivalta näytti sisältö.
 
Esikoisen kanssa halusin ehdottomasti ottaa :smiling-eyes: olin odottanut sen saamista varmaan yli 10 vuotta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: nyt toisen kanssa sille ei oikeesti olis tarvetta koska kaikki on tallella esikoiselta mutta haluaisin sen kyllä taas. Pitää vielä katsoa miltä se 2022 näytti.
 
Onko muuten varmaa että me saadaan 2022 paketti? Mä muistelen että tammikuisesta sain nippa nappa uuden pakkauksen mutta saatan muistaa väärin. Nehän vaihtuu kun edelliset pakkaukset loppuu ja ainakin joinain vuosina se on ollut joskus keväällä /kesällä. Ja eikö me saada se pakkaus joskus ennen kesää?
 
Ai katoppas, löysin tällaisen:

"Koronavuosina kasvuun noussut syntyvyys näkyy nyt konkreettisesti myös äitiyspakkausten jakamisessa. Tavallisesti edellisen vuoden äitiyspakkaukset on jaettu loppuun vasta keväällä, mutta vuonna 2022 pakkaus vaihtuu jo alkuvuodesta."
 
Takaisin
Top