Heinäkuun hulinat

moondance täällä oli kerran harkkasupparei ku seisoin pidemmän aikaa enkä ehtin levätä ku laitoin ruokaa pitkän aikaa ja meillä keittiössä silloin oli 40-50 astetta lämpötila. onneks ainoastaa harjotussupparei ettei niit kunnollisia. mulla huomas jo tosi aikasin vatsasta et lapsi tulossa ni mein vuokranantaja joka nainen kavereidensa kanssa tuli käymää ja oli et kumpi on ja onkos pianki tulossa ja mä olin ekal kolmanneksella sillo. no kaipa vois kun seuraavan kerran näkee häntä ni sanoa että tyttö inshaAllah ainaki lääkärin mukaan mut tuossa kuun vaihteessa saan vielä varmistuksen rakenneultrassa. :)
 
Täällä on supistellut jo ainakin kuukauden päivät. Mulla on tosi herkkä kohtu. Vähän kun painaa, niin supistuu ihan kovaksi heti. Samoin kun kuunnellaan sydänääniä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olikohan mullaki harjoitussupistus ku maha meni kivikovaksi toispuoleisesti ja oli jännä kivuton tunne vatsassa? Viikkoja 17 huomenna..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
moondance: Muistaakseni rv 36 viikoilla vielä tekevät tarkastuksen ja jos silloin on vielä edessä, niin sitten sektio. Mulla itsellä on istukka hiukan kohdun edessä ja myös joku muu möykky (jota selvitellään parin kuukauden päästä), mutta kätilö oli sitä mieltä, että yleensä istukka siirtyy hyvissä ajoin pois, mutta täytyyhän se tarkistaa lopussa, ettei oo tiellä. Mä niin toivon, että siirtyy pois, en haluaisi sektiota.
 
Mulla oli rakenneilultrassa esikoisen raskaudessa istukan reuna 1,2cm kohdunkaulan reunasta, jolloin se jäi marginaaliin, et on liian lähellä. Sillon kontrolloivat sen ultraamalla viikolla 30 ja kun sillon oli vetäytynyt tarpeeksi kauas nii ei tarvinnu enää ultrata. Saatiinpa ylimääränen (joskin maksullinen) ultra:wink. Muistaakseni oisivat aika pitkälle sitä seurailleet et siirtyykö pois eestä. Niin kauan ku kohtu kasvaa:)

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Kävin tänään pikkutarvike-ostoksilla! Ostin liivinsuojia, sinkkivoidetta, lanolin-voidetta, puhdistuspyyhkeitä, topseja, minivaippoja vastasyntyneelle ja maxi-siteitä itselle.
Ja siis tiedän kyllä ettei vielä ole mikään hoppu tuollasille! :clock

Tässä on nyt niin kovasti negatiivisia juttuja elämässä, joihin en voi mitenkään vaikuttaa, joten kaikki tämä vauva-tohina on sitä tasapainoa tuovaa positiivista voimaa! Viikonloppuna haetaan varastosta pinnasänky ja hoitopöytä paikoilleen myös. Ihana laitella niitä kuntoon!
On niin vähän raskausoireita, että pääsee nauttiin tästä valmistelusta. Voihan olla että kun alku on menny niin kivuttomasti, niin olenkin ihan paskana loppuraskaudesta... :wink

Vielä on kaikkee pientä hankittavaa onneksi edessä. Kun niitä miettii ja hankkii, tuntuu kuin koko vauva olis jotenkin lähempänä syliä jo.
 
Mä sain eilen ensimmäiset vauvanvaatteet, kun anoppi oli vähän käyny kirpparilla :) Ei se malttanu olla ostamatta, kun oli ihan käyttämättömiä, kotimaisia vaatteita ja vaan 5 euroa kassillinen. Kivoja neutraaleja värejä ja niin ihanan pieniä... Näyttävät niin nuken vaatteilta! Ei sitä muistakaan miten pieniä vastasyntyneet on, kun siitä on niin pitkä aika, kun sellaista viimeksi sain sellaista sylissä pidellä.
 
mä haluun kans päästä hommaileen kaikkea vauvalle!!! mies sai idean (esitin jo kauan sitten hänelle sen samaisen idean) että aletaa tekee kohta pinnasänkyä ja vois tehä useammanki ni voi myydä ku niistä saa hyvät rahat ja niitä menee. mä eilen kattelin netistä jo mein verkkoilmotuksia et mitä on myynnissä vauvoille kuten rattaita jne.
 
Täällä taasen ollaan koko tämä aika malttamattomana odotettu että pääsis aloittaan vauvan huoneen sisustaminen, vaatteiden pesu&järjestys, lelujen pesu&puhdistus, sittereiden siistiminen&pesu, tarvikkeiden osto jne jne. Vielä 2 viikkoa niin sitten lähtee! :) silloin saan vauvan huoneesta romut ja rojut muuttokuormassa siskolle hänen uuteen asuntoon ja ite pääsen aloittaan vauva rumbaa, vihdoin!! :)
 
Jestas. Tässähän meinaa tulla olo, että on hieman myöhässä asioiden kanssa. :eek:

Mä olen ostanut kaksi pikkuista bodya ja mummilta saatiin potkari sekä parit töppöset ja tumput. Pitänee kohtapuoliin aktivoitua noiden hankinta-asioiden kanssa vähän enempi.
 
meillä mies suunnittelee että alottaa 1-2kk ennen ku ois LA ostokset ja valmistautumisen (hiukka mua turhauttaa tää odottelu)
 
Mä en ole voinut vastustaa kiusausta vaan menin sitten hommaamaan pinnasängynkin jo.. :D Vaatteita on osteltu jonkin verran, tänään saatiin rakenneultrassa tietää sukupuoli niin nyt osaa ostella jo "oikeaa" väriäkin.
 
