Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on nykyään mukavan aktiivista keskustelua. Hyvä juttu! Ite oon käyny lukemassa, mutta kirjottamiseen en oo saanu inspistä.

Kide kiitos osanotosta!

Vargynja täti on jo mennyttä ja unohdettu. Innolla odotan tiistaiyötä :blob1. Aika tuntuu nyt matelevan, kun on enää muutama päivä odotettavaa...

Allison ja Nonna- kyllähän noi raha-asiat mietityttää... Mä siis 34 ja mies 36 ja molemmat oltu vakitöissä jo pitkään. Säästöjä on vähän ja mies tienaa reissuhommissa kivasti. Ainoo vaan, että jos lapsonen joskus saadaan tähän maailmaan, niin sitten on kyllä löydyttävä töitä läheltä. Eli tulot varmaan vähän putoaa. Mutta sen oon tähän ikään huomannut, että asioilla on tapana järjestyä.

Mä olen alusta asti kertonut miehelle, että kirjottelen täällä. Sen kanssa puhutaan näistä asioista kyllä paljon, mutta on se silti eri asia kirjotella täällä. Täältä saa sitä vertaistukea :3some. En anna sen lukea mun juttuja suoriltaan, mutta oon sanonut, että saa tulla lukemaan, jos tarpeeks kiinnostaa.
Mulla kun on noita keskenmenoja taustalla, niin läheisetkin tietää yrityksestä. Eivät kuitenkaan kysele. Avoimesti puhun vieraammillekin ihmisille keskenmenoista, yrityksestä ja lääkityksestä. Mä nyt vaan oon tämmönen avoin tyyppi ja sitä mieltä, että pää hajoo, jos pidän asiat sisälläni.

Täällä olis nyt menossa kp14/32(?). Lääkitystä ei siis nyt ole, aspiriinin tosin alotin kp12. Alamahassa "tuntuilee" välillä, eli jotain siellä tapahtuu. Maanantaista eteenpäin varmaan tikutan ovista. Mielenkiintosta nähdä ilmestyykö plussa lääkkeettömässä kierrossa. Lääkkeellisessähän en oo koskaan positiivista ovistestiä saanut. Mä niiiin toivon, että ovis olis vapun tienoilla, niin päästään se hyödyntään! :love017.

Vargynja, stemppiä testailuun :smiley-bounce012 inhottavaa kun oma keho kenkkuilee!

JMH, säästöt on aina plussaa. Meillä menee myös joka kuukausi tietty määrä johonki sijoitustilille. En oikeen tiiä noista sijoitusjutuista, mut meil on niin hyvä pankkitäti, et luotan tän järjestelmän olevan hyvä tapa säästää. Onneksi Suomen sosiaalijärjestelmä on sen verran hyvä, että lapsen tulo harvemmin tietää perikatoa. Taitaa olla niitäkin, jotka niitä lapsia siittää saadakseen lapsitukia.. :rolleyes: huoh.. Mulla olis haaveena avata lapselle tili, johon laitettais lapsilisästä ainakin puolet joka kuukausi, jos se vaan on mitenkään mahdollista. Lapsi sais sen rahan sitten itselleen täysikäisenä. Olis hällä sitten helpompi sen avulla aloittaa itsenäinen elämä.

Meillä taitaa olla, JMH, ovis sitten samoihin aikoihin. Jos siis luotan tuohon vau:n laskuriin, jonka mukaan ovis on 1.5. Innolla ootan, että osaanko bongata sen :) voi tietty olla et se tulee myöheminkin. Saa nähdä. Pyritään oleen kuitenkin ens viikko aktiivisia tuolla makuuhuoneen puolella :p mukaanlukien tämä viikonloppu. Tuossa se mies jo toteaa, että hoidetaanko jo homma, ettei vaan unohdu tältä päivältä ja että, ei niitä lapsia toivomalla vain tule :love017 hihi.

Tsemppiä lääkittömään kiertoon!! Varmasti tekee hyvää kropalle mennä välillä ihan luomuna :)

En tiedä, onko täällä enää ketään jotka ei tuolla raskaaksi 2013 ketjussa, olisi mut tulenpahan silti tännekin kuulumiseni höpisemään.

