Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vatukka, ihana että vuoto on loppunut :) Kyllä nää hommat voi saada mielen aika raskaaksi... :( Mulla ei sitten oikein tjottailu onnistunut taas tän yrityksen suhteen :D Ehkä teillä onnistuu, jos se on suunnitelma... Kyllähän se pään tuuletus tekee ihan hyvää....onneks itelläkin muutamia viikkoja ehti tuulettua...kyllä se sit ehkä riitti :)

Taru, normaaleissakin monivitamiineissa näyttää olevan 200ug foolihappoa, sit 400 on raskaus-monivitamiineissa... ainakin muistaa ottaa nuo pillerit vanhasta tottumuksesta. Lueskelin eilen muuten jotain pahoinvointi-juttuja, jossa sanottiin että ku on raskaana niin kannattaa monivitamiinit ottaa illalla eikä aamulla, mikä kuulemma vähentää pahoinvointia joillain :O

Muuten Taru, varoittelen vielä, että mulla tuli pillerien jättämisen jälkeen loppukierrossa jotain kummallisia oireita (mm. huonoa oloa), mistä aattelin, et oon raskaana... sit tuli aika iso pettymys :/ ja sen perään kauhea tärppikuume ;) Että kannattaa pitää pää kylmänä etenkin tässä aluksi, kun tuo tabujen lopettaminenkin voi aiheuttaa omia oireitaan...

Jooh, aika jännittävää aikaa kyllä tämä. En tiiä uskallanko tehä testiä sitten joskus. Vielä kun siinä viimekertaisessa epäonnistuneessa raskaudessa sain vaan jotain haamulaisia enkä mitään kunnon plussaa vielä kuukautisten jäätyä pois. Uskoin sit kuitenkin kun digitesti huomasi raskauden, mutta sekin tais sitten näyttää liian vähän viikkoja :( Pelottaa että tulee taas joku haaliainen. Toisaalta mietin, että jos testais jo huomenna. Jos tämä olisi joku kemiallinen raskaus, niin haluaisin ehkä kuitenkin tietää sen. Saisi vahvistuksen oireille. Tosin eipä sellanen sit välttämättä näy testissäkään. Samapa kai se mitä tässä tekee... :)

Tänään on ollut ainakin oikein mukava ulkoilupäivä :) Tosin menossa ja meiningissä ei sitten niin tule nuo toivotut oireet päälle, että lisävahvistuksia ei nyt juuri oo kerrottavana.... mutta pianhan se jo selviää kuinka tässä käy :)

Mukavaa alkavaa syksyistä viikkoa kaikille!

Elenna: plussatuulia, plussatuulia puuuuuh puuuuh ! Niin ja tietysti myös teille muille, mutta Elennalla todella jännät päivät käsillä!

Testaa nyt ihmeessä aamulla, niin saat selvyyden asiaan.:)

Terkkuja kovasti myös teille muille ja kaikkea hyvää !

Vatukka: Hienoa että vuoto on loppunut. Varmasti on sellainen henkinen juttu mikä auttaa eteenpäin. Kovasti onnea seuraavaan kiertoon "loma kk" jälkeen :)

Negahan sieltä taas tulla tupsahti :/ Huomenna sitten pitäisi kuukautisten saapua, jos saapuvat. Ehkäpä olisi parempi, että saapuisivat. Jos eivät tule niin kai se sitten testi alkaisi jossain vaiheessa taas haamua näyttää, mutta se olisi kyllä huono merkki raskaudelle, jos se tulee kovin myöhään. Ainakin viime raskaudesta neuvolan täti sanoi, että 4+2 olisi pitänyt tulla jo kunnon plussa, silloin sain vasta jonkun onnettoman haamun ja digiin raskaana 1-2. Mutta mitäpä näistä murehtimaan, katsotaan miten käy.

