Sitä ihmettelin kyllä, että miten voi päiväkodista heti tulla meille flunssa, jos sinne ei kerran sairaana saa mennä.Tällä tekniikalla on selvitty niin, että lähes kaikki lapset päiväkodissa ovat terveitä eikä yksikään työntekijä ole sairastunut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sitä ihmettelin kyllä, että miten voi päiväkodista heti tulla meille flunssa, jos sinne ei kerran sairaana saa mennä.Tällä tekniikalla on selvitty niin, että lähes kaikki lapset päiväkodissa ovat terveitä eikä yksikään työntekijä ole sairastunut.
Joku on ollut siellä nuhaisena.Sitä ihmettelin kyllä, että miten voi päiväkodista heti tulla meille flunssa, jos sinne ei kerran sairaana saa mennä.
Miten siellä on mennyt? Ite olin aivan samanlaisista asioista huolissani! Tuntui myös jäävän päälle nuo ekat tiheän imun kaudet, ja ihmettelin että miten vielä voi tihentyä...mutta tasaantuihan se sittemmin. Onneksi itse sain tukea ja lohdutusta - ja rohkaisua; maitoa on tullut ihan sopivasti ja vauva on kasvanut hyvin. Tiheän imun kauden jälkeen sitä voi tulla näennäisesti liikaa mutta se ei haittaa. Tuoreen äidin murheet on ymmärrettävää huolenpitoa pienestä mutta toivottavasti olet jaksanut nauttia pienokaisesta!Ei ole koronasta huolta nyt kun olen kotona 4 viikkoisen esikoisen kanssa. Mutta muuten on äiti vähän kovilla, ilmeisesti edelleen 3 vkon tiheä imu jatkuu, tai ainakin siltä tuntuu, kun 30-60 min välein pitää olla imettämässä. Sitten tuli tiehyttukos, joka onneksi aukesi pojan avulla. Sitten ensin rupesi suihkuamaan oikea, sitten vasen. Vähät unet, hormonit, nukahtamisvaikeudet, jatkuva imetys (ja stressi siitä tuleeko maitoa liikaa vai tuleeko ollenkaan) ja pojan mahanpurut, niin joo, on vähän rankkaa.
Lapsella on subjektiivinen oikeus varhaiskasvatukseen eli jokainen lapsi saa osallistua varhaiskasvatukseen riippumatta vanhempien elämäntilanteesta.Kieltämättä vähän on ollut uupumusta ilmassa, vaikka sinällään ihan normaalia eikä mitenkään yllättävää ja erittäin kiitollinen olen kuitenkin perheestäni.
Itselläni ei ole täällä tukiverkkoja ja olen ollut nyt 9kk kotiäitinä ilman yhtään vapaapäivää tai edes iltaa. Kiinnostus ison talon kotitöihin ja kaikkeen muuhun on tässä vaiheessa olematonta. En ole tainnut nähdä ketään ulkopuolista kuukauteen, viikonloppunakaan ei ole nyt jaksanut, kun on muuttovalmisteluita tehtävänä. Sitä vaan jää vääjäämättä kaiken tällaisen kanssa yksin, kaikilla kun on omat juttunsa ja hommat tehtävänä niin se vaan menee. On vain yksi auto ja mies on iltavuoroissa. Tai no kävinhän minä yksin neuvolassa Saattaa mennä useampikin viikko niin, etten ole edes tuntia kerralla poissa kotoa. Kohta on se aika, kun palkkaan jonkun vahtimaan vauvaa. Saan edes sen yhden vapaapäivän. Onneksi on rahallisesti mahdollista
Olen myös miettinyt töihin menemistä, mutta jos tämä raskaus etenee, niin jo keväällä voisi jatkua äitiysloma. Että ehkä onnistun lykkäämään sitä vielä, kun on kaikki nämä koronat ja muut flunssat ja vatsataudit. Menee sitten yhdeksi saikuttamiseksi, jos lapsi usein kipeänä. Eikä tietysti olisi itsellekään väliksi olla sairaana, koska mieskään ei voi olla töistä poissa eikä kukaan muu voi vauvaa hoitaa. En tiedä saako esikoinen olla edes hoidossa silloin kun itsellä mahdollisesti alkaa uusi äitiysloma?
Vauva on kyllä nukkunut yönsä jo puolen vuoden ajan, mutta kellojen siirron jälkeen on alkanut herätä aikaisemmin kuin ennen. Varmaan unentarve jo vähenee, mutta mietin pitäisikö nukkuma-aikaa myöhäistää, voisiko auttaa? Nyt käy yöunille klo 21 ja nukkuu koko yön syömättä heräten klo 6.45-7.30. On kyllä hyvin ja moni varmaan ihmettelee miksi olen väsynyt. Vauva on myös erittäin aktiivinen ja viittä vaille kävelee. Nyt oppinut myös kiipeämään vaikka minne, joten ei voi herpaantua hetkeksikään. Ei päiväunien lisäksi halua olla aloillaan ja hyppykiikkua emme saaneet tähän asuntoon laittaa. Tietysti tämä uusi raskaus tehnyt ehkä vähän lisäväsymystä. Pitänee aloittaa rautakuuri.
Miehellä lisäksi miljoona asiaa haalittuna hoidettavaksi töiden lisäksi ja kalja maistuu aika hyvin stressaantuneena. Ei ole puhettakaan lomasta. No tällaista täällä, eiköhän silti selvitä voittajina vaikka raskasta on lähiaikoina ollutkin
Niinpä. Ja sitten kun monesti töihinkin mennään "vähän kurkku kipeä". Sitten tartutaan 3 työkaveria. Hekin tartuttavat lapsensa ja lapset viedään hoitoon vähän kipeinä. Siksi ollaan kokoajan kipeänä. Mutta kun kurkku tulee kipeäksi, jäädään kotiin ja sairastetaan.Hyvin kirjoitettu twisted. :) Olisi todella hyvä jos kaikki nuhanenät pysyisi jatkossakin kotona. Meidänkin poika on pysynyt tänä syksynä paljon terveempänä, varmaan ainakin osittain koska kaikki nuhaiset ei kanna pöpöjä hoitoon. Saisi myös töiden suhteen kulttuuri muuttua niin ettei töihin mentäisi kunnes on pää kainalossa. Olisi työelämässäkin varmasti vähemmän sairaspoissaoloja.