40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StarStrike , mähän en kovinkaan puhu mun miehelle milloin on ovis, vaan koitan pitää meiningin rentona. Jos oon ollut aistivinani, et "joku" juttu vois auttaa pääsee tunnelmaan, niin oon vaan hiljaisuudessa tehnyt sen. En kyl tiedä onko sil epäilykset heränny, jos oon vaikka yhtäkkiä illalla alkanut tarjoilee sille pari drinkkii. 🤣

@StarStrike , mähän en kovinkaan puhu mun miehelle milloin on ovis, vaan koitan pitää meiningin rentona. Jos oon ollut aistivinani, et "joku" juttu vois auttaa pääsee tunnelmaan, niin oon vaan hiljaisuudessa tehnyt sen. En kyl tiedä onko sil epäilykset heränny, jos oon vaikka yhtäkkiä illalla alkanut tarjoilee sille pari drinkkii. 🤣
Harvoin itekkään olen miehelle juuri sanonut oviksesta. Tietää, että tikuttelen sitä, mutta nyt oikeastaan poikkeuksellisesti sanoin, että nyt olisi seksisesonki tulossa. 😄🫣 Jotenkin ajatus siitä, että oltaisiin molemmat tässä 110 mukana tuntui kivalle. Ei ehkäpä sitten ollut. Tulevaisuudessa en taida mainita "oikeista ajoista" mitään.

Harvoin itekkään olen miehelle juuri sanonut oviksesta. Tietää, että tikuttelen sitä, mutta nyt oikeastaan poikkeuksellisesti sanoin, että nyt olisi seksisesonki tulossa. 😄🫣 Jotenkin ajatus siitä, että oltaisiin molemmat tässä 110 mukana tuntui kivalle. Ei ehkäpä sitten ollut. Tulevaisuudessa en taida mainita "oikeista ajoista" mitään.

Sympatiaa! On käväissyt itsellä mielessä tän hyvin lyhyen yrityksen aikana, että minkähänlaiseksi suorittamiseksi tää vielä muuttuu. Siitä ehti olla jo jotain makua, meillä oli jotenkin aika paljon seksiä useempana päivänä kriittisesti ennen ovulaatioikkunaa, ja sitten kumppani ilmaisi että ois ollut hyvä tietää tarkemmin etukäteen et ois voinut säästellä itseään vähän tuohon ajankohtaan. Inhottavaa riidellä tällaisesta, ja ymmärrän tosi hyvin ton että toivoisi toisen olevan samalla lailla täysillä mukana. Mutta saattaahan se ollakin, nää koetut keholliset todellisuudet voi olla vaan vaikea sovittaa yhteen.

Siis meillä on vähän sama homma. Mun mies on "tulee jos on tullakseen" -mentaliteetillä. Hänet tuntien, en voi vaatia enempää. Ovisaika tuottaakin sitten jo etukäteen pientä stressiä oman pääkopan sisään, kun en tiedä miten onnistutaan. 🙄

1000050272.jpg

No niin, ehtisin alottaa eilen terolutit. Pitäisköhän olla ottamatta huomisesta muutama päivä eteenpäin? Hitsiläinen tätä kroppaa

Samaistun noihin yrityspaineisiin. Meillä myös alkuun olin kertomatta miehelle, että olisi "se" aika, mutta sitten lopulta oli helpompaa kertoa vähän etukäteen, että sai totuteltua ajatukseen. Oon huono tekemään itse aloitteita, niin oli helpompaa noin. Jokaisella varmaan omanlaisensa tilanne, tottumukset ja fiilikset. Mutta tiedän myös, että suorituspaineet voi miehelle iskeä, vaikka yhtälailla haluaisikin lasta. Ja että se harmittaa, jos kokee että ovulaatioaika menee ohi tai ei tule omasta mielestä optimaalista yritystä. Tsemppiä kaikille teille, jotka asian kanssa painitte. ❤️

@Täti-ihminen Mulla on todennäköisesti aina ollut myöhäinen ovis ja oli esikoisen yritysaikana terot käytössä kp15...24. Tulin silti raskaaksi. Ja siis terot ei lyhentäneet mun kiertoa, oli 35pv. Eli kun sulla on LH-huippu nyt, niin eiköhän se oviskin sieltä tule!

Meillä isänsä ties kyllä tasan että oli ovis käsillä 😂 Nyt vaan mietin että toivottavasti ei lopetettu touhuilua liian aikaiseen jos ovis olikin pari päivää myöhemmin. Äh! Jotenkin nyt oon jo heittänyt toiveet kaivoon, viime kierrossa olin varma että oli tärpännyt ja oli kaikkia oireita, nyt huomaan että menee ihan samalla kaavalla ja hormoni päänsärky taas käsillä, luin että johtuu estrogeenin nopeasta laskusta ovulaation jälkeen ja heitin hanskat tiskiin jo. Harmittaa kyllä todella paljon koska tää oli se viimeinen yrityskierto😭

Tein pari ovistestiä kp9 ja 10, ei sit ollu enempää. Viimeks oltu sillee kp9 ja nyt kp15 ja tuli tiputtelua?! Ei oo varmaan koskaan yritysaikana tullu tai en muista (aika kultaa muistot). Mutta nyt sit mietin, että ei kai mun kierto nyt ole 15 päivää?! Jessus sentään. Viimeks oli 29 päivää kierto… Olikohan sit siirron jälkeen vaan 22… 😒
Aateltiin, että yritetää ja sit aateltii, et ei ehkä yritetä. Koska haluan pudottaa painoo… mut on se vähän tippunu ja mittoja lähteny yhteensä yli 18cm ympäri kehoa :D

Sandra84: jospa olis kiinnittymisvuotoa?

Mulla on yksi testi kaapissa ja mietin millon uskallan alkaa testailla (lue pettyä). Dpo ehkä tällä hetkellä 5-7 välillä. Olisko rohkea ja sunnuntai aamuna äitienpäivän kunniaks kokeilis? Vai meneekö sitten koko päivä pilalle koska todennäköisesti ei vielä edes näkyis jos raskaana sattuiskin olemaan. Oon niin kärsimätön mutta en myöskään valmis pettymään. Äh! Onko täällä ketään kuka olis suunnilleen samoissa dpo:ssa menossa tällä hetkellä?

Melko pannukakku tuli tästä kierrosta ja oviksen hyödyntämisestä. Viimeksi sekstailtiin sunnuntaina. Maanantaina-tiistaina tikut näytti kunnon posia. Tänään oli jo selvästi haalea tikku. Ottaa ihan 🤏 päästä, kun tilaisuuksia kotona olisi ollut, mutta ei siitä sitten mitään tullut. En tiedä stressaako mies töitä vai "omaa suoritustaan". 🤷‍♀️ Eilinen meni sitten omissa oloissa eli siinäpä se sitten. Harmittaa. Olen ite vähän kipeänäkin. Allergia sai kai poskiontelot tulehtumaan ja pelkään nyt, että SLE:kin aktivoituu, sen verran kipeä olen ollut nivelistä ja lihakset hapottaa. Aika matalat fiilikset tässä, mutta josko täältä noustaan, kun tukkoisuus helpottaa. 🤧

Itekkin olen miettinyt ehkäisyasiaa, sitten kun yrittäminen loppuu. Mulla oli aiemmin kierukka, mutta siitä oli semmoista tiputtelua jatkuvasti, niin ei oikein hyvä. Muutenkin tuntui ettei se sopinut omalle kropalle. Pillerit ei käy migreenin takia. En tiedä kuinka riskaapeliä olisi kalenteri ehkäisynä, kun ei oikein hormoonivalmisteet kiinnostaisi jatkossa. 🫣
StarStrike, eikö teillä ollut ihan täydellinen ajoitus? Jos olet sekstailleet sunnuntaina, ja ovulaatio on ollut ma-ti? Kyllä sperma tuon aikaa kestää, ja sitä kannattaa olla sisällä mieluummin jo valmiina odottamassa, kun munasolu elää aika vähän aikaa.

Jos yli 40v ottaa kierukan, niin reikusti vain tuhti hormonikierukka, ei mitään kevyempää versiota. Nuorempana käytin sellaista vähemmän hormonia sisältävää, ja silloin tiputteli 1/3 ajasta. Vahvempi taso auttaa vaihdevuosioireisiin. Minulla ehti olla sellainen pari vuotta, ja slun sopeutumisvaiheen jälkeen vuodot loppuivat lähes kokonaan. Ehkä jotain pientä saattoi tulla kuukautisten aikana, mutta en muistaakseni tarvinnut edes mitään suojaa. Se oli kyllä iso helpotus. Hormonikierukka tasoitti myös mielialoja, niin huippuja kuin alakuloa.

