Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jonna.K : joo luomumenkat on kyllä yhtä kidutusta! itse en pääse sängystä ylös ollenkaan kun oikein huonosti käy. Koita pärjätä!

Kävin sitten arvauskeskuksessa eikä siitä taaskaan ollut mitään hyötyä! ihmiset aina ihmettelee miksen koskaan käy lääkärissä ennenkun oon varma että kuolen. Olisikohan syy kenties siinä ettei sitä apua koskaan saa vaikka hakee![:@]
No, huomenna taas töihin tässä kunnossa. Saa nähä mitä siitäkin tulee. Nyt taas semmonen olo että vois mennä nukkumaan. mikähän mua oikein vaivaa?[8|]

Vielä pitäisi jaksaa odottaa muutamat päivät [>:]
Menkkamaisia kipuja on kyllä ollut ja tunne että nyt ne alkaa mutta eii...
Viime yönä sitten oikein kunnolla sattui mahaan, aivan kuin joku olisi repinyt sitä.
Tiiä nyt mitä sekin oli?
mutta toivotaan nyt että tälläkertaa olisi tärpännyt [:)]

Heippa kaikille!
En tiedä, onko tää nyt oikea paikka mulle. Mulla on nyt ensimmäinen raskaus päättynyt keskenmenoon, tai päättymässä. Alkio oli kuollut tämän päivän ultrassa ja huomenna aloitan kotona lääkkeellisen tyhjennyksen.
Mutta nythän tilanne sitten palautuu lähtöruutuun, eli edelleen kovaa vauvakuumetta podetaan ja ensimmäistä yritään saada alulle uudestaan.
Tulevat tapahtumat pelottavat, mutta toisaalta odotan, että tää olis äkkiä ohi ja pääsis yrittään uutta raskautta mahdollisimman pian. Sekin kyllä pelottaa... miten sitä pystyy nauttimaan raskaudestaan, kun koko ajan saa pelätä keskenmenoa.
Tässä joudutaan uutta yritystä hetken aikaa kuitenkin odottamaan. Lääkäri kielsi yhdynnät niin pitkäksi aikaa, kun vuotoja vielä esiintyy. Kuuden viikon päästä tehdään sitten tutkimus, jossa selviää, onko kaikki tullut pois. Viimeistään sitten voidaan aloittaa yritykset uusiksi. Ajattelin ottaa avuksi ovistestit. Onko teillä kenelläkään niistä mitään kokemusta? Saa nähdä kuinka kierto on sekaisin tämän jälkeen...

Toivon minäkin kaikille plussatuulia ja plussanneiden pikkuisille tarrasukkia ja paljon ihmisliimaa! [:D]

Maikke En voi kuvitellakaan miten pahalta susta tuntuu.. En tiedä miten itse suhtautuisin oli raskaus kuinka alussa tahansa. [&:]Toivottavasti pärjäätte siellä ja seuraavaksi tärppää nopeasti ja vauva pysyy kyydissä!
Etköhän ihan oikeassa paikassa ole. Itse ainakin olen sitä mieltä että kaikki on tervetulleita! Voimia ja jaksamista sinne!

Aloin ihan tosissani miettimään että onkohan mitenkään mahdollista että ovis olisikin ollut jo heti menkkojen jälkeen? Vuotu kun loppui niin teki munasarjojen kohdalta tosi kipeää varsinkin makkarin puolella.. menkat siis loppui 15.11 ja kivut alkoi saman päivänä. Heti 18.11 rupes kohdun kohalla tuntumaan tosi oudolta mistä taisinkin jo aikasemmin avautua. Eli semmosta outoa nipistelyä joka ei oikeestaan sattunut eikä ollut ihan menkkamaistakaan ja tosiaan alaselkä jotenkin särkenyt. Sitä jatku noin 23.11 asti ja nyt vaan välillä tulee mielenkiintosia tuntemuksia. Jos muistan oikein niin maanantaina vai oliko se nyt sunnuntaina niin vihlas kerran ihan kunnolla..
Mistäköhän mahtais johtua?[&:] nyt on vaan kipee olo kokoajan (heikottaa ja väsyttää pirusti) oon niin väsynyt kokoajan ja tuntuu etten nukkuis riittävästi vaikka joka yö nukkunut ainakin 9h.
Viime viikolla alko väsymys mutta olin sentään suht pirteenä noin puoleenpäivään asti. Nyt ei toivoakaan.   

