Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie pesin vaaleet ja värikkäät erikseen. Värikkäät pesin muun pyykin seassa, mut ei kyllä miun vaaleenpunaseen kylppäriin ottanut mitään väriä.

Olin tänään pompDeLux-kutsuilla, mut ne oli aika pettymys. Ei ollut juurikaan tilattavissa olevia vaatteita! Olisin halunnut tyttärelle softshell-takin mut ei ollut kokoa. En sit viitsinyt yksien farkkujen takia maksaa postareita... Aika mitään sanomattomia vaatteita :( pettymys!

Vihdoin turvakaukalo ja siihen telakka hommattu. Nyt on kaikki 'pakolliset' valmiina Tyyppiä varten :)
Mut nyt rupee 'kaikki ihana' olemaan liian ihanaa ja liian helposti löytää tiensä meidän nurkkiin. Sinne meni se järkevä sijoittaminen :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mie pesin vaaleet ja värikkäät erikseen. Värikkäät pesin muun pyykin seassa, mut ei kyllä miun vaaleenpunaseen kylppäriin ottanut mitään väriä.

Jos epäilee värjääntymistä, kannattaa ostaa värin- ja liankerääjä lappusia. Myydän lähes jokaisessa kaupassa pyykinpesuaineiden kanssa samassa hylyssä. Sellaisen kun heittää pesukoneeseen mukaan niin ei värit tartu. Olen kuullut myös että useammin pestyissä vaatteissa voi jopa pestä valkoisia ja värillisiä samassa koneessa, sitä en ole vielä itse uskaltanut kokeilla.

Mä pesen yleensä kaiken sekaisin. Valkoisia/vaaleita vaatteita meillä ei paljon ole, eikä ne ole muuksi muuttuneet vaikka pesen sekapyykkinä ja useimmiten asteita on 60. Ei oo muutenkaan vaatteita värjääntynyt.

Mä en lajittele pitkään käytössä olleita vaatteita kovin tarkkaan. Ihan puhtaanvalkoiset hyvät vaatteet, upouudet vaatteet ja sellaiset, jotka tiedän parantumattomiksi värinpäästäjiksi, pesen erikseen, mutta 90 % meidän vaatteista menee aina pesuun lajittelematta. Hyvin toimii, koskaan ei tule ikäviä yllätyksiä!

Mä ostin tänään kirpparilta äitiyspakkauksen haalarit parilla eurolla :) Oli kiva että ne löyty kun olin päättäny ne hankkia ja nyt löyty käyttämättömänä ja tosi edullisesti!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on vaatteet pestynä 86 asti! Tosin lipastoon mahtuu vain 80 asti, 86 on sitten kaapissa..
Eilen huomasin, että vois kuitenkin ;) sinne ostaa vielä muutamat housut - 86 kun kuluu käytössä, likaantuu kun sen kokoinen yleensä menee just likaisimmasta paikasta :) 2,5 e löysin yhdet farkut ja toiset kahisevat beiget housut samalla hinnalla Fb-kirpparilta ja pääsen noutamaan ne ihan tästä läheltä..
Hm:lläkin on mun mielestä suht edullisia gollegeja 56-86 asti (4 e / kpl) :)
Esikoisellekin löytyi 122-128 3 kpl t-paitoja 5 e yhteishinnalla.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meiltä puuttuu vaunut ja äitiyspakkaus on matkalla. Asunnonesittelyä ja siivousrumbaa ollut, joten annettukin hankintojen venyä. Ja sitten sellaiset vauvan hoitojutut, kylpyöljyt, ammeet ym. puuttuvat vielä ja pinnasängyn patja. Ikeaan pitäis ehtiä. Aretha mistäs tilasit vaunut? Mä oon kanssa samaa merkkiä miettinyt ja mallia.

Vaatteita on jo tosi paljon shoppailtu mm. netistä alennuksella. Rattaat, pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo on.

Kaikki kirppishaalinnat menee laatikkoon pesun kautta. Mulla on kaikki uudet pesemättä. Sisäinen nuukailija minussa sanoo että jos ei ehdi kaikkia käyttää niin niistä saa paremman hinnan kirpparilla käyttämättöminä :p

Tosin eiköhän noi uudet tuu kaikki käyttöön, kirppariostoksissa voi olla varaa sitten jättää joku kaappiinkin.

Vaunut tilattiin lähimmästä Lastentarvikkeesta. Hintaa tuli rapea tonni, josta piti maksaa 30% käsirahana. Loput maksetaan noudettaessa; noutoajaksi sovittiin vapun tienoo. Ei tarvitse hillota vaunuja omissa nurkissa koko kevättä.

• Riemulin nettikaupasta tehdyt löydöt helmikuulta. Mun lemppari on toi pöllökuosinen puku. Oikealla vihreä satumetsä-pussilakanasetti (tai sen tyynyliina). Ja alhaalla Polarn o. pyretin peitto kun meillä on jo samanlainen puku (jossa vauva saa viettää juhannusiltaa, en mä mitenkään pitkälle mieti mut muuten vaan :) ) Nyt saa vaatteiden osto riittää ja äitiyspakkauksen tuloa odotellessa!WP_20140309_012.jpg

Mullakin on toi sininen elefanttipuku :) Toi vaaleenpunainen sen vieressä on ihan syötävä! Ja aivan ihania kyllä kaikki muutkin!

Noi siniset oikeestaan ostettiin miehen veljen vauvalle, mut hän sai jo nii paljon vaatelahjoja, et nää jäi oottaa saajaansa. Ehkä meidän vauva käyttää, mut sit ootan kuinka paljon kaveriporukalta tulee vaatteita lahjaksi.

Takaisin