Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Ekasta otettiin pakkaus, toisesta rahana. Tosin metsästin toisen kohdalla sen vuoden makuupussin kun oli niin kiva kuosi. Ja nytkin varmaan otetaan rahana ja ostan makuupussin erikseen. On sitten omansa tallessa jokaiselle
 
Varmaan rahana, koska esikoiselta niin paljon tallessa. Pakkausta olisi ihana päästä hypistelemään, mutta järkevästi ajateltuna ei tarvita kyllä tuplakappaleita esim haalarista.
 
Mä ottaisin mieluummin rahana. Esikoisesta otin pakkauksena ja suurin osa jäi kyllä käyttämättä. Mies haluaa pakkauksen, kun ensimmäinen lapsi hänelle, joten varmaan pakkaus kuitenkin otetaan.
 
Olen ottanut kahdesta edeltävästä, joten otan tässäkin kun lapsi tulee olemaan suurella todennäköisyydellä viimeinen :)
 
Uskoisin tässä kohtaa, että otettaisiin rahana. Sillä tulee hankittua tärkeimmät jo myydyt vauvatavarat, kuten jokin torkkupaikka olohuoneeseen.
 
Apua, tuntuu niin aikaiselta miettiä vielä äitiyspakkauksia :D

Mutta siis todennäköisesti otetaan rahana, kamaa löytyy vanhempien lasten jäljiltä niin paljon etten usko et aidosti tarvitaan mitään. Vaik olishan se pakkaus sympaattinen :)
 
Kyllä tosiaan tuntuu vielä kaukaiselta ajatukselta, mutta ehdottomasti esikoiselle äitiyspakkaus :Heartred
 
Esikoiselle äitiyspakkaus:Heartred miten muuten se laatikko, käyttääkö monikin sitä siis vastasyntyneen nukkumapaikkana vai meneekö muuhun käyttöön? :grin Aidosti oikeesti siis mietin tätä kun olen jo alkanut googlettamaan kaikkia vauvan tarpeita nukkumapaikka mukaanlukien. Vai onko vauva heti laitettu pinnasänkyyn?
 
Esikoiselle äitiyspakkaus:Heartred miten muuten se laatikko, käyttääkö monikin sitä siis vastasyntyneen nukkumapaikkana vai meneekö muuhun käyttöön? :grin Aidosti oikeesti siis mietin tätä kun olen jo alkanut googlettamaan kaikkia vauvan tarpeita nukkumapaikka mukaanlukien. Vai onko vauva heti laitettu pinnasänkyyn?

Monet käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa ensisänkynä joko sellaisenaan, monet laittaa sen pinnasänkyyn. Meille tulee näillä näkymin ekoiksi kuukausiksi vuokrattava vaavisänky, johon todennäköisesti vauva menee alusta asti.

Äitiyspakkauslaatikkoa sitten osa käyttää vaatteiden säilömiseen ja osa säilöö tässä sitten ne "säästettävät" vaatteet ja tavarat.
 
Esikoiselle äitiyspakkaus:Heartred miten muuten se laatikko, käyttääkö monikin sitä siis vastasyntyneen nukkumapaikkana vai meneekö muuhun käyttöön? :grin Aidosti oikeesti siis mietin tätä kun olen jo alkanut googlettamaan kaikkia vauvan tarpeita nukkumapaikka mukaanlukien. Vai onko vauva heti laitettu pinnasänkyyn?
Meillä aikanaan emme käyttäneet sitä sänkynä vaan varastolaatikona :grin pinnasängyssä nukkuneet alusta saakka.
 
Me otetaan todennäköisesti rahana, koska vaatteita on jo jemmaan kertynyt niin paljon. Esikoisen vanha äitiyspakkauslaatikko toimii juurikin säästettyjen vaatteiden laatikkona, meillä ei tainneet tytöt siinä nukkua kertaakaan.
 
