Äitienpäivä

Äitienpäivä lähtenyt käyntiin rauhaisasti, mies vielä nukkuu ja en erityisemmin muistamista odota kun tällä viikolla ollut paljon asioita jotka ajatuksia vienyt toisaalle; toissapäivänä miehen isoäidin hautajaiset ja heti perään lemmikkimarsumme menehtyi joka haudattiin eilen :/ mennään kuitenkin tänään katsomaan äitiäni sekä mieheni äitiä ja miekkonen sanoi keräävänsä äidilleen valkovuokkoja niin ehkäpä siinä muutama kukkanen tännekin tulossa, hyvää äitienpäivää kaikille :)
 
Ihanaa äitienpäivää rakkaat naiset!! ❤
Heräsin aamulla elämäni rakkaimmat vieressä, neiti porisi ja naureskeli hirveesti. :) Mies noussu aamulla tytön kanssa ylös ni sain nukkua pitkään, tulivat sitte mua herättää kera kahvikupin :) Keittiössä odotti ruusukimppu ja kaulakoru ❤
Päivä vietetään kotosalla perheen kesken :) illalla käydään mummoilla.
 
Meidän pikkuneiti veti ennätysunet 6,5h äitienpäivän kunniaksi, ja kun esikoinenkin nukkui koko yön omassa sängyssä ja heräsi vasta 7:30, antoivat tytöt parhaan lahjansa. :)

isimies nyt on lahjaksi hoitanut kokkailuita, joita muutenkin tekee usein, ja teki vielä OMAA lemppariaan eli lammasta, mutta kai hän ajatteli että kun itse sitä rakastaa, toki mäkin siitä pidän... Mitään konkreettista lahjaa ei oo näkynyt, ja koska hän poikkeuksellisesti vastaa päivän rytmityksestä, ei aamuun mahtunut lainkaan puistoiluja?!?
 
Täällä mies yllätti jo eilen. Aamusta lähtivät mummin luokse evakkoon kun sanoin tekeväni suursiivouksen. Päivä vierähti nopeasti ja illalla joka paikka oli puunattu. Sitten iltapäivällä rupesi tulemaan jo hirveä ikävä poitsua ja asiaa ei auttanut se että isi ei vastannut puhelimeen. Illalla viimein isi vastasi ja seitsemän maissa palasivat. Pojalla oli kuulemma ollut todella mukavaa mummilassa. Oli nukkunut vaunuissa pitkään ulkona ja ihmetellyt seinäkelloa. :) Poitsu nukahti saman tien kun sain ulkovaatteet päältä ja sai tosi täyden tissillisen maitoa napaansa. Tissittelyn aikana mies kävi saunassa ja pojan nukkuessa minä pääsin rentouttaviin jälkilöylyihin.

Mies oli sillä välin sytyttänyt kynttilöitä ja laittanut tarjolle kuohuvaa mansikoiden ja vaahtokarkkien kera. Lasin alla oli taiteltu paperi, jonka päällä luki hyvää äitienpäivää. Kun paperin avasi, niin sisällä oli pidempi ja hempeämpi onnentoivotus. :) Kun paperin käänsi, niin se paljastui ostokuitiksi. Sain kauan haikailemani sisustustaulun lahjaksi. Lahja odotti muksun huoneessa, jonne mies oli sen salaa kantanut kun saunottelin. Tänään lähdetään vielä koko perhe läheiselle laavulle paistamaan makkaraa. :)
 
Mieheltä en saanu muuta kun kuvaviestin, mut sekin kelpaa :)
Isommilta muksuilta sain kortit ja todella ihanan ovikyltin ja kukan :Heartred
Päivä meni ensin anoppilassa, sitten omalla mutsilla käyden. Kohta pääsee saunaan.
Kaikille ihanille äideille toivotan ihanaa äitienpäivää :Heartred
 
Mies yllätti kinuskikakulla ja poimimallaan kukkakimpulla sekä ollut muutenkin hempeällä ja romanttisella tuulella koko päivän :Heartred tarkoitus oli mennä minigolffaamaan omien äitien tervehtimisten jälkeen mutta siirtyi nyt ensi viikolle kun osuttiin keskelle ruuhkaa kun reitin varrella oli sattunut isompi kolari, mentiin silti iltasella vaunukäpöstelemään luonnon helmaan
 
Takana ihana äitienpäivä, johon kuului esikoisen valmistama aamupala (se salamyhkäinen varpailla sipsuttelu ja rapistelu on aina niin hellyyttävää :Heartred), aamupäivä Lintsillä ystäväperheen kanssa (pikkuinenkin pääsi huristelemaan elämänsä ekan karusellikierroksen :grin) ja päivälliseksi hirvilihapullia tomaattikastikkeessa (slurps!).

Lahjaksi sain esikoisen askarteleman lahjakortin, joka oikeutti koko perheen yhteiseen leffailtaan niin, että minä saan valita leffan. Päätin lunastaa kortin heti tänään, joten päivällisen jälkeen mies ja esikoinen kipaisivat vielä lähi-Siwaan hakemaan leffaevääksi sipsejä ja viinirypäleitä. Loppuilta vierähti sitten rakkaimpien kanssa sohvalle käpertyen ja elokuvasta nauttien. :thumright

Perinteiset sukuloinnit jäivät tänä vuonna poikkeuksellisesti tekemättä, kun miehen vanhemmat päättivätkin jäädä mökilleen maanantaihin saakka. Anoppila on meidän perheen ainoa kyläilykohde äitienpäivinä, mun oma äiti kun on kuollut jo vuosia sitten ja tyttöjen viimeinen isomummokin poistui keskuudestamme viime kesänä.
 
Meillä oli ihana äitienpäivä. Kutsuttiin meille sekä oma että mieheni äiti, tehtiin tapaksia ja katsottiin Formuloita :D
Ensin olin vähän harmissani kun en saanut mieheltä lahjaa, hän kun ei yleensä osta mitään jos ei ole jotain mitä oikeasti tarvitaan. Seuraavana aamuna kuitenkin taas tajusin sen, että mieluummin kuin kukkia kerran vuodessa otan tuon arkisen huomioinnin: sen kuinka hän aamulla nappaa tytön mukaansa jotta mä voin nukkua hieman pidempään, sen kuinka hän aina jaksaa kantaa mulle vesipulloa ja kännykkää sohvan nurkkaan kun imetän ja kaikki muut pienet suuret teot ihan joka päivä. On se aika ihana isi ❤️
 
Meillä ei äitienpäivä alkanut millään perinteisellä hemmottelulla, vaan mä nousin seitsemän jälkeen kun en saanut enää unta ja jätin toiset nukkuun. Hipsin keskenäni keittiöön ja keitin omat kahvit ja sit surffailin toista tuntia ihan rauhassa blogeja yms.. :D Aika luksusta, kun yleensä hoidan aamut vauvan kanssa ja en ehdi/viitsi istua koneella (miehellä on opinnot kesken vielä eli se tekee niitä lauantaiaamupäivisin työviikon päälle...). Sit mentiin mun vanhemmille vielä brunssille, miehen vanhemmilla vierailtiin jo lauantaina :)
 
Takaisin
Top