Mulla on ollu vaihteeksi itteni kanssa jonkin asteen "kriisi". Kuten oon ehkä muutaman kerran maininnu, meillä on oman äitini kanssa hieman
haasteellinen (ihanan positiivista, oikea sanavalinta lienee
vaikea) suhde.
Kun tulin äidiksi, ja jo ennen sitä, oma äitini sanoi kuinka voin pyytää häneltä apua vauvan hoidossa, mutta tällä viikolla ei vastannu edes puhelimeen, kun olisin tarvinut apua seuraavaksi päiväksi. Ei ainakaan helpota avun pyytämisen kynnystä, se kun itselle on TODELLA vaikeaa, kun on tottunu ite tekemään aina kaiken ja "vähän" toistenkin puolesta... En tiedä oikein mitä taas ajatella koko ihmisestä, yhtä sanahelinää kaikki ja aina joutuu pettymään. Yritän ymmärtää häntä, hänellä on omat ongelmansa, mutta missä menee se raja, että kuinka paljon toista pitää ymmärtää...?
Ehkä (tai siis todellakin) mua kalvaa äidin viimeisimmät kommentit vauvanhoidosta. Ihmetteli:
- miten jaksan(!) pukea pojalle housut ja sukat, kun sukat irtoaa niin helposti
- että luen (välillä mieskin) pojalle iltasatuja ja laulan ennen nukkumaanmenoa
- miten viitsin käydä pojan kanssa ulkona niin usein, kun on se pukemishärdelli
- jne...
...noiden kommenttien jälkeen ei voi kuin jäädä miettimään, millaista se elämä sitten on ollut kun itse on ollut vauva!? Siis ei kuulosta kyllä kovin kaksiselta meiningiltä, jos sukkien pukeminenkin on ollut ylivoimaista.
Huomasinkin tällä viikolla, että nämä kaikki ajatukset, joita mulla on omaa äitiäni kohtaan, on häirinnyt mun ja poitsun keskinäistä yhteyttä
huomasin tämän vasta jälkikäteen, kun tajusin että oon päässyt takaisin mun ja poitsun vauvakuplaan. Nyt on taas niin ihanaa kattella mitä poika keksii ja miten hän kehittyy
Harmittaa vaan se, kun poitsun mummi nyt on mikä on... Onneksi miehen äiti on ihan täyspäinen ja ihana mummi. Harmi vaan, että asuu eri paikkakunnalla.
Ekaa OMAA äitienpäivää odotan toki innolla ja mies toi jo kukkiakin ja sain jo ekan äitienpäivälahjan viime kuussa, kun mies maksoi mulle jalkahoidon. Kovasti kyseli kans mitä haluan syödä ja tehdä sunnuntaina. Päädyttiin sit grilliherkkuihin ja käydään yhdessä tapahtumassa, joka on ilmainen äideille
. Tai itse asiassa on vielä pari vaihtoehtoa, pitää kattoo kumpaan päädyn
. Vaihtoehtoina ois ainakin harrikkakyyti, johon liitty jotain muutakin extraa ja sit ois rallikisat (en oo koskaan käyny, vois olla ihan jännää).
Mut oli miten oli, kyllä oon aatoksissani ihan plussan puolella ainakin juuri nyt... hieman mielialat heittelee vissiin