Äitienpäivä

Eriika

Asioista perillä oleva
Mitä ajatuksia herättää näin etukäteen? Ja jälkikäteen toki myös: miten äitienpäivä meni?
 
Mulla on ollu vaihteeksi itteni kanssa jonkin asteen "kriisi". Kuten oon ehkä muutaman kerran maininnu, meillä on oman äitini kanssa hieman haasteellinen (ihanan positiivista, oikea sanavalinta lienee vaikea) suhde.

Kun tulin äidiksi, ja jo ennen sitä, oma äitini sanoi kuinka voin pyytää häneltä apua vauvan hoidossa, mutta tällä viikolla ei vastannu edes puhelimeen, kun olisin tarvinut apua seuraavaksi päiväksi. Ei ainakaan helpota avun pyytämisen kynnystä, se kun itselle on TODELLA vaikeaa, kun on tottunu ite tekemään aina kaiken ja "vähän" toistenkin puolesta... En tiedä oikein mitä taas ajatella koko ihmisestä, yhtä sanahelinää kaikki ja aina joutuu pettymään. Yritän ymmärtää häntä, hänellä on omat ongelmansa, mutta missä menee se raja, että kuinka paljon toista pitää ymmärtää...?

Ehkä (tai siis todellakin) mua kalvaa äidin viimeisimmät kommentit vauvanhoidosta. Ihmetteli:

  • miten jaksan(!) pukea pojalle housut ja sukat, kun sukat irtoaa niin helposti
  • että luen (välillä mieskin) pojalle iltasatuja ja laulan ennen nukkumaanmenoa
  • miten viitsin käydä pojan kanssa ulkona niin usein, kun on se pukemishärdelli
  • jne...
...noiden kommenttien jälkeen ei voi kuin jäädä miettimään, millaista se elämä sitten on ollut kun itse on ollut vauva!? Siis ei kuulosta kyllä kovin kaksiselta meiningiltä, jos sukkien pukeminenkin on ollut ylivoimaista.

Huomasinkin tällä viikolla, että nämä kaikki ajatukset, joita mulla on omaa äitiäni kohtaan, on häirinnyt mun ja poitsun keskinäistä yhteyttä :sad001 huomasin tämän vasta jälkikäteen, kun tajusin että oon päässyt takaisin mun ja poitsun vauvakuplaan. Nyt on taas niin ihanaa kattella mitä poika keksii ja miten hän kehittyy :dummy: Harmittaa vaan se, kun poitsun mummi nyt on mikä on... Onneksi miehen äiti on ihan täyspäinen ja ihana mummi. Harmi vaan, että asuu eri paikkakunnalla.

Ekaa OMAA äitienpäivää odotan toki innolla ja mies toi jo kukkiakin ja sain jo ekan äitienpäivälahjan viime kuussa, kun mies maksoi mulle jalkahoidon. Kovasti kyseli kans mitä haluan syödä ja tehdä sunnuntaina. Päädyttiin sit grilliherkkuihin ja käydään yhdessä tapahtumassa, joka on ilmainen äideille :grin. Tai itse asiassa on vielä pari vaihtoehtoa, pitää kattoo kumpaan päädyn :wink. Vaihtoehtoina ois ainakin harrikkakyyti, johon liitty jotain muutakin extraa ja sit ois rallikisat (en oo koskaan käyny, vois olla ihan jännää).

Mut oli miten oli, kyllä oon aatoksissani ihan plussan puolella ainakin juuri nyt... hieman mielialat heittelee vissiin :hilarious:
 
Me ollaan mietitty hotelliyötä äitienpäivää vasten, sais runsaan aamupalan ilman vaivaa eikä tartteis katella oman kodin sotkuja kun ne kuitenki häiritsis. Sit toivoin aikuisten värityskirjaa lahjaksi :D Ihanan nostalgista ois taas väritellä. Pieni ahdistus kolkuttelee, kum en tiedä miten isovanhemmat suhtautuu siihen, että haluan viettää ekaa äitienpäivää pelkästään oman perheen kesken. En siis halua käydä kahvilla sen enempää oman äidin kuin anopinkaan kanssa. Luulen, että ymmärtävät, mutta sitäpä ei koskaan tiedä ennenku jälkeenpäin tuleeko sanomista.. mutta pääosin positiivisella mielellä siis täälläkin :)
 
