Mieliteot ja Kuvotukset

Päivän mieliteko: paahtoleipä, jonka päällä maapähkinävoita ja banaania. Nam!

Kiiwi, appelsiini ja kaikki raikas. Ei oo varsinaisesti pahoinvointia mut ällötystä välillä kylläkin. Ja kokoaika ois saatava ruokaa. Suunnittelen aina mitä söisin seuraavaksi ja kun joku himo tulee niin sitä on saatava heti! Ja oon valmis näkee vaivaa sen eteen. Yksi päivä pakersin unelmasmoothieta pari tuntia kun odotin et jäät valmistuu ja sit piti kiehuttaa marjat ja jäähdyttää ne uudelleen :) itse tehty appelsiini mehu on ihan must myös!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä en ennen raskausaikaa syönyt leipää ollenkaan, nyt se yksi himoista murojen ja mehu/marjakeiton ohella. Myös maitotuotteet ja eritoten kaikki makeat rahkat maistuu hyvin. Ällötyksiä ei ole juurikaan, paitsi valkosipulia syöneen haistan kilometrin päästä:D

Rv 9+4

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Enemmän on niitä ruokia jotka kuvottaa, kun niitä joita voi syödä. Kahvi jäi kokonaan ja mitään itsetehtyä ruokaa ei pysty syömään. Kylmät ruoat menee paremmin ja salmiakki/lakritsi himottaa välillä, onneksi verenpaineet on matalia. Nyt rv 10+3 ja saa nähdä missä kohdin helpottaa tää pahoinvointi.

Tämän hetken mieliteot: Dops-keksit ja kylmä rasvaton maito, mehujäät. Lisäks alko hulluna tehdä mieli Saarioisten mikropitsaa, joita normaalisti en syö ikinä. :D

Tänään oli iltapalana suolakeksejä ja turkinpippureita. Metvursti ällöttää tällä hetkellä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Miuk: Mulla kans tuo mikropizza ollu mielitekona, lopetin vaan 3 vuotta sitten sen syömisen kun sain mahataudin/ruokamyrkytyksen samana päivänä kun olin syönyt mikrolättyä. Taitaa edelleen jäädä välistä.

Mitään makeaa ei voi kuvitellakaan suuhun pistävänsä. Suolakurkkuja himotti yks päivä, mutta yhden syötyäni, alkoi oksettaa ja sen jälkeen en oo niitäkään syöny. Maitotuotteet menee ihan hyvin ja koko ajan syön jotaki, ku muuten tulee vielä kamalampi olo, mutta mitään ei tosiaan tee mieli ja väkisin pitää syödä. Jopa vesi maistuu pahalle. Juon yleensä monta kuppia kahvia päivässä, mutta nyt ällöttää jo pelkkä haju. Makeasta tulee huonompi olo, mutta tuoremehu ja jäätee on maidon lisäksi ainoat juomat, jotka menee alas jotenki. Väkevät ja suolaiset salmiakit maistu viimeksi koko raskauden ajan ja todennäköisesti heti taas, ku tämä ällötys loppuu. Toivottavasti menee nyt pian ohi...

Mä tein tänään kääretorttua rahkatäytteellä. Ei maistunu ees hyvältä ja mä oon oikeesti sellanen herkkuperse. Piti sit tehä pakastemustikoista ja -mansikoista smoothie ja laittaa muutama banaani sekaan, ihanan kylmää ja raikasta! Ja tomaatti on nyt muutaman viikon ollu sellanen että en vois kuvitellakaan syöväni..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Melkein pääsi itku eilen kaupassa, kun kaikki mehujäät oli loppu. Noh, söin sit kotona jäistä puolukkasurvosta suoraan pakasterasiasta. Mies tais pitää mua "pikkusen" tärähtäneenä. :D Tänään on maistunut kunnon ruisleipä (sellanen reikäleipä, missä on vaan vettä, ruisjauhoa ja suolaa) ja päälle paksulti oivariinia.

Täällä ei meinaa taas oikein mikään maistua. Mikään ei oikein pysy sisällä. Turkinpippureita ainakin taidan seuraavalla kauppareissulla ostaa. Huh, helpottas tää olo jo!

