Katkulinos
Oman äänensä löytänyt
Tänään illalla, viimeistään huomenna aamullaKuinka nopeasti saa tietää sen hcg tuloksen?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tänään illalla, viimeistään huomenna aamullaKuinka nopeasti saa tietää sen hcg tuloksen?![]()
Meillä on neuvola 8+2, jos nyt sinne asti päästään.Itselle on tärkeää, että puoliso pääsee mukaan.
Ei kauheasti. Niskaturvotusultra ja rakenneultra, ja osalle sokerirasitus. Joillekin varhaisultra. Ultrien varaamiseen saa ohjeet sitten neuvolastaMitä tutkimuksia julkisella puolella kuuluu raskauden seurantaan? Oon ihan uuvatti (ekaa kertaa raskaana) ja mulla on soittoaika äitiysneuvolaan vasta perjantaina. Ja onko jotain muita tutkimuksia hyvä varata?
Mäkin koitan spämmiä viestit täyteen, puuttuu ehkä 6 siitä 30![]()
Onpa vähän ultratutkimuksia jos on vaan noi 2Ei kauheasti. Niskaturvotusultra ja rakenneultra, ja osalle sokerirasitus. Joillekin varhaisultra. Ultrien varaamiseen saa ohjeet sitten neuvolasta
Sen lisäksi neuvolassa seuraillaan ainakin verenpainetta, hemoglobiinia ja pissan proteiinia ja vauvan sykkeitä ja kasvua.

Meillä ei oo töissä paikkaa mikä olis takuuvarmasti äänieristetty, niin pitää köpötellä pihalle soittamaan ja ei vaan oo natsannu.Onpa vähän ultratutkimuksia jos on vaan noi 2mitkä kriteerit tuohon sokerirasitukseen on?
Me mennään varmaan niillä julkisen ultrilla ja muutama muukin täällä on sanonu samaa, mut esimerkiks Jodel-keskusteluissa jotenkin korostuu usein se, miten tuntuu kuinka muka "kaikki" olis menossa yksityiselle.No joo, kyllä mä ymmärrän jos on mahdollista mennä niin menee. Onhan se mielenkiintoata tietää. Ja varsinkin jos on ollu epäonnisia raskauksia aiemminJoo, osahan käy sitten just omalla rahalla varhaisultrassa ennen tuota ekaa julkisen ultraa! Koska onhan se kaks tosiaan vähänMe mennään varmaan niillä julkisen ultrilla ja muutama muukin täällä on sanonu samaa, mut esimerkiks Jodel-keskusteluissa jotenkin korostuu usein se, miten tuntuu kuinka muka "kaikki" olis menossa yksityiselle.
Joo mä just meinasin eka venailla, mut nyt aattelin, et yritän soitella huomenna. Mä meen kumpaankin nyt yksin, mies saa jäädä lapsen kanssa kotiin, kun ei haluta hoitojärjestelyillä paljastaa vielä.@Cami @Helmi1234
Mulla samat pohdinnat lapsettomuuspoli vs. neuvola välillä. Eilen ilmoitin plussan lapsettomuuspolille ja sain sieltä ajan varhaisultraan. Neuvolasta eivät puhelimessa maininneet mitään. Ensin ajattelin, että sinne saa ohjeet sitten varhaisultran jälkeen. Mutta sitten aloin miettimään, että kyllä kai neuvolaankin kannattaa olla jo vähän aiemmin yhteydessä. Samoille hujakoillehan tuo ilmeisesti menee varhaisultran kanssa ja olisi sitten ehkä ajankohdassa enemmän valinnanvaraa, kun on hyvissä ajoin yhteydessä. Mieskin olisi toiveissa saada mukaan molempiin.
Onko se joku virallinen todistus? Kelaa varten saa todistuksen vasta aika myöhään, mutta kyllähän neuvolasta varmaan jokin todistus voidaan kirjoittaa? Mä sain ainakin ensimmäisessä raskaudessa semmosen lapun, jota piti pitää mukanaAiniin, koska on mahdollista saada raskaustodistus? Haluaisin siirtää mun osallistumista juoksutapahtumaan, kun en halua raskaana rasittaa kroppaa niin paljon, ja ne vaatii sen todistuksen. Jos sen saa vasta myöhään, niin taitaa mennä osallistumismaksu hukkaan![]()
No joo, kyllä mä ymmärrän jos on mahdollista mennä niin menee. Onhan se mielenkiintoata tietää. Ja varsinkin jos on ollu epäonnisia raskauksia aiemmin
Mä varmaan meen vaan julkisen puolen myös. Toistaiseksi mulla ei oo mitään syytä ottaa lisätutkimuksia ja säästän rahat johonkin muuhun vauvan juttuihin.Myöhemmissä raskauksissa voi olla eri juttu
Mutta tunnen itteni ja tiedän, että se varhaisultra ei saa mun pelkoja ja stressiä katoamaan, niin säästänpä rahat sitten just muihin juttuihin, tai vaikka kukkiin ja suklaaseen itselleni!Nokun mä en tiedäOnko se joku virallinen todistus? Kelaa varten saa todistuksen vasta aika myöhään, mutta kyllähän neuvolasta varmaan jokin todistus voidaan kirjoittaa? Mä sain ainakin ensimmäisessä raskaudessa semmosen lapun, jota piti pitää mukana![]()
En usko, että mihinkään tapahtumaan vaaditaan sitä Kelaa varten olevaa todistusta. Vaan ennemminkin lääkärin/hoitajan kirjoittama todistus raskaudesta. Toivotaan, että semmonen riittää!Nokun mä en tiedälöysin vaan kelan sivuilta että äitiyspakkausta/avustusta varten saa sen todistuksen kun raskaus on kestänyt 5 kuukautta. Koitan pyytää neuvolasta jos ne kirjottaa tota mun tarvetta varten
![]()
Pyytäisin neuvolasta jonkun lapun todistukseksi, luulis nyt että ei sen tarvi ihan niin virallinen todistus olla, millä vaikka noita kela-juttuja haetaan.Ainiin, koska on mahdollista saada raskaustodistus? Haluaisin siirtää mun osallistumista juoksutapahtumaan, kun en halua raskaana rasittaa kroppaa niin paljon, ja ne vaatii sen todistuksen. Jos sen saa vasta myöhään, niin taitaa mennä osallistumismaksu hukkaan![]()