Me mennään lauantaina miehen puolelta katsastaa mummit ja isomummit. Samalla hoituu isomummin synttärit ja miehen pikkuveljen 6-vuotis synttärit. Sunnuntaina en odota itelle mitään... Ehkä jonku puska jos ees sais:wink ja sunnuntaina mennään mun äitiä moikkaan sitten.
 
Sunnuntaina ajellaan varmaan miehen vanhempien luokse kun ne asuu lähempänä ku mun vanhemmat ja omat porukkani näen jokatapauksessa kuun lopussa mun mummin synttäreillä. Viedään joku kukkanen miehen äidille sunnuntaina. En tiedä onko mun pään menoks suunniteltu mitään. Yhden korun olisin halunnu lahjaks mutta ne oli loppu.

Yleensäkään mun mies ei osaa kauheesti mua merkkipäivinä yllättää eli ei mulla mitään odotuksia ole. Mä taidan vaan viettää omia hiljaisia ilonhetkiä tuijottamalla tota mun pientä tuhisevaa ihmettä jota vielä vuosi sitten en ois uskonu ikinä tulevankaan. Tänä vuonna saan minäki viimein iloita äitiydestä :smug:
 
Minä tuskin saan yhtään mitään lahjaksi. Neidin paras lahja äidille on hää ite ♡
Viettää aion oman äitini kanssa, osin siksi etten vuosi sitten päässy äitienpäivänä äidin luo anopin ja apen takia.
Jos kysytään niin sanon että haluan viettää ekan oman äitienpäivän siksi äidin kanssa että on hälle eka mummina
 
Minä kuulemma saan jotain äitienpäivälahjaksi, vaikka en tarvitse mitään. Maailman paras lahja on oma lapsi, josta varmaan kaikki ovat samaa mieltä!

Omalle äidilleni meinaan ostaa huomenna hattarakoneen, kun on sitä odottanut pikkusiskoni kanssa :-D
 
Me käydään mun äidillä ja miehen äidillä sunnuntai iltana. Muuten haluan viettää koko päivän neidin kanssa ja ehkä toi mieskin mahtuu mukaan :wink
Mä en myöskään odota mitään mieheltä vaikka tiedän että se jotain on keksiny. Paras lahja minkä mies on mulle ikinä antanu on toi ihana suloinen maailman rakkain Rinseli Jemina :) ❤
 
Oma äiti on kuntoutuksessa niin häntä ei päästä tapaamaan. Miehen äitiä ei huvittaisi tavata, tahtoisin nauttia ekasta äitien päivästä äitinä ihan rauhassa kotona, ei olla vielä keskusteltu mitä mies on mieltä. On nimittäin ennen kierretty myös miehen molemmat mummot äitienpäivänä, sitä en aio kyllä nyt tehdä.

Mies leipoo kakun :wink ja on ostanut vissiin jonkun lahjakortin jonnekin. Itse ajattelin isänpäiväksi ostaa tatuointilahjakortin kun haluaa ottaa tytön nimen jonnekin. :) Muita tatskoja sillä ei ole eikä tule mutta lasten nimet kuulemma haluaa. :Heartred
 
Mä olen aina äitienpäivinä sanonut että mitään ostettuja lahjoja en tartte. Se mitä haluan on, ettei yhtenä päivänä tartte tehdä ruokaa ja saan muutenkin vaan olla. Ja parhaita lahjoja on lapsen itse väkäämät :-) No ei mun toiveet oikeen täysin toteudu kun äitienpäivät on menny oman ja,miehen äidin luona. Mutta eipähän tartte laittaa ruokaa!! :-)
 
Mä sain jo tänään äitienpäivälahjan. Sain valita Plantagenissa puun tai pensaan ekan äitienpäivän muistoks istutettavaks. Koska sillä viikolla ku Veka syntyi sato lunta ihan älyttömästi ja kun tultiin kotiin sairaalasta oli joka paikassa hurjat kinokset, mä valitsin lumipalloheisin. Ja myöhemmin tulee vielä päärynäpuu joka istutetaan Vekalle syntymävuoden kunniaks.
 
