Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aBu tsemppiä! Täällä kans olo velloo koko päivän, pieniä parempia hetkiä on mut pääasiassa kurja olla.Esikosta muistan et oli pääasiassa vaan aamut pahoja.

Teillä joilla on entuudestaan lapsia, niin onko alkuraskaudet jotenkin selvästi eronnut toisistaan oireiden osalta?

Mun mielestä nyt on ollut vähemmän menkkamaisia kipuja tai ylipäätään mitään mahanippailuja... Muuten aika lailla samoja juttuja, mut Tää ympärivuorokautinen ällötys on yllättänyt. Viimeks muistan, et aina aamut helpotti ruokataukoon mennessä ja pysty sit jo lounaan syömään kunnolla. Illalla ei ollut pahoinvointia juurikaan. Nyt tuntuu et pelkkä kiukustuminenkin alkaa oksettaa :D

Mulla on ainakin oireet paljon voimakkaampi, kun mitä oli esikoista odottassa. Silloin olin lähinnä vaan väsynyt, nyt väsymyksen lisäksi on koko ajan huono olo, nälkö, oksentaa saa ainakin kerran päivässä, naama kukkii ja turvottaa,

Mulla on ainakin oireet paljon voimakkaampi, kun mitä oli esikoista odottassa. Silloin olin lähinnä vaan väsynyt, nyt väsymyksen lisäksi on koko ajan huono olo, nälkö, oksentaa saa ainakin kerran päivässä, naama kukkii ja turvottaa,

Samoin!!

Onks Autumnus sun esikoinen tyttö vai poika? Mun esikko poika ja tossa keskenmenneessä raskaudessa odotin tyttöä ja oireet oli silloinkin voimakkaat, pahoinvointi vielä pahempaa ku nyt ja kesti viikolle 16. Olinkin ihan varma, että tulee tyttö. Tiedän kyl, että raskaudet voi olla muutenkin erilaisia, mutta toi oli ainakin hauska sattuma.

Esikko on poika ja kiinalainen kalenteri lupailis tyttöä ;) On se käynyt kyllä mielessä kun selvästi on voimakkaampaa pahoinvointi tällä kertaa vaikka oksentaa ei onneksi oo tarvinnut. On omat aavistelut vahvistuneet tässä tyttösuuntaan, mutta saas nähdä! :)

Mulla taas esikoistytöstä ei ollut pahoinvointia lainkaan. Joskus lievää ällöä oloa, mut ei muuta. Nyt on parina iltana ollut voimakasta pahoinvointia. Kiinalaisen mukaan olis poika tulossa ja jotenki vähä semmonen fiiliski jossain mielen sopukoissa, vaikka toivosinkin toista tyttöä. :)

Esikoisesta oli selkeämpiä oireita, mut nyt on enemmän noita juilimisia. Esikoisesta "pahoinvointi" alko vasta 12+ mut sekin oli todella lievää, ehkä kolme kertaa jouduin oksentaan koko aikana.

Mä parkeerasin itseni nyt vessan lattialle näköjään täksi iltaa. Huvita lähteä pois, kun kohta saa olla takasin.. Nyt mietin, et pitäs jotain syödä, mutta tiedostan karun faktan jonka mukaan se tulee ulos ennenkö ehtii kissaa sanoa..

aBu kannattaa juoda vaikka keittoja tai syödä jotain että on jotai oksentaa ja elimistö saa voimaa :)

Yökötys iskee Kyl välillä kun salama kirkkaalta taivaalta. Mulla oli tossa pari tuntia ihan ok olla, kävin asioilla kun poikakin oli uimassa vaarinsa kanssa. Sit kotonakin ihan ok olo jatkui ja sit sit huomaa oikein ihmettelevänsä et missä Se paha olo on nyt :D jotenkin sitä tottuu vaan et Se roikkuu mukana. Mut sit taas yhtäkkiä pal kurkussa ja vatsa ylösalasin. Hampaita kun pesin niin neljä kertaa ainakin yökkäsin mut ei sit kuitenkaan tullut ulos asti. Jotenki toi pelkkä yökkiminenki tuntuu helpottavan....kun löytäiskin jonku johdonmukaisuuden näihin oloihin, mutku ne tulee oli vatsa täynnä tai ei. Tänään mulla rupesi tekeen ihan hitosti mieli mäkkärin ranskiksia vaikka kuinka ällöttikin. Mut kas kummaa ranet ja valkosipulidippi teki olon hyväks :) siinä varmaan sit mun ruokavalioni seuraavat 9kk :D suolasta tekee hitosti mieli!!!

