Äitien pukeutuminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mahtuuko muilla vielä tavalliset vaatteet päälle? Täällä voi keskustella myös äitiysvaatteista, kun ne tulee ajankohtaisiksi. :) Vai olikohan niistä jo muualla...

En tiedä onko turvotusta, oikeaa vauvamahaa vai olenko onnistunut lihomaan, mutta aiemmin sopineet shortsit ei pääasiassa sovi. Vain sellaiset enemmän lököilyshortsit sopii. Niillä ja mekoilla olen nyt viimepäivinä mennyt. Farkkuja en näillä keleillä ole edes kokeillut laittaa jalkaan.
 
Musta tuntuu, että oon paisunut ihan hirveästi. Turvotusta varmaan, kun maha koko ajan pinkee. Mitkään alaosat ei oikein käy, kun tuntuu, että lököreissäkin kuminauha puristaa tai jotenkin tekee pahan olon. Mekoilla oon mennyt, mutta niissäkin maha pullottaa, niin kai joku kohta kysyy odotanko.

Ja rintsikat. Yhdet vanhat sopii. Tilasin jo joustavia imetysliivejä ilman kaaritukea, mutta ne jotenkin hiostaa tosi paljon. Tuntuu, että jotenkin pitäisi tukea, mutta kaikki särkee...
 
Musta tuntuu, että oon paisunut ihan hirveästi. Turvotusta varmaan, kun maha koko ajan pinkee. Mitkään alaosat ei oikein käy, kun tuntuu, että lököreissäkin kuminauha puristaa tai jotenkin tekee pahan olon. Mekoilla oon mennyt, mutta niissäkin maha pullottaa, niin kai joku kohta kysyy odotanko.

Ja rintsikat. Yhdet vanhat sopii. Tilasin jo joustavia imetysliivejä ilman kaaritukea, mutta ne jotenkin hiostaa tosi paljon. Tuntuu, että jotenkin pitäisi tukea, mutta kaikki särkee...

Rintsikat tulee kyllä oleen itellekin ongelma, oon ollu nyt lomalla niin on voinu pitää vaan urheiluliivejä mutta ens viikolla töihin ja ei puhettakaan että voisi laittaa normaaleja liivejä päälle :shifty: pitänee tilata muutamat uudet urkkaliivit että pärjää. Ne on mun mielestä alussa varsinkin mukavampia kuin imetysliivit, jotka ei oikein oo tarpeeksi tukevia omaan makuun, musta tuntui että jos ei ollut tukea niin oli kipeät myös siitä. Ihan perus Niken urkkatopeilla menin aika paljon viimeksikin. Eli kannattaa kokeilla vaikka sellaisia jos auttaisi sullakin :)

Tsemppiä turvotuksen kanssa, kelihän voi pahentaa myös niin toivotaan että helpottaa kun vähän lämmöt laskee.
 
Normaalipaitoja jos käytän ni huomaa et maha pömpöttää. Pari työkaveri on jo kattonu töissä mun mahaa vähän kysyvästi..
Farkkuja en käytä juuri koskaan, yleensä vaan leggareita. Normileggarit vielä mahtuu mut muistelisin et aikasempien raskauksien kohalla oon siirtyny äitiyshousuihin jo ennen nt-ultraa.
Imetysliivejä on iso nippu varastossa, niihin siirryn sitte ku ei pysty normiliivejä käyttää (imetysliivit numeron-pari isommat).
 
Rintsikat tulee kyllä oleen itellekin ongelma, oon ollu nyt lomalla niin on voinu pitää vaan urheiluliivejä mutta ens viikolla töihin ja ei puhettakaan että voisi laittaa normaaleja liivejä päälle :shifty: pitänee tilata muutamat uudet urkkaliivit että pärjää. Ne on mun mielestä alussa varsinkin mukavampia kuin imetysliivit, jotka ei oikein oo tarpeeksi tukevia omaan makuun, musta tuntui että jos ei ollut tukea niin oli kipeät myös siitä. Ihan perus Niken urkkatopeilla menin aika paljon viimeksikin. Eli kannattaa kokeilla vaikka sellaisia jos auttaisi sullakin :)

Tsemppiä turvotuksen kanssa, kelihän voi pahentaa myös niin toivotaan että helpottaa kun vähän lämmöt laskee.

