Raskaaksi 2021

Hope*, onpa kurja tilanne. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla meni pari vuotta siihen, että mies vihdoin näytti kolmannelle vauvalle vihreää valoa. Toki ymmärrän, että jokainen vuosi lykkää raskautta aina pidemmälle ja etenkin naisten kohdalla alkaa kello jossain vaiheessa tikittää hieman kovemmalla äänellä. Oletko pohtinut, mitä tapahtuu, jos mies ei suostu yrittämään raskautta? Kannattaa yrittää perustella asiaa omien tunteiden mukaan. Huomasin, että mun mies ymmärsi asian tärkeyden, kun sanoin, että pelkään harmittelevani koko loppuiän sitä, jos ei edes yritetä saada kolmatta lasta. Lisäksi huomaan, että mun mies todellakin naiivisti kuvittelee raskauden alkavan heti ensimmäisellä kierrolla, vaikka itsekin todisti, ettei ensimmäistä yrittäessä homma käynytkään niin vikkelästi :meh:
 
Dpo 11 ja aamun PC-testi puhdas nega. :sorry: En tiiä mikähän ihme se dpo8:n hailuraviiva oli. Todennäkösesti räikyvä viivanpaikka vaan. Katoin Flosta ni viime kierrossa kemiallisessa sain dpo 11 aamupissasta negan ja illalla testiin piirtyi hailura. Ei auta ku odottaa joko plussaa tai menkkoja. :sad001
 
Itse en tehnyt aamulla testiä vaan vasta iltapäivällä pitkän pidätyksen jälkeen. Näytti vähän että voisi olla jonkin sortin haamu mutta toisaalta näytti negalta, joten en tiedä.. ehkä kuvittelen vain :grin odottelen uuden kierron alkua, aloitan nimittäin letrot ekaa kertaa.
 
Jaaa, kyllä mä uskon et ne menkat sieltä alkaa mut ei tosiaankaan tänään alkaneet :angelic: ehkäpä silti pitää tikkua uittaa aamulla, jos ei siihen mennessä oo alkaneet. Joka tapauksessa vasta huomenna olis sit kp1 ja nyt 28/27 :wacky: mies jo ehti pohtia että entäpäs jos.... Saapi nährä :grin
 
Tässä vielä kuvat, joissa periaatteessa voisi jotain nähdä mutta epäilen että on vain mielikuvitusta :hilarious:

https://aijaa.com/zmwloG

https://aijaa.com/0dL9JS

Edit. En tiedä mikä tuo ylimääräinen img teksti on, en saa sitä pois :grin
zmwloG
 
Onnea plussanneille, ja tsemppiä piinailijoille. Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.
 
En tiedä auttaisiko kirjoittaa kirje, jonka se saisi lukea rauhassa keskeyttämättä? Tai jos joku muu puhuisi hänelle? Joskus auttaa, kun joku muu puhuu kuin se läheinen henkilö.

Mutta joo raskautumiseen menee keskimäärin 6-12kk, joskus se käy nopeasti, joskus voi mennä se 2v. En tiedä auttaisiko se häntä käsittämään, jos avaat asian numeroina. Miehet on usein faktaihmisiä ja myös luulee, että vauva tulee aluille kertalaakista. :grin
En tiedä auttaisiko kirjoittaa kirje, jonka se saisi lukea rauhassa keskeyttämättä? Tai jos joku muu puhuisi hänelle? Joskus auttaa, kun joku muu puhuu kuin se läheinen henkilö.

Mutta joo raskautumiseen menee keskimäärin 6-12kk, joskus se käy nopeasti, joskus voi mennä se 2v. En tiedä auttaisiko se häntä käsittämään, jos avaat asian numeroina. Miehet on usein faktaihmisiä ja myös luulee, että vauva tulee aluille kertalaakista. :grin

Niin en yhtään tiedä miten kirjeeseen suhtautuisi... Sitä voisi ehkä harkita:rolleyes:Olemme sellaista ihmistyyppiä, ettemme ikinä sotke ulkopuolisia omaan elämäämme missään asiassa. Ei siis ilahtuisi jos sotkisin vielä muitakin tähän, eikä kyllä olisi itsellenikään luonnollista... Eikä ole kyllä semmoista henkilöäkään jonka voisin sotkea tähän:joyful:
Miehet pelotellaan jo nuorena siihen, että naiset raskautuu jokaikisenä päivänä vuodesta ja kerrasta jos ilman ehkäisyä sextataan:hilarious: Ovat näköjään siinä uskossa sitten ainiaan...Ja omani on niin jääräpää, että uskooko vaikka läväyttäisin sille nyt jonkun todennäköisyystaulukon...
 
Täällä paljon letrojen alottajia! Täällä on sille oma ketjukin, tulkaa puimaan tarkempia kokemuksia sinne :) mullakin eka letrokierto menossa ja tähän kiertoon tehtiin myös inssi. Tänään dpo3.
 