Nyt on menossa kp 34/30-? Testasin aamulla ja negaa näytti. Toisaalta 18 päivä torstaina oli ovismaisia limoja, joten jos se olikin silloin, tädin pitäisikin tulla vasta torstaina eli saattoi olla liian aikaista testata. Mene ja tiedä taas näiden kanssa, mut tuon varassa riiputan vielä toivoani ja jos tätiä ei tule, testaan loppuviikosta uudelleen.

Mukavaa vappua kaikille, varsinkin niille joilla on ovis käsillä. :>

Njaah ei näemmä tarvikaan tehdä uutta testiä. -.- Täti tuli aamulla kylään. Ketuttaa aika huolella (varsinkin kun päivä olisi voinut muutenkin olla parempi.)

Kyllä mieheni tietää, että olen täällä juttelemassa; mutta eipä häntä tunnu se silleen kiinnostavan, että mitä täällä juttelen. Joskus kyselee, että onks tääl mitään uutta jos sattuu näkemään just sil hetkel kun olen selaamassa tätä, mutta ei ole kuitenkaan sillee uteleva ettenkö sais rauhassa purkaa ajatuksia ja tuntemuksiani. Me puhumme kyllä paljon asioita myös keskenään, mutta ei se tietty oo sama asia kuin keskustella asioista samassa tilanteessa olevien kanssa. Tässä samalla saa sitä vertaistukea, kuten JMH tuolla mainitsi myös.

Ystäville ja tutuille en ole kertonut, että seilaan tällaisilla sivuilla. Yksi siskoistani tietää ainoastaan, että meillä on yritystä, mutta hyvin harvakseltaan jutellaan asiasta. Ei hän ainakaa oo mitenkää kyselly, että joko on tärpänny, enemmänkin hän tsemppaa, että yritystä vaa enempi kehiin. :) Osalle sisaruksista ei tulis ees mieleen kertoa, että yritystä on, koska en kestä sitten sitä painetta joka heiltä tulee. Pari ystävää joiden kanssa keskustelen aika ajoin asiasta, koska itsekin yrittävät (toinen on onnistunut ja on tällä hetkellä raskaana), niin heiltä tulee välillä sellaista kyselyä, että no joko ja joko. Tuskaisena vastailen kerta toisen jälkeen ei vielä. Pahinta ehkä siinäkin on se, että tämä jolla on tärpänny, niin uskaltaa sanoa, että onhan teillä vielä aikaa. Tätä menoa tämä aika käy vähiin. Juurikin tuon "hokemisen" vuoksi, että onhan teillä vielä aikaa, en mielellään keskustele tuttujen kanssa. Itse en koe olevani enää missään parhaassa iässä tulla raskaaksi (ainakaan helposti). Lisäksi mietin, että jos tämä vauvan saaminen venyy useampaan vuoteen, niin jossain vaiheessa tulee väistämättä eteen kysymys, että jaksaako mieheni huolehtia teiniä vanhemmallakin iällä vai jääkö lapset sitten enemmän minun huolehdittavaksi siinä vaiheessa. Tällä hetkellä olen itse 31v. ja mieheni 47v,

Vargynja voi harmi että se täti löysi tiensä teille. :( No, ei se auta kun taas kohti uutta yritystä.

Kyllä näyttää monella olevan samanlaisia mietteitä näistä "onko nyt oikea aika" aiheista, kuin itselläkin, joten taitavat olla ihan normaaleja. :D
Ärsyttää nyt kun en oikein tiedä, missä mennään ja onko saatu ovis hyödynnettyä ja ja ja..Nyt siis on menossa ilmeisesti kp 21/?. Monet oireet viittaisivat siihen, että se ovis on viikonlopun aikana ollut, mutta liian vähälle jäi kyllä pupuilut, eli taidetaan nyt vain odotella tätiä saapuvaksi... Mahdollisesti ensiviikon lopulla jopa, jos nyt ovis tuntemukset ja muut osuivat oikeeseen.
Alavatsa nippailua on kokoajan, ollu nyt jo ehkä viikon ajan, eilen taas huomasin et nännit on niiin arat, että melkein itku tulee jos ne johonkin koskettaa. Ja alavatsa tuntuu ärsyttävän turvonneelta.. Ja kaiken muun kivan lisäksi taitaa flunssaa pukata päälle. Tai no, nenä on tukossa, ja aivastuttaa, muita perus flunssanoireita ei oo (vielä) näkyny.
Mutta kuten monesti muutenkin todettu, tää odotteluvaihe on tuskastuttava...