Liityn minäkin tähän joukkoon, ensimmäistä yritellään, nyt pari viime kuukautta enemmän tosissaan kuin ennen. Aiemmin ajattelin että opiskelen ensin loppuun ja sitten ruvetaan yrittämään, mutta kun tässä välissä on tapahtunut vaikka mitä ja nyt valmistumiseen on vielä sen 2 vuotta niin ajattelin että ruvetaan jo nyt hommiin! Onhan sitä suku vihjaillut, tai oikeastaan kysellyt suoraan, jälkikasvun perään jo nelisen vuotta [:D]Joka kerta olen vastannut että onhan meillä jo ja osoittanut koiriamme. Välillä tuntuukin että kolmatta ollaan hankkimassa, vanhempi koiristamme makoilee tälläkin hetkellä lämpöpussina sylissäni.
Vaivihkaa olen jo vuoden verran ostanut vaatteita ja pikkutarvikkeita, kun eteen on sattunut jotain, mitä ei vaan voi jättää kauppaan [:)] Tänäänkin kirppiksellä piti hiplata jokainen vauvanvaatepöytä, mutta ei mitään tarttunut matkaan, tuntui olevan kulunutta ja kallista enimmäkseen.

Peittoa ollaan heiluteltu miehen kanssa suunnilleen joka toinen päivä. Itselläni on toisinaan epäsäännölliset menkat, joten jos ei tammikuun loppuun mennessä tärppää, käyn kysymässä apuja jostain suunnalta niiden säännöllistämiseksi. En vain pidä lääkkeistä, vitamiineja ja rautaa syön jo päivittäin ja ahdistaa ajatuskin että pitäisi jotain lääkekuuria syödä. E-pilleritkin aikanaan tuntui kamalilta, siksi lopetinkin ne puolen vuoden jälkeen. Toivottavasti pääsisi ihan luomuna tästä eteenpäin [:)] Syysvauva olisi ihana, saisi kesän tuskailla ison vatsan kanssa eikä tarvitsisi pakkautua kaikkien vaatteiden alle [:D]

Sanra hei, et sä voi tätä palstaa jättää... nimihän on "äidiksi ensikertaa", joten sä olet täällä siihen asti ku susta tulee toisen kerran äiti [:)] Kertoilet meille äidin iloja ja suruja ensikertalaisen kokemuksin.

Täällä ei uutta. Ei sitte mitää.

Tiiättekö, mulla pitäis huomenna täti tulla käymään, muttei yhtään ole sellainen olo. On jotenki niin varma ettei se tule, on sellanen selittämätön varmuus tästä että oon raskaana nyt. Oireet on kyllä selvät!

1) Rinnat on ihan tuskaiset ja turvonneet, tuntuvat olevan tiellä [8|] Särkevätkin silloin tällöin. Ei ole kyse normaalista ennen kuukautisia olevasta kivusta, kun ovat olleet kipeät jo yli viikon.
2) Lämpö hyvin koholla, 37,4 astetta lähes koko ajan.
3) Järjetön PALELEMINEN. Tiiän, nyt on tosi kylmät ilmat, mutta palelen sisälläkin, ja täällä on 24 astetta lämmintä... Kaikki muut käppäilee t-paidassa ja minulla on kolme paitaa päällä ja villasukat ja silti palelen.
4) Toinen järjetön asia on nälkä. Ette voi uskoa millasta on ku oot just tullu syömästä ja sitte menee 10min ja taas vatsa tuntuu tyhjältä. Ei ole näin käynyt koskaan aiemmin. Tätä on nyt jatkunut pari päivää, vaikka syön säännöllisesti ja hyvin.
5) Vessassa ramppaaminen. Tiedätte mitä se on.
6) Ja ehkä kaikkein viimeisimpänä muttei todellakaan vähäisimpänä tulee väsymys. Eilen heräsin yhdeksän tunnin yöunien jälkeen ja väsytti. Illalla olin jo kuuden aikaan menossa nukkumaan kun meinasin nukkua istalleen. Ja olen siis nukkunut koko viikon tosi pitkiä öitä, ei ole kyse univelasta [&:] Tämän päivän olen käpytellyt horroksessa kun haukotuttaa ja väsyttää niin älyttömästi.

Että aamulla testaan sitten. Olen jo kyllä hyvin varma. Olo on sellainen hyvin raskautunut eikä kuukautiskipuja ole ollut tänäänkään niin kuin normaalisti päivää ennen tädin saapumista.

Sellainen vuodatus [:D] Menen lääkäriin jos plussa ei tule.

Untamoinen: Pidetään peukkuja ja toivotaan parasta.

Omaa: Nonnii, tärppipäivät meni ja miehen kanssa oltiin ahkeria makuuhuoneessa. Nyt vaan taas odotellaan että pääseekö odottamaan.... hehe

helou naiset[:)]!