Illalla ja tänään on ollut aika kurja olo, kun tuo flunssa iski pahemmin päälle. Jäin sitten kotiin tänään. Jospa se tästä taas rupeaisi helpottamaan...

mietintämyssy, huomasin että sulla on ilmeisesti huomenna jo ultra. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia! Mun mielestä kumminkin 6+3 on hieman liian aikainen hetki mennä ultraan, siis kaikilla ei käsittääkseni oo näkynyt se sydämen syke vielä silloin, mutta sitten vähän myöhemmin jo näkyy. Siitä tulee sitten turhaa murhetta! Eli jos ette saa sitä vielä näkyviin, niin yritäthän olla ihan kamalasti ahdistumatta! Mutta olisi kyllä ihana, jos jo saisitte sykkeenkin näkyviin :) Ja näkyyhän siitä ainakin, onko raskaus oikeassa paikassa, ja onko siellä oikean kokoinen alkio :)

Moikka,

harmin paikka testin suhteen - mutta ehkä toivoa vielä on? Tsemppiä

Kyllä, huomenna iltapäivällä on varhaisultra - ja jännittää. Olen menossa yksityiselle ja kun kysyin asiasta sanoivat että 6 viikkoa pitäisi olla täynnä - niin näkyy. Heillä kuulemma on herkät laitteet. Tiedän että varhain menen, mutta päätin luottaa heidän arvioonsa, kun jotenkin on sellainen tunne, että todella haluaisin tietää mitä sinne massuun kuuluu.

Kiitos kovasti varoituksen sanoista ! Yritän asennoitua oikein.... kovasti kyllä jännittää että onko kiinnittynyt hyvin jne....

mietintämyssy: Samoin sinulle onnea ensimmäiseen ultraan. :) Toivottavasti kaikki on juuri niin kuin pitääkin ja syke jo näkyy, niin ei tarvi hermoilla.

elenna: Pahoittelut negasta, pitikin sitten olla kaikkia oireita. :( Ilmeisesti nyt kuuluu toivotella tätiä saapuvaksi, jos kerran on tullakseen. Paranemista myös flunssasta, kurja vaiva. Kyllä mäkin pari päivää vietin sen kourissa sohvan pohjalla.

Taru81: Muista tarkistaa niistä vitamiineista päiväyksen lisäksi, onko niissä kovin paljon A-vitamiinia. Tosin mulla ei ole mitään käsitystä minkä verran on liikaa ja onko sillä edes mitään väliä ihan alussa. Varmaan voi syödä vanhat pois ja sitten harkita raskaus ja imetys versioita. Varoittelen muuten myös noista pillereitten lopetus oireista. Ne ei olleet edes kuviteltuja, koska ei alettu heti yrittää joten en olettanut voivani olla raskaana. Ainakin tukka ja iho rasvoittui ja rinnat aristi. Lisäksi pari ensimmäistä kiertoa oli joitain päiviä normaalia pitempiä ennen kuin tasoittuivat.

Mulla on melkoisen sekavat fiilikset. Epäilen haluista ja kalenterista, että ovis voisi olla lähellä. Toisaalta ei varmaan ole ihme että haluttaa, kun meillä oli taukoa plussatestistä aina viime viikonloppuun sillä saralla... Nyt en tiedä, onko siis ovis meneillään ja jos on, uskallanko huoletta koittaa houkutella miehen makkarin puolelle. Tuskin paikat on vielä siinä kunnossa että mitään kiinnittyisi, enkä tiedä onko sekään lopulta hyvä vai huono asia??? Täällä ollaan siis yhtenä kysymysmerkkinä. Tein raskaustestin aamulla, kun mulla on niitä liuskoja älytön määrä ja halusin varmistaa että ne näyttää nyt negaa. Oli hirveä houkutus tehdä samalla ovistesti, mutta kun olin päättänyt etten tässä kierrossa tikuta. Aloin muuten syömään vehnänalkioöljy kapseleita, kun jostain luin että vehnänalkioöljy auttaisi limakalvoihin. Tiedä sitten ajaako nuo kapselit saman asian.