Täälläkin yksi äidiksi kovasti haluava ensimmäistään yrittävä vuosimallia -90 Espoosta. Miehen kanssa pidetty yhtä viitisen vuotta ja puhuttu lapsista jo pitkään. Nyt ollaan todettu ajan olevan kypsä uudelle tulokkaalle, kun heinäkuussa meistä tulee avioparikin!
Sydän on pakahtua onnesta ja innosta parin vuoden kuumeilun jälkeen, ja naiivisti odottelen plussaa jo ensi kierrolle.. :D Vaikka tietysti alkuraskauden oireet hieman jännittävät kun tosiaan on ne häät heinäkuun puolessa välissä.. Mutta eipä sille sitten mitään mahtaisi, tarpeeksi pitkään tässä on jo odoteltu, nyt ei malta enää odottaa :) Toivottavasti tärppäisi pian, ainakin olisi ihana viettää ensimmäistä äitienpäivää jo ensi keväänä.. <3

Sinsulle tervetuloa!
Täällä ollaan vihdoin ja viimein hyvällä mielellä vuoden yrityksen tultua täyteen ja menkkojen myöhästyttyä ja ja.. kauan se kestikin. Tilannetta ehkä hieman pahensi kaverin uutinen raskaudesta, yk kakkosella ja tyhmä lääkäri. Mut joo, mitä väliä. Minäpä näytän hyvältä, kahdeksan kiloa pudotettu painoa päivittäisellä treenaamisella. Ja kaverit kateellisena varottelee, ettei enää saa laihtua.
:happy093

Ja pääkopankin sain järjestettyä: ei tuntunut pahalta kävellä vauvanvaatteiden ohi kaupassa. Eikä edes tehnyt mieli hipelöidä niitä. Olin aika yllättynyt itsekin. Ois toki upeaa raskautua ja mies olisi ikionnellinen, mut jos näin ei käy, niin so what. En jaksa enää stressata asialla. Kesälle on monta rakennusprojektia ja deadline syyskuuhun asetettu, joten motivaatiotakin löytyy ja niihin keskitytään. Ehkä aina silloin tällöin käyn kurkkaamassa, kuka on odottamansa plussan saanut, joten kesän odotusta ja plussatuulia kuumeilijasiskot!

Tervetuloa uusille! :)

Täällä on niin paljon samoja kuin tuolla "raskaaksi 2013" ketjussa, etten ole tänne aina jaksanut päivitellä kuulumisia. On ihan kivakin, että täällä jutellaan hieman eri asioista. Pahoittelut negasta Vargynja.

Mutta siis nopeasti voin taas omanapailla, että kp 25 ja outoa rusehtavaa valkovuotoa päivällä. Pyyhittäessä ei mitään.. Olin niin elätellyt toiveita, että ensi sunnuntaina äitienpäivänä voisin testailla. No, jos se täti tulee niin säästyypähän testi. Sama juttu meinaan Pilvi, että olisi upeaa, jos voisin itseäni vuoden päästä kyseisenä päivänä hieman juhlistaa :p. Onnea hääsuunnitteluun! Meillä tulee miehen kanssa heinäkuussa kaksi vuotta avioelämää täyteen ja vuosimallia -89 ollaan. Oikein paljon myös plussatuulia!

Miten tyttötiikeri, koskas olet ajatellut testailla, että josko kuitenkin ovis olisi tullut hyödynnettyä? Ehkä se täti pysyy poissa :)

Oletpa ihanan positiivinen Kide. Ehkä stressaamattomuus on avain onneen ja ties mitä se voi vielä tuoda tullessaan!