Ehkä pitää käydä jotain urheiluliivejä kokeileen. Omat nykyiset ei mee mitenkään päälle. En oo nyt kyllä sitten juoksemassa käynytkään. Eli tarvetta niille on ja jatkuu kuitenkin pitkään. Tosin en tiedä pystynkö niitä tukevimpia laittamaan, mutta urheillessa oon vetänyt aiemmin päälle vielä jonkun tiukemman topin. Mulla on muutenkin aika isot rinnat ja ne on olleet musta aina hankalat urheillessa. Semmoset liivit on hyvät, mitkä tulee vielä ylhäältäkin kiinni. Nyt ei varmaan semmoisiin toivoakaan ahtautua. En muista että mulla ois aiemmissa raskauksissa heti rinnat kasvaneet näin paljon.
 
Mäkin kirjoitin tästä jo toisen ketjun alle, mutta onhan tämä nyt kätevää kun on oma ketju puketutumiselle :joyful: mulla on nyt käytössä melkein ainoastaan äitiysvaatteita, kaikki muut puristaa. Edellisestä raskaudesta vielä erkauma vatsalihaksissa, niin varmaan siksi niin turvonnut maha jo. Epätoivoisesti yritän saada pukeuduttua niin, etten näyttäisi raskaana olevalta ettei vielä kukaan utelisi :hilarious:
 
Mulla alkaa olemaan ongelmia farkkujen ja muidenkin housujen kanssa, kun vatsa turpoaa päivän aikana aika paljon ja farkkujen kanssa ahdistaa. Tykkään käyttää löysiä paitoja, joten ne menee vielä pitkään. Lisäksi edellisestä raskaudesta on äitiysvaatteita jemmassa ja sitten on kiva käyttää vatsaa korostaviakin paitoja, kun ensimmäinen kolmannes on ohi (eli ei tällaisia löysiä paitoja kuin nyt käytän). Leggareita vois kyllä käydä ostamassa.
 
Imetysliivit oon heittäny pois jo niin uudet sellaiset pitää ostaa. Olin ihan unohtanut!
Normi housut menee toistaiseksi, iltaa kohti on pahin turvotus. Aamulla ei huomaa vielä. Aika löysiä vaatteita oon alkanut käyttämään kun kuljen asioilla :D kotona kun oon lasten kanssa niin sinänsä ihan sama kun ei kukaan tajuu paitsi näistä mun pahoinvointirannekkeista kyllä tajuaa :D laitan pitkähihaisen aina jos esim mun äiti käy tässä. Ei olla vielä kerrottu kenellekään. 9+2 tänään tosiaan.
 
Pakko vinkata yks mukavimmista rintaliivilöydöistä: Cubuksen "Cara bralette", sellaiset kaarituettomat puuvillaliivit! Mulla kipeytyi rinnat heti alkuunsa niin, ettei tullu tavalliset liivit kuuloonkaan. Tuo "toppi" on ollu mun pelastus, jossa isommatkin tissit pysyy kasassa eikä litisty liikaa kuten urheiluliiveissä.

Muuten onkin vielä normaalit vaatteet menny päälle, kun pukeudun tavallisestikin rentoihin ja laskeutuviin paitoihin sekä venyviin housuihin :angelic:
 
housut alkaa olla ongelma. Onneksi ei tarvitse käydä nyt töissä, mutta viikonloppuna kaupassa käydessä huomasin että kaapista ei oikeastaan löydy yksiäkään ns. siistimpiä housuja. Kotona hiihtelen cubuksen verkkareissa, mitkä on tarpeeksi isot niin ei purista mahasta.
Mutta yritin tuossa selailla erilaisia mammahousuja, ja näyttäisi siltä että suurin osa on just ja just kokoon L asti. Oon viime aikoina lääkkeiden takia paisunut sen verran, että housujen koko on siinä 46 +. Mistä löytää tämän kokoisia housuja? Ei kuitenkaan (koska työttömänä) olisi rahaa ihan hirveästi laittaa housuihin joita käyttää tässä nyt joitakin kuukausia.
 
No nyt alkaa collegehousutkin kiristää. Yhdet tai ehkä kahdet housut nyt siis käytettävissä. Pitää kokeilla sopiiko esikoista odottaessa käytössä olleet odotushousut vielä. Varmaan tästä tie vie pian äitiysvaateostoksille.
 