No jo ny on! Ei näy enää pienintäkään hahtuvaa vaaleanpunaistakaan :bored: mä kun niin aattelin et jes, menkat alkaa :hilarious: vajaan viikon oon ottanu myo-inositolia Inocapsien muodossa, ei kai se nyt tee tätä et lähes kellontarkkaan 3. Terottomana päivänä alkaa aamupäivän aikana menkat ja nyt ei :dead:
Ultran kp19 perusteella sinällään ei mitään merkkiäkään et olisin ovuloinu ainakaan lähipäivinä, eikä tulossa olevaakaan maininnu gyne olevan joten raskauden suhteen ei olis kyllä usko kovin korkeella. :sour:

Pakko se on silti uittaa 10-herkkyyksinen huomisaamuna. :facepalm:
 
Hope*, onpa kurja tilanne. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla meni pari vuotta siihen, että mies vihdoin näytti kolmannelle vauvalle vihreää valoa. Toki ymmärrän, että jokainen vuosi lykkää raskautta aina pidemmälle ja etenkin naisten kohdalla alkaa kello jossain vaiheessa tikittää hieman kovemmalla äänellä. Oletko pohtinut, mitä tapahtuu, jos mies ei suostu yrittämään raskautta? Kannattaa yrittää perustella asiaa omien tunteiden mukaan. Huomasin, että mun mies ymmärsi asian tärkeyden, kun sanoin, että pelkään harmittelevani koko loppuiän sitä, jos ei edes yritetä saada kolmatta lasta. Lisäksi huomaan, että mun mies todellakin naiivisti kuvittelee raskauden alkavan heti ensimmäisellä kierrolla, vaikka itsekin todisti, ettei ensimmäistä yrittäessä homma käynytkään niin vikkelästi :meh:

Mun miehellä ei tosiaan ainuttakaan lasta ole, niin ei toisaalta tiedä mistä jää paitsi... Eli enemmän olisi varmaan toivoa, jos meillä jo ennestään yhteinen lapsi olisi. Voi hyvin olla ettei tosiaan enää haluakkaan. Hänellä oli ja meni vauvakuume silloin muutama vuosi sitten. Jotenkin kyllä tuntuu että ei tule suostumaankaan yritykseen. Jos kerta kokee että silloin oli silloin ja kun ei tehty niin ei nyt enää tosiaankaan. Tuskinpa sitten myöhemminkään.... Jos ei suostu niin en tiedä mitä tapahtuu, itselle ainakin suuri surutyö. Enkä itse halua vain vauvaa, vaan vauvan juuri mieheni kanssa. Olen sanonut että kadun sitten loppuikäni ettei aiemmin yritetty, ja että varmasti tästä joku suru ja katkeruus jää itselleni iäksi. Ei auta....
 
mä jo mietin tässä, että jos olisinkin raskaana niin milloin olis laskettuaika? mulla kun ei todellakaan oo säännöllinen kierto, ovis oli luultavasti 10. 4
 
huomenna meinasin tehdä uuden testin, huvikseni tein ovulaatiotestin kun ei muuta ollut, ja lähes plussa siihen tuli. Tiedän, että voi näyttää niin myös loppukierrosta, ilman ettäenteilis raskautta:hilarious:
 
No hyökkäshän ne sieltä, eli kp1 ja nega testattu silti:grin huomasipa kyllä tästä et on se aiheuttaa heti epäilyn että olis nyt tärpännyt kun inasenkin muuttuu joku :hilarious:
En oo tällä kertaa menkkoihin kyllä pettynyt, koska raskaaksi tulemisen todennäkösyys olis ollut niiiin häviävän pieni gynen mukaan :rolleyes:
Eli yk9 :angelic:
 
Tässäpä kuvaa tältä aamulta. Menossa on dpo 12 mun laskujen mukaan ja ihan kuin tuossa testissä ois toinenkin erittäin haalea viiva mutta onko siinä väriä vai ei.

Eilen kävin poikien kanssa pyöräilyllä ja jossain vaiheessa tuntui ihan menkkakramppeja mutta ne sitten meni ohi. Oli pakko kotona tarkistaa tilanne eikä yhtään mitään ollut vuotanut. Nyt odotan vaan jännityksellä mitä tästä tulee. Vaikka tässä kävis miten, on mulla varmasti muutaman seuraavan kuukauden ajan muuta ajateltavaa kun saadaan ens kuussa se kauan odotettu koiranpentu.
 

Liitteet

  • 20210419_074707.jpg
    20210419_074707.jpg
    8.7 KB · Katsottu: 193
Mä laskin että jos nyt oisin raskaana, ois mulla la karkeasti 28.12. Kuka se nyt sanoikaan yhden harrastuksen olevan mahdollisen la:n miettiminen? Mä myönnän harrastavani ihan samaa.
 
Pogomama, minä kyllä näen hentoisen viivan!! Nyt vaan toivotaan, että viiva lähtee vahvistumaan :gen014

Ja joo, itsekin kurkkasin jo tälle kierrolle mahdollisen lasketun ajan + ajan, jolloin äitiysloma alkaisi, vaikka tärppipäivätkään eivät taineet mennä kohdilleen :laughing001
 
Takaisin
Top