Vielä semmoista pientä pohdintaa oman pääni sisällä olen käynyt, että vaikka miten toivoisin raskautuvani niin, olisiko kuitenkin parempi odottaa tai olla onnellinen siitä, ettei vielä tärppää. Meillä kun voisi olla mahdollisuus ostaa iso talo halvalla, sitten kun valmistun. Kyseessä siis vanhempieni talo ja tällä hetkellä siis asutaan jo omistusasunnossa (paritalo, n. 120 neliötä + n. 1800 neliötä pihamaata) mutta lapsuuden taloni olisi unelmieni täyttymys vielä isommalla pihalla. Siellä kelpaisi kasvattaa isompikin perhe kun huoneita on muille jakaa. Jos kuitenkin saisin muksun niin en tiedä miten valmistumiseni laita on ja eipä mulla tietenkään työpaikkaakaan olisi ja yksi suu lisää elätettävänä eli varmaan lainan saanti voi olla aika nihkeää. Huoh.. No asioilla on tapana järjestyä ja kallistun kuitenkin siihen suuntaan, että perheenlisäys on tervetullut. Olisi sitten ainakin syy muuttaa joskus siihen isompaan taloon :p

Vargynja mä luen täältä kuulumiset kyllä paljon mielummin. Tuolla Raskaaksi 2013 ketjussa kun on porukkaa jo niin paljon. Osa tulee luettua huonosti ja jotkut jää varmasti lukematta kokonaan :/. Kommentoida ei enää jaksa, kun tekstiä tulis lähes sivullinen joka kerta =P.
Pahoittelut tädistä!

sinsu toi ikäasia on kyllä aina ongelmallinen. Mä pelkään, että musta ittestä on aika ajanut jo ohi, kun en oo enää tullut raskaaksi. Vaikka eihän viimesimmän keskenmenon jälkeen oo yritystä ollut kun pari kertaa. Mies kun on joka toinen kuukausi pois, niin tää on just tätä. Just laskin, että jos ei nyt tärpännyt, niin seuraava yritys on sitten heinäkuussa. Ei naurata! Ymmärrän kyllä, että miehen jaksaminen tulevaisuudessa mietityttää. Tsemppiä sinne näiden vaikeiden asioiden keskelle...

Tyttötiikeri samassa jamassa ollaan. En toedä koska ovis on ollut, koska en sitä tikuttamalla löytänyt. Nyt pitää vaan toivoa, että on ollut kuunvaihteessa ja saatiin se hyödynnettyä.

Tervetuloa T.Pilvi

Kide kuulostaa hyvältä :). Ihanaa kesää sulle ja sun miehelle!

Allisonille samat sanat, kun Vargynjallekin. Kivempi täällä on lukea kuulumisia, kun "hehtaariketjussa" :). Tulee vastattuakin... Vaikeita kysymyksiä noi odottaakko, vaiko jatkaakko yritystä. No, itellä odottaminen ei tässä iässä oo mahdollista. Mä oon sitä mieltä, että "herran haltuun", tulee jos on tullakseen. Kyllä se sitten tärppää, kun aika on ja niin on tarkotettu. Ja juu, en oo uskovainen, mutta mun mielestä toi sanonta kyllä sopii tähän kohtaan aika hyvivn :).

ON: kp22/32 ja ovis on varmaankin ollut ja mennyt... alamahaa juilinut reilun viikon. Toivossa eletään, että ovis olis ollut vappuaaton jälkeen, eli sillai, että ollaan päästy se hyödyntään. Vappuaattoyönä kun sain muruseni vihdoin takasin kotiin <3. Seuraavassa kierrossa tuskin pystytään hyödyntämään... Laskeskelin, että jos kierto on nyt 32 päivää ja alottaisin clomit, niin ovis olis oletettavasti aikaisintaa kp14, eli päivää sen jälkeen, kun mies on taas lähtenyt töihin. En siis aio aloittaa clomeja, koska ne tekee musta kamalan akan :/. Liian epävarma tilanne, enkä halua olla vaikee lääkkeitten takia =P. Seuraava yritys siis heinäkuun alussa. Masentavaa...
No, ihanaa joka tapauksessa, että mies on nyt kotona :). Ens viikolla vaan kolme päivää töitä, joten saadaan vapailla yhdessä oikein kunnolla!

Toivottavasti pääset pian flunssasta eroon tyttötiikeri. Pidän peukut pystyssä, että siellä on tärpännyt. Tai jos ei niin täti edes tulisi sinne tällä kertaa ajallaan.

Tervetuloa T.Pilvi ja onnea etukäteen avioitumisesta. :> Mekin mentiin naimisiin kaksi vuotta sitten heinäkuussa.

