Maaliskuiset untuvikot

@otuski: Jep..mä oon täällä jotenki iha hysteerisenä..jotenki joka kerta ku vessaanki menee,ni paniikinomaisesti kuikkii paperii,et tuleeko jotai..hoh..on tää kauheeta..tottahan se on,et eihän sille kukaan voi mitään missää vaihees raskautta,jos keskenmeno tulee,mut jotenki sitä on ite vaa ku "tulisilla hiilillä"..just tän ekan kolmanneksen ainaki..mä en meinaa malttaa oottaa sitä ultraa-perjantaina odottais!!!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Ekassa raskaudessa mentiin yksityiselle ultraan, mutta nyt ei oltaisi varhaisultraan menty ellei lääkäri olisi päättänyt haluta nähdä mua jo aikaisilla viikoilla. Nyt jotenkin ei osaa ja jaksa stressata. Toki sitä vähän miettii, mutta en oikein ymmärrä olevani raskaana. Ehkä ultra auttaa siihen. :D Mä vaan mietin, että miksi se lääkäri haluaa mut jo ultrata, kun jos virtauksissa tms on vikaa, niin eihän se sille mitään voi tehdä? :o

Mulla eka raskaus päätty keskeytyneeseen keskenmenoon joka huomattiin vasta Niskapoimu-ultrassa.
Sen takia toisessa ja tässä kolmannessa raskaudessakin haluun mennä varhaisultraan, koska ainaki selvii sitte aiemmin, eikä niin että on kuukauden ollu kantavinaan uutta elämää ja siellä mitään ookkaan.

Ja joo on mullakin niitä tuttuja ihan lähipiirissäkin kellä lapsi kuollu kohtuu paria päivää ennen laskettua tai synnytyksessä. Eihän sitä ikinä voi tietää kuin käy. Mut kuitenkin suuri osa alkioista joilla todetaan syke syntyy elävänä :) kyllä se vaan tuo mielenrauhaa ;)

En halua pelotella mut mun kokemuksia,Mullakin meinas ekassa olla huoli puserossa, odotus aika meni hyvin, ja synnytys täydellinen. Mut seuraavana yönä vauva ihan sininen ja vauva vietiin helsinkiin ampulanssilla happikaapissa. 1vrkauden ikäsenä leikattiin , arvatkaa vaan kuinka olin itku puserossa. Pojalla kulki sydänmessä käytetty veri eli ne pääsuonet kulki väärin. viikko ekasta leikkauksesta tuli toinen suurempi leikkaus jossa koirjattiin verisuonten paikat. No onnekseni leikkaukset sujui hyvin.
Jos en olisi laittanut poikaa yöksi hoitajien tarkkailtavaksi niin poikani olisi voinut kuolla. nyt hän on kuitenkin terve sydän lapsi . ja tosiaan odotus ajan ultrassa ei mitään huomattu , se olisi pitänyt nähdä . jos olisi etukäteen käynyt asian läpi, mutta miten siihenkään olisi voinut valmistua tarpeeksi, kun vauvaa leikataan se on jo haaste lääkäreillekkin. En saanut kuitenkaan traumoja.

varhais ultran odotus on kyllä tuskaa..viikko vielä. mulle tulee 7viikkoo täytee just silloin..

@ kuningatarkuu: Huijui :O Onnex päättyi kaikki hyvin vaavin kanssa..kauhee tilanne aivan varmasti <3

Mahatauti ja alkuraskaus - mikä ihana yhdistelmä! Pakko syödä ettei kuvota ja okseta, mutta kun syö - tulee sitten tuolta toisesta päästä.... :/

Sori, pakko tykätä! Mul oli kans viikko sitten maha aivan sekasin! Ei oo herkkua... Nyt tuleekin sitten kaikki yläkaut takas mitä syö. Alkaa olee aika heikko olo...

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Onneks :) on kyllä vieläkin pakki vähän niin ja näin. Kiire tulee kaupassa ollessa wessaan, jollei muuten ni pissalle :'D miehen vähän vaikee ymmärtää mun vessassa ravaamista välillä. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä neuvolan puolelle jollei ala pysymään ruoka alhaalla, paino tippunu nyt jo parilla kilolla, eikä muutenkaan oikeen olis varaa ollu!

Nonni... mä olen nyt sitte syöny buranaa. Ja joku sitte valisti, ettei sitä raskaana ollessa saa syödä. Joku sanoi että viimeisellä kolmanneksella saa ja buranapaketin ohje sanoo että nimenomaan ei raskauden viimeisellä kolmanneksella. Muuten pitää keskustella lääkärin kanssa. Mutta missään ei kerrota, että mitä haittaa siitä sitten on? Käsketään vaan välttämään...

Tein tänään sen liuskatestin ja siihen ei tullut niin vahvaa viivaa kuin odotin. Mutta tuli viiva kuitenkin. Pari viikkoa sitten tuli apteekin puikkotestiin kaksi tasapaksua tummaa viivaa. Katotaan sitte leirin jälkeen jos vuotoa ei näy niin saatan tehdä sen toisen liuskan vielä. Ehkä siihen ei kuulukaan tulla sen tummempaa viivaa...

Että herranjestas kyllä toi testien tekeminen vaan lisää sitä stressiä! EI olis pitäny ostaa ollenkaa :D

Panadol on "sallittua" koska siinä vaikuttava aine on parasetamoli. Buranassa taas ibuprofeiini. Oon näin ainakin ymmärtänyt. Ja muksujen lääkkeet on parasetamolipohjasia. Valistakaa jos oon väärässä.

Juuri näin, eli parasetamolia voi käyttää raskaus- ja imetysaikana, ibuprofeenia ei. Molempia löytyy apteekeista useilla eri kauppanimillä.

Juu no kyllä mä tiedän että vaikuttava aine on eri. Mutta ei se sitä selitä että miksi burana on kielletty. Mutta joo.. Enpä ota enää mitään lääkkeitä :) Neuvolassa sitte selvitän tarkemmin taas..

Ite otin kans epähuomiossa Imodiumim, mies tuli sit myöhemmin kysymään et otinko sen lääkkeen kun sitä ei suositella käytettäväksi raskaana. Hups. :/ mut ei kai tuosta voi suurta haittaa olla.

Hei:) ilmoittaudun uutena joukkoon. Eli 09/13 syntyneen tytön äippä , joka on juuri plussannut pikku kakkosen<3 ja itse mietin kanssa tuota ryhmää:)

Juu no kyllä mä tiedän että vaikuttava aine on eri. Mutta ei se sitä selitä että miksi burana on kielletty. Mutta joo.. Enpä ota enää mitään lääkkeitä :) Neuvolassa sitte selvitän tarkemmin taas..

Tuo burana on tulehduskipu lääke ja nimeomaan se vaikuttavaa aine ibuprofeeni siinä on "paha". Voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja kasvattaa keskenmenon riskiä. Ilmeisesti voi myös alussa haitata istukan toimimista(?) Ja myöhemmin häiritä sikiön sydämen/verivirtausten toimintaa.
Siksi ei buranaa. :)

Jos nyt yhden kerran vahingossa otti niin ei siitä suurta haittaa varmasti ole, muttei säännölliseen käyttöön. Ja toki nuo kaikki ovat VOI eli vaikka joku olisikin raskauden syönyt niin lapsi voi silti syntyä terveenä.

Takaisin