Mulla on myös matalat ja sisäänpäinkääntyneet nännit. Muistan, ku yks ihana kätilö toi mulle esikoista ensi syötölle heräämöön ja kaivo mun tissin ulos, ni hihkas samantien, että ei taia noilla nänneilla vielä onnistua ja haki rintakumit. Ja se oli hirveetä tappelua aina niiden kans. Joidenki kätilöiden kaa koitettiin ilman, mutta pian myönsivät, että ei vauva saa otetta. Asiaa tietenki vaikeutti se, että poika piti opettaa heti pullolle, ku verensokerit oli alhaset. Kätilön ja myöhemmin terkkarin avustuksessa onnistuin imetyksessä jotenki ja joskus harvoin sain sen onnistuun yksinki. Mut suurimmaksi osaksi syöttöhetket oli tunnin mittasia tappeluita. Vauva hamus rintaa koko ajan ja menetti aina hermonsa, ku oli jo niin nälkä. Minä yritin kaikki asennot ja konstit, että vauva sais kunnon otetteen tissistä. Vauva itki ja minä itkin. Hommaa helpotti vähän, ku löysin sopivat rintakumit.
Reilu kaks kuukautta mä jaksoin, mutta sitten päätin, että minkä helvetin takia mun on pakko kiusata vauvaa ja itseä ja lopetin imetyksen. Se päätös helpotti ja oikeesti tuntu niinku kivi ois pudonnu harteilta. Sit jatkoin seuraavat kolmisen kuukautta niin, että pumppasin pulloon ja syötin siitä.
Aion ehdottomasti taas yrittää imetystä. Toisesta nännistä vois jo onnistua ilman kumiaki. Ja nyt oon jo neuvolassa asiasta puhunu ja terkkari kehottiki, että voisin jo alkaa venyttään nännejä. Samoin sairaalan synnytystoivelistalle kirjotin, että tarvin tukea imetyksen kans. Vaikka Oys muka mainostaa olevansa euroopan kärkisairaaloita imetys-asioissa, ni aika yksin ite ainaki tunsin jääväni asian kans.
Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app