Hienoa Kide, että oot saanu pään järjestykseen ja ylimäärästä painoakin pois. Ehkä se stressittömyys saa vauvarintamalla ihmeitä aikaan. ;)

Allison, mikä siellä on tilanne? Onko täti tullut paikalle vai vieläkö on tässä kierrossa toivoa? Jos täti tuli niin toivottavasti saatte unelmakotisi. :>

JMH, pidän sormet ja varpaat ristissä, että siellä olisi nyt tärpännyt. Kamalan kauan joudutte seuraavaa kertaa odottamaan, jos ei. :(

Olen samaa mieltä siitä, että täältä on mukavampi lukea kuulumisia ja kommentoida niitä. Pysyy paremmin perässäkin, kun viestejä ei tule niin hirvittävästi ja minusta täällä on mukava tunnelma. :) (Heh, alan lämmetä noille kuvahymiöille. Pakko kai myöntää, että on osa niistä ihan kivoja. Mut kieltäydyn sortumasta käyttämään niitä joka välissä.)

Täti on pakannut laukkunsa ja lähtenyt ja uusi yritys on alkanut uudella tarmolla. Menin tilaamaan donnaovistestin ja siinä samalla muutaman r-testin. Rahaa meni yli viisikymppiä, mut ehkä se on sen arvoista. Kohta ei toivottavasti tarvitse enää arvaille oviksen ajankohtaa ja tuskailla, että pitäisikö tädin tulla nyt vai viikon päästä... :D Ja raskaustestit oli tuolla paljon halvempia kuin apteekissa, joten eiköhän ollut kuitenkin ihan kannattava tempasu.

Se on kyllä totta, että täällä pysyy paremmin kärryillä :) mutta aina kun olen vastaillut sinne toiseen niin siinä onkin mennyt kaikki energia kirjottamiseen enkä ole sitten tänne enää viitsinyt copypastea laittaa. Varsinkaan, kun se sisällöllisesti ei ole välttämättä sopinut. Kamalan hankalaa. Tai sitten teen siitä niin kovin vaikeaa. Faktahan on se, että on kiva lukea muiden kuulumisia sekä vuodattaa omiaan.

Pitääkin nopeasti kirjoittaa, kun mies huutelee saunaan! Mutta viikonloppu meni erillään kun mies oli mökillä ja mä töissä täällä kotona. Sitä ennen meillä oli pientä kiukuttelua, kun taisi jotku hormonit jyllätä. Nyt taas rauha maassa ja kaikki hyvin. Sovintoseksi oli myös hyvin toimivaa :wink Ja täti ei ole tullut. Tänään toinen päivä kun pientä rusehtavaa vuotoa on havaittavissa. Nyt tosin vähemmän. Aamulla oli kyllä menkkamaista juilimista eli ehkä se täti väijyy nurkan takana. Ja talo asia on vielä iiiiso kysymysmerkki. Mutta kovin jo kaavailen asiaa :)

Ja mä taas tykkään näistä hymiöistä aikaa, menee välillä turhankin paljon kun yritän valita sopivan :rolleyes: hehe.

Ja nyt sinne saunaan, ettei tuu uutta riitaa aikaseks :smiley-bounce022

Tääl jännätään Tyttötiikeri sun tilannetta, että saitteko hyödynnettyä oviksen?

Tervetuloa T.Pilvi ja onnea etukäteen teille avioitumisen johdosta. :) Me mentiin viime marraskuussa avioon. Kohta on takana puoli vuotta avioliitto elämää. Olen kanssasi samaa mieltä, että olisi niin ihanaa vuoden päästä viettää omaa äitienpäivää. Olin niin toivonu, että oisin jo tänä vuona saanut kertoa anopille, että sinusta tulee mummi, mutta ei. Anopilla kun ei ole vielä yhtään lastenlasta, mun vanhemmat ovat olleet jo tovin isovanhempia muille sisaruksen lapsille.

Kide aika on ainoa lienee mikä näyttää ajallaan tullaanko raskaaksi vaiko ei. Voi kun voisiki vain sormia napsauttamalla sanoa, että vaavi tänne ja nyt heti.

Allison kuten sanoit, niin asioilla on tapana järjestyä. Me itse ostettiin vuosi sitten omakotitalo kunnon pihamaalla, naapurin talo näkyy puiden lomasta jos oikein jaksaa etsiä, joten omaa rauhaa on. Lapsille mielestäni oikein ihanteellinen kasvupaikka on juurikin sellainen missä on kunnon pihaa. Toisin kuin pääkaupunkiseudulla missä aiemmin asuimme, niin kerrostalo elämä ei oikein houkutellut ajatuksena, että sielä kasvattaisin omat lapseni. Toivotaan, että saatte unelmakodin sekä toivottavasti se täti pysyi poissa.

