Äitiys- ja imetysvaatteet

linssipapunen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syyskuiset 2024
Tänne vinkkejä pukeutumiseen odotusajalle sekä imetykseen!
Omistatko "perus"vaatteita jotka menee myös raskaana ja imettäessä?
🤗🤗
 
Mulla on tallessa edellisestä raskaudesta, joten tuskin tulee juurikaan ostettua mitään. Erityisesti loppuraskaudesta H&M:ltä ostetut mustat väljät raskauteen tarkoitetut suoralahkeiset trikoohousut on ihan lempparit. Ei näytä leggareilta ja on vähän monipuolisemmat ja tosi mukavat varsinkin kun raskausfarkut alkavat lopulta ainakin mulla painaa mahaa. Plus omia paitoja pystyy käyttämään monipuolisemmin😍. Muutamia paitojakin löytyy, mutta on mun mielestä tosi ankeita ja pari imetystoppia😅
Jos imetys onnistuu niin investoin tällä kertaa kunnollisiin imetysliiveihin kun mun koko on vähän hankala rintojen paisuessa eikä normikaupoista oikein löydy. Nykyiset on vähän kököt. Mutta se on vasta sitten synnytyksen jälkeen. 😅
Mutta tuntuu, että on hirmu vaikea löytää kivoja vaatteita muualta kun netistä. Itse mieluiten sovitan varsinkin kun keho muuttuu.😐
Ja siis mulla on myös paljon väljiä paitoja, joiden kanssa on helppo imettää😊
 
Mä toivoisin että onnistuis mahdollisimman paljon hyödyntämään mun nykysiä vaatteita imetysaikana, isolle mahalle kesäksi on varmaan pakko ainakin äippäbikersejä hommata 🫣 hurjasti ei tekis mieli niin lyhyen ajan vaatteista maksaa, mutta itse tykkään kuitenkin vaatteen laatua ja eettisyyttäkin katsoa 😳
 
Mä selvisin esikoisen odotusajan suht pienillä hankinnoilla. Äitiystalvitakin ostin, kun la oli keskellä talvea, mutta on sellainen takki jota pystyy käyttään muutenkin. Nyt ei tarvii talvivaatteita miettiä :tears: Sit käytin paljon äitiyslegginsejä jotka sai kunnolla mahan päälle, ja ostin pari mekkoa jotka menis kyllä varmaan muutenkin. Farkutkin ostin mutta ne jäi ihan käyttämättä.

Haastavammaks koin sitten imetysajan pukeutumisen. Ostin käytettynä muutamat imetystopit ja -liivit, uutena parit liivit. Mulla on suht isot rinnat ja tuntu vaikeelta löytää oikeesti hyviä liivejä. Tuntu että tissit oli kaikissa kauheen roikkuvat eikä näyttäny minkään vaatteiden kans hyvältä. Jos lähdin "ihmisten ilmoille" niin laitoin tavalliset liivit, kotona ei sit niin väliä miltä näyttää. Mutta kun vauva söi niin usein, niin en ois jaksanut koko ajan tavallisten kanssa säätää, että onhan imetysliivit siinä mielessä kätevät.
 
Mä tunnustan että haaveilen kyllä jostain ihanasta raskausajanmekosta varsinkin kun kesällä on jo mahaa. Kivoin olis tietysti jos olisi säädettävä tai muuten joustava että menee muulloinkin kun ison mahan kanssa😄👗
 
Mä tunnustan että haaveilen kyllä jostain ihanasta raskausajanmekosta varsinkin kun kesällä on jo mahaa. Kivoin olis tietysti jos olisi säädettävä tai muuten joustava että menee muulloinkin kun ison mahan kanssa😄👗
Mä onneks ostin viime keväänä useemman mekon Kaikolta jotka antaa paljon mahalle anteeksi 😍 etenkin ne napilliset toimii sitten myös imettäessä!
 
Kesä ja syksy on kyllä ihanaa aikaa vaatteiden puolesta olla loppuvaiheilla raskaana. Ei tarvitse miettiä talvitakkia ja lämmintä pukeutumista ja sitä miten mitkäkin talvikengät saa jalkaan...

Aiemmasta on raskaus- ja imetysajan vaatteita vielä tallella. Oon koettanut mennä mahdollisimman paljon normaaleilla vaatteilla, mutta jotain on täytynyt hankkiakin. Imetysliivit ja -topit on olleet ihan must, ja loppuraskaudestakin on niillä tullut mentyä. Mulle onneksi sopii ihan ketjuliikkeiden tarjonta, joten niitä tarvittaessa hankittava lisää.