Täälä tultiin ensimmäisen kerran äidiksi heinäkuussa 2010 kun maailmaan syntyi maailman suloisin poika <3

Halusimme heti perään toisen, on sitten meidän lapset tehty ja nyt odotan toista.[:)][:)]

Eli siis jonkin aikaa täälä palstalla voin olla[;)]
On se äitinä oleminen maailman ihaninta! Toivon koko sydämestäni, että te joilla ei vielä ole tärpännyt, että pian tärppäisi ja saisitte sen oman pienokaisenne <3

Untamoinen, kiitos onnitteluista ja aion kyllä jatkaa! [:)] Jotenkin hyvin ymmärrän nyt miksi puhutaan siunatusta tilasta! Ja todellakin olen sitä mieltä, että lapsia ei tehdä niitä saadaan..! [:D] Mitä testi sulle näytti?

Chrystal ja Örkki, en tietenkään pysty teitä jättämään rauhaan, ja Örkki kyllä selkeytti hienosti tuota määritelmääkin! [:D]

Tosiaan viime perjantaina käytiin jo ekassa neuvolassa ja seuraavakin on jo ennen joulua. Se onkin sitten lääkärineuvola, toivottavasti silloin kuultais sydämen sykekin! [:)] NT-ultra ja seerumiseula on sitten uuden vuoden puolella. Vanhemmille ois sitten tarkotus kertoa joululahjaksi ja muille sitten ultran jälkeen.

Mies kyllä on ottanut ihanan tosissaan tehtäväkseen huolehtia meidän hyvinvoinnista. Lauantainakin kun käytiin leffassa, niin pakottautui syömään itsensä kipeäksi popcorneista, etten vain minä söisi niitä suolaisia herkkuja liikaa! [;)] Ja kovasti haluaa jo kuunnella vatsamakkaraa, vaikka eihän sieltä nyt mitään kuulu aikoihin..! Koira oli mainio yks aamu, kun mies taas kuunteli massua. Se löi minun viereen selälleen maate ja sitten etutassulla ohjas "iskän" päätä omaa mahaansa kohti. Ilmeisesti senkin massua ois pitäny kuunnella! [:D]

Sanra: Siunattu tila on kyllä niin osuva ilmaus! [:)] Aivan huipulta kuulostaa tuo sun mies, enkä voinu olla nauramatta teidän koiralle [:D] Minkä rotuinen se on?

Testasin eilen aamulla, ja näytti negatiivista. Eilen olisi siis pitänyt kuukautisten alkaa, mutta ei ne ole alkaneet vieläkään. Ajattelin testata huomenaamulla uusiksi, josko se näyttäisi jo jotain. Edelleen on sellainen tunne, ettei ne edes ala, ei ole maha sillai kipeä, eri tavalla kyllä. Eihän se kaikilla heti näytä positiivista vaikka olisikin raskaana. Eräs kaverin kaveri ehti testata kolme negatiivista ennen kuin sai positiivisen tuloksen. Hän kuitenkin tiesi olevansa raskaana, joten ei masentunut negoista. Oli kuulemma sellainen tunne että jokin on eri tavalla, ja samanlainen on minulla.

Sanra, milloin sulla on laskettu? Oot saattanu sen sanoa mutten vaan muista.

sanra: koirat kyllä osaa olla aivan mahtavia joskus [:D]
Untamoinen: kyllä se plussa sieltä vielä pärähtää [:)]

tein testin perjantaina ja negaahan se näytti ja lauantainahan nuo menkat sitten alkoikin [:@]
sunnuntaina aivan kaamea olo ja niin maanantainakin, jouduin töistäkin lähtemään pois.
tänään päivystyksessä käynti ja hetihän tuo lääkäri kysyi että olenko raskaana?
nyt sitten kk sairaslomaa ja paniikkihäiriöön lääkkeet.
mutta nyt joulukuun otan rennosti ja makuuhuoneessa puuhastellen [;)]

Noni.

Tämmöstä täällä. Eli "kuukautiset" alkoi neljä päivää myöhässä, ja oli toisena päivänä yhtä runsaat kuin normaalisti neljäntenä päivänä ja sitten tiputteli pari päivää ja loppui. Pakko sanoa, että raskausoireista on jäljellä pääasiassa tajuton väsymys ja rinnat välillä kipeät, tosin pientä kuvotusta on havaittavissa. Mutta. Sunnuntaina testasin ja yhä oli negatiivinen.

