Yleinen keskustelu

Sain tuttavalta nyt kotidopplerin ja en malttanut olla kokeilematta vaikka tiedän että tuskin tässä vaiheessa vielä löytyy (8+1). Kertaalleen mietin että olisiko nyt yhtäaikaa sekä istukan suhina että nopeempi syke lisäksi mutta kun luovutin kuulokkeet miehelle niin hävitin sen kohdan😅 no ehkä sit ens vkolla voi kokeilla uudestaan jos vaikka onnistuisi🙈 ootteko muut meinanneet hankkia kotidoppleria?

Mulla on doppler kotona, ajattelin alkaa kokeilemaan joskus 9+ viikoilla löytyykö sykkeet 😊

Edellisessä raskaudessa aloin etsimään nt-ultran jälkeen, etten vetäisi huonoja johtopäätöksiä siitä, ettei syke löydy 😄 Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka oli edessä, niin oli hankala etsiä.

Nythän nä pienet on vielä häpyluun alla kun kohtu ja vauva on vielä niin pieniä, kannattaa siis malttaa. Monen dopplerin ohjeissa taitaa lukea, että käyttö viikosta 12 eteenpäin.

Mulla on kotidoppler ja mietin et laitanko sen jonnekin kaapin perälle ja oven lukkoon. Noissa keskenmenneissä raskauksissa sain vaan itseni hermostumaan kun en kuullut sydänääniä. Laite on muutenkin yli 10 vuotta vanha joten siinä ei näy ees niitä sykelukuja. Liikkeet oon tuntenut aiemmissa raskauksissa suht aikaisin joten tavallaan sit se doppler on jäänyt turhaksi.

Joo en ois varmaan itsekään hommannut jos en nyt sattumalta olisi tutulta sitä ilmaiseksi saanut😄 aika vaikee toi on, ja luulen että ei oo montaa viikkoa kun on hyödyllinen - äänet löytynee kunnolla samoihin aikoihin kun nt-ultra ja siitä muutaman viikon päästä voi tumtea jo liikkeet. Myöhemmillä viikoilla ehkä ite en käyttäisi doppleria kuin enintään huvikseen, en siis tarkistamaan jos on jokin huoli kun voi antaa väärän positiivisen vaikka istukasta, eli jos oikee huoli niin parempi mennä lääkäriin.

Mä en aio hommata doppleria. Oon sitä tyyppiä joka stressais hiukset päästä kun jos ei sykettä löytyis ja yrittäisin kuunnella varmasti sitten aamusta iltaan 😅

Meillä on edellisen jäljiltä doppleri. Ei missään nimessä turha. Pelasti oman mielenterveyden monen monta kertaa. Äkkiä sen oppi myös mistä ja miten kannattaa sykettä etsiä ja niin se löytyi joka kerta, joskus joutui hieman kauemmin etsimään. Itselleni loistava kapistus kuitenkin 🙂

Siis oon 80% varma et kuulin tänään sykkeet doplerilla 😱 sain siis kahesti kuulumaan ehkä noin 10 s ajan mut olin tosi tyhmässä asennossa (kokeilin nostaa lantion ylös eli sillee peppu ylhäällä sohvasta) ja oli vaikee olla paikoillaan niin karkasi ja en enää tokan kerran jälkeen löytänyt. Heti aloin kyl epäillä kuvittelinko vain kaiken mutta oli paljon nopeempi ja erilainen kun se oman sykkeen suhina, sellanen napsuttava nopee. 8+4 tänään!

Mun on nyt pitänyt jäsennellä ajatuksia tän päivän varhaisultrasta 😳 alotettiin vatsan päältä ja ultrannut lääkäri totesi, että jotain täällä näkyy, myös raskausmateriaalia, mutta ei kyllä nyt usko sitten mahdolliseen raskauteen. Alkoi puhumaan jo mahdollisesta tyhjennyksestä, jos niikseen on.. Tutkittiin sitten vielä alakautta ja alkuun meinasi sitä kautta samaa, ettei näy, mutta sitten! Sieltä bongattiin pienen syke 😭😍 hän oli vielä niin pieni, että tänään juuri 6+0 🥹 Lääkäri siihen sitten sanoikin, että vielä pari päivää sitten ei olis syke näkynyt.. Vähän kyllä jäin pohtimaan, kun oli lähetteen syynä vuoto ja epäsäännöllinen kierto, ettei sitten kuitenkaan alkanut puhumaan mahdollisesta uusintaultrasta mikäli siellä ei olisikaan ollut vielä mitään sykettä näkyvissä. Ja ilmeisesti mun kohtu myös oli jakautunut verestävään osaan sekä tähän sikiön sisältävään osaan, koska siinä oli selvä seinämä ja tää verestävä osa oli kuitenkin myös kohdussa lähellä kohdunsuuta. Selittää siis vuodot ja voi kuulemma sekä suurella todennäköisyydellä vuotaakin sieltä, ettei pidä säikähtää.. Mutta miten suuren ajatusketjun ja tunneskaalan voi yksi käynti aiheuttaa 😳 raskaus on toivottu, mutta pärjätään tarvittaessa myös hyvin kolmihenkisenä perheenä. Päällimmäisenä ajatuksena kuitenkin se, että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan 🥹