JMH toivon, että olette saaneet hyödynnettyä oviksen, Kamalan kauan joudutte kyllä odottamaan, jos ei nyt tärpännyt.

Itse en tuolla Raskaaksi 2013 ketjussa ole. Joskus käyn lukemassa viimeiset kirjoitukset, mutta koska sielä näyttää olevan niin paljon ihmisiä, niin ei jaksa lukea kaikkia kirjoituksia.

Täällä odotellaan oviksen saapumista. Laskennallisesti sen pitäis olla viikonloppuna, mutta varaudun siihen, että se olisi jo vähän aiemmin. Onneksi minulla on tässä keskellä viikkon neljän päivän vapaa ja mieheni on aamuvuorossa, niin on ilta aikaa peuhata. Täs kierros minulla ei ole ovistestejä, joten täytyy vain arvuutella koska ovis ois tuloillaan.

mitä ihmettä! Tännehän on tullut paljon viestejä, muttei mitään ilmotusta ole tullu, vaikka ketju on "seurannassa"!

Kide ihana asenne sinulla! Hyvä vaan kun pystyy muutakin miettimään ja olemaan stressaamatta! Plussatuulia sinne kuitenkin! :)

Allison ajattelin että testailen vasta ensi viikon maanantaina, mikäli täti ei pyrähdä viikonloppuna paikalle. Viikonloppuna on yövuorot, niin jotenkin tuntuu helpommalta saada se aamunäyte otettua ihan normi yön jäljiltä. Mutta saa nähdä maltanko odottaa maanantaihin. :smiley-ashamed005 Ja tuohon sinun pohdiskeluun, niin itsekin olen miettinyt samankaltaisia asioita. Mutta kuten sanoit itsekin, niin asioilla on tapana järjestyä.

JMH toivotaan että siellä olisi jo tärpännyt niin ei tarvitsis harmitella sitä, että jää seuraava ovis hyödyntämättä. Eihän tässä auta kuin itsekunkin seurailla ja odotella, että kuinka käy. Ja hyvä että saatte kuitenkin viettää yhteistä aikaa miehesi kanssa. :)

Vargynja flunssa onneksi väistyi tieltä. Nyt pitäisi ainakin vielä tää viikko malttaa odotella, että saapuuko täti, vai mitä tapahtuu. Toivottavasti testien avulla saat oviksen bongattua!

Sinsu vähän kyllä veikkaan, että ei ovista tullut täällä tarpeeks hyvin hyödynnettyä, mutta pitää katsoa. Ainakin viikonloppuun asti saa tosiaan jännäillä. Toivottavasti saat oviksen bongattua ja hyödynnettyä hyvin!

ON: Nyt menossa kp 25/?, epämääräisiä alavatsakipuja, etenkin sellaista "repivää" (?) kipua, jos vaikka aivastaa tai ponnistaa... ja rinnat ja alavatsa turvoksissa. Jotenkin sitä taas ajattelee, että joskohan olis tärppi käynyt, mut epäilen silti samalla niiiiin vahvasti. Tuli niin vähän sitä pupuilua... :sad001 Tää on kyllä ärsyttävin vaihe, kun ei vielä viitsi testailla, ja oletuksena on että täti saapuis aikaisintaan tänä viikonloppuna. Mutta siitäkään nyt ei voi olla varma, kun vasta yhdet luomumenkat on pillereiden jälkeen tullu... Niitäkin sai sen pari kuukautta odottaa.. No, ei auta kun yrittää pitää pää kasassa ja malttaa vain odottaa. :happy090

Allison, toivottavasti se vuoto on vaan kiinnittymisvuotoa tms. raskauteen kuuluvaa tuhruttelua. :> Omakotitalo rauhallisessa paikassa olisi kyllä unelma paikka kasvattaa lapsia. Ite kasvoin simmosessa onnellisen lapsuuden, mutta ei taida olla mahdollisuutta tarjota omille toivottavasti vielä joskus tuleville lapsille samaa. :\ Ei taida rahat riittää omakotitaloon mitenkään venyttämällä ainakaan pitkään aikaan. Mut jospa ees pääsis kerrostalosta pois. Mulla on tapana kopsata ketjusta toiseen lähinnä olennaisimmat omanapailut.