Kiitokset kommenteistanne <3 Löysin googlesta ainakin jonkun, kellä on ollut keskenmenon jälkeen pahoinvointeja seuraavissa kierroissa. Sellasta se varmaan mullakin sitten on, hormonit jotenkin sekaisin. Toivottavasti täti tulisi huomenna ja viipyisi asiaankuuluvan monta päivää.

vatukka, ei kai siitä puuhailusta haittaakaan ole...eikös lääkäri sanonut teille, että saa heti yrittää? Mulla ainakin vauvakirjassa sanotaan, että uudempien tietojen mukaan raskaus ei ala, elleivät limakalvot ole kunnossa. Uskoisikohan sitä sitten.... Tietysti henkinen puoli on sitten erikseen, jaksatko tulla heti raskaaksi uudestaan tai miettiä sitä mahdollisuutta? Pitäisköhän itsekin alkaa syödä noita vehnänalkiokapseleita...oon jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että mun limakalvot ei olis kovin hyvät. Ehkä koska yksi gyne sanoi siitä kerran, mutta se kyllä tarkoitti emättimen limakalvoja eikä kohdun :O Sekoitin tietysti asiat pienessä päässäni :D Onkohan noiden välillä mitään yhteyttä...

mietintämyssy, niin yksityisillä taitaa tosiaan olla hyvät laitteet :) Toivotaan, että näkyy. Ja toivottavasti teille osuu kiva lääkäri, joka osaa selittää asiat selkeesti.

Moikka !

Elenna - olen itsekin ihmeissäni, mutta tuntuu kyllä tosiaan erittäin hyvät laitteet olevan, koska pienen pieni sydän sykki hienosti ja muutenkin raskaus on alkanut hyvin. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että raskaus on juuri niin pitkällä kuin itsekin olin laskeskellut, eli tänään 6 + 2.

Tsemppiä teille kaikille ja kovasti plussatuulia !

Ihanaa mietintämyssy :) Nyt saat sitten heittää kaikki huolet ja murheet ja alkaa tosissaan nauttimaan raskaudesta :)

Tänne ei ole täti punaista vielä saapunut, mutta mahaan on kyllä ilmaantunut sellasia tuntemuksia, että vois se sieltä piakkoin tullakin. Rintoja vaan jomottaa ja kolottaa edelleenkin. On se kummallista.

Tänään se täti sit saapui, päivän myöhässä. Ehkäpä se raskaus siis yritti alkaa, kun niin vahvat oireetkin oli ja kun tuntui että oireet alkoi jo vähenemäänkin vähän. Hyvä merkki ehkä jatkoa ajatellen. Mutta nyt parempi varmaan näin...on ihan helpottunut olo. Nyt vaan toivon, että vuotoa tulisi tarpeeksi niin että voin uskoa limakalvojen olevan jo kunnossa. Ainakin maha on tosi kipee...otin jo parasetamolin lisäksi ibumaxin kun ei tuntunut rupeavan auttamaan. Ja oon edelleen kotona tän flunssan takia vaikka se onkin jo helpottamassa, joten mikäs tässä on lepäillessä :)

Onnea mietintämyssy hienoista ultra-uutisista! Olisihan se jo ollutkin tilastollinen mahdottomuus tälle palstalle, jos kaikki ei olisi ollut juuri kuten pitää. :)

elenna: Paranemista flunssasta, sulle iskikin joku sitkeämpi versio. Hyvä että täti ainakin saapui ja tilanne selkiytyi. Ei sentään tarvitse enää arvailla mitä tapahtuu. Eiköhän tässä ajassa ole limakalvot jo parantuneet ja priimakunnossa uuteen kiertoon. :)

Täällä ei ole mitään ihmeellistä meneillään, mikä on varmaan vain hyvä tässä kohtaa. Luulen ettei se ovis olekaan käsillä (kukaan ei ehkä halua tietää, mutta limat puuttuu...), voihan se jäädä kokonaan välistäkin. Kunhan ei mitään megakiertoa vaan pukkaa, mulla pisin ikinä taisi olla 37 tai 38 päivää pillereitten jälkeen.

vatukka, kaapissa ei ollutkaan vitamiineja, joten huomenna suuntaan apteekkiin ja ostan suoraan noita raskaus ja imetys-vitamiineja. Oon sen verran pitkään syöny pillereitä, että ihme on jos ei keho mee sekasin niitten lopettamisesta, eli oon varautunu myös siihen, vaikkakin toivon tietty tärppiä jo heti ekasta kierrosta.