Vaikee oli vielä todentaa mikä sen veren sinne kohtuun on aiheuttanut, en tiedä selviääkökään varmasti 🙈 Neuvolaan siis pitäis soitella uudemman kerran ensikäynnin varaamiseksi ja laskettu nyt sit tän myötä aika varmasti siirtyy, koska 5pv on täällä se raja ja se just ylittyy tällä mitalla ja lasketulla. Odotan kuitenkin neuvolaan vielä ennen kun meen siirtämään sen tonne odottajat-ketjuun, mutta pahoittelen mun sekavia merkintöjä sitten poksuu ja miten pitkällä raskaus on-ketjuissa 😄🙈

Olipa @Suolainenkinuski hyviä uutisia myös teillä! 😍

Äh, täällä tänään (6+6) kirkkaan punaista pyyhintävuotoa päivällä ja nyt illasta ruskeaa. Ensiviikolla keskiviikkona julkiselle km taustan takia varhaisultra, kovasti mietin että menisinkö lauantaina yksityiselle kaunis odotukseen tsekkaamaan kuitenkin jo alustavasti tilanteen. Kehtaakohan sinne mennä vaikka vähän vuotoa olisi, onko kokemuksia? Ite oon jo taustan takia melko varma tilanteesta, mut en jaksais odottaa keskiviikkoon asti, lähetteet jo joka tapauksessa eteenpäin edellisen km jälkeen ollut, mutta ajateltiin yrittää vielä kerran.

Äh, täällä tänään (6+6) kirkkaan punaista pyyhintävuotoa päivällä ja nyt illasta ruskeaa. Ensiviikolla keskiviikkona julkiselle km taustan takia varhaisultra, kovasti mietin että menisinkö lauantaina yksityiselle kaunis odotukseen tsekkaamaan kuitenkin jo alustavasti tilanteen. Kehtaakohan sinne mennä vaikka vähän vuotoa olisi, onko kokemuksia? Ite oon jo taustan takia melko varma tilanteesta, mut en jaksais odottaa keskiviikkoon asti, lähetteet jo joka tapauksessa eteenpäin edellisen km jälkeen ollut, mutta ajateltiin yrittää vielä kerran.
:red-heart: Toivotaan parasta

Mua on ultrattu vuodon aikana, en ollut tuolloin raskaana vaan muusta syystä, mutta normaalisti onnistuu eikä ole ultraajalle mitenkään epätavallista

Mä oon käynyt kanssa pienen vuodon kanssa ultrassa. Oli siis mun eka raskaus just ja viikot oli silloin kans jotain 6+. Ultrassa lääkäri totesi että oli ollut kaksosraskaus josta toinen oli mennyt kesken ja tuolloin vielä toiselta löytyi syke. Tosin sekin oli mennyt kesken (selvisi vasta NT-ultrassa).

Mä oon herkästi käynyt ultrissa jos vaan taloudellinen tilanne antaa myöten. Omalla kohdallani ne ovat auttaneet kun pelko on ottanut vallan. Viimeisimmässä keskeytyneessä keskenmenossa olin yhteydessä neuvolaan kun jotenkin pelko keskenmenosta nousi voimakkaaksi. Lopulta ultrassa sit selvisi että oli mennyt kesken. Olisi ollut pitkä aika odottaa sinne NT-ultraan. Mulla kun eivät ole oireilleet millään lailla. Siis ei oo vuotoja ja oireetkin ovat olleet voimakkaita,

Voi @maatuska- :Heavy Black Heart: Mulla on kans ollut vaikka millaista vuotoa tän raskauden aikana, lähes päivittäin: menkkamaista, ruskeaa tiputtelua ja sitten kirkkaanpunaista pyyhintävuotoa ja ihan siteeseenkin saakka. Tätä kirkkaanpunaista mulla on ollut ainakin yhdynnän ja treenin jälkeen, joten sen oon aatellut liittyvän kohdunkaulan limakalvojen rasitukseen. Mun tilanne toki on hyvin epävarma, kun viime viikolla ultrassa alkio oli viikon liian pieni. Mutta syke sillä edelleen oli, joten vuodot eivät suoraan ainakaan olleet merkki keskenmenosta. Paljon tsemppiä sinulle! Vuotojen kanssa odottavan aika on tosi pitkä :Heavy Black Heart: Mä kans odotan kauhulla ensi viikon ultraa, että mitä siellä nyt sitten selviää..

Takaisin