Onnea sinsu oviksen hyödyntämiseen. ;)

Tsemppiä piinaviikkoon Tyttötiikeri. Tuo vaihe tuntuu aina kestävän pienen ikuisuuden. Älä vielä luovu toivosta, ei ne pupuilukerrat merkkaa niin paljoa kuin ajoitus. Pakko tosin myöntää, että itsestäkin tuntuu aina ettei tullut mitään, jos on pupuiltu harvoin. :\ Odotan mielenkiinnolla tuleeko paketti perille tällä vai vasta ensi viikolla. Sivustolla luki, että lähettävät sen, kun rahat on tulleet perille (1-3 arkipäivää) ja postissa menee 2-3 päivää. Mut tulee milloin tulee, kiertoni on sen verran pitkiä, että pitäis ehtiä testailemaan tämänkin kierron ovista. :>

Itse olen siis myös kasvanut isossa omakotitalossa, jossa on hyvin suojassa oleva iso piha. Lääniä oli paljon kun mummo asui naapurissa eikä tontteka oltu rajattu mitenkään. Eikä missään maalla asuttu (vaikka siitäkin olen haaveillut) mutta kun tonttia oli paljon ja se oli hyvin sireenipuskien ja muiden aitojen takana niin hyvin pystyi tekemään talvella naku-uinteja hankeen ja kesällä ottamaan biksuilla aurinkoa :) Voi siis olla, että jonain päivänä asun vielä tässä kyseisessä talossa.
Toisaalta nytkin on loistava asunto meillä. Pihassa riittää puuhaa niinkuin sisätiloissakin ja kuten veljenikin ovat sanoneet kun ollaan isommasta kämpästä puhuttu, niin hankkikaa eka tähän pari muksua ja miettikää sitten vasta :grin mutta paritalo ei ole omakotitalo vaikka kovin läheltä se liippaakin.
Kerrostalossa asuttiin pari vuotta mutta se ei koskaan sopinut meille. Koirien kanssa hankaloitti ja muutenkaan en koskaan sopeutunut kerrostaloyhteisön elämään. Joillekin se taas sopii ja lapsuudessa paras kaverini asui kerrostalossa. Varmaan on paljon kiinni siitä, miten on oman lapsuuden elänyt. Täälläkin kun huomaa, että ne jotka on maalla asuneet niin jo joko asuu omakotitalossa tai haikailee sen perään.

Onnea kaikille oviksien testailuun ja taitaapa täällä pari muutakin, joilla on piinaviikot päällä. Ehkä pian saadaan plussauutisia. Toivottavasti oikea plussa-aalto :wav

Omaa napaa vielä sen verran, että oon nyt kamalasti pohtinut harrastamista tässä yritysvaiheessa. Pelaan siis salibandya ja tänään oli sellaset rääkkijumppatreenit ja pelkään, että jos tuolla masussa on joku ollut kiinnittymässä niin ei se siellä enää ole :violent001 oikein oksetti treenin jälkeen. Mutta en halua myöskään jättää treenaamatta, sillä jos yritys ei tuota tulosta niin en tiedä mitä tekosyitä enää keksin poissaoloille ja haluan myös pysyä muiden tahdissa. Ja pitää omaa kuntoa yllä. Pitää jossain vaiheessa kysästä tuolta toisesta ketjusta niiltä, joilla jo oma pienokainen on, että millaisia kokemuksia heillä on ollut liikunnasta yritys- ja raskausaikana

Toivottavasti Vargynja posti löytää pian perille. Mäkin viime kierron lopussa tilasin etistä raskaustestejä ja pelkäsin niiden tulemisen kestävän kauan. Tulivat kahden postipäivän sisällä (maksoin sunnuntaina ja tiistaina oli paketti laatikossa)

Ja musta sun, tyttötiikeri, oireet kuulostaa hyvinkin raskausoireilta. Itsellä jos olisi samanlaisia niin voisin jo ehkä hieman haaveilla siitä plussasta :) peukut pidän sulle pystyssä!

Tsemppiä sinsu oviksen hyödyntämiseen!!