Mulla on selkeesti olot helpottuneet 10 viikosta eteenpäin. Toki jos ei syö tarpeeksi usein, tulee vielä herkästi huono olo, mut muuten olo on aikalailla kohdallaan. Se vaan on kummaa, kun makeeta ei tee yhtään mieli. Suklaatakin ollu kaapissa vaikka kuinka kauan, mutta ei kun ei. Herlkuperse kun muuten oon. Mut positiivistahan tää vaan on, jos ei pääsis noita kiloja niin kertyyn. :)

Voikun täälläkin olot kohta rupeis kohenemaan. Varmaan muutaman viikon vielä saa oottaa. Nyt rv 7+4. Muistaakseni esikolta ei vointi ollu missään vaiheessa näin kamala, tai sitten aika kultaa muistot... mäkään en voi edes kuvitella mitään esim. suklaata .... yyhh kun tulee huono olo edes ajatuksesta. Yritän nyt taistella ja pitää edes äsken syödyt näkkärit sisällä. Tänään ei vielä mikään ole sisällä pysynyt.

Sande90, onks sulla itekerättyjä marjoja pakkasessa vai uskallatko syödä kaupan pakastemarjoja kypsentämättä? Mun tekis kans mieli noita smoothieita, mutta sitähän suositellaan et kaikki marjat keitettäis 2min tai kuumennettais 90asteessa 5min.. Pakkasessa ois kyllä marjoja, ja kerran päätin et mähän vtu teen sen smoothien, mut kun pussin kyljestä tihrustin et marjojen alkuperämaa oli Serbia nii hiipu jotenki se ajatus.....

Mä oon kans tosi tarkka pakastemarjojen kanssa, mut on jo äiti siihen opettanut. Ostan kaupasta ainoastaan suomalaisia marjoja ja niitäkin harvoin, koska saan äidiltä ja mummulta heidän poimimiaan marjoja. Nyt onki pakastimen tyhjennysprojekti menossa, et saa mansikalle tilaa. Mun suosikki on mustikka-banaani-luonnonjogurtti-smoothie.

Mulle ei maistu enää läheskään niin hyvin lempiruuat kuin aiemmin, oon nyt ollut tosi nirso ja voimakkaasti maustettua ruokaa ei oo tehnyt mieli, tuntuu että makuaisti on hirveen herkällä. Esimerkiks aiemmin rakastamani maitokastikkeesta en maistanut nyt kuin pelkän valkopippurin, vaikka sitä oli siinä ihan vähän. Tofunakkeja en pysty syömään myöskään enää ollenkaan, vaikka aiemmin nekin oli herkkua.

Mutta pahin on hajujen kuvotus, onko teillä ilmennyt outoa hajuherkkyyttä? Mä voin pahoin kaikista hajusteista, mukaan lukien poikaystävän deodorantti joka ei oo koskaan aiemmin häirinnyt niin ja omatkin tuoksut pitänyt kaikki jättää, ei edes tuoksuvaa vartalovoidetta pysty käyttään ja suihkuainekin piti ostaa hajustamatonta. Koirien kakkojen kerääminen tuntuu tosi vastenmieliseltä yhtäkkiä, mutta en kehtaa olla keräämättäkään. Alkoholin ja kahvin haju tupakasta puhumattakaan saa melkein oksentaan..

Mulla on myös hajuaisti herkistynyt. Ei niinkään hyville tuoksuille, mutta pahoille ja oudoille kyllä. Tuntuu et mä en välillä muuta teekään, kun kuljen pitkin taloa ja nuuskin, kun koitan selvittää jonkun hajun alkuperän. Esim. tänään mies oli tiskannut valurautapadan ja musta täällä haisi ihan älyttömästi ruoste. Esikko oksensi illalla mun päälle ja meidän sänkyyn, hyi hitto sitä hajua.

Ohhoh hyi ei kyl kivaa tollane oksennus kun jo valmiiks pahat hajut herkistää :S Harmi ku ei voi kääntää tota herkistymistä hyviin tuoksuihin, tuntuu että paras on vaa ku mikää ei tuoksuis/haisis miltää.

Mä oon kans herkistyny hajuille.. ukon suihkusaippua sai aikaan oksennusrefleksin niin heitin roskiin ja hain kaupasta uuden :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin