Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kuulla chrystal, että ootte saanu kunnolla asiat setvittyä, siitä on hyvä jatkaa! [:)] Kaipa sitä suhteessa kuin suhteessa silloin tällöin tarvii ruotia asiat selviksi, jotta voidaan jatkaa yhdessä eteenpäin, toisilla asiat on vaan suurempia kuin toisilla. Yrityskin varmaan saa toisaalta uutta puhtia erillään olosta, ja pianpa taas pääsette saman katon alle! [:)]

Kiitos manquelle plussapuhalteluista, toivottavasti saavuttavat meidät kaikki pian! [:D] Ja voi kuin ihanainen kuva sulla on tuossa! Ilmeisesti oot käyny varhaisultrassa. Mitkä viikot on kuvassa? Näkykö sydämen lyönnit? On niin ihanaa..! [:)]

Huomenna työn puolesta ratsastusvaellukselle! Hieman jänskättää, kun en kovin montaa kertaa oo hevosen selässä ollu, vaikka pikkutyttönä aikamoinen heppahullu olinki! [;)]

En oikein tienny mihin muualle kirjotella niin kirjotetaan nyt sitten tänne... Jospa ensin kertoilisin vähän kuka oon ja miksi täällä notkun :)
Oon siis 26v ja vajaan vuoden on-off-juttu on nyt ollut taas siinä off-tilassa pari viikkoa.. Nähtiin siis viimeks 2vko sitten viikonloppuna ja touhuiltua tuli ilman ehkäisyä. Oon aikasemmin käyttänyt pillereitä mut näin iän myötä mulle on alkanut tuleen niistä tosi ahistava ja jopa raivohullu olo joten en oo niitä muutamaan kuukauteen syöny, ollaan luotettu "hyvään tuuriin". Vauvakuume mulla on ollut jo pidempään mutta meijän tilanne ei tosiaankaan oo ollu semmonen et ois voinu perheenlisäystä suunnitella enkä näe sen tyypin kans mitään tulevaisuutta. Oon nyt syksyn aikana miettinyt yksin raskautumista koska lapsenkaipuu on ihan kauhia enkä oikeen ees tiiä et oonko parisuhdeihminen ylipäätänsäkään...
Eli tosiaan touhuiltiin sillon 2vko sitten la ja su ihan loppuun asti, oviksen piti olla/oli? Vau:n laskurin mukaan vko sitten sunnuntaina, en kyllä joutanut seuraileen mitään oireita tms. Paitsi että oisko ollu viime la-ma välisenä aikana kun tissit kipeyty ihan hemmetisti, en oo pystyny viikkoon nukkuun/oleen ilman rintsikoita kun käy niin kipiää. Nyt on muutaman päivän nippaillu alamahaa ja pari päivää on nyt väsyttäny siis aivan hirveesti, ei yksinkertasesti meinaa pysyä hereillä vaikka yöunet on ihan sitä luokkaa kun aina ennenki. Ihan hirveen tokkurassa koko ajan ja tekis vaan mieli nukkua... Eilisestä lähtien on sit yskiessä niinku viiltäny alamahalta, pitää aina yskiessä yrittää jännittää alavatsalihaksia ettei tulis sitä kipua.
Mietimpä nyt vaan että voiko nuita oireita tulla muustakin syystä ku Siitä Syystä? Menkkojen pitäis alkaa sunnuntaina joten vielä lienee ihan turhaa testailla. Oon kyllä kuullut siitäkin että jos oikeen kovasti vauvaa toivoo niin sitten voi kuvitellakin niitä oireita mut toi rintojen arkuus on kyllä sitä luokkaa että sitä ei ainakaan voi kuvitella :) Vähän kyllä hirvittää vaikka iloinen yllätys oliskin, kerkesinki jo omassa topicissa kysellä et onko muita yksin yrittäviä ja oon miettiny kyllä tässä syksyn aikana kaikkia mahdollisia juttuja puolesta ja vastaan yksin raskautumisen mut en osannu kuvitellakaan et asiat kävis näin... Ei tietenkään pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa ja ne menkathan voi ihan hyvin alkaakin vielä mut pakko oli saada sanottua tää "ääneen" kun eipä ole ketään kelle muulle tästä puhua.
Onko jollain muulla ollut kokemusta tommosista oireista jotka ei sit kuitenkaan oo ollu Sitä?