Monet käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa ensisänkynä joko sellaisenaan, monet laittaa sen pinnasänkyyn. Meille tulee näillä näkymin ekoiksi kuukausiksi vuokrattava vaavisänky, johon todennäköisesti vauva menee alusta asti.

Äitiyspakkauslaatikkoa sitten osa käyttää vaatteiden säilömiseen ja osa säilöö tässä sitten ne "säästettävät" vaatteet ja tavarat.

Jotain tällaista ajattelinkin. Hyvä ajatus toi että nostaa laatikon pinnasänkyyn. Ajattelen, että ihana ajatus että vauva jatkaa unia ensimmäisinä öinä mahan ulkopuolella pienehkössä turvallisessa laatikossa, joka muistuttaa varmasti eniten masun elinolosuhteita, mutta toisaalta en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella että meillä olisi pahvilaatikko huoneennurkassa lattialla mihin laitettais vauva nukkumaan, jotenkin hassu ajatus. :wideyed: Siksi kyselin... Mut toi on hyvä et nostaa sen laatikon sänkyyn. Täytyy katsoo miten itse toimitaan, mut loppujone lopuksi eiköhän se säilytyslaatikoksi muutu. :)
 
Kävin jo virkistämässä muistia ja katsomassa sen tän vuoden pakkauksen sisällön. Varmaan se otetaan, vaikka ensimmäisestä pakkauksesta kaikki tallessa. Oma äiti on säästänyt meidän kaikkien sisarusten pakkaukset, ja vaikkei ne mitään täydellisiä settejä ole ja jotain muistoja on niihin laitettu lisääkin, niin oli se kiva, kun se oli olemassa ja tallessa sitten kun omia lapsia rupesi tulemaan. Nostalgia-ihmisenä jostain tällaisesta syystä ottanen pakkaukset, vaikka olisikin tuplasti joitain tavaroita sitten. Oma suosikki on makuupussi, ja se on kiva saada uudelle vauvalle omansa.
 
Esikoiselle äitiyspakkaus:Heartred miten muuten se laatikko, käyttääkö monikin sitä siis vastasyntyneen nukkumapaikkana vai meneekö muuhun käyttöön? :grin Aidosti oikeesti siis mietin tätä kun olen jo alkanut googlettamaan kaikkia vauvan tarpeita nukkumapaikka mukaanlukien. Vai onko vauva heti laitettu pinnasänkyyn?

Meillä esikoisella äp laatikko toimi mökki- ja mummolareissuilla vauvan petinä ekat kuukaudet :) Oli varsin kätevä, kun siinä sai kuljetettua kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet reissuun, ja toimi samalla sänkynä :) Ja samoin tehdään tän toisen kanssa, vaikka ei oteta pakkausta niin käytetään sitä esikoisen laatikkoa myös uuden vauvan reissusänkynä alkuun.
 
Esikoiselle äitiyspakkaus:Heartred miten muuten se laatikko, käyttääkö monikin sitä siis vastasyntyneen nukkumapaikkana vai meneekö muuhun käyttöön? :grin Aidosti oikeesti siis mietin tätä kun olen jo alkanut googlettamaan kaikkia vauvan tarpeita nukkumapaikka mukaanlukien. Vai onko vauva heti laitettu pinnasänkyyn?
Itse laatikkoon saitkin jo vastauksia. Piti vinkata vielä nukkumapaikkana kehto, jalallinen korisänky ja unipesä. Joissain suvuissakin kulkee noita korisänkyjä, kannattaa kysellä oisko tallessa :love017 Mikä tyyli sitten kullekin perheelle sopii. Me ehdittiin edellisen jälkeen myymään pinnasänky ja todettiin, että oli meillä niin vähällä käytöllä, että tuskin tulee tällä kertaa. Toi vaavisängyn vuokraus kuulostaisi jätkevältä tässä kohtaa, että vauvalla on kuitenkin oma paikka kunnes kasvaa kainalokaveriksi :love7
 
Takaisin
Top