elenna, paranemisia flunssasta! Työkaverilla ollu jo pari viikkoa ja eilen nous kuume, osittain ehkä pitkittyminen johtuu siitä, että tuo oli koko ajan sitkeesti töissä. Toivottavasti ei oo muhun ehtiny tarttua. Onneks teillä nyt tilanne selvinny ja pääsette kohta jatkamaan yritystä!

mietintämyssy, onnea kovasti ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Moi,

täällä alkaa kuukautiset jo olla lopuillaan. 2 päivää tuli tosi runsaasti, sitten niukemmin ja nyt neljäntenä päivänä ei juuri mitään. Kaipa nuo kokonaismäärältään voisi laskea normaalihkoiksi kuukautisiksi, vaikea kyllä arvioida. Loppuivat kyllä aika yllättäen :O Tänään tuli taas sellanen huono-olo-kohtauskin, en tiiä sit mistä johtuu. Ajattelin aamusta tehdä vielä tarkistuksen vuoksi raskaustestin, kaiken varmuuden varalta. Kun on ollut niin outoja tuntemuksia taas...

Kaipa tää flunssakin alkaa tästä hellittää... Aika väsynyttä menoa ollut vielä tämän viikonlopun. Joo kyllä se kannattaisi rauhallisemmin ottaa, jos flunssan saa. Menisi nopeammin ohi.

vatukka, ei kannata huolestua jos se eka kierto kaavinnan jälkeen on normaalia pidempi. Oon kuullut, että 6 viikkoa on aika normaali. Toisaalta siinä lapussa luki, että 3-5 viikkoa... Toivottavasti sun ei tarvitsisi hirvittävän kauan odotella niitä kuukautisia.

Tarulle kanssa tsemppiä sinne! Mitä sinnepäin kuuluu?

elenna: Varmaan kannattaa testailla vielä varmuuden vuoksi, niin ei jää mietityttämään. Se on kyllä hankalaa keskenmenon jälkeen, kun ei oikein tiedä missä mennään ja joutuu arvailemaan kaikista tuntemuksista ja miettimään vuotoja.

Siitä puheen ollen... Mulla on ollut edellispäivänä ihan vähäistä tuhruvuotoa ja nyt illalla taas. Joko kuukautiset tekee tuloaan tai hormonitoiminta sekoilee. Toivottavasti olisi kuukautiset, niin pääsisi uuteen kiertoon. Älyttömän aikaisin kaavinnan jälkeen vaan alkaisivat, joten yritän olla toivomatta liikoja.

Kuinka kauan sulla vatukka onkaan nyt kaavinnasta? Mulla alkoi ne ekat "kuukautiset" 21 päivää kaavinnan jälkeen. Ei kyllä siinä vaiheessa voikaan kovin paljoa sitä vuotoa varmaan tulla. Mut siitä se uusi kierto sit kuitenkin lähti. Voihan nitä jotain välivuotojakin tietty olla. Toivotaan, että menee ohi, ellei oo kuukautiset. Jaksamisia!

Mulla se tarkistustesti oli nega. Jostain muusta syystä sitten on vieläkin noita oireita...rinnat tuntuu välillä tosi kummallisilta ja välillä meinaa tulla sellaista huonoa oloa. Mut on ne nyt sentään kuitenkin vähentyneet siitä viime viikosta. Mitäpä noista...odotellaan uutta raskautta, josko sais sitten kropan vielä kummallisemmaksi :D

Pikakuulumisia ennen unia!

Elenna, kiitos kysymästä, tänne kuuluu ihan hyvää! Alan jo pikkuhiljaa tottua tähän pillerittömyyteen ja laskeskelin, että mikäli kierto ei kovin sekasin ole, niin viikon loppupuolella pitäis olla ovis :) Vitamiineja en oo vieläkään päässy hakemaan, mutta ehtiihän ne vielä.

Moikka vaan kaikille!