Btw, oon tässä lueskellu aina välillä näitä teidän keskusteluja ja oon kyllä vaikuttunu kuin ihania ootte ihan tuntemattomille ihmisille ja jaksatte kannustaa ja tukea, hatunnosto teille kaikille :)

Sanra, kävin rv 7+5 tuolla varhaisultrassa, ja vastasi viikkoja 8+1. Luulin, että tuossa vaiheessa näkyisi pieni piste vain. Kun jo ihmiseltä näyttävä kaveri pärähti ruudulle, ja sykekin näkyi, niin oli siinä aika herkkä fiilis [:)]
Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo ratsastusvaellus! Saa nähdä herääkö heppahulluus -fiilikset pikkutyttöajoista [;)]

Milppu84, tervetuloa [:)] Normaalisti vain lueskelen tätä palstaa mut ajattelin nyt vastatakin. Kirjoittelen lähinnä tuolla pitkänkaavan mukaan menneissä kun yritystä on takana jo puolitoista vuotta, ja tästä johtuen (?) myös nuo 'haamuoireet' on tuttuja... Oot ollut niin vähän aikaa ilman pillereitä että mun mielestä voi olla miten päin vaan: Joko sulla on ovis ollutkin hiukan aikaisemmin kuin laskuri ja tissioireet alkais ymmärtää, ja tärppi oliskin käynyt parin viikon takaisen touhuilun seurauksena, tai sitten sulla on 'uusia' menkkaoireita. Itse oon huomannut tässä pitkän yrityksen aikana et vaikka kuinka kuvittelee jo tässä iässä kroppansa tuntevansa, niin kyllä niitä uusia menkkaoireita (uusia kipuja, eri paikassa, tissien arkuutta, oksetusta, ummetusta... you name it) ilmaantuu vähän väliä, ja jopa osa vanhoista jää pois - niin että sitä kuvittelee vaikka mitä kun on niiiin erilainen olo kuin aiemmin ennen menkkoja. Ja sitten ne kuitenkin alkaa... Täytyy kyllä sanoa et jos sulla on ollut ovis tuolloin kuin laskennallisesti olis pitänyt ja oireet olivat, niin kyllä se viikko on liian pitkä aika väliä simpoille olla elossa ja valmiina munasolua varten. Mut naisen kroppa ei ole kuin kello, vaan toimii ihan omaan tahtiinsa välillä, ja on ihan mahdollista sekin et ovis on ollut aiemmin ja tissitkin on olleet kipeät sen jälkeen, ja sun nykyiset oireet ei oliskaan menkkakipuja vaan Sitä ihteään [:)] Tai vielä sekin on mahdollista et sun ovis on myöhässä ja nämä vihlaisut (kuulostaa ihan mun oviskivuilta) onkin sen aiheuttamia... Peukkuja pystyyn ja tsemppiä odotteluun! Kovin paljon liian aikaisin ei kannata testata vaikka mieli tekiskin [;)]

Kiitos kovasti vastauksesta:) pillerit oon tosiaan lopettanu jo kesä-heinäkuun vaihteessa ja senkin jälkeen on kierto ollut tasan tarkkaan 28vrk kuten myös ennen pillereitä. ennen lopettamista olin pillereitä syönyt vaan neljä kk. Oon ollut vuosia sitten raskaana ja sillon oli kans tissit ihan järkyttävan kipee ja väsymys oli kauhee... usein on tissikipua ennen menkkojakin mut ei kyllä näin pahasti eikä 2vk aikasemmin... Sunnuntainapa sen sitten näkee miten kävi, ennen sitä en aatellutkaan testailla. Mietin myös että voiskohan tuolla alakerrassa olla joku tulehduskin kun lämpöäkin on ainaki parina päivänä ollut... on tää naisen keho ihmeellinen!!

Ihan omaa napaa tulin pikaisesti kaivelemaan.. [;)]

Eipä siitä ratsastusvaelluksesta tullutkaan mitään, kun yksi talon hevosista ilmeisesti sai ähkyn eikähän talon emäntä voinut sitä yksin jättää ja lähteä meitä vaellukselle viemään. Toivottavasti hepo paranee! <3

Päivä vain muuten oli mielenkiintoisen hauska, kun mulla oli siis mittalaitteita kropassa ja datan keruulaitteet vyölaukussa ja vyölaukku takin alla, mikä näytti aika kivan raskautuneelta! [:D] Talon emäntä oli ihan vakuuttunut, että olen raskaana eikä uskonu, vaikka näytin sitä vyölaukkua, liekö ois päästäny minua hevosen selkään ollenkaan. [;)] Työkaveriki naureskeli, että pitääkö tehä testi ennen kun lähetään. Itellä oli vähän vaivautunu olo jo tuossa vaiheessa.. Ja näin jälkikäteen ajateltuna olen tyytyväinen, ettei vaellukselle päästy, kun jos ois sattunu niin hassusti käymään, että nyt raskaana olisin, niin mahdollinen hevosen selästä lentäminen ei varmaankaan tekis hyvää..

Mahdollisista raskautumisoireista en uskalla puhella suuntaan enkä toiseen. Ens viikollahan tuo totuus sitten paljastuu. Ulos päin ainakin koitan olla viileä hermoinen, vaikka sisällä ajatukset myllertääkin.. [:D]

Ja eipä tämä kovin pikainen ollut.. [;)]

Mukavaa Isänpäiväviikonloppua toivottelen kaikille! Ja toivon myös, että kaikkien meidän pienissä perheissä vuoden päästä tuota Isänpäivää vietetään ensimmäistä kertaa! <3 [:)]

Helou kaikille tasapuolisesti!

Olen taustajoukossa seuraillut täällä keskusteluja muutaman kuukauden ja nyt oli pakko liittyä joukkoon.

Täällä kohta 25v neito, jolla esikoisen yritys meneillään. Kp parhaillaan 29/26-29 eli jännät paikat.

Taustaa sen verran, että pillerit olen lopettanut huhti-toukokuussa (en muista tarkkaan kun siivousvimmoissani hävitin kaikki vanhat kalenterit missä oli kaikenmaailman merkintöjä).
Siitä asti ollaan ilman ehkäisyä menty, nyt on ensimmäinen kerta kun ei vielä täti ole kylään tullut..

Kiitos tervetulotoivotuksista [:)]
Nyt sitten kp 30/26-29.. eilen tein RFSUn testin keskellä päivää, näytti kontrolliviivan lisäksi hieman jotain muutakin epämääräistä punaista..
aamulla sitten tein toisen RFSUn testin, malttamaton kun olen, ja edelleen kontrolliviivan lisäksi jotain muutakin punaista testissä näkyi ( ehkä, alan uskomaan että kuvittelen koko jutun).
Kesällä olen muutaman tuollaisen RFSUn testin tehnyt ja silloin ne oli kyllä ihan puhtaita negoja, ei näkynyt mitään muuta kuin kontrolliviiva.

Aamupäivällä vessassa käydessä paperiin jäi ihan hieman punaista ja ajattelinkin että nyt se täti sieltä saapuu, mutta pyh, ei ole näkynyt.

Koska oon ilmeisesti tullut hulluksi, kävin hakemassa Clearbluen digitestejä 2kpl paketin ( tuon +/-, en sitä mikä kertoisi viikotkin) ja nyt 10min jälkeen näyttää kyllä ihan puhdasta miinusta [:@]
Oon tosin rampannut pissalla noin puolen tunnin välein, että ei tää nyt ehkä luotettavin testi kyllä ollut..

Oon hieman hermoraunio parhaillaan, pakko olis kai odottaa huomisaamuun ja jos ei tätiä näy niin tehdä tuo toinen CB:n digitesti..

Onnittelut chrystalille tupakan vähentämisestä! Se on kyllä aina hienoa ku pääsee irti jostain orjuuttavasta terveyttään vaarantavasta tavasta.

Toivottavasti elmijulle oikea plussa vielä testiin pöllähtää! Peukkuja!

Minä kans haluan liittyä [:)] Meillä nyt yk3, ja esikoinen haaveissa. Ollaan yritetty olla siitä mitenkään stressaamatta ja ajateltu että tulee kun on tullakseen, kun kaikki sanoo ettei stressaaminen auta. Jospa siis nyt auttaisi kun on oltu aika rauhassa [;)] Eipä tässä kyllä olekaan aihetta stressiin kun ollaan niin nuoria, 20-vuotiaita molemmat... Nyt on meneillään kp 18/30-32. Toivotaan parasta!!!!!

Tervetuloa mukaan Untamoinen ja elmiju!

Testasitko elmiju aamupissasta tuota clearblueta? Mitä näytti? Toivotaan, että se plussa sieltä vielä ilmestyisi! [:)]

Untamoinen, meillä myös YK 3 vetelee viimeisiään. Saapa nähä sanooko kolmas kerta toden..? Toivottavasti!