Mekään ei olla vielä mitään hankittu. Ajateltiin oottaa tuonne syyskuun puolelle ja sit aloittaa. Parempi vaan seurata täällä ja lueskella mitä te hankitte niin voi taas ihmetellä, että ai tommonenkin, no enpä olis arvannu :D
 
Me ollaan nyt ostettu kantoliina, manduca ja kaukalo. Enää tuplavaunut ja esikolle uus sänky. Sitten tietty vaatetta jos on tyttö :)
 
tääl sänky tehää ite, pitää hommata sitteri, kaukalo, vaatteita, pesuaineita, tarvikkeet jne. kyllä riittää listaa, onneks ite oon neulon jonki verran ni on vähä vaatetta jo tietenki ja vauvalle on neulottu makuupussi jo valmiina. moskiittoverkko pitää hommata sänkyyn kyllä kanssa ettei ötökät pääs sinne ja ne rattaat/vaunut.
 
Gatusa: niin ärsyttää tuommonen,meillä kans mies on sitä mieltä että 1kk ennen la voi alkaa hankkimaan tarvikkeita...ja vielä ääneen sanoo että mitä vaan voi sattua vielä ni ei viitsi turhaan mitään hommailla...:eek:
ja jos oikeen saisi valita niin tarvikkeet haettais vasta matkalla synnäriltä kotio..:sad001

tääläki tarvii kaikki hommata..muutama vaate on tallella vielä....
miehen mielestä se on jotenki noloa mennä nyt jo kaupoille kattelee ja tutustuu tarjontaan ja jos myyjä tulee kyselee ja joutuu kertoo että vasta joulukuun lopussa on la...:rolleyes: noh..ei se mun mielestä oo..ja äippälomaki alkaa sen takia 1kk aikasemmin la:ta kun se on tarkotettu tarvikkeiden hommaamiseen,on sitte aikaa juosta kaupoilla..
 
:grin Ah nuo käytännölliset miehet...

6-vuotias poikani sanoi tänään, että marraskuussa sitten laitetaan vauvan tavarat kuntoon. Sanoin, että joo viimeistään silloin mut varmaan jo vähän aikaisemmin...

Mies ei ole mitään kommentoinut, mutta eilen sanoin, että rakenneultran jälkeen tiedän, että hommaanko muutaman tytön vaatteen. Ja jos se on poika, niin en osta mitään. Mies tuumasi, että onko se sitten kosto jos onkin poika, niin ei saa sitten mitään uutta :laughing002. Pojan vaatteita meillä on jo omasta takaa. Noh, elokuussa selviää pääseekö shoppailemaan. Kyllä nyt loman aikana ajattelin silti käydä kaapit läpi ja katsoa mitkä vaatteet olisi ok kummallekin sukupuolelle. Onneksi olin säilyttänyt vastasyntyneen vaatteet. Osa on kokoa 44 cm, voi että ne on todella pieniä, mutta niin oli vauvakin...
 
mä suosiolla varaudun taasen automaattisest et alotetaa min koosta 50cm. ite oli 48cm muistaakseni ku synnyin, mun esikko 54,5cm. ukosta en tiä minkä kokonen oli syntyessää. mulla ku energiat vähissä ja muutenki ni mä mielellää hyvissä ajoin alkasin tekeen kaikkea mut mies on toista mieltä. nytki ku olin jättän vihjeeks sivuston auki ja siellä valikko vauvojen tarvikkeet eli nettikirppis tavallaa ni se oli menny katteleen kaikkee muuta ku niitä. ÄRSYTTÄÄ!!! ja lisäks se eilen viel alko aukoo mulle päätä taas vaihteeks ni minä avasin sit itku kurkussa sanallisen arkkunni muutamasta asiasta mitkä pännii kuten se että se vertaa mua mammuttii ja norsuun kun kasvan kokoa, tätä suunnillee joka päivä. lisäks eilen tapansa mukaa huus et ei muka ruoka riitä kolmelle, no hyvinpä itseasiassa riitti mut ei pyytän anteeks huonoo käytöstää vaan pisti nukkuun.
 
Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja, lukuunottamatta yhtä pehmonallea Ikeasta :grin Ajattelin että ei ostella mitään kun vasta syksymmällä. Ahdistaa ajatuskin jostain vaunujen/kaukalon yms metsästämisestä. En ole tipantippaa vauvaihminen eikä moinen "vauvakrääsä" kiinnosta yhtään. Tuleekohan se pesänrakennusvietti ja äitiysvietti tässä vielä kun raskaus etenee? Hope so.. Luotan että vaatetusta saadaan lahjoituksena sukulaisilta niin ettei itse tarttis hankkia äitiyspakkauksen lisäksi juuri mitään (toiveajattelua?)
 
Takaisin
Top