Hyvää lapsettomien lauantaita meille kaikille lapsettomuutta kokeville! Lapsettomuuden kokemus voi olla surullinen ja syvä, vaikka kyse olisi sekundaarisesta lapsettomuudesta. Muistetaan olla yhtä armollisia itsellemme kuin olemme toisillemme. <3
@Aurinko88 hahaha, en muista kyllä, että olisit tota Donafertya ainakaan suoraan mulle suositellut. Se on tuttu tuote mulle kyllä, ja oon sitä aina säännöllisen epäsäännöllisesti googletellut, kun oon miettinyt, mitä kikkakolmosia vielä on kokeilematta. Ainakaan tässä vaiheessa en kuitenkaan halua enää kokeilla mitään uutta, joka lisää vain valheellista toivoa siitä, että muille toimineet konstit auttais mulla. En halua elätellä turhaa toivoa ja pettyä sitten, kun vuoto joka tapauksessa kuitenkin alkaa kellolleen ennustettuna päivänä. Kiitos kuitenkin suosituksesta ja siitä, että ajattelit mua. <3
Oon käynyt tutkimuksissa huippuasiantuntijalla, samoin mies, ja meillä on raskauden edellytykset kunnossa. Tässä iässä se vaan kestää pidempään, ja pitää yrittää jotenkin muuttaa omaa mindsettiä siihen, että raskaus alkaa, kun alkaa, jos alkaa. Kesäloman aikana, kun ei ole työkiireitä ja muita, voidaan miehen kanssa jutella avoimesti siitä, ollaanko valmiita hakeutuu hoitoihin ja miten pitkälle voitais niiden kans tarvittaessa mennä. Nyt yritän ainakin seuraavat pari kiertoa ottaa rennommin, josko vaikka tää spennaaminen ja suorittaminen vaikka heikentää raskauden mahdollisuuksia.
@Syssymyssy sulla kovaa tahtia pudonnu paino, hieno juttu! Saanko kysyä (ei oo pakko vastaa), että paljonko on matkaa vielä sinne, että teidät otettais tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoihin?
@Suskikitten oliko sulla se 21 päivän kierto, muistanko oikein? Piti sulle kirjoittaa, että mulla on kans välillä tosi lyhyitä kiertoja, esim. yks 21-päiväinen, tossa loka–marraskuussa. Nyt viimeisissä 6 kierrossa vaihtelu on ollut 24–28 päivän välillä. Mulla vaihtelua follikkelivaiheen lisäksi myös luteaalivaiheessa, vaikka sen pitäisi mukamas olla aika vakio. Kiva, kun jotkut hedelmällisyyslääkärit jossain podcasteissa latelee tällaisia "totuuksia", että luteaalivaihe ei vaihtele, ja sit kun se itsellä vaihtelee, niin tulee olo, että mun kierto on vääränlainen ja epänormaali. Toivottavasti sulla kierto vähän pitenis, jotta ovulaatiolla olis aikaa tapahtua ja mahdollisesti hedelmöittyvällä alkiolla mahdollisuus kiinnittyä – ja että kohdun limakalvo olisi tarpeeksi paksu siihen tarkoitukseen. <3
@Kali joo siis toi tulkinta ei mitenkään voi kestää lähempää tarkastelua, että kemiallisia ei lasketa raskaudeksi eikä tutkita keskenmenoina, mutta sitten kun pitäis päästä hoitoihin, niin ne yhtäkkiä sitten onkin alkaneita raskauksia. Eihän alkaneen raskauden määritelmä voi riippua olosuhteista! Minkä ikäisenä sun äidillä alkoi vaihdevuodet tai loppui kuukautiset? (Vai onko vielä loppunut?) Ja siis ei ihme, jos on paino tippunut – toki me ollaan erilaisia kaikki, mutta mulla menee usein niin, että jos uin syvissä vesissä, oon ahdistunut, stressaantunut tai kiireinen, niin ruokahalu katoaa tyystin.
Oon kertonutkin täällä suhteestani ruokaan, että mulla ei ole mitään valtavaa ruokahalua muutenkaan, niin sit kun henkinen puoli heittelee, katoaa se vähäkin. Samoin, jos on kiirettä, en ehdi tai muista syödä. Viimeisen kuukauden aikana mullakin paino tippunut pari kiloa ihan huomaamatta.
@Ninspi mulla ei ole gelee royale eikä ubikinoin q10 vaikuttaneet kierron pituuteen. Ne on voimistaneet ovulaatio-oireita, mutta muuta muutosta en ole huomannut, enkä tiedä, kummasta ovisoireiden vahvistuminen johtuu. Aloitin siis aikanaan ne samaan aikaan. Mulla on nyt siis neljäs kierto noiden kanssa, ja syödään niitä molemmat – sekä minä että mies. Syödään ihan koko ajan, mutta moni kohdullinen syö alkukierron ja lopettaa ovulaatiopäivään. En tiedä, onko jompi kumpi oikeampi tai parempi tapa kuin toinen. En tiedä myöskään, vaikuttaako se, jos ei syö joka kierrossa. Siltä varalta, että et huomannut, niin täällä on kans ketju, joka on pyhitetty Glee Royalelle!