...mutta saa nähdä ilmaantuuko kaappiin joku kesämekko kuitenkin 😍
 
Mulla on treenihousuina lindexiltä ostetut MOM saumattomat urheilulegginsit koossa M. Mietin vähän että ostan ehkä toiset jossain vaiheessa kun nyt on vaan yhet ja kiva pestä välillä. Näköjään myyvät noita enää vain netissä. Viimeksi löytyi myymälästä niin sain sovittaa. Mutta nyt mun helppo vaan tilata samaa kokoa. Mutta mulla nää on ollu hyvät. Oon aika normiraajanen 169 cm pitkä ja lantiota löytyy🤔
 
Mulla ei oo ollenkaan varsinaisia äitiysvaatteita. Ainakaan aikasemmissa raskauksissa mun vatsa ei ole kasvanu kovin isoksi. Mulla on kai jotenkin sen verran leveä lantio ja pitkä selkä, ett se vauva vaan jotenkin uppoo sinne. :Grinning Face: Mut muuten on kyllä vähän löysempiä vaatteita, jotka ei kiristä. Ja imetysliivit mulla on.
 
Ehdoton odotusajan leggarisuositus on ICANIWILL define seamles tights (perusleggarit) ja define seamles flared tights (leveät lahkeet). Maailman mukavimmat ja pehmeimmät päällä, ei kiristä tai purista, korkea vyötärö, pysyy hyvin ylhäällä eikä rullaannu. Soveltuu niin treeniin kuin arkeen. Löytyy eri värejä 😍. Hintaahan noilla on, mutta mulla olleet laadukkaat ja pitkäikäiset. Ja monella somevaikuttajalla ainakin vähän väliä alekoodeja jaossa 😊.
 
Ehdoton odotusajan leggarisuositus on ICANIWILL define seamles tights (perusleggarit) ja define seamles flared tights (leveät lahkeet). Maailman mukavimmat ja pehmeimmät päällä, ei kiristä tai purista, korkea vyötärö, pysyy hyvin ylhäällä eikä rullaannu. Soveltuu niin treeniin kuin arkeen. Löytyy eri värejä 😍. Hintaahan noilla on, mutta mulla olleet laadukkaat ja pitkäikäiset. Ja monella somevaikuttajalla ainakin vähän väliä alekoodeja jaossa 😊.
Komppaan! Omistan muutamat ja käytän treenin lisäksi 247 kotihousuina. Varmasti venyy ja paukkuu mahan mukana, tai sitten tilaa loppuvaiheessa isompaa kokoa yhdet 😌
 
Mä ostin vasta Aimnilta leveälahkeiset ribbed legginsit, yhen koon isommat ja mukavat oli nytkin, mutta vielä ois tilaa mahalle kasvaa😊 alesta löysin ~50€.
 
Ehdoton odotusajan leggarisuositus on ICANIWILL define seamles tights (perusleggarit) ja define seamles flared tights (leveät lahkeet). Maailman mukavimmat ja pehmeimmät päällä, ei kiristä tai purista, korkea vyötärö, pysyy hyvin ylhäällä eikä rullaannu. Soveltuu niin treeniin kuin arkeen. Löytyy eri värejä 😍. Hintaahan noilla on, mutta mulla olleet laadukkaat ja pitkäikäiset. Ja monella somevaikuttajalla ainakin vähän väliä alekoodeja jaossa 😊.

Mulla nämä (nuo ensimmäiset) taas nimenomaan alkoi painamaan mahaa. :tears: Mutta muuten ihan ehdoton suositus! On hyvät! Ei rullaa, ei laske jne. Käytin niitä koko ajan. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Nyt tosiaan painavat ikävästi mahaan ja en pysty pitämään. :crying-face:
 
Onko noissa leggareissa siis extratilaa mahalle vai vaan joustava pehmeä vyötärö? Mulla tulee sen verran iso maha (tai ainakin esikoisen kanssa oli aika kunnon kokonen), että varsinkin lopussa housut just herkästi painaa vatsan alta. Raskausfarkut jäi sillon kaappiin.🤔 kun toisia urheiluleggareita mietin ja onhan noikin yks vaihtoehto jos niissä on kunnolla kasvunvaraa😅
 
Takaisin
Top