Onneks ei ole nuita pahoja oloja, mut väsyttää eikä jaksais töihin lähteä yhtää :)

Mulla ei esikosta juuri mitenkään alkuun huomannu et edes raskaana olin. Väsymys vain oli jäätävä. Nyt puuttuu tuo väsy mut nippailuja, kiristelyä ja pahaa oloa riittää. Liekö sitä ei väsy kerkee tulla tän NujuNiilon kanssa. Illalla kyl on ihan poikki.
Esikon kohdalla hankalinta oli liitoskivut. Alkoi jollai viikoil 14-15 ja kesti sinne lähemmäs 30. Kävelin siis pitkään ku ankka :D Tukiuö helpoti vähän mut hankalaa oli. Joskos niit nyt ei tulis samoin.

Sama juttu, kaikki suolanen on nyt maistunu. Siitä kai tämä turvotuskin mulla johtuu... Äsken jo mietin, et pakko kyllä skarpata vähän, jos kuudennella viikolla jo annan itelleni kaikki mieliteot periks, niin teen itelleni hallaa ihan tietoisesti... :( Sit kehtaan kuitenkin niristä turvonnutta olemusta :P
En mä niitä kiloja pelkää, mut ne muut seuraukset lie sitä ylipainoakin haitallisempia... Saatikka se oma olo, kun on ruokavalio mitä on, niin mielikin synkistyy. Tietysti eri asia jos ei mikään mee oikein alas, sit parempi syyä sitä mikä vaan uppoo :)

Mulla tuli ekojen viikkojen aikana kiloja just ku koko ajan piti syödä jotain vaan mikä maittoi ja pitää pahaa oloo loitolla.

Mä just mietin etten mä muista miten huono olo mul oli ekas raskaudes, sen muistan että se alko vähä ennen plussaa; mut juttelin miehen kaa ku valitin huonoa oloa, ni hän sano että on mulla ollu ekassaki alusta asti huono olo.

On noi teijän turvotukset kyl hurjia. Musta itellä hirvee turvotus kun maha on vähäki pömpöllään :D
Ja tuntuu myös niin oudolta se kuin huonosti toiset voi raskaus aikana, kun itsellä ei teihin verrattuna ole ollu mitään vaivoja. Täytyy olla siitä kiitollinen. Toivottavasti teidän huono vointisten olot helpottaisi pian.

Laittakaapa merkille, vuotaako ikenistä verta hampaita harjatessa. Sehän on melko yleinen oire myös kun verenkierto vilkastuu ym. Viimeksi mulla oli tuo oire ja nyt oon seuraillut, että tuleeko taas. Vielä ei näy.

Autumnus: Nyt kun sanoit niin oire löytyy. Muistaakseni ei edelliskerran ollut. Muutoinkin tuntunee noi veret kulkevan ny muualle ku normalisti. Huimailoo niin hitosti et pitää harkiten väliin liikkua. Makiaa hommoo nostella kersaa lattialta :D
Pahoinvointi on nyt muutaman päivän helpottanu iltaan jonkin verran, mut väsy meinaa tulla tilalle ihan urakalla.

Mulla ekassa raskaudessa plussasta lähin koko ajan nälkä, oisin voinu vaan nukkua, mahaa toki juili, ikenet vuoti verta ja liitoskivut vaivas aika aikasessa vaiheessa...mahakin silloin turpos, mutta muistaakseni joskus rv 8-10..oikia vauvamaha tuli sit joskus rv 16...nyt on jäätävä kumpu ja ilmamaha, ei tee aina mieli syyä, olo välillä käy ellona mut muuten kyllä voin oikein hyvin :) et oireita paljon vähempi nyt...toki tuo klassinen tissikipu löytyy :D ja nyt vasta rv 5+2

Takaisin