Treenihousut puristaa masun kohdalta, kollareita en ole ees nyt kokeillut laittaa jalkaan. Toivottavasti niissä olis sen verran "liikaa" vyötärössä ettei aivan heti tarvi käydä ostamassa uusia pöksyjä.
Farkkuja en juurikaan käytä, en ees muista koska olisi viimeeksi ollut farkut jalassa.
Nyt on tämmöset löysät juoksuhousut, nää tuntuu ihan mukavilta. Ainakin vielä.
Paidat menee vielä, tosin mää käytän muutenkin yleensä aika isoja t-paitoja, niiden kanssa ei varmaan ihan heti tule ongelmia.
Käytän myös yleensä urheiluliivejä tai semmosia urheilutoppeja, tosin nyt ne tiukimmat ja litistävimmät tuntuu melkosen epämukavilta.
 
Mä käytän melko tiukkoja/vartalonmyötäisiä vaatteita yleensä. Nyt on alkaneet housut puristamaan vyötäröltä mutta johtunee ennemminkin food babysta kuin oikeasta babysta :hilarious: kotiin kun pääsee iltapäivällä niin pakko avata napit ja vetskarit housuista. Eilen kattelin vähän äitiysvaatevalikoimaa netistä ja tuli vaan väsy jo siitä et hitto tähänkin pitää "perehtyä" :hilarious:
 
Vanhat äitiyshousut sopii, joten ei ole ainakaan hirveää kiirettä housuostoksille. :)
 
Lohduttavaa että muillakin alkaa housut jo kiristelemään.:couchpotato: Haluaisin vielä pitää tämän vauva-asian piilossa, mutta tosi vaikea pukeutua. Nyt jään kesälomalle ja sinä aikana varmasti pakko tilata äitiyshousut työnantajalta. Alkoi olemaan työhousut jo niin naftit. Loman jälkeen varmasti pitää jo julkistaa asia muutenkin, kun ei tota mahaa vaan voi imaista sisään:wideyed:.
 
Oon vaan aatellut, että vanhat äitiyshousut on tallessa, mutta pitäis varmaan myös kyllä testata miten ne sopii, muistan että ne oli vähän kai venähtänyt käytössä. Ettei sit tule yllätystä, kun tarve tulee siirtyä niihin.
 
Oon jotenki kauheen arka ollu ostamaan tai ees oikeestaan miettimään mitään mut tänään löysin edullisesta äitiysleggareita niin ostin. Tulis nyt pian se rv 12 ja ultrassa olis kaikki kunnossa ni uskaltaisi alkaa jo vähän relaa
 
Mie kans ootan vaan ultraa ja varmistusta, että kaikki on ok ennen kuin uskallan ns. julkisesti kulkea mammavaatteissa ja maha esillä. Nyt oon yrittänyt pukeutua mahdollisimman löysiin normi vaatteisiin mitkä mahtuu vielä päälle.

Töissä alkaa olla jo vähän hankalaa omien työhousujen kanssa. Nytkin istun täällä yövuorossa ja tuskailen housujen vyötärön kanssa o_O En viitsi mitään omia housuja vielä ottaa käyttöön, alkais varmaan heti työkaverit katteleen vatsan seutua sillä silmällä :rolleyes: Noh, ei oo onneks kun ens viikolla enää kaks työvuoroa jolloin pitää piilotella. Sit kun meen seuraavalla viikolla töihin niin ultra on jo käytynä :happy:
 
Mä oon käyttäny nyt kesällä löysiä mekkoja mut kunhan koulut alkaa ja meen takas töihin niin pakko pitää äitiysfarkkuja. Jään kyllä heti kiinni,niin paljon kasvanut jo maha ja ajattelin kyllä kertoa heti työkavereille ja lapset haukkuu varmasti muumiksi.Sain parit farkut annetaan osastolta tori.fistä. Jossain vaiheessa pakko ostaa myös isompia rintsikoita...
 
Onko joku hommannut erikseen alushousuja raskausaikana? Jotain mammaversioita tai muita onko suositella... Lähinnä mietin että oliskohan jotkut normaalit riittävän korkeita että onnistuis ainakin näin alkuaikana käyttää. :grin jotenkin ei ihan kaikki omat vaan istu enää, varsinkaan boksereita joissa on leveä vyötärönauha ei pysty kyllä enää juuri pitämään kun painavat ikävästi. Esikoisen aikaan en hommannut mitään mammaversioita, olin ajatellut että nytkin pärjää kyllä normaaleilla mutta... Synnytyksen jälkeen pitikin sitten pitää jonkin aikaa sellasia ihan hirveän isoja mummoversioita, kun kaikki muut painoi sektioarpeen, joutui vielä laittamaan miehen asialle niitä ostamaan :facepalm::hilarious:
 
Takaisin
Top