Ja Vargynja, se on oikeastaan kiinni siitä myöntääkö pankki lainaa :p Mäkin luulin ettei mitenkään voida muuttaa omaan mutta niin vain se laina tuli ja sopiva talo löytyi. Rohkeasti kehoitan menemään juttelemaan pankkiin, jos edes jonkimoista mahista olis saada. Toisaalta jos ei tiedä missä aikoo asua parin vuoden kuluttua (esim muuttaa ihan toiselle paikkakunnalle) niin eihän siinä silloin ole järkeä. Mutta me tiedettiin, että täällä seudulla aijotaan vielä pitkän aikaa asua. Ellei ihan loppuun asti :)

En usko että meille lainaa myönnettäisiin. Minä kun teen vaan osa-aikatöitä ja mies opiskelee. Toisaalta luulen myös, että muutetaan tästä isompaan (ja ei-kerrostaloon) vasta kun on tarvetta (= lapsi). Kuitenkin tässä jotenkin viihdytään, vaikka haikailenkin pois kerrostalosta. Mutta kyllä me vielä, jonain päivänä... On meillä simmonen säästötili, et jos sinne saa kerättyä 10% asunnon hinnasta ni pankki antaa pienellä korolla asuntolainan. :> Toinen ongelma omakotitalon suhteen on se, että tuo ukko ei sellaiseen halua ainakaan vielä muuttaa. On kuulemma liikaa työtä. Katsotaan josko sen saisi ylipuhuttua. :p Minnekään kaupungin keskustaan en kyllä suostu. Pitää lapsilla olla mahdollisuus temmeltää metsässä. Pienenä oli hienoa juoksennella lähimetsissä ja kiipeillä puissa. :D

Toivottavasti ei treenit tehneet tai tule tekemään hallaa vauvalle. Mielestäni ei kuitenkaan kannata ihan lopettaa harrastamista, ainakaan tässä vaiheessa. Pitää se kunto kuitenkin ylläpitää. ;) Pystyisitkö ottamaan treeneissä vähän rauhallisemmin?

Allison kyllä varmaan on ihan hyvä treeneissä olla mukana, mutta tosiaan, kuten Vargynjakin ehdotti, niin jos vähän rauhallisemmin ottaisit...? :)

Ja Vargynja, meillä vähän sama tilanne, tosin rivarissa asutaan. Mä haaveilen omakotitalosta, joka olis vähän syrjemmässä, että olis ihan oikeesti se oma rauha, sais vaikka alasti juosta pihalla jos siltä tuntuu. Mut mies ei (vielä) oo innostunut asiasta.. Mutta ehkä vielä joskus, kunhan aikuistuu. (Itse olen 26v, mies 27...)

ON: tein jo hätäpäissäni tänään, kp 27, testin, mutta negahan se oli. Silti nää oireet on sellasia, että ajoittain oon niiiiin varma että tärppi olis käyny. Tää omituinen turvotus alavatsassa, plus nää kivut, jotenkin niin eri tyyppistä kun yleensä ennen menkkoja. Rinnat tuntuu turvonneilta, ja nyt pari-kolme päivää ollu järjetön nälkä ihan koko ajan! Yleensä se "nälkäpäivä" on vain joko päivää ennen menkkojen alkua tai menkkojen alkamispäivänä, mut kuitenkin vaan yhtenä. Nyt tuntunu tosiaan jo useana päivänä että vaikka kuinka söis, niin ei tuu kylläistä oloa... Tokihan nää kaikki voi vaan olla menkkaoireita, eikös ne joskus voi olla vähän voimakkaampia? Mut silti.. Kyllähän sitä aina herkästi rupeaa toivomaan liikoja.. :smiley-ashamed005

Kirjoittelin jo tuonne toisaallekin, mutta kirjoitanpa nyt sitten tännekin. :) Eli mekin aloitettiin juuri avomiehen kanssa oikeasti yrittämään lasta. Tai no, jätettiin ehkäisy (Nuvaring) pois. Jätin vielä kesken kierron, joten saa nähdä, että milloin tulee ensimmäiset kuukautiset ja kuinka kierto muuttuu vai muuttuuko ja miten käy ovulaatioiden. Me ollaan niin innoissaan tästä asiasta nyt, että ei millään malttaisi odotella, mutta niinhän se on, että hyvää kannattaa odottaa. :) Positiviisin mielin liikkeellä, kuinkas muuten...

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Takaisin