Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan samat suunnitelmat sun kanssa @pickledip ton kustannusten kirjanpidon ja oman äitiyspakkauksen koostamisen kanssa. Kaikesta sitä ihminen riemua repiikin, esim. noiden excelöinnistä 😁

Jotenkin aina ajattelin että haluan pakkauksen, mutta nyt en oo ihan satavarma, koska tavaraa on maailma täynnä ja niin paljon löytää helposti käytettynä. Täytyy kysellä vielä vähän kumppanilta, että mitä mieltä hän on. Sinänsä tietty ns. helppous tuossa pakkauksessa on, ja sit olis osa suomalaisen neuvolahistorian jatkumoa. Toisaalta tällä hetkellä toivoisi kyllä vähän jotain kehitys- ja painostustoimia sote-palveluihin, että jatkokin on hieno.

Näin unta et otettiin äitiyspakkaus ja siellä oli mukana Marimekon unikkokuvioiset kumisaappaat äidille tukemaan vauvan kanssa ulkoilua myös huonolla säällä 😁

Muokattu viimeksi:
Jotenkin aina ajattelin että haluan pakkauksen, mutta nyt en oo ihan satavarma, koska tavaraa on maailma täynnä ja niin paljon löytää helposti käytettynä. Täytyy kysellä vielä vähän kumppanilta, että mitä mieltä hän on. Sinänsä tietty ns. helppous tuossa pakkauksessa on, ja sit olis osa suomalaisen neuvolahistorian jatkumoa. Toisaalta tällä hetkellä toivoisi kyllä vähän jotain kehitys- ja painostustoimia sote-palveluihin, että jatkokin on hieno.

Näin unta et otettiin äitiyspakkaus ja siellä oli mukana Marimekon unikkokuvioiset kumisaappaat äidille tukemaan vauvan kanssa ulkoilua myös huonolla säällä 😁

Tuohan oiskin huippu, jos sais itelle kumpparit mukana! 😄

Mut mulla tosiaan tuo kans yksi syy miksi pakkauksen haluan, että saa olla osana pitkää perinnettä äitiyspakkauksen osalta. Mun mielestä se on tosi hienoa, että äitiyspakkaus on suomalainen idea, josta on otettu mallia moneen muuhunkin maahan. Ja kösittääkseni suomalainen äitiyspakkaus on edelleen kattavin maailmassa, vaikka monissa muissa maissa jo jaetaankin suppeampia versioita.

Ajateltiin nyt kolmannen kanssa ottaa pakkaus kun ei ole mitään oikein isommilta lapsilta tallessa. :smiling-eyes:

En ole vielä osannut päättää 🙈 ehkäpä rahana ja plussaa se että sitä nostettiin juuri 😍 2025 pakkaus sisälsi ainakin värimaailmaltaan omaan silmään enemmän pojalle sopivia juttuja enkä kyllä yhtään lämmennyt viidakkokuvioille 🤭

Oon ottanu kaikilta aikasemmilta pakkauksen eli 4pakkausta on niin ajattelin nyt ottaa rahana.
Kaikkia tarpeita löytyy jokalähtöön ja neljät äp toppahaalaritkin löytyy käyttämättöminä koska aikasemmat lapset ovat kaikki talvivauvoja! 😇😊

Pakkaus. Vaikka tulee toinen, niin itse olin tosi katkera äidille kun oli ottanut rahana ja sisaruksilla oli muistona makuupussit ja laatikot jne. Voisi tietty ostaa vaan nuo muutamat tuotteet, muttaen jaksa säätää. Mehän kai saadaa lisäksi se joku 40e

Pakkauksen meinasin ottaa. En ole aiemmista lapsista säästänyt pakkauksia mutta nyt kun hyvin tod näk viimeinen lapsi niin josko hän saisi oman pakkauksensa sitten aikuisena

Pakkaus. Vaikka tulee toinen, niin itse olin tosi katkera äidille kun oli ottanut rahana ja sisaruksilla oli muistona makuupussit ja laatikot jne. Voisi tietty ostaa vaan nuo muutamat tuotteet, muttaen jaksa säätää. Mehän kai saadaa lisäksi se joku 40e
Joo, niin taitaa olla että me saadaan se viime vuoden pakkaus vielä. Mutta siihen tosiaan lisäksi 40e, aika kiva 😊 Totta kyllä tuo, että varmaan iskee sisaruskateus, jos muilla on säästetty pakkaukset! Just itse katselin oman syntymävuoden pakkauksen kuvia ja taitaa sieltä pehmuste olla vielä vanhemmilla olemassa, kun näytti niin tutulta. 😄 Mutta muuta ei ole taidettu siitä setistä säilyttää.

Takaisin