Ihana toi puu, mashnu! Oispa meilläkin tilaa pihassa istutella puita.

Me käytiin tänään mun vanhempien veneellä ja vein samalla äidille kukan. Tiistaina lähdetään anoppilaan, joten huominen vietetään ihan kolmistaan. Luvassa on ainakin grillausta jos sää vaan sallii. Ja luulen että mies on jotain mulle hommannut kun en saanut tutkia muovikassin sisältöä perjantain shoppailujen jälkeen :happy:

Pesukone päätti tänään heittää henkensä huomisen juhlapäivän kunniaksi, mutta ei se mitään! Onneksi on pyykkitupa taloyhtiössä. Ja pieniä tällaiset murheet on äitiyden onnen ja tuon pienen vieressä tuhisevan aarteen rinnalla :Heartred
 
On kyllä vaan niin ihanaa, että saan viettää tänään ensimmäistä äitienpäivää ja herätä pieni tuhiseva poika kainalossa! Miehelle olen toki vihjannyt että haluaisin jatkaa oman kotini perintöä että äiti ja isä sais omina päivinään aamiaisen vuoteeseen (miehen kotona ei ko.perinnettä ole ollut), mutta saas nähdä... tuolla se mies nukkuu vielä olkkarin sohvalla :)
Jotain se kyllä eilen paketoi ja olin kuulevinani jotain ulos syömään menosta tms. Jänskättää :)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille ja etenkin heille, keille tämä on ensimmäinen! (Itselle kanssa)
Leivoin eilen itse kakun, kun mun miehen ruuanlaittotaito on mikä on. (Kun tavattiin ja pyysin sitä ekaa kertaa tekemään jotain ruokaa, niin se teki valmis perunamuusia jauheesta ja Atrian valmis lihapullia ketsupilla :grin )
Kahvit se sentään nyt aamulla keitti.
Meillä ei olla koskaan mitenkään erityisemmin vietetty äitien-/isienpäivää, muuta kuin onniteltu ja kakuteltu.
Saan vapaapäivän lapsenhoidosta tänään ja aattelin viettää sen kasvimaalla ja illalla käyn näkemässä ystävääni pitkästä aikaa.
 
Äitienpäivä lähtenyt oikein ihanasti käyntiin. Aamulla heräsin elämäni miesten välistä :Heartred jatkettiin vielä unia poitsun kans ja mies oli menny keittiöön keittää kahvia, tekee aamupalaleivät ja LETTUJA!!!! :) Nyt juon loppukahveja sängyllä ja katon ku isukki tekee poitsun aamutoimia... Sitten ku hoksin, niin lähen salilla käymään tässä aamusta ja miekkoset menee vaunuilee.

Ihanaa äitienpäivää ihanat äidit :)
 
Ihanaa äitienpäivää murmelit! Mun miehet on molemmat räkäisiä mut kumpaakaan en vaihtas pois♡ Hotelliaamupala oli mahtava, sää on upea ja olo onnellinen. Nyt pötkötellään ennen rantakävelyä. Parasta♡♡
 
Mä sain lettuja eilen iltapalaks :joyful: Mies kävi ulkona paistamassa ne niin ei oo koko talo käryssä. Tänään se grillaa. On täytettyjä herkkusieniä, grillitomaatteja, fetasalaattia, halloumia, maissia ja ribsejä :smug: Mun eka äitienpäivä!! Tänään itketään ilosta, ei surusta niinkuin niin monena edeltävänä vuonna. Tänä vuonna voi avata facebookin ilman että tulee paha mieli kun kaikki muut naiset iloitsee lapsistaan. Tänä vuonna minäkin olen äiti :Heartbigred Onnea meille kaikille Mutseille ja aurinkoisia hetkiä vauvojen kanssa!!:wav
 
Takaisin
Top