Mie liityn kans tälle palstalle, kun kuulostaa niin tutulle teidän muiden kirjoitukset. :) Ensikertalaisia ollaan mekin isännän kans, mie oon 28 ja isäntä pari vuotta vanhempi. Lapsista kumpikin tykkää ja toiveissa ois 3 ihan omaa riiviötä mut nyt vasta sitä ensimmäistä yritetään.
Vähän yritys historiaa: Keväällä jätin ehkäisyimplantaatin pois sietämättömien sivuvaikutusten takia ja siinä samalla sitten päätettiin olla ihan "luomuna" ja että jos tuun raskaaks niin sitä parempi. :) Noh, aikaa ei mennyt kuin joku pari kuukautta ja menkkojakaan ei ilmaantunut. (lääkäri sanoi että saattaa mennä jopa ½ vuotta ennen kuin kierto normalisoituu.) Erränä päivänä sitten iski aivan järkyttävän kova kipu alavatsaan vasemmalle puolelle. Mie tietenkin ihan paniikissa varaamaan lääkäriaikaa ja samalla varattiin labraan aika. Noh, lääkärin vastaanotolla sitten selvisi verikokeesta, että oon raskaana! :) JIPPII! Oltiin ihan onnesta soikeina molemmat. :D Lääkäri kuitenki suositteli käymään varhaisultrassa sen kivun takia, ettei vaan ois kohdunulkopuolinen raskaus. Parissa ultrassa kävin ennen kuin selvisi, että kyseessä oli tuulimuna.. :( Sitten sairaalaan ja lääkkeillä kohtu tyhjäks. Tyhjennysvuoto kesti muistaakseni pari viikkoo ja sen jälkeen ekat luomumenkat tuli 28pvän päästä. Kohdun tyhjennys oli heinäkuun alussa joten siitä lähtien ollaan jännätty millon tärppää. :)

Nyt saattaa olla aika hyvät mahkut ainaki oireiden perusteella (kävin siis netistä lukemassa yleisimpiä raskausoireita ja kaverilta kyselin myös.) Viime torstaina ja perjantaina oli iha älyttömän huono olo koko päivän ja eilen myös. Väsyttää ihan sikana koko ajan vaikka nukkuis 10 tuntia putkeen. Metallinen maku suussa aika ajoin. Vessassa oon ravannu ihan kiitettävän tiheästi (vois viitata kiihtyneeseen aineenvaihduntaan.) :) Voihan se olla, että tää on jotain syyslenssun poikasta ja mie vaan mielessäni kehittelen siitä raskausoireita... :) Puoltoista viikkoo kun jaksaa vielä oottaa nii pääsee testailemaan oisko tärpänny. :)

elenna: Mulla on kaavinnasta nyt 20 päivää ja tänään alkoi mielestäni aika selvästi kuukautiset alavatsakivun ja vähän normaalia vähäisemmän vuodon kanssa. Ihme oireita sinulla vieläkin, toivottavasti menevät ohi kokonaan ja palaavat vasta uuden raskauden myötä. :)

Taru81: Siellä päästään siis kohta tositoimiin. :) Alkukierto on aina vähän rauhallisempaa aikaa, sitten viimeistään viikko oviksen jälkeen mulla alkaa ainakin kaikkien tuntemusten tarkkailu, vaikka kuinka päättäisi olla miettimättä mitään mahdollisia oireita.

Suhwi: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti oireesi kuitenkin lupaa hyvää eikä tarvi liian kauan täällä viihtyä. :) Pahoittelut myöskin keskenmenosta, on se niin kurja kokemus ettei kenellekään toivoisi, vaikka siitä eteenpäin pääseekin. Teillä onkin isompi perhe haaveissa. Me haaveillaan yhdestä tai korkeintaan kahdesta lapsesta, ollaan liian laiskoja ja mukavuudenhaluisia enempään tai siltä ainakin nyt tuntuu.

Täällä on siis kp 1. Aamulla alkoi sattua vatsa aika kovastikin työmatkalla. Jouduin ottamaan buranan ja pitämään heti pitkähkön kahvitauon, ennen kuin särkylääke alkoi vaikuttaa. Teki hiukan pahaakin. Onneksi saan aika hyvin päättää itse työtahdista ja tauoista, kunhan kaikki tulee tehtyä. Vuoto runsastui siinä aamun aikana tuhrusta kunnon vuodoksi. On kyllä normaalia kivuliaammat kuukautiset, mutta ei mitään mistä ei buranalla selviä. Jossain taisi lukeakin, että ensimmäiset kuukautiset voivat olla normaalia kivuliaammat.