Soitin tänään äitiysneuvolaan ja oikein mukava ja ymmärtäväinen terveydenhoitaja totesi, että hän epäilee, että testi ei vaan vielä näytä positiivista, vaikka raskaana olisinkin. Käski sitten testata ensi viikon keskiviikkona uusiksi ja soittaa sitten hänelle, että miten kävi.

Pelottaa kyllä tämä oireiden häviäminen... Toivottavasti en ole aiheuttanut kaikkea vaan itse stressaamalla, kun on muutenki tosi vaikea aika kun omat vanhemmat on just eroamassa. Tosin en usko että rintoja olisin saanu kipeäksi itse, kun en uskonut olevani raskaana kun ne alkoi kipuilla. Eikä ole vauva voinut tulla uloskaan ku ei ole ollut vuotoa emoticon Elämä on niiiiin outoa.

Untamoinen, toivottavasti tuo sinun tilanne selkiytyis sitten keskiviikkona positiivisella testillä! Hankala tilanne kyllä.. Ja oikein paljon jaksamista vanhempiesi eron keskelle!
Täällä voidaan ihan hyvin! :) Viikon päästä ois toinen neuvola, toivottavasti saadaan sydänäänet kuuluviin. On sitten mukava lähteä joululoman viettoon ja kertomaan tuleville mummoille ja papoille ilouutista! :D
Niin ja meidän koira on puoltoistavuotias mäyräkoira. On kyllä aivan mainio tapaus, ymmärtää älyttömän paljon ympärillä tapahtuvasta elämästä..! <3
Mukavaa joulun odotusta kaikille! :D

Sanra, mukava kuulla että teillä on kaikki hyvin emoticon Toivotaan että sydänäänet kuuluu ja kaikki on vauvalla hyvin!

Sirputin, hienoa, toivottavasti lääkkeistä on apua ja plussia satelee.

Omaa, muut oireet melko lailla rauhoittuneet, mutta järjetön väsymys nostaa päätään. Nukun joka yö vähintään 10 tuntia, ja silti meinaan nukahtaa ruokapöytään jo klo 17. Oon tosi ihmeissäni jos en plussaa huomenaamulla.

Tosiaan tein testin aamulla siin klo 7:44 ja vilkaisin sitä noin viiden minuutin kuluttua niinkuin ohjeissa luki. Tyhmä olin kun en heittänyt sitä pois vaan satuin tuossa hiukan yli tunti sitten vilkaisemaan sitä.. Haamua näytti (koskaan ennen ei ole ilmestynyt jälkeenpäin vaikka kuinka olis katsonut). Ja nyt sitten spekuloidaan täällä että miten luotettavaa tuommonen edes on?. Yritin ohjeista lukea että milloin tulos ei ole enään luotettava kun yleensä aina testeissä lukenut ja nyt ei miehen kanssa semmosta kyllä löydetty..
Kiusaan taas itseäni ihan kunnolla ja todennäkösesti aivan turhaan!-.-'

Kp 33/21-28?

Nyt on sitten kohta viikko syöty Teroluteja, vielä 3 päivä ja jännätään tuleeko täti kylään...

On muuten aamurutiinit muuttuneet kun pitää heti aamusta mitata lämpö ja pissiä kuppiin ja tikkua upottaa sinne kuppiin ennenkuin pääsee aamutoimiin. Ihan ei vielä mee rutiinilla mutta helpottaa kun ne on käsillä, ei tartte laatikoista hakea.
Onneksi kuumemittari säilyttää edellisen mitatun lämmön, en muuten oo kertaakaan vielä muistanut sitä siinä vaiheessa kun pitäis ylös kirjoittaa, aina on pitänyt käydä lunttimassa =D
Peittoakin on heiluteltu urakalla ;) Juuri eilen miehen kanssa puhuttiin siitä kuinka hän pääsee hieman helpommalla tässä hommassa =D

iidda, kyllä oon täällä tavannu montaki tyyppiä joilla on tullu testiajan jälkeen haamu ja seuraavissa testeissä tullu sitte plussia. Että testaa vaan uusiksi, ei sitä koskaan tiiä ;)

Sirputin, pidämme teille peukkuja ;) Jospa, jospa!

Sanra, kerrothan sitten miten neuvolassa meni! :)

Omaa, elikkä tein sen testin ja puhdas nega oli. Käytiin neuvolassa miehen kanssa ihan muista syistä niin samalla pisti neuvolan täti mut veriraskaustestiin, ja sekin oli negatiivinen, alle 2 oli hcg:n arvo, eli tosi alhainen. Ei mahiksia siis nyt. Uskon että oon vaan ressannu kun on ollu kaikkea viime aikoina, nii oon itte sekottanu kroppani. Eiköhän tää tästä :)

Takaisin