Äiti, miten jakselet?

Täällä menee tosi hyvin, kun mies on joululomalla ja osallistuu pojan hoitoon 100 prosenttisesti. Mä nukuin tänään 2 tunnin päikkärit, kun olin ihan poikki. Mies sanoikin, että nyt menet nukkumaan niin pitkäksi aikaa kuin tarvii. Uskomattoman ihmisen olen saanut elämääni. :Heartblue

Olen nyt sillä lailla uudessa elämäntilanteessa, että olen päässyt vähän erilaisiin töihin mitä aiemmin olen tehnyt, lisäksi on lapsi ja asutaan maalla. Kaikki on mulle ihan uutta. Siis miten te pyöritätte arkea tällaisessa tilanteessa:

Äidin työt alkavat klo 5. Herätys 3.30, koska pelkkä työmatkakin on 30 min. Ja koska vihaan kiireisiä aamuja. Isän pitää lähteä töihin viimeistään klo 6 aamulla (ei tosin joka aamu). Milloin se lapsi viedään hoitoon? Revitäänkö se viideltä aamulla ylös ja kannetaan nukkuvana vuoropäiväkotiin?
Äiti pääsee päivästä riippuen klo 11-15 välillä. Sit lapsi hoidosta, kauppaan ehkä, kotiin, ruokaa ja seitsemältä äiti on jo ihan valmis petiin.
Siis mä olen kuullut paljon juttuja ruuhkavuosista mut tällasta se Sit kai on :woot:
Entä Sit jos mies joutuu tekemään yövuoron heti aamuvuoron jälkeen?
Onneks on vaan yks lapsi.
Nää kaks viikkoa on menny multa ihan "ohi". Pari lahjaa hankittuna ja joululaatikot pakastimessa, ei muuta.
Jee :hello2
Jos lapsi tarvitsee hoitoa ennen kuutta aamulla, niin vuoropäiväkoti on ainoa vaihtoehto. Kun rytmi pysyy jotakuinkin samana, niin illalla koko perhe menee ajoissa nukkumaan eikä se aikainen herätys tunnu niin ylös repimiseltä.

Meillä on mennyt lapset aikaisintaan hoitoon 6.30 ja aika virtaisia ovat olleet. Iltavuoroista on haettu 22.30 ja pienin silloin nukahti autoon josta kannoin sänkyyn.

Vuorotyö on raskasta kaikille, mutta jos sitä jaksaa, lapset kyllä sopeutuu. Katsoo vaan että kaikki saavat nukuttua tarpeeksi. Jos pääsisin 11 töistä, niin hakisin lapsen lounaan jälkeen ja menisimme kotiin nukkumaan päikkärit :)

Jaa'a, saas nähdä miten täälläkin arki alkaa rullaileen kun töihin meen - vuorotöitä tiedossa täälläkin.

Paremminkin on mennyt. Muutto stressaa, olo ei tunnu terveeltä ylipainon ja muiden terveyshuolien takia, enkä saa nukkua tarpeeksi.

Takaisin