Meillä on nyt varmaan vika yritys kierto ja sitten kierukka kehiin. Kun ei tässä mitään enää taida tapahtua, mutta loppuu asian 24/7 ajattelu.

Sandra84: jospa olis kiinnittymisvuotoa?

Mulla on yksi testi kaapissa ja mietin millon uskallan alkaa testailla (lue pettyä). Dpo ehkä tällä hetkellä 5-7 välillä. Olisko rohkea ja sunnuntai aamuna äitienpäivän kunniaks kokeilis? Vai meneekö sitten koko päivä pilalle koska todennäköisesti ei vielä edes näkyis jos raskaana sattuiskin olemaan. Oon niin kärsimätön mutta en myöskään valmis pettymään. Äh! Onko täällä ketään kuka olis suunnilleen samoissa dpo:ssa menossa tällä hetkellä?
Hah, periaattees mulla sit dpo6 kun katson Flo appin ehdotusta oviksesta.

En suosittele vielä noin aikaseen testaan… Mut joillakin näkyy ajoissa. Mä testaan kyl kans varmaan, mutta vasta ens viikon la… Sit olis dpo14… Ehkä.

Kierukkakeskusteluun: jos ei ole aikasemmin ollut hormonikierukkaa niin kannattaa kokeilla eka minipillereitä koska hormonikierukassa on pelkkää keltarauhashormonia niin sit ainakin näkee miten sitä sietää. Mulla oli hormonikierukka koko mun nuoruuden ja en mä sillon mitään ajatellut, mutta se siis pitää kehoa jatkuvasti luteealitilassa. Jos se tuntuu itestä hyvältä niin mikäs siinä. Mä testasin minipillereitä tossa jonku 5 vuotta sitten uudelleen ja ne oli aivan kamalat. Diabeetikkona ne sekotti mun verensokerit aivan täysin ja se keltarauhashormoni ei sopinu mulle enää ollenkaan.

Muuten mulla on nyt viimisimpänä ehkäisynä ollu kuparikierukka ja se on toiminu tosi hyvin. Omat hormonit pyörii niinku pitääkin ja mulla ei kyllä se vaikuttanut vuotojen määrään sitten mitenkään.

Mä oon kans miettiny että kun tää tulee päätökseen tää saaga niin varmaan sen kuparikierukan otan koska hormonaaliset ei kiinnosta enkä tiedä löytyiskö sieltä itelle sopivaa. En pysty ehkä olemaan ilman mitään koska sit kuitenki koko ajan toivon että tärppäis, vaikkei tässä nyt oo mitään tapahtunut yli 1,5 vuoteen. Silti kuitenki jatkuvasti pitkitän sitä että jos nyt käviskin joku ihme. Kylhän niitä joillekin käy kuitenkin.

Sit kannattaa muistaa se, että pelkkää progesteronia sisältäviä pillereitä on eri vaikuttavalla aineella, eli kaikissa minipillereissä ei ole sama hormoni kuin hormonikierukassa. Toiset saattaa sietää toista keltarauhashormonia ihan hyvin ja toisesta tuleekin haittavaikutuksia.

Ehkäisykeskusteluun; mulla oli ennen yritystä Slinda, joka kivasti jätti kyllä menkat pois, mutta teki musta ihan saharan. Jotenkin sen lopetettuani tajusin, miten iso vaikutus hormoneilla muutenkin oli, enkä todellakaan haluaisi palata siihen. Toki nyt näyttää siltä, että ehkäisy oli ylipäätään varsin turhaa, että en tiedä, jos ei tärppää, niin voi olla että vaikka aktiivinen yritys päättyisi, jäisi sellainen tjot-mahdollisuus.

ON: Kävin amh-kokeessa, ja hiukka jännittää mitä sieltä tulee tulokseksi. Toisaalta vaikuttaa, että julkinen puoli on aidosti kiinnostunut tilanteesta, eikä aikaa meille olisi annettu vaan pakkien antamiseksi. En siltikään uskalla toivoa juuri mitään siltä käynniltä, mutta vajaa pari viikkoa tässä vielä kärvistellään. Menkkojen pitäisi alkaa tänään, turhuillut on jo pari päivää. Lämmöt kuitenkin vielä koholla, mutta ehkä laskusuunnassa. Haluaisin, että vuoto alkaisi, niin uskaltaisin ottaa buranaa oikeasti kipeään koipeen viimeinkin, en jaksa uskoa että tästä olisi mitään positiivista ylläriä tulossa.

Takaisin