Nyt olen alkanut lukea lapsettomien tarinoita kertovaa kirjaa "Ei kenenkään äiti". Onhan se surullinen kirja, mutta toisaalta siitä saa näkökulmaa omaankin tilanteeseen.

Moi,

vatukka, kiva, että ne kuukautiset tuli nyt ihan kunnolla sinne :) Kyllä se ihan kuukautisilta kuulostaa, ja hyvä, että kumminkin tulee ihan vuotoakin...(mulla oli melkein pelkkää tiputtelua tai ehkä vähän runsaampaa sellasta). Sulla ei tainnu limakalvotkaan mennä ihan niin ohuiksi kun sulla oli se kevyt kaavinta. Kyllä varmasti sullakin alkaa nyt sitten tästä ihan normaali kierto :) Mullakin oli kyllä sillon aika kivuliaat ne ekat "kuukautiset", ja nyt nää toiset myös. Kipu kyllä loppui kun vuotokin loppui, viimestään.

Suhwi, tervetuloa! Pahoittelut keskenmenosta :( Teillä on kyllä aika nopeaan tärpännyt se eka raskaus, joten kyllä varmaan uudestaankin onnistuu :) Hyvältähän noi sun oireet kyllä kuulostaa, josko se olis sitä :) Varmapa ei voi kyllä olla ennen kun testin tekee, ainakin minun tapauksessa :O Kaikenlaista on ollut... Tarviiko sun nyt ihan puoltatoista viikkoa oottaa testaamiseen? Raskausoireitahan voi tulla aikaisintaan n. viikko ennen kuukautisten alkupäivää, silloin kun se on kiinnittynyt. Et jos noi olis raskausoireita niin kai sen pitäisi näkyä testissä joskus viikon päästä siitä kun ne alkoivat. Tsemppiä :)

Taru, se on kyllä jännittävää aikaa tuo kun on jättänyt pillerit pois. Mulle tuli ainakin sellanen jotenkin naisellisempi olo siitä, en tiiä miks :D Seksielämäkin alkoi luistaa paremmin. Mulla tais ne pillerit aiheuttaa limakalvoihin kuivuutta, enkä tajunnut sitä kun olin niitä aina käyttänyt :( Että taisinpa kärsiä turhaan monet vuodet. Onneks niistä pillereistä oli hyötyäkin... :)

Täällä olis kp6 jo meneillään. Tästähän se lähtee taas edistymään tämäkin kierto. Jos vaikka osaisi tässä ajatella vähemmän koko yritystä taas, ainakin ovikseen asti. Olihan se kyllä ihan mukava ettei tarvinut kauaa kärsiä vuodosta :)

Elenna  ja vatukka  kiitti tsemppauksesta! :) Teinkin tossa äsken testin kun oli eilen kaverin kans puhetta, että sillä oli menkat vaikka olikin raskaana. Mie aloin sit heti toivomaan että jospa miekii oisin, ku 28.8. oli semmosta vihlovaa kipua alavatsassa (tällä kertaa oikeella puolella) mut 3.9. alko menkat...Aattelin siis, että se kipu ois ollu jotain munasolun kiinnittymiskipelointia (kuulemma joillain naisilla semmosta on??) mut mut...Negaa näytti testi.. :(

elenna iha siks aattelin oottaa ens viikon lopulle, että ensinnäkin näkee alkaako menkat vai ei. Ja että jos ois raskaana nii sillon ainaki pitäs olla jo sitä raskaushormonia virtsassa sen verran, että sais luotettavan testituloksen. :) Eli siis uutta testiä pukkaa reilun viikon päästä.. :) Lääkäritäti sano muuten ihan samaa, että ku se eka tärppäs niin pian ettei pitäs olla ongelmia tärpätä uudestaan.. :)

Myö ei olla laskettu/seurattu ovulaatiopäivää, ollaan nusuteltu sillon ku on siltä tuntunu... ;) En tiiä liekkö oikee taktiikka mut tunnustaa, että jos vielä ovulaatiota alkais kyttäämään nii sitten siitä vasta stressiä ottaiski... :) Ja ei olla vielä huolissaan ku ollaan vasta niin vähän aikaa yritetty. :)

Takaisin