Hienoa chrystal, että olet pystynyt vähentämään tupakan määrä! [:)] Toivon, että pääset kokonaan irti! Toivon ja uskon myös, että meän isä myös pääsisi marlborosta irti, onhan hän jo tuon sairaalassaoloajan (4 viikkoa) ollut ilman. Kunpa vaan olisi tajunnut aiemmin lopettaa, niin oltaisiin ehkä tältäkin vältytty! [8|]

Oispa se niin mukavaa, jos örkille ei sitä tätiä tulisikaan kylään, vai mitä? [;)] Mentäis yhessä heittämällä heinäkuisiin..! [:)]

Täällä on TAAS jännäviikko käsillä.. Ihmeen nopeaa kyllä toisaalta menee nuo 28-29 päivää. Saapa nähä toisko loppuviikko yllätyksen tullessaan! Ois se kyllä niin ihanaa päästä masua kasvattamaan! [;)] Viikonloppuna käytiin yhen minun ystävän luona, jolla on joulun aikaan laskettuaika. Ja siellä pääsin masua taputtelemaan ja kehtoa hiplailemaan.. [:D]

Pyh, sieltähän se täti sitten tuli kuitenkin [:@]
Eilen tuli ihan minimaalista vuotoa, tänään aamulla alkoi oikein kunnolla.
Mulla ei oo ikinä koskaan ennen tullut näin paljoa tavaraa menkkojen aikana ulos (ja tätä on nyt jatkunut koko päivän), joten oiskohan kuitenkin vaikka varhanen km tjsp..
Hemmetti [:(]
Se ois vissiin sitten kp 2/26-30 ja alkamassa yk7.

Menkat jo kurkkailevat... viel ei ole virallisesti alkanut kuitenka, enkä merkkaa alkaneeksikaan ennenkuin tulee oikeesti eikä vain parina viiruna vessapaperissa.

yk12, kp 35/28-38 

Morjensta !

Tervetuloa mukaan Untamoinen ! [:)] Tsemppiä yritykseen !

örkille kiitos onnitteluista, mä kyllä ihan tosissani yritän päästä eroon noista syöpäkääryleistä !

Sanra, kiitos tsempeistä ! On kyllä hyvä olo itelläkin kun on saanut vähennettyä näin hyvin ! Tänään on mennyt vain kolme ja ajattelin että tänään en enää polta kun miekkonenkin lähti ajelemaan kohti kotia. Toivotaan että isäsi myös pääsee nyt irti tupakasta ! [:)] Ja täällä on ainakin kaikki peukut ja varpaat sun muut pystyssä että nyt tärppäisi [;)] Oli varmasti ihanaa nähdä kunnon vauvamasu ja kaikkia vauvatavaroita, ne on niiiin ihania [;)]

elmiju, suuret pahoittelut tädistä [:(] Kuulostaa kyllä ikävältä tuo suuri vuotomäärä, tympeää [:(]

omaa:
Täti tuli tännekkin tänään heti aamulla. Toki se nyt ei sinänsä ollut niin suuri yllätys kun ei olla päästy yrittämään niin kunnolla kun yleensä. [:D] Mutta harmittaahan tuo silti molempia.. Tänään mies tosiaan taas lähti, itku silmässä oltiin molemmat.
Sen kunniaksi meinasinkin äsken käydä hakemassa suklaata, mutta kun pääsin autolle niin eihän mun auton ovet auennutkaan ! [:@] Siinä on keskuslukitus ja vaikka kuinka paineli nappia niin ei puhunut mitään. Eikä avaimellakaan saanut auki. Lukot ei voi olla jäässä kun lämpöasteita on muutama ja vettä sataa. Kyllä pisti vihaksi, enkä mä saanut edes suklaata ! Enkä varmana jaksa kävellä kilometriä tuolla vesisateessa [:D][:D] Ajattelin että nyt voisin vähän syödä kun mies lähti ja täti tuli tilalle, mutta ei. [:D] Oli kyllä taas ihanaa kun mies oli täällä, ei me oikein mitään tehty, katsottiin vaan leffoja ja käytiin sit vähän ajelulla kun on tosiaan vielä melko vieras tää kaupunki meille. [:)] Isänpäiville en päässyt, rahatilanne just nyt aika heikko. Se kyllä vähän harmittaa kun isän kanssa aina hyvissä väleissä ollu. Mutta ajattelinkin että sitten kun pääsen täältä kotikonnuille niin tekisin isän kanssa jotain mukavaa yhdessä, liian harvoin tulee aikaa niin vietettyä. [:)]

Tulipas pitkä sepustus. [:D] Sorry ! [:D]

örkki, voi paska jos sinnekkin se täti kurvaa ! [:@]

Mulla nyt riittäis asiaa vaikka kuinka ja paljon, anteeksi siis tästä [:D]
Sain kuin sainkin auton ovet auki, menin sitten koittamaan uudestaan niin johan aukesi. Tiedä sitten mikä oli..
Ja sain suklaata [:D]
Ai että kun vihaan näitä menkkoja, alaselkä on niin kipeä ettei tiedä miten päin olis. Mies sitä jo hieroikin tuossa päivemmällä ja auttoikin ihanasti mutta nyt se kipu taas palasi -.- Särkylääkekkään ei auta.

Nyt mä lupaan olla hiljaa, ainakin hetken aikaa. [:D][:D]

Voi kuin tympeää elmiju, pahoittelut! [:(] Itse myös mietin edellisten menkkojen aikaan oisko ollu varhainen keskenmeno, kun oli harvinaisen kivuliaat ja tietty myös runsaat menkat. Mutta toisaalta mulla on pillereiden poisjättämisestä vielä sen verran vähän aikaa, etten ole tottunu näihin kivuliaisiin ja runsaisiin luomuihin.. Mutta sulla toisaalta tuo hailakka plussa vois siihen viitatakin.

Ja örkki on nyt tiukkana siellä etkä päästä sitä tätiä ollenkaan riehumaan sinne..! [;)]

Kiva chrystal, että sait sukulaatia, kyllähän sitä pitää saaha herkutella, kun menkat tympii ja aiheuttaa kipujaki. Joskus suklaa toimii paremmin kuin särkylääkkeet! [;)] Ja koitahan jaksaa siellä yksinäsi! Tiedän kuin ikävää se on, kun aina jompi kumpi joutuu lähtemään. Viimeksi kesällä mekin asuttiin erillään töiden takia. Ja kesä menikin päiviä laskiessa, että koska nähään seuraavan kerran.

Kerron teille salaisuuden: Kävin eilen apteekista ostamassa testin tai oikeastaan heti kerralla kaks clear blueta..! Mutta ei kerrota kellekään, aivan kuten en näistä minun oireistakaan kerro kellekkään. Jos tämä "radiohiljasuus" ei pelottais pientä pois, jos siellä vaikka joku rypäs oiski.. [;)] Sunnuntaiaamuna ajattelin testata vietetäänkö meillä viikolla myöhästynyttä isänpäivää vai sitä tuomiosunnuntaita, siis jos ei mitään tapahu ennen sunnuntaita..! [:D]

Mhiiinäkin tahdon mukaan :)

Taustaa: Ollaan siis reilu parikymppinen pariskunta ja yritys on alkanut lokakuussa (alkumetreillä siis vielä). Olen syönyt erilaisia pillereitä yhteensä sen.. 7 vuotta joista ensin Mercilon e-pillereitä ja 1½ viimeistä vuotta minipillereitä. Kierrosta ei tietty näin ollen hajuakaan mutta tällä hetkellä KP 26/??

Mitä ihmettä, nyt se vuoto loppu ku seinään..
Ei tuu lähes mitään enää.
Mitähän ihmettä tää nyt tarkottaa, eilen vuosin ku seula, tänään en melkeen ollenkaan (ei oo tällaista ennen kyllä tapahtunut mulle)..[:-]

heij!
nyt tulin tännekkin kirjoittelemaan kun muuten olen ihan sivusta vain lueskellut[:)]
elikkäs meijän poppooseen kuuluu minä 21, mieheni 24 ja iso karvainen koira.
yritykset aloitettu tuossa kesällä eikä vieläkään ole tärpännyt,
sitä rupeaa jo oman pään sisällä kuvittelemaan kaikenlaisia [>:]
olen koittanut olla miettimättä koko asiaa mutta perhana se on hankalaa kun jokapuolella niitä vauvoja tulee vastaa [:D]
ehkäpä nyt ravaan näillä sivustoilla taas tiuhaan tahtiin lueskelemassa ja kirjoittelemassa kuulumisia [:)]

Takaisin