Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täti tuli tänään ja ahdistaa, itkettää, vituttaa. Ei tässä kummempaa. Palaan asiaan, kun pystyn oleen positiivisempi =P.

Täti tuli tänään ja ahdistaa, itkettää, vituttaa. Ei tässä kummempaa. Palaan asiaan, kun pystyn oleen positiivisempi =P.

Lotte, uskon tietäväni mitä tarkoitat. On ne oireet tavallaan ihania, mutta valeoireiden tuomat pettymykset. Kuulun tavallaan molempiin ryhmiin. Iloitsen jos tulee oireita, mutta pelkään silti että ilo onkin turhaa. Pahoittelut tädistä. Toivottavasti vielä onnistaa. Täti on aina uuden yrityksen odottamista.

Pahoittelut JMH:lle tädistä. :( Olisi nyt ymmärtänyt pysyä poissa. Tiedän tuon tunteen, että ahdistaa ja vituttaa kuukautisten kanssa. Vaikeaa tämä naisen elämä, kun hormonit sotkee mielialat ja sitten ketuttaa kahta enemmän, kun toivoo kovasti ettei niitä tulisi.

Itse odottelen tätiä huomenissa saapuvaksi. Tai viimeistään ensi viikon alussa. Se kun tulee toisinaan muutaman päivän viiveellä. Mitään raskausoireita tai edes "oireita" en ole huomannut, että varmaan se sieltä tulee.

JMH: ymmärrän täysin. Jaksamista sinnekkin. Toivottavasti tämä odottelu vielä joskus iloksi muuttuu meillä kaikilla.

Vargynja: Jännittävät ajat siis käsillä. :)  Toivottavasti teille ei täti löytäisikään, mutta haikara kyllä. :)

Minulle tunki siis täti kylään viime keskiviikkona. Vuoto oli kohtalaista ke ja to, mutta perjantaina vuoti hädin tuskin mitään enää( ja lauantaina myös vain pari pisaraa eikä tänään enää mitään). Teinkin lauantaina aamulla halpis liuskatestin, mutta tulos oli nega. Ehdin jo hetken ajatella,että jos onkin kyse valemenkoista kun vuoto kesti niin vähän aikaa vaikka yleensä n.5pvä ja viime kierrossa se kesti 7pvä. Mutta nega siis tuli kuitenkin.  Pettymyksiä, pettymyksiä, mutta silti yritys jatkukoon.

Joo, pikkuhiljaa helpottaa. Tulevaa koitan olla miettimättä. Realiteetti kun on se, että ollaan tauolla ainakin tää kierto.

Tsemppiä vaan kaikille muillekin pettyneille!

Vargynja pidän peukkuja, että täti jättää tulematta :).

Kiitos Lotte ja JMH. :) Vielä täti ei ole tullut, mutta luulen sen olevan tuloillaan. Ainakin sitä aina edeltävä äksyys on jo paikalla. Toivon olevani väärässä. Tsemppiä teille molemmille seuraavaan yritykseen. Ja JMH:lle sen odotukseen.

Vargynja: saapuiko täti vaiko plussa?

Oma napa: ovulaatiotestit saapuneet ja ensimmäiset testattukkin jo vaikka ohjeiden mukaan olisi voinut aloittaa testailun vasta huomenna. Vielä ei LH.n nousua näy, vaan eipä kuulu näkyäkkään. Mielenkiinnolla odotan,että näkee oireilenko tosiaan silloin kun ovulaatio on ja tapahtuuko se todella.

Lotte, ei ole tätiä näkynyt, mutta ei plussaakaan. Eilen aamulla testasin, tuloksena puhdas nega. Nyt siis odottelen että joko täti tulee ja pääsen uuteen kiertoon tai se plussa näkyy vasta myöhemmin.

Vargynja: Onko sulla täti siis kohya 1vko myöhässä?  Toivottavasti odotus siis muuttuukin plussaksi. =)  Onko mitään "oloja" suuntaan tai toiseen?

Lotte, joo aika lailla viikon nyt myöhässä. Tänään ja eilen illalla on vatsaa nipistellyt, mikä voi tarkoittaa kumpaa hyvänsä. Muita mahdollisesti oireiksi ajateltavia on ollut viluisuus, nälkäisyys, väsymys ja mielialavaihtelut (äksyilyä). Varsinkin tuo viimeinen voi olla lähestyviä kuukautisia tai raskautta. Ja viluisuus sitä, että täällä on huonot tiivisteet. Että ei tästä oikein ota selvää. Huomenna aion tehdä uuden testin.

Miten oviksen pongailu on sujunut?

Mitä testi näytti?  :)

Oviksen bongailu näyttäisi ainakin vielä menevän aika hyvin putkeen. Oletin,että ovis olisi ehkä huomenna tai keskiviikkona. Viikonloppuna kuitenkin aattelin,että eipä ole kyllä mitään ennakko oireita kuten rinnat kipeytymässä jne. Sunnuntain testi oli myös yhtä haalea kuin aiemmatkin testit, mutta kappas vaan tänään olikin testiviiva pompahtannu kertalaakista lähes saman väriseksi kuin kontrolliviiva,eli kyllä se tikun mukaan pitäisi nyt sitten parin päivän sisällä olla. Ja nyt on kyllä iltaa kohden ruvenneet rinnatkin aristamaan, että aika hyvin menee kuten olen olettanutkin. Tänään taidetaan pupuilla (ja tehtiin kyllä niin eilenkin, mutta ihan vaan huvin vuoksi.. ;)  ), mutta mielenkiinnolla odotan kyllä huomisenkin tikutusta,että tummuuko viiva vielä vai onko huippu nyt tämän vrk aikana. Ja nyt kp 13/28, eli sinälläänkin hyvin keskiarvoisesti ja oletettavasti  menee.

Negaa se testi sitten näytti. :( Tämä alkaa olla ärsyttävää. Tulisi sitten se täti niin pääsisi seuraavaan kiertoon. Onnittelut Lotte ovisplussasta. :)

Vargynja: Kurjaa,että selvyyttä ei vain tule suuntaan eikä toiseen. =/  Pidän kuitenkin peukkuja,että odottelu muuttuisi plussaksi ja toisenlaiseksi odotteluksi. :)

Täällä ovis ohi. Kyllä olikin pikainen piikki arvoissa. Tiesin kyllä,että parhaat hetket on vain n.vuorokauden ajan, mutta kun se noin radikaalisti näkyy tikkujen avulla, niin kyllä se hiukan hämmentää. Mulla ei edes värit viivassa nousseet tai laskeneet mitenkään rauhallisesti vaan lähes tyhjästä huippuunsa, seuraavana päivänä hieman haaleampi ja tänään testiviiva enää hädin tuskin havaittavissa. Fyysisesti voin ehkä jatkossa (mitä ei toivottavasti tule lähiaikoina..) arvella ovulaation tapahtuvan kun rinnat kipeytyvät. Nyt ainakin rinnat kipeytyivät samana päivänä kuin viivat näkyivät vahvimmin. Pupuiluakin on harrastettu sunnuntaista asti joka päivä, joten siitä ei ainakaan jää kiinni (taaskaan). Ja nyt sitten vain taas odotellaan.... Odottavan aika on aina niiiiiiiin pitkä.   ..Ja samalla jännitetään iskeekö vatsatauti, kun työkaveri ilmoitti tänään oksentaneensa ja ripuloineensa edellisen yön.. Yök!

En jaksa kirjoittaa samaa kertomusta useampaan kertaan, joten kopioin saman, minkä sanoin toiseen ketjuun:

Verikokeen tulokset tuli viimein. Nyt tietää ainakin olla toivomatta turhia. Nega tuli. On se raakaa, kun noin aukottoman varma testi kertoo, että et ole raskaana. Lääkäri antoi ensi viikolle uuden lähetteen labraan. Otetaan uusi verikoe + kilpirauhasarvot. Lähdettiin siis selvittelemään, että mikä tässä mättää. Harmi vaan, kun labra on vaan aamupäivän auki ja oon alkuviikon aamuvuorossa. Pitää katsella miten se tarkalleen on auki, että ehtisikö aamulla ennen töihin menoa.

Toivottavasti Lotte sinulla on parempi tuuri. :)

Muoks. Tätikin sitten eilen (torstaina) illalla kurvasi paikalle.

Vargynja: Todella kurjaa! =/  Jos mitään positiivista tuosta voin sanoa,niin onneksi täti nyt sitten tulikin kuitenkin paikalle ilman,että sen saapumiseksi tarvitsi mitään lääkkeitä. Toivottavasti saat uusintaverikokeen oton onnistumaan. Vai oletko yhä menossa vaikka täti saapuikin?  Olen kerran käynyt itsekin verikokeessa tarkastuttamassa missä mennään ja se todellakin on raakaa kuultavaa. :(  Mutta ainakin sitten voi lopettaa miettimisen ja yrittää ruveta odottamaan uutta kiertoa ja mahdollisuutta.

Olen joo menossa testeihin vaikka täti tulikin. Raskaustestistä tulee kuitenkin nega, että se on periaatteessa turhaa. Mutta kilpirauhaskoe on ihan hyvä ottaa niin otetaan nyt sitten. Saa sitten sen suhteen mielenrauhan, jos siellä ei näy mitään outoa ja jos näkyy, saa ehkä sitten hoitoa siihen.

Tuo on kyllä ihan totta. Hyvähän se nyt sitten on nuo kilpirauhasarvot testata, kun ovat siihen valmistautuneet, niin saa ainakin niistä selvää. Toivottavasti sillä saralla kaikki kunnossa.

Heippa!
Täällä yksi esikoisesta haaveileva liittyisi mukaan ketjuun.

Lopettelin pillerit tuossa tammikuun lopussa, jonka jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto. Sitten alettiin oviksen aikaan yrittämään. Nyt on menossa kp 30/27-29. Malttamattomana tein jo yhden testin tänään, mikä oli nega. Mutta voi hitsi tätä oloa, erikoisia kipuja, närästystä, väsymystä, etovaa oloa...

Mutta, itseni tuntien, olen kova somatisoimaan muutenkin ja nyt kun on vielä niiin kova toive siitä että tärppäis. Mutta pahoin pelkään, että kyse on nyt kuitenkin pillerin lopettamisesta johtuvista oireista. Ajattelin silti viikonloppuna, tai viimeistään ensiviikon alkupuolella tehdä uuden testin, mikäli menkkoja, ei rupea kuulumaan, tai niinkuin täällä näytetään sanova, jos ei täti pian tule käymään... (ihan uusi nimitys mulle tämä täti..) :D
Ja on tämä kyllä epäreilua, jos "turhan takia" joutuu tämmöisistä oireista kärsimään..
Mutta kaikesta huolimatta, on tämä yrittäminenkin ihan kivaa ja jännää aikaa.

Tervetuloa joukkoon Tyttötiikeri :)!

Mulla ei ihmeempiä, kp20/30. Miestä odotan kotiutuvaksi. Ikävä kyllä se aina vaan siirtyy. Ensin oli 28 päivää ja olisi kotiutunut tänään, sitten piti lauantaina ja nyt sitten ens tiistaina. Tai keskiviikon puolelle se menee, kun tulee yöllä :/.
Kovasti seuraavaa kiertoa odotellen! Toivottavasti tää ei